2013-06-27, 11:44
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Nej vem sjutton kan låta bli en Tabarome till det priset!
Ska bli kul att höra du tycker om Pure Malt, själv gillar jag den.

Har haft Tabarome på min "att köpa" lista ett bra tag och priset är ganska svårslaget.

Pure Malt var helt oplanerad, såg nån som nämnde den när cheapsmells-rean diskuterades på basenotes. Hoppas på en schysst vinterdoft.
Citera
2013-06-27, 11:52
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Har själv aldrig testat Acqua Di Parma Colonia men allt snack om den här har börjat göra mig lite nyfiken.
Kan någon berätta var det är för skillnad på alla varianterna Assoluta, Intensa, Essenza och den vanliga samt vilken som är att föredra? Har jag förstått det rätt att den bara kommer som edc? Och i sånt fall, hur påverkar det hållbarhet och projektion?
Det samplet som jag testade har fin hållbarhet och projektion utan att vara för kraftig, if that makes sense? Det är den enda jag testat i AdP serien så kan inte jämföra med dom andra, det får nån annan göra

Jag funderar på att köpa den, kanske inför nästa sommar.... jag ser den som en sommarparfym och gör sig inte bra under andra årstider, och eftersom Sverige bara har sommar Juni-Juli-Augusti så kommer alltid höst och vinterparfymer stå högre i kurs hos mig... Har sett den för 500kr, kanske finns lägre nånstans? Det är i sådana fall hyfsat pris.
Citera
2013-06-27, 12:20
Medlem
Ett tips just nu!!

O'Sofie Parfymeri Stockholm har total utförsäljning mellan 30-70% rabatt på Parfymer, Kosmetika, Ekologisk hårvård et.c

Adress: Hornsg. 79, 118 49 Stockholm (T-bana Zinkensdamm, mitt emot Coop Konsum)
Tel. 08 - 669 49 56
Citera
2013-06-27, 13:49
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det samplet som jag testade har fin hållbarhet och projektion utan att vara för kraftig, if that makes sense? Det är den enda jag testat i AdP serien så kan inte jämföra med dom andra, det får nån annan göra

Och du pratar om originalet Acqua di Parma Colonia antar jag då?
Citera
2013-06-27, 13:53
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Och du pratar om originalet Acqua di Parma Colonia antar jag då?
Ja, mycket bra, men funkar bara på sommaren IMO.
Citera
2013-06-27, 14:05
Medlem
Nic78s avatar
Ja den låter intressant, och till ett rimligt pris med.

Avvaktar för att se om någon har provat på de andra varianterna.
Citera
2013-06-27, 14:06
Medlem
injections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja, mycket bra, men funkar bara på sommaren IMO.

Tack, beställde hem ett sample! En fråga till, vad tycker du om deras "Blu Mediterraneo" linje?
Citera
2013-06-27, 14:42
Medlem
3rds avatar
Citat:

Alla är bra på sina egna vis. Om du bara vill ha den till sommaren tycker jag Colonia Assoluta är den bästa i serien. Lite mjukare och något nertonad på citrus. Kör själv bla med den nu.
Citera
2013-06-27, 14:42
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Intensa tycker jag funkar bättre för vår och höst då den är lite tyngre fast ändå riktigt fräsch. Den är min favorit med Assolutan som är ren sommardoft. Tycker den känns lite blommigare och inte lika kraftig citrus som vanliga Colonia. Essenza har jag ett sample av men har knappt testat, vill minnas att den kändes mest old school.

Citat:
Ursprungligen postat av injection
Tack, beställde hem ett sample! En fråga till, vad tycker du om deras "Blu Mediterraneo" linje?

Personligen tycker jag dom är sådär, inget snack om saken att dom är trevliga dofter men vet inte ifall jag tycker dom är värda att lägga pengarna på. Två av dom är ganska fruktiga, en med mandarin och en med fikon. En är ganska blommig och feminin i mitt tycke, en är mycket citrus och den sista är helt annorlunda och mycket mörkare.
Kollar du upp vilka det finns i serien så kan du nog räkna ut vilka jag menar (kommer aldrig ihåg namnen på alla olika). Det fanns en som hette Cipresso di Toscana eller nåt liknande som jag gillade när jag luktade på ett prov...tyvärr verkar den ha utgått.
Citera
2013-06-27, 14:43
Medlem
irrblosss avatar
Citat:

Originalet är ett måste. Det är den jag alltid återkommer till när jag tröttnat på allt annat. Precis när man applicerar den kan det kännas som en väldigt konstig doft, men efter ett tag framkommer en underbar svalkande kombination av främst lavendel, rosmarin och bulgarisk ros som är väldigt fräsch i hett väder. Essenza är lite mer intensiv och har mer neroli i sig. Intensa är en helt annan doft tycker jag. Viss örtighet finns i bakgrunden, men den är inte lika framträdande. Innehåller lite trä och läder och passar därför när det är lite svalare. Assoluta var längesen jag testade, men jag minns den som väldigt blommig och den mest feminina av dofterna. Blu Mediterraneo-dofterna är lite mer "new age" över tycker jag. Inte samma kvalité som i Colonia-serien. Finns några som är ok, men de är oftast tråkiga i längden. Den enda, som enligt mig, håller i längden är Arancia di Capri.
Citera
2013-06-27, 15:11
Medlem
Nic78s avatar
Ni har nog lyckats sälja in den, blir till att köpa en flaska vid tillfälle.
Börjar nog med originalet vad det låter som.
Citera
2013-06-27, 23:48
Medlem
Niteclubs avatar
Jaha då slant jag med fingret och blind köpte Creed Tabarome.
Jag kunde bara inte låta bli.. Det var egentligen SMW jag ville ha.
Säg några goda ord om den så jag lugnar ner mig. Om jag inte gillar den finns det säkert någon som offrar sig kanske.
Senast redigerad av Niteclub 2013-06-27 kl. 23:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in