2013-06-28, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scampelle
Saknar svar på min fråga angående ockerräntor..

Kostnaden för ett lån är till största del avgifter, därav ingen ockerränta.
Citera
2013-06-28, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcesinExile
Kostnaden för ett lån är till största del avgifter, därav ingen ockerränta.

Det där lilla räcker inte. Fallet som finns, högsta domstolen 95, säger att 10% över marknadsgenomsnittet är att betrakta som ockerräntor. Detta är en BETYDANDE bit över detta. Räntan är fortfarande på årsbasis över 100% där en vanlig ränta blancoligger på 10% +-3%
Citera
2013-06-28, 21:56
Medlem
Citat:
Det där lilla räcker inte. Fallet som finns, högsta domstolen 95, säger att 10% över marknadsgenomsnittet är att betrakta som ockerräntor. Detta är en BETYDANDE bit över detta. Räntan är fortfarande på årsbasis över 100% där en vanlig ränta blancoligger på 10% +-3%

Nej, det är inte ockerränta.

http://www.expressen.se/nyheter/ockerrantorna-anmals---aklagaren-lagger-ner/

move along.
Citera
2013-06-28, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Vill bara säga att Trustbuddy ringde upp mig idag och vi tycks vara överens om vad som skall göras och vad som skall ersättas, så jag är nöjd tillsvidare.

Har idag fått ersättning för de kostnader som Trusbuddy belastade mig med, är därmed nöjd med hur de har hanterat den uppkomna situationen. Hoppas att det löser sig för er andra drabbade också.

Är däremot inte nöjd med hur den uppkomna situationen kunde uppstå och att man inte drar tillbaka funktioner som inte fungerar som de är tänkta. Men tillsvidare kvarstår jag som kund.
Citera
2013-06-28, 23:27
Medlem
Citat:

Vad är marknadsgenomsnittet på korta 30 dagars lån då? tror att jag har ca 20% på mitt kredit kort.

Lånade för 1 år sedan 150 000 kronor av Handelsbanken i tre dagar Den totala kostnaden för det lånet landade om jag mins rätt på ca 1000 kronor med uppläggningsuppgifter med mera. Med samma beräkningsmodell som du använder dig av skulle man kunna hävda att Handelsbanken tog ut en ränta+avgifter som motsvarar ca 80% i årsränta. Har inte hört nån anklaga Handelsbanken för att ta ut ockerränta. Fast iofs orsakade ränta+avgifter för tredagars lånet att de förlorade en kund som jag tror de gärna hade behållit.

Alla lån som är på kort tid är dyra.
Citera
2013-07-01, 20:44
Medlem
1) Det står ingen valuta bakom pengarna på marknaden i Polen.
Antar att det är PLN?

2) Varför stoppas utlåningen på ALLA marknader bara för att jag för över från t.ex. Sverige till Norge?
Senast redigerad av cyTs 2013-07-01 kl. 20:48.
Citera
2013-07-02, 15:14
Medlem
TylerDurden2s avatar
Gjorde insättning och fick brev igår: Vi bekräftar härmed att ditt saldo, SEK 2500.00, hos www.trustbuddy.com har registrerats som inbetalt. Varför kan jag inte se dem på mitt konto? 54285
Citera
2013-07-02, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TylerDurden2
Gjorde insättning och fick brev igår: Vi bekräftar härmed att ditt saldo, SEK 2500.00, hos www.trustbuddy.com har registrerats som inbetalt. Varför kan jag inte se dem på mitt konto? 54285

Vänta en dag.
Citera
2013-07-02, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
1) Det står ingen valuta bakom pengarna på marknaden i Polen.
Antar att det är PLN?

2) Varför stoppas utlåningen på ALLA marknader bara för att jag för över från t.ex. Sverige till Norge?

vad är PLN???
Citera
2013-07-02, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wiking
vad är PLN???
Polens valuta, föga förvånande:
Citat:
Det står ingen valuta bakom pengarna på marknaden i Polen.
Antar att det är PLN?
Citera
2013-07-02, 20:57
Medlem
När kommer den där 1 %-bonusen som man skulle få på sin insättning man gjorde i slutet av maj? 30 dagar efter insättning stod det, men det datumet har passerat nu utan att någon bonus har synts till.

Det stod visserligen att "Pengarna ska sparas på kontot i minst 30 dagar", och i ert gränssnitt är "på kontot" lika med "outlånat", men en sån fuling kan ni väl knappast ha kört med? Det skulle dock förklara varför "stoppa utlåning"-funktionen försvann bara några dagar efter att kampanjen utlystes...
Senast redigerad av mxx 2013-07-02 kl. 21:24.
Citera
2013-07-04, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mxx
När kommer den där 1 %-bonusen som man skulle få på sin insättning man gjorde i slutet av maj?
Nu verkar den ha dykt upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in