2013-06-27, 13:45
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoanJen
Att försöka jaga en dödande träff på ett mål som redan är totalt underkuvat av ens egna styrkor är både slöseri med ammunition och viktigast av allt. Slöseri med omladdningstid.

Då är det bättra att följa en spanare i hop om att han stöter på något.

Skitsnack.
En tank med 1 hp kvar gör lika mycket skada som en tank med full hp.
Jag har dödat 8 tanks på raken med 1 hp kvar, snacka om att jag var underkuvad.
Citera
2013-06-27, 13:48
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
Det första får väl ses som något subjektiv bedömmning :-)

Jag tycker det blir roligare ju högre tiers. Visst det är lättare att glänsa på lägre tiers med en massa nybörjare, men dessdå högre tiers dess kunnigare spelare och man måste utnyttja sin tank på bästa sätt inte chansa framför allt veta arty-safe possitioner.. blir mer som ett schackspel på högre tiers.. kolla minimappen, stå arty dsafe.. röra swig då motståndaren skjutit osv. Lågtiers kan man göra lite som man vill och det kan gå hem med de mest vansinniga manövrarna. :-) vilket är charmen med låg-tier. låg tier för mig under t5.

Av tD's i CW använder vi mest obj 268 sedan foch. e4 om det inte finns någon annan, aldrig e3 eller jpze100 aldrig engelska tanks överhuvudtaget i CW.. Men tanks man användes styrs ju i hög mån av vilken FC man har och hur han/hon vill köra.

Har lekt runt lite på lägre tier den senaste tiden med T2 Light och Pz1C, och det är ytterst få spelare där med över 3k matcher. Lite intressant när man är enda gröna tanken i matchen. I princip enbart nybörjare och sälklubbare i dessa tier.
Föredrar också högre tier dvs 8-9 eftersom det är en viss utmaning eftersom allt kan skada en oavsett hur bra man är, så man måste verkligen utnyttja skydd, reloadtimes osv.

Ok, spelar inte CW eftersom jag är på NA-servern, men i den spelargrupp jag tillhör efterfrågas E4 mest. Regionala skillnader?
Senast redigerad av Cardiac 2013-06-27 kl. 13:54.
Citera
2013-06-27, 13:53
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pz.Kpfw.VI-Tiger
Btw så kör jag även T-28 (snart KV-1) och Churchill för att kunna spela heavies. Några utlåtanden om dessa linjer? Såg att man kunde förgrena Churchill till TD också, är det värt att testa?

KV-1 är den bästa nybörjaretanken i spelet, så det är en bra början. Ganska svårt att göra fel i den.
Churchill är också bra, inte samma armour som KV-1, men en bra bössa som gör dig relevant inom din MM. Gillade skarpt Churchill.

Churchill Gun Carrier är ingen bra nybörjaretank, eftersom den är långsam, har dålig armour men en tier8 kanon. Jag har den och gillar den, men man måste vara mycket medveten om spelmekaniken för att kunna utnyttja den till fullo.
Citera
2013-06-27, 16:52
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Vad säger ni? Hur tror ni att ni hade gjort själva, både i min och hans situation?
Dom flesta spelarna hade försökt att resetta men om han såg att du backa ur ringen och det är öppet så kan man räkna ut att du letar skydd.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vad alla hyllar brittiska TD's. :/
Jag sitter fortfarande med min AT8 och har inte spelat den (förr jag har fan inte råd med bästa kanonen iof) och jag tycker den är jävligt tråkig. AT2 var det stil och klass på, men den här jävla rishögen dör man ju med såfort man visar sig.
At 2är bra pga sin op'iga frontpansar men är en sån där vagn som antingen regerar eller blir regerad, hade en match igår, stog väl 8-6 eller nåt och ser en at2 komma rullandes.
Visste direkt att jag har inte en chans i helvete att klå den så slängde ur mig i chatten att medspelarna som va runt mig skulle gänga upp mot at2 och de lyssnade.
Slutade med att en churchill förlorade 200hp för vi samarbetade och totalt svärmade över at2'an, kan väl säga att medspelarna och jag va nöjda med hur bra det hade fungerat

Men at8, sån skit.
Ofta kommer man fram när fienden är döda eller när ens egna lag har slaktats och tycker den känns djävligt mjuk i fronten och en kanon med låg skada.
Fråga mig inte hur i helvete jag har kunnat få 72% WR med den över 72 matcher, flabbergasted...
Citera
2013-06-27, 18:29
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Men at8, sån skit.
Ofta kommer man fram när fienden är döda eller när ens egna lag har slaktats och tycker den känns djävligt mjuk i fronten och en kanon med låg skada.
Fråga mig inte hur i helvete jag har kunnat få 72% WR med den över 72 matcher, flabbergasted...

Too tough to die?
Den är som att köra en mobil T95 med högre ROF och lägre alfa.
Gillar min CGC bättre.
Citera
2013-06-27, 18:51
Moderator
Arne.Ankas avatar
Tycker jag dör djävligt snabbt med at8 :S
Citera
2013-06-27, 21:08
Medlem
när dom kör vissa pro league-matcher, 7 i varje lag, varför använder dom Ltaktor som scout?

När det är en tier 8 match t.ex
Citera
2013-06-27, 21:55
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kan det bero på att en lågtier scout tillåter fler högtier HT utan att överskrida maxgränsen för vad som får väljas?
Citera
2013-06-27, 22:07
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Åh fy f*n. Åkte på en så grymt klassisk blåsning igår! Shit vad den sved - men det var väl bra läropengar eller nått. Bedöm själva...

Setupen är som följer:

2 mot 2 i slutet av en standardstrid.

Vårt lag (de rättrogna) har kvar en TD (tror det var en Hellcat, med 0 kills och 100% i health) + jag i en KV-3 (med 4 kills och 25% health).

Motståndarna (hin onde) har en Cromwell (med 6 kills men bara 8% health) samt en 100% arty med 3 kills.

Banan är Siegfried Line http://wiki.worldoftanks.com/File:Siegfried_Line.jpg och vi har bas I, de har bas II (nere i "gropen/dalen" norr om staden).

Jag har precis jobbat ikapp och släckt en motståndare och kommer ut ur staden uppe i nordvästra hörnet (norr om där encounterbasen brukar vara). Jag vet att deras arty antagligen står i gropen så jag åker fram till kanten, och mycket riktigt så är han längst ut vid kartkanten. Ett skott räcker.

Nu är vi 2 mot 1. Ser att de andra två är precis bredvid varandra och slåss utanför stadsporten mitt på banan. I denna sekund gör jag ett (tveksamt) val. Jag låter tanken tippa över och glider nerför backen ner till (och in i) deras bas.

Kom igen nu! 100% Hellcat mot 8% Cromwell!? Matchen är ju klar och jag skall precis skriva gg i chatten. Det går några sekunder - och sen, från ingenstans, så slocknar plötsligt den gröna ikonen!!?? WTF!!??

Då var det helt plötsligt 1 on 1! I denna stund står jag och fiser varmluft i deras bas, så jag vet att min motståndare hör sirenen. Ser också att han sätter full fart mot mig innan hans ikon försvinner på minikartan. Står då en stund och funderar på följande:

- Han har nu 7 kills, så det är säkerligen en hyggligt bra spelare som kommer mot mig.
- Det är massor av vegetation runt "gropen" så det går att smyga på mig från alla håll och kanter där jag står helt oskyddad i basen.
- Har erövrat kanske 10-15% av deras bas och det går i snigelfart. Kommer aldrig att hinna upp till 100% oavsett.
- Det är gott om tid kvar på matchklockan.
- Min Kv-3 har 122 mm kanonen och reloadtiden är inte rolig om vi skall fightas H2H oskyddat
- Dessutom har jag själv bara 25% health kvar och jag vet inte vilken ammo han har

Då tar jag ett beslut.

Står kvar några sekunder till men backar sen snabbt som tusan upp mot den norra gränsen av kartan. In bland lite buskar och träd och ett läge där jag (förhoppningsvis) kan få till ett bra skott mot honom oavsett vilket håll han kommer ifrån. Problemet är bara att jag var tvungen att lämna basen - men enligt mina beräkningar så var han inte långt borta.

Väntar en stund. Räknar med att han smyger runt gropen för att hitta en bra skottvinkel in (det hade jag gjort iaf). Spenderar tiden med att finkorrigera min position lite. Då plötsligt händer det... VÅR siren går igång!!

Fy f*n vilken ridå! Killen hade gjort en tokchansning, tvärvänt och kört full fart till vår bas (antagligen direkt när jag backade ur basen). Han räknade väl helt kallt med att jag tagit position och stod och väntade på honom. Helt korrekt. Och eftersom jag hade en KV-3 fanns det ju inte en chans i himmelriket att jag skulle hinna över till andra sidan innan matchen var över.

Sånt totalt mörker. Jag var så förbannad på mig själv efteråt att jag inte orkade bli sur ens. Kunde bara berömma killen i chatten och loggade ur. Självfallet ackompanjerad av en hel del gliringar från det egna laget i chatten. Fast det får man väl ta efter en så episk förlust.
-----

Har funderat lite i efterhand på vad som hände. Kan inte säga att jag gjorde totalt fel som backade ur basen. Tror ändå att 99 av 100 spelare faktiskt hade fullföljt och kommit mot mig. (Han kan inte varit långt borta när han vände? Jag kan iaf säga ärligt att jag hade nog aldrig vänt i det läget och chansat som han gjorde). Däremot skulle jag kanske inte åkt ner i basen i första läget, utan vänt upp mot stadsporten efter att jag skjutit artyn. Hade iofs inte hunnit fram innan deras duell var över där men jag hade ändå haft bättre grepp på skeendet om jag varit i mitten av banan (och säkerligen plockat upp honom på vägen). Fast det är också lite efterkonstruktion över det hela så jag är inte helt säker på det heller? Och med en KV-3 blir man både lätt utmanövrerad av - och når inga långa sträckor jämfört med - en Cromwell.

Vad säger ni? Hur tror ni att ni hade gjort själva, både i min och hans situation?
En bra spelare i en cromwell kan hyfsat lätt cirkulera kring en Hellcat.
Du kunde ha försökt gå in i capen inom 5 secs så att cromwellen skulle vilja komma tillbaka för att inte få en Draw
Citera
2013-06-27, 23:24
Medlem
Kebabsugers avatar
at2 kör jag med derp
110 pen med heat, fortfarnde, låg då, låg nu

sist kom en matilda rakt mot mig som trodde jag hade snabba pipan och skulle köra runt mig, laddde heat, siktade, 100m bort så tog 3 sekunder och boom, one shottad hehe

at2 är skitbra mot pen piper, men möter den derp och he som tex kv2 dör den snabbt
innan patchen hade jag en pz4 som dingade mig 10ggr med heat, kallade mig cheater för han förlorade så mycket pengar hahaha
hade han kört vanlig he så hade han ägt mig
Citera
2013-06-27, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Stats spelar ingen roll under 3k matcher, når du 52% i win rate är du bättre än 90% av alla spelare och borde räknas som bra.

winrate säger nästan ingenting. Jag pratar om win7 samt performance rating..
Citera
2013-06-28, 00:59
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Åh fy f*n. Åkte på en så grymt klassisk blåsning igår! Shit vad den sved - men det var väl bra läropengar eller nått. Bedöm själva...

Du svarar ju egentligen själv. Direkt du lämnar din cap sätter du dig själv i ett dåligt utgångsläge givet att det är en bra spelare du möter (vilket du skrev att han var med 7 kills). Han har 8% och är defensivt lagd redan från början. När du sedan lämnar cap kan han köra iväg till er bas och cappa. Det värsta som kan hända honom då är att du börjar cappa medan han är på väg er bas och då hinner han ändå tillbaks till egen bas (Cromwell) och vet precis var du är (inom cap circle). Det bästa som kan hända honom är att du lämnar cap och campar precis som du gjorde för då har han typ instavunnit direkt han börjar cappa eftersom han vet att du sitter i en långsam tank.

Antingen fortsätt cappa eller kör aggressivt. Campare förlorar nästan alltid. Detta gäller i de flesta skeden av spelet.

Surt läge i vilket fall. Man blir ofta för defensiv när man har låg hp men friskt vågat hälften vunnit. Vet inte hur många matcher jag loosat pga alla fega personer som slutar pusha när de får låg hp. Har själv 37% survival rate men 57% wins. Fega tanks får inte skjuta söta lower glacials
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in