2013-05-22, 19:27
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3

Dock med en 0.25s cast och det fungerar inte genom cc.

Gällande Nunu/Cho som jag nämnde tidigare, så är de de enda jag skulle kunna tänka mig att jungla utan smite på. Smite är fortfarande för bra för att lämna bort. Har du feast/Consume kan du ju bara bursta bättre med smite, omöjligt att sno, oooh yeaah!
Citera
2013-05-22, 19:41
Medlem
StandardKamelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahauus
Gällande Nunu/Cho som jag nämnde tidigare, så är de de enda jag skulle kunna tänka mig att jungla utan smite på. Smite är fortfarande för bra för att lämna bort. Har du feast/Consume kan du ju bara bursta bättre med smite, omöjligt att sno, oooh yeaah!

Precis, i lategame lägger du 2k instant damage med båda två, omöjligt att stjäla Baron utan extrem tur.
Citera
2013-05-22, 20:15
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Risken finns alltid att bli av med den. Står dom i busken och är en millisekund före mig med smite så kan jag förlora den endå. Dock är jag shaco, jag har minst 5 olika väggar att hoppa över för att ta mig extremt snabbt till deras buff istället. Med Spirit of the ancient golem eller ens första delen utav den itemen så går det snabbt nog att ta buff. Det enda jag behöver i början är fällor och den buffen lär jag inte bli av med. Vid ganks (som är den största delen i shacos gameplay) så har jag nu chansen att dra in en ignite, exhaust. Tanka lite damage och dra en barrier som en överaskning, eller helt neutralisera en motståndares nästa högdamage spell som den har en 12sekunder cd på.
Det öppnar upp många möjligheter. Likaså som att ancient golem hjälper mig ur många situationer där jag annars hade dött för att jag blir cc'd och är okapabel att ta mig därifrån. 500 hp direkt ifrån start är grymt mycket på en shaco, som annars går ner ganska lätt. Glömde säga att jag kör shaco AD, spelar stor roll för hur gameplayet blir samt hur snabbt man får buffkills.

Sure, smaksak och förstår definitivt den negativa aspekten med att inte ha smite. Däremot anser jag att möjligheterna som öppnas upp med det överväger det negativa.

Först: Varför skulle man någonsin jungla utan smite? För det andra: Varför spirit of the ancient på shaco? Visst man kan väl bygga lite som man vill, men som den assassin som shaco är kan man bygga honom lite mer optimalt. Visst skiljer det från match till match om hur man bygger honom och man ska inte döma folk om hur de bygger. MEN.

Efter att ha följt den här tråden väldigt länge, så ser man vilka som återkommer med vettig kunskap, och de som inte har den koll på LoL som de tror sig ha. Du är en av dem sistnämnda. Genom att du säger att du junglar utan smite (kanske inte på alla champs, men har inte med saken att göra) tappar jag respekten för dig. Under mina promotionmatcher stötte jag på ett par som spelade utan smite, och de förlorade varenda drake/baron/buff som jag kände att jag kunde contesta. Det finns inget som kan matcha 500-1000 true dmg.

EDIT: Du nämner även att om man har en oracle kan man scouta och på så sätt smyga till sig en drake. Men det är ytterst sällan man spenderar 400g för att smyga en drake runt 5 minuter. Efter 5 minuter brukar det vara konstant wardat vid draken, alternativt runt om kring vilket hindrar en från att smyga och ta draken i skuggan.
Senast redigerad av SwAxX 2013-05-22 kl. 20:18.
Citera
2013-05-22, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Först: Varför skulle man någonsin jungla utan smite? För det andra: Varför spirit of the ancient på shaco? Visst man kan väl bygga lite som man vill, men som den assassin som shaco är kan man bygga honom lite mer optimalt. Visst skiljer det från match till match om hur man bygger honom och man ska inte döma folk om hur de bygger. MEN.

Efter att ha följt den här tråden väldigt länge, så ser man vilka som återkommer med vettig kunskap, och de som inte har den koll på LoL som de tror sig ha. Du är en av dem sistnämnda. Genom att du säger att du junglar utan smite (kanske inte på alla champs, men har inte med saken att göra) tappar jag respekten för dig. Under mina promotionmatcher stötte jag på ett par som spelade utan smite, och de förlorade varenda drake/baron/buff som jag kände att jag kunde contesta. Det finns inget som kan matcha 500-1000 true dmg.
Detta låter för jävla sant.
Jag är väl då en så kallad "elo booster" och lever i alla pass divisioner samtidigt.

När jag smurfar/boostar så är det alltid så-pass att jag pickar Nunu.
Hittils har jag 7/0 i stats (W/L) på senaste jobbet då det är för enkelt.
Kunna soloa dragon på 3:15 samt baron på 15:00 känns lite för starkt.
Sedan så kommer den där lilla 1100-1300 Lee-Sin utan smite, vad ska han göra? Han slowar jag o springer lite ifrån, han får baron aggro och som en measure så vänder han sig tbx dpsar för någon dum anledning..

Flash>Consume.
Så pass enkelt, sedan är dock inte Cho'Gath så stark för tillfället efterssom dfg/mask/botrk/kog är starka atm.
Han kommer nog in i spelet på hel-tid snart.

Softa på, kontakta mig om det är något relaterande till LoL.
Citera
2013-05-22, 20:35
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OndaParabolen
Det här med premades är verkligen skit. Ok, 2 kompisar bestämmer sig för att ta bot, det köper jag, de kan ha bra sammarbete.
Men jag börjar stöta på allt fler premades som tar 1 roll ur vardera lane, fast de bara är 2.
En tar adc och en tar mid och så säger de att de är premade... Vad har det med saken att göra? Förstår inte alls hur den logiken fungerar.

Det finns en solklar logik bakom det, iallafall när jag spelar med vänner, det är så helt enkelt att genom att jag kanske tar jungeln, och min vän tar mitten, så är det garanterat att den på mitten är en person som kommer kunna vinna sin lane, och jag kommer kunna vinna jungeln, bara där har vi 2 områden vunna, om vi däremot hade kört botlane tillsammans, så skulle vi kanske ha en vinst, men pga att den lanen lätt blir påverkad mycket utav motståndarens jungel, så riskerar vi att istället för 2 vinster / 5 där vi sedan kan hjälpa de andra lansen, så är vi i en situation där vi inte kan öka våra chanser till seger nämnvärt.
Citera
2013-05-22, 20:43
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wick3DHugo
Detta låter för jävla sant.
Jag är väl då en så kallad "elo booster" och lever i alla pass divisioner samtidigt.

Kan man, av ren nyfikenhet bara, få fråga vad du själv ligger i för division, då du är en sån "elo booster"?

Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Det finns en solklar logik bakom det, iallafall när jag spelar med vänner, det är så helt enkelt att genom att jag kanske tar jungeln, och min vän tar mitten, så är det garanterat att den på mitten är en person som kommer kunna vinna sin lane, och jag kommer kunna vinna jungeln, bara där har vi 2 områden vunna, om vi däremot hade kört botlane tillsammans, så skulle vi kanske ha en vinst, men pga att den lanen lätt blir påverkad mycket utav motståndarens jungel, så riskerar vi att istället för 2 vinster / 5 där vi sedan kan hjälpa de andra lansen, så är vi i en situation där vi inte kan öka våra chanser till seger nämnvärt.

Sen kan du aldrig säga att din kamrat kommer vinna lanen, om du inte blir boostad av någon som är för bra för den ratingen. Själv så har jag slutat duoa, då matchmakingen blir helt knasig då du duoar. SPelar jag solo så lirar jag med mot Plat 3 till Plat 1. SPelar jag duo med en kille av samma skill möter vi diamon 2-4 samt lirar med enbart plat spelare. Rättvist? Nä. Duo gör det bara svårare

(Min egna uppfattning såklart.)
Senast redigerad av Jahauus 2013-05-22 kl. 20:45.
Citera
2013-05-22, 21:39
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahauus
Kan man, av ren nyfikenhet bara, få fråga vad du själv ligger i för division, då du är en sån "elo booster"?

Sen kan du aldrig säga att din kamrat kommer vinna lanen, om du inte blir boostad av någon som är för bra för den ratingen. Själv så har jag slutat duoa, då matchmakingen blir helt knasig då du duoar. SPelar jag solo så lirar jag med mot Plat 3 till Plat 1. SPelar jag duo med en kille av samma skill möter vi diamon 2-4 samt lirar med enbart plat spelare. Rättvist? Nä. Duo gör det bara svårare

(Min egna uppfattning såklart.)

Såklart kan man aldrig garantera att man vinner sin lane, däremot kan jag säga så här: Jag vinner min lane 8/10 gånger, är man sedan två stycken som gör detta så är det en väldigt bra början för laget.

(8/10 när det kommer till midlane, toppen är en helt annan mindre siffra, jungeln är ingen lane och svårare att säga vinst/förlust, och botten så är man inte ensam så då blir det en helt annan utmaning)
Citera
2013-05-22, 21:43
Medlem
Cristuphers avatar
Kan någon motbevisa med att säga att Kayle inte är OP? Speciellt mid ap. Visst early game är inte hon något vidare men mid game och framförallt late game, fyfan.

Tror ni på en nerf eller? Hoppas själv inte på det då jag börjat spela henne och går inte och förlora även om jag får 0/8 early.
Citera
2013-05-22, 22:19
Medlem
Arsenal-For-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cristupher
Kan någon motbevisa med att säga att Kayle inte är OP?
Winrate: 51.7% (32:a högst)
Pickrate: 7.27% (63:e högst)
Ban Rate: 5.96%
Citera
2013-05-22, 22:20
Medlem
1v1 me br0!

http://euw.leagueoflegends.com/news/all-star-showdown-magma-chamber

Ska bli jävligt kul att se det här i helgen. Jag minns att det var snack om magma chamber för några år sedan, då verkade det dock snarare handla om en bana för 7v7.
Citera
2013-05-22, 22:56
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cristupher
Kan någon motbevisa med att säga att Kayle inte är OP? Speciellt mid ap. Visst early game är inte hon något vidare men mid game och framförallt late game, fyfan.

Tror ni på en nerf eller? Hoppas själv inte på det då jag börjat spela henne och går inte och förlora även om jag får 0/8 early.

Hon blev nerfad nyligen, så de lär inte slå nerf-hammaren på henne på ett tag. Jag har inga problem med Kayle med de champs jag mainar i dagsläget så OP vet jag inte om hon är
Citera
2013-05-22, 23:58
Medlem
Cristuphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Hon blev nerfad nyligen, så de lär inte slå nerf-hammaren på henne på ett tag. Jag har inga problem med Kayle med de champs jag mainar i dagsläget så OP vet jag inte om hon är

Nashor tooth, rabadon och lichbane kör jag först, då är jag uppe i 400+ ap, hennes Q skadar då 260+400 och lich bane 400+, vilket är lätt att få in då hon har ms boost, sen bara E:a lite. Hon har mycket bättre burst än vad man tror.

Tänk hur bra hon skydda ad carryn. Det andra teamet försöker hoppa på ad carryn och kayle har heal, ms boost, slow, ult (40 sek cd) och väldigt bra dmg som drar ner tanks extra lätt med hennes passiva.

Ska testa en sak och spela henne varje kommande game, hon kan ju ta alla roller.

Helt klart god tier enligt mig, kassadin ligger strax under.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in