2013-06-27, 16:54
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag såg en hemsk videoklipp på den kontroversiella sajten Best G*re där en man skär av huvudet på en stakars kvinna i mindre av halvminut. Han hade en vanlig kniv (mindre än kökskniv). Jag tror att det skulle ta mindre än 5 minuter om han ville stycka henne i 10 delar. Vadå 6 timmar?

Men fy, var det foton då eller? SKulle nog inte klara att kolla asså.. Räcker med att jag såg ett videoklipp där al qaida halshögg en snubbe med kniv och nej det tog inte nån lång stund att genomföra. Jag mådde dåligt en lång tid efter jag såg det.. fy fan, därför jag inte fattar hur människor är kapabla att göra nåt sånt... Monster och ren ondska eller bara rent totalt psykiskt störda i huvet.
Citera
2013-06-27, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag står fast vid mitt bud, håller en dörr på glänt och satsar en slant på att det finns minst en medhjälpare eller någon/några som vet vad som har hänt. Varför utesluter jag inte det? Därför att det finns ett vittnesmål om att två personer har synts i en bil som har stått parkerad upp mot det gula huset, iakttagaren såg en stund senare att bilen var tom. Annat vittnesmål säger också att KJ setts vid huset, kanske är det här två utsagor som handlar om samma tillfälle.
skulle det ha skett dagarna efter mordet precis, att KJ synts vid ödeshuset? det har väl spekulerats i att kroppen kommit dit först senare, medan han har span på sig?
Citera
2013-06-27, 17:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
skulle det ha skett dagarna efter mordet precis, att KJ synts vid ödeshuset? det har väl spekulerats i att kroppen kommit dit först senare, medan han har span på sig?

Jag utesluter inte det i nuläget i alla fall. Jag väljer att lita på GW i det här fallet, det tar definitivt mer än fem minuter att döda, stycka, förpacka, transportera, grovstäda, finstäda. Det här klarar man inte under loppet av en natt om man dessutom åker hem till brorsan och spelar spel mitt i alltihopa. Man kan verkligen ta sig en funderare på om brodern lämnat falskt alibi om man menar att KJ gjorde allt det här natten mellan den 4-5/5 tycker jag.
Citera
2013-06-27, 17:17
Medlem
Citat:
Jag utesluter inte det i nuläget i alla fall. Jag väljer att lita på GW i det här fallet, det tar definitivt mer än fem minuter att döda, stycka, förpacka, transportera, grovstäda, finstäda. Det här klarar man inte under loppet av en natt om man dessutom åker hem till brorsan och spelar spel mitt i alltihopa. Man kan verkligen ta sig en funderare på om brodern lämnat falskt alibi om man menar att KJ gjorde allt det här natten mellan den 4-5/5 tycker jag.
jag menade att om kroppen kommit till ödeshuset många dagar senare än de första dagarna efter mordet (om mordet nu skett vid försvinnandet) som det spekulerats i (div ickemarkerande hundar) så har ju KJ haft span på sig och torde därför inte klarat av denna leverans utan att bli upptäckt. men du menar det finns vittnesuppgifter som placerar honom vid ödeshuset.. NÄR? (ursäkta jag ej orkat leta upp dess i tråden)
Senast redigerad av gileas 2013-06-27 kl. 17:20.
Citera
2013-06-27, 17:20
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Jag tror han dödade VB i lägenheten, styckade henne i badkaret, transporterade sedan, i flera omgångar, delarna i väska, till bagaget i hans bil. Jag kan inte tänka mej att han tagit risken att utföra styckningen någonstans utomhus; det finns ju alltid någon som skulle ha kunnat sett honom, spelar ju ingen roll vart han skulle befinna sej för dådet, det kan ju komma folk som rastar hund m.m. Han skulle ju kunnat ha blivit tagen på bar gärning liksom. I hans hem med låst dörr och igendragna gardiner osv, är ju risken att bli observerad närmare 0. Vi får inte glömma att killen haft tillräckligt med tid att rengöra osv, plus att det kan vara möjligt att han haft sådär 5 dagar utan span på sej?
Detta är min teori. Sedan att han varit hos sin bror, undrar hur länge han sägs ha varit där? Kanske han inte alls var där, eller bara väldigt kort...Informationen vi fått är fortvarande väldigt snål så det blir att spekulera vidare.
Citera
2013-06-27, 17:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
jag menade att om kroppen kommit till ödeshuset senare än de första dagarna efter mordet (om mordet nu skett vid försvinnandet) så har ju KJ haft span på sig och torde därför inte klarat av det. men du menar det finns vittnesuppgifter som placerar honom vid ödeshuset.. men NÄR? (ursäkta jag ej orkat leta upp dess i tråden)

Jag minns inte när det var, också frågat efter den uppgiften idag. Jag tror inte att KJ haft span på sig 24/7, åtminstone inte fysiskt, att han skuggats, men jag vet inte. Det kan ha varit något dygn efter försvinnandet, vet ej, kanske någon annan här vet när det var?
Citera
2013-06-27, 17:23
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerOfThinking
Jag tror han dödade VB i lägenheten, styckade henne i badkaret, transporterade sedan, i flera omgångar, delarna i väska, till bagaget i hans bil. Jag kan inte tänka mej att han tagit risken att utföra styckningen någonstans utomhus; det finns ju alltid någon som skulle ha kunnat sett honom, spelar ju ingen roll vart han skulle befinna sej för dådet, det kan ju komma folk som rastar hund m.m. Han skulle ju kunnat ha blivit tagen på bar gärning liksom. I hans hem med låst dörr och igendragna gardiner osv, är ju risken att bli observerad närmare 0. Vi får inte glömma att killen haft tillräckligt med tid att rengöra osv, plus att det kan vara möjligt att han haft sådär 5 dagar utan span på sej?
Detta är min teori. Sedan att han varit hos sin bror, undrar hur länge han sägs ha varit där? Kanske han inte alls var där, eller bara väldigt kort...Informationen vi fått är fortvarande väldigt snål så det blir att spekulera vidare.

Den här spekulationen har varit uppe tidigare i tråden. Då undrade vi om han hade badkar. Fick vi veta det någon gång?
Citera
2013-06-27, 17:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerOfThinking

Minns du när polisen sa att de hade varit hemma hos KJ? Det är också en faktor att ta hänsyn till. Tror inte att VB legat i KJ badkar när polisen var där.
Citera
2013-06-27, 17:34
Moderator
OYs avatar
Nu har jag hittat:

Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Lägger ihop de uppgifterna jag fått via pm så får vi se om någon kommer på något. Någon gång mellan 13/5 - 20/5 skulle alltså benen ha hamnat i ödehuset. Detta kommer från två pm;are. Ett annat pm säger att en minderårig skulle ha sett en bil (troligtvis KJs) stå parkerad vid ödehuset. Samma vittne ska ha sett en vit skåpbil vid grillplatserna. Detta den 16/5.

Den som tittat in i ödehuset troligtvis den 13/5 ska vara en myndighetsperson och ska ha förhörts av polisen. Detta skriver båda pm;arna. Det minderåriga vittnet ska vara vittnet som polisen vallade.

Sen har vi ytterligare en pm som beskriver att kJ skulle varit med mps den 20/5. Totalt info från fyra pm;are.

Sen har vi hon som rastat hunden efter vägen vid ödehuset. Den 20/5 reagerade hunden både morgon och kväll.

Pm är pm, det jag definitivt tror på är att någon varit där kring den 13:e och noterat att det inte låg några ben där de senare hittades av mps den 20/5.

Om det stämmer, varför valde någon att placera benen i huset efter den 13/5? Tyder på att den personen följt med i tråden. Vi diskuterade vid tillfället det här området och KJ som möjlig GM. Är det någon som vill rikta fokus mot KJ?
Citera
2013-06-27, 17:38
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Minns du när polisen sa att de hade varit hemma hos KJ? Det är också en faktor att ta hänsyn till. Tror inte att VB legat i KJ badkar när polisen var där.

Jag vet att de varit där, men frågan är ju vad det hittat! Det vet vi ju inte än!
Citera
2013-06-27, 17:39
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:

Det verkar väl inte troligt alls att styckningen skett direkt i anslutning till mordet?
Med all sannolikhet har mordet skett på eftermiddagen 4/5. För min del tror jag inte att VB varit i AJ lägenhet alls.
Polisen började söket 7/5. Eventuellt var AJ med i polisens sökgrupp då och drog därmed till sig polisens uppmärksamhet genom att pladdra om att VB varit hos honom på eftermiddagen 4/5.

Vi vet inte om polisen satte någon sorts span på AJ redan då. Han skulle då haft minimum 2 dygn på sig att flytta och stycka kroppen, avlägsna och förstöra BO kläder och andra tillhörigheter. Göra sig av med mordvapen och andra redskap samt egna kläder. Då bör han ha fått ligga i och arbeta effektivt.
Eventuellt dröjde det ända till bortåt 20 maj innan polisen började hårdgranska AJ och i så fall har han haft gott om tid på sig att genomföra ovanstående.

Mycket tycker jag talar för att det senare alternativet är det troligare. Misstänker att polisen i Boden har ganska knappt med resurser för dygnetruntspaning under flera veckor. Dessutom tror jag det dröjde fram till första fyndet innan man var helt övertygad om att det inte rörde sig om ett frivilligt försvinnande.

Möjligen var det också först sedan man funnit likdelarna, som man började erinra sig och begrunda KJ beteende under första söken.

I så fall skulle det betyda att KJ haft ganska stora möjligheter att obevakad vidta mått och steg enligt ovan ända fram tills första fyndet gjordes. Detta har man sedan försökt rätta till med vittnesförhör, tekniska utredningar av fordon med mera.

Förresten angående fordon: vilka och vems fordon har brunnit upp i trakten 4 - 20 maj? Var det inte någon gammal mercedesholk i Luleå, eller minns jag helt fel?
Citera
2013-06-27, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Men fy, var det foton då eller? SKulle nog inte klara att kolla asså.. Räcker med att jag såg ett videoklipp där al qaida halshögg en snubbe med kniv och nej det tog inte nån lång stund att genomföra. Jag mådde dåligt en lång tid efter jag såg det.. fy fan, därför jag inte fattar hur människor är kapabla att göra nåt sånt... Monster och ren ondska eller bara rent totalt psykiskt störda i huvet.
Nej de var inte foton utan den var en videoklipp. Jag såg den för några månader sedan men fortfarande mår jag dåligt. Jag kommer aldrig titta på den sajten igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in