2013-06-27, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Bara jag som ställer mig tveksam till att det är Bajen som ligger bakom attentatet? Verkar inte logiskt.

Inte bajen som förening såklart, men att det är bajare råder det väl ingen tvivel om. Vem fan skulle det annars vara?
Medlem
SoderortFTWs avatar
Skarp laddning = inte okej

Dock kan jag inte hjälpa att tycka att det är lite småroligt att eran match blev inställd.

Skulle det komma fram att bomen egentligen inte var skarp vidhåller jag att det var en klockren aktion.
Medlem
Citat:
Bara jag som ställer mig tveksam till att det är Bajen som ligger bakom attentatet? Verkar inte logiskt.

Tycker tvärtom. Verkar vara det enda logiska? Vem skulle annars bombhota ett test-event?
2013-06-27, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danielpettersson
Inte bajen som förening såklart, men att det är bajare råder det väl ingen tvivel om. Vem fan skulle det annars vara?

Men grejen är att jag hört att ordet var rättstavat..
Medlem
Timpsiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerial
Du verkar vara en riktig lustigkurre du!
Hur ser din kväll ut? Håller bordssilvret på att placeras ut, champagneflaskorna korkas upp och ostronen öppnas? Kanske har nyligen smokingen applicerats...allt detta i din svettiga lilla etta i Hässelby för att försöka känna dig som någonting du egentligen inte är.
Förlåt, trampade jag på en öm tå?
Medlem
FuckRealitys avatar
Fega. Ordet som bäst av samtliga speglar känslorna kring bajen för tillfället.

På ett sätt måste jag faktiskt credda er för att ni faktiskt gör något av defend-södeort snacket överhuvudtaget. Tillvägagångssättet är dock oerhört pinsamt och tragiskt. Jag menar, ni vet att det kommer att vara mycket DIF i globenområdet. Ni vart vi ni kan hitta oss. Istället för att söka konfrontation (nu räknar jag bort de 15-20 personerna som la benen på ryggen vid globenbron, för övrigt de enda bajarna som syntes på hela dagen) har någon jävel placerat en jävla hemmameckad bomb/skokartong under läktaren vi ska vara på.

Vad tror ni att konsekvenserna av det här blir egentligen? Tror ni verkligen att någon blir skrämd?

Det enda resultatet kommer att bli än mer stök och det är ni och inga andra som har satt nivån. Glöm inte det.
2013-06-27, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easter90
Tycker tvärtom. Verkar vara det enda logiska? Vem skulle annars bombhota ett test-event?
Djurgårdare? Aikare? Någon helt utomstående?

Reinfeldt?
2013-06-27, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danielpettersson

Citat:
Ursprungligen postat av easter90

han driver för att bajare skrev så..
2013-06-27, 18:53
Medlem
Citat:
haha sant. en lapp med "båmmb", och saken hade varit glasklar
2013-06-27, 18:53
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Nja man hade försökt skriva "sprängladdning" men var överstryket efter halva ordet och så stod det "b0m5" så det verkar vara bajare.
2013-06-27, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Jag skrev "Eller pga sjukdom? Coolt att håna döda btw. Hur gammal är du egentligen? Med tanke på hur du skriver och stavar så är du knappast över 15."

Du svarade "Eftersom att ni tycker att det är ok att lägga ut bomber vid träningsmatcher så borde ju inte min text vara så farlig. Du tycks inte veta vad du själv tycker. Fjortis. Tycker ni att det är ok att lägga ut bomber men gråter om jag skriver om kenta? Som sagt, fjortis."

Du tycks inte veta vad du själv tycker, säger du. Jag har inte sagt någonstans att det är okej. Jag tycker bara det är onödigt att du drar upp en avliden människa bara för nånting en annan bajare sagt. Så jo, jag vet vad jag tycker.

Och personligt tar jag det inte, men jag vill att rätt ska vara rätt. Vad andra säger får stå för dom.

Bra att du har moral iaf. Men anledningen att jag skrev så om kenta var för att bajare skrev att det var en bra grejj att man la ut en bomb för att stopa en träningsmatch. Ska dom sjunka till den nivån så gör jag likadant. Men men, ingen ide att diskutera det vidare.
2013-06-27, 18:55
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Skarp laddning = inte okej

Dock kan jag inte hjälpa att tycka att det är lite småroligt att eran match blev inställd.

Skulle det komma fram att bomen egentligen inte var skarp vidhåller jag att det var en klockren aktion.

Jaså? Lika klockren aktion om några DIF beslutar sig för att genomföra några skenavrättningar på bajare?

Ingen skarp laddning = alltid okej?

Riktigt pinsamt gjort det här. Jag tror och hoppas trots allt att dom flesta bajare håller med mig om detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in