Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-28, 14:49
  #8653
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snake-Blake
Nu när ni uteslutit utpressaren ur partiet, hur ställer ni er till uteslutning av aktivisterna som hängde ut den friade mannen? Väntar ni till en eventuell polisanmälan eller är det självsanering som gäller? Och hur ställer ni er till bidragsfuskare inom partiet?


Efter en fällande dom så får partiledningen ta ställning till det.
Citera
2013-06-28, 16:41
  #8654
Medlem
MoogBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Hade jag gjort bort mig hade jag inte velat att mina överordnade skulle sitta och avhandla eventuella åtgärder mot mig på Flashback, det hade jag funnit ganska olustigt faktiskt, och jag tror att de flesta håller med mig när de tänker efter en stund.

Är du endast "vanlig medlem", eller innehar du någon form av förtroendepost eller liknande?
Citera
2013-06-28, 16:52
  #8655
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
Är du endast "vanlig medlem", eller innehar du någon form av förtroendepost eller liknande?
Jag är bara vanlig medlem som har gruppledare, regionsledare och partiledning över mig. Min primära uppgift att skriva för Realisten.se och lite för magasinet Framåt.
Citera
2013-06-28, 17:02
  #8656
Medlem
Angående Barncancerfonden:
Citat:
Vi noterade att Svenskarnas Parti den 24 juni i år publicerade en text på sin hemsida som lät meddela att de har samlat in och skänkt pengar till Barncancerfonden. I texten framgår det att den som ansvarade för insamlingen var Jonathan Wennermark, som är engagerad i Svenskarnas Parti och som dessutom själv har genomlidit cancer och tillfrisknat. Jonathans vilja att samla in pengar till kampen mot barncancer är lovvärd, och vi gläds över att han har överlevt sin sjukdom.

Om någon eller några önskar samla in pengar till kampen mot barncancer tar vi tacksamt emot dessa gåvor. Vi förbehåller oss dock rätten att tacka nej till gåvor där avsändarens värdegrund är på kollisionskurs med vår och de dessutom använder Barncancerfonden i sin kommunikation.

För oss är det med andra ord ett problem att Svenskarnas parti skriver på sin hemsida att de samlade in och donerade pengar till Barncancerfonden. Insamlingen gjordes alltså inte av Jonathan som privatperson, utan av ett politiskt parti. Vi upplever att Svenskarnas Parti genom texten på sin hemsida använder Barncancerfondens namn i syfte att förbättra sitt eget varumärke, och det är inte acceptabelt för oss. Vårt varumärke ska inte förknippas med politiska partiers verksamhet på ett sådant sätt.

Med anledning av att vi inte önskar synas i detta sammanhang på Svenskarnas Partis hemsida erbjöd vi oss också att återlämna denna gåva.

Med vänliga hälsningar
Som någon annan påpekat dock så var Socialdemokraternas och Moderaternas pengar godkända dock i politisk anda. Jag antar att Svp inte är tillräckligt fina för att hjälpa cancersjuka barn.
Citera
2013-06-28, 17:06
  #8657
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INGASVORDOMAR
Angående Barncancerfonden:

Som någon annan påpekat dock så var Socialdemokraternas och Moderaternas pengar godkända dock i politisk anda. Jag antar att Svp inte är tillräckligt fina för att hjälpa cancersjuka barn.

Har du källor på att S eller M har donerat pengar till cancerfonden och samtidigt använt det i propagandasyftet?
Citera
2013-06-28, 17:10
  #8658
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Har du källor på att S eller M har donerat pengar till cancerfonden och samtidigt använt det i propagandasyftet?

Det finns exempel på det, ja. Eller påstår du att så inte är fallet? Ja eller nej räcker som svar.
Citera
2013-06-28, 17:11
  #8659
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av INGASVORDOMAR
Angående Barncancerfonden:

Som någon annan påpekat dock så var Socialdemokraternas och Moderaternas pengar godkända dock i politisk anda. Jag antar att Svp inte är tillräckligt fina för att hjälpa cancersjuka barn.
Varifrån kommer det meddelandet? Länka gärna.
Citera
2013-06-28, 17:13
  #8660
Medlem
Snake-Blakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
mrphonk är den enda ordinarie ledamot från partistyrelsen som skriver i den här tråden/är aktiv på Flashback. Rickard-SVP är suppleant. Däremot tror jag inte att du kommer få något svar ändå angående enskilda medlemmars framtid i partiet. Sådant tas alltid internt, och jag menar att det är den korrekta och rätta inställningen.

Hade jag gjort bort mig hade jag inte velat att mina överordnade skulle sitta och avhandla eventuella åtgärder mot mig på Flashback, det hade jag funnit ganska olustigt faktiskt, och jag tror att de flesta håller med mig när de tänker efter en stund.

Tack för svaret. Det låter som en vettig inställning. Orsaken till varför jag ställer frågor här är eftersom ni/vissa i partiet använder sig av Flashback för att kommunicera med folk.
Citera
2013-06-28, 17:30
  #8661
Medlem
Snake-Blakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard-SvP
Efter en fällande dom så får partiledningen ta ställning till det.

Tack för svaret och ser fram emot ett svar om/när det blir aktuellt. Vad anser du om "tipset" jag gav angående medieträning av utvalda representanter som svarar på frågor i media? Och utan att ni behöver gå in på detaljer, har ni någon mediestrategi internt i partiet?

Jag frågar i egenskap av en privatperson som är intresserad, och på ett sätt fascinerad, av när ett parti befinner sig där ni just nu befinner er.
Citera
2013-06-28, 18:07
  #8662
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Varifrån kommer det meddelandet? Länka gärna.
Det var i personligt mail med dem. Dock så var det väldigt "färdiggjort" och jag antar att de har fått skicka ut dessa till flera som har kontaktat dem via mail, för det besvarade inte mina frågor iaf.
Citera
2013-06-28, 18:47
  #8663
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snake-Blake
Tack för svaret och ser fram emot ett svar om/när det blir aktuellt. Vad anser du om "tipset" jag gav angående medieträning av utvalda representanter som svarar på frågor i media? Och utan att ni behöver gå in på detaljer, har ni någon mediestrategi internt i partiet?

Jag frågar i egenskap av en privatperson som är intresserad, och på ett sätt fascinerad, av när ett parti befinner sig där ni just nu befinner er.


Frågan om mediaträning har kommit upp tidigare.
Vi har ju inte riktigt de ekonomiska resurserna att skicka flera medlemmar på en "riktig" kurs men givetvis skulle man kanske kunna skapa en egen utbildning. Men om vi skulle få in mer pengar i valfonden än planerat så kanske det blir utrymme för en riktig kurs för några av partiets representanter.
Citera
2013-06-28, 18:51
  #8664
Medlem
mrphonks avatar
Barncancerfonden skriver nu även på sin hemsida http://www.barncancerfonden.se/om-oss/aktuellt/nyheter/gavan-fran-svenskarnas-parti/

Tydligen har det med SvP:s "värdegrund" att göra. Alltså, precis som vi påpekat: Det är, enligt Barncancerfonden, viktigare att tycka rätt än att rädda barns liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in