2013-06-27, 15:28
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoyForFools
Jag tror inte hon var där, däremot telefonen och KJ är intelligent nog att förstå att dagens telefoner kan visa var de
varit. Tror den följde med hem efter mordet och det låter bättre att säga att hon varit där och gått därifrån än att bara hennes telefon varit det.

Javisst det är ju möjligt att han varit så förslagen i sina planer att han gjort så som du säger.
Citera
2013-06-27, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
KJ borde ha lärt sig hur man styckar med tanke på hans intressen.
Vilket av hans intressen anser du skulle gett honom den kunskapen?
Jag kan ju sätta mig och googla en halvtimme så har jag troligen i.a.f den teoretiska kunskapen för hur man plockar isär rätt många djur, inklusive människa.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan man tänka sig att KJ stack VB med en kniv i bilen på väg ifrån KJ lägenhet?
Då skulle ju mängden blod i bilen varit rätt ansenlig, och det verkar ju utifrån polisens uttalanden som att det är mindre mängder blod man hittat.

Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
När jag satt häktad så trollade polisen fram minst fem A4 papper med mina sms. Till och från min familj och vänner. Det var ett halvår gamla sms, tider, datum, mottagare etc etc.
För att klarlägga: Var det även innehållet i dessa SMS eller bara tid, från/till och mast-data?
Citera
2013-06-27, 15:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
kan man inte utesluta de bilar polisen omhändertagit som fraktmedel? pga bristen på blodspår.

Vi känner ju inte till mängd och spårbild, nej, det tycker jag inte att man kan göra även om jag tror att en annan bil har använts, troligen är det KJ bil som är transportmedlet, bara för att jag skall kunna hånas när FUP:en blir tillgänglig.
Citera
2013-06-27, 15:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Jag kan ju sätta mig och googla en halvtimme så har jag troligen i.a.f den teoretiska kunskapen för hur man plockar isär rätt många djur, inklusive människa.

Då skulle ju mängden blod i bilen varit rätt ansenlig, och det verkar ju utifrån polisens uttalanden som att det är mindre mängder blod man hittat.

För att klarlägga: Var det även innehållet i dessa SMS eller bara tid, från/till och mast-data?

Vi vet ju faktiskt inte i vilka mängder man hittat blodspår. Med lite fantasi kan man ju tänka sig att mycket av blodet har samlats upp av VB kläder om hon satt i passagerarsätet och blev stucken i den ställningen. Jag är amatör, vet inte hur det blir om man hugger i hjärta eller lunga, för det kan faktiskt handla om punkterad lunga/or också. Hon kan ha kvävts av sitt eget blod som ansamlats i lungorna.
Citera
2013-06-27, 15:42
Medlem
Citat:
Vi känner ju inte till mängd och spårbild, nej, det tycker jag inte att man kan göra även om jag tror att en annan bil har använts, troligen är det KJ bil som är transportmedlet, bara för att jag skall kunna hånas när FUP:en blir tillgänglig.
i ditt scenario har VB just avlidit, blöder än och skall fraktas i en bil av någon som sällan städar sin bil och inte verkat gjort det på ett tag heller när polisen hämtade bilen.
en annan sak. att åklagare är så förtegna "för att det kan finnas en andra GM därute" känns som en förtäckt osäkerhet och att de egentligen säger att de inte själva litar på att de har rätt person, därför håller de inne med detaljer så att inte hela underlaget för förhörs med denne nye fiktive GM förstörs.
Senast redigerad av gileas 2013-06-27 kl. 15:46.
Citera
2013-06-27, 15:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
i ditt scenario har VB just avlidit, blöder än och skall fraktas i en bil av någon som sällan städar sin bil och inte verkat gjort det på ett tag heller när polisen hämtade bilen.
en annan sak. att åklagare är så förtegna "för att det kan finnas en andra GM därute" känns som en förtäckt osäkerhet och att de egentligen säger att de inte själva litar på att de har rätt person, därför håller de inne med detaljer så att inte hela underlaget för förhörs med denne nye fiktive GM förstörs.

Jag står fast vid mitt bud, håller en dörr på glänt och satsar en slant på att det finns minst en medhjälpare eller någon/några som vet vad som har hänt. Varför utesluter jag inte det? Därför att det finns ett vittnesmål om att två personer har synts i en bil som har stått parkerad upp mot det gula huset, iakttagaren såg en stund senare att bilen var tom. Annat vittnesmål säger också att KJ setts vid huset, kanske är det här två utsagor som handlar om samma tillfälle.
Citera
2013-06-27, 15:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
När jag satt häktad så trollade polisen fram minst fem A4 papper med mina sms. Till och från min familj och vänner. Det var ett halvår gamla sms, tider, datum, mottagare etc etc.
Det var raderade sms från min telefon.
Bara för info.
Och vad jag vet så sparas sms i 2 år. Är säker på detta om det inte kommit en ny lag senaste åren.
Om du har en iphone så står det om den är jailbreakad också.
Plus att har man en iphone så sparas det också i den vart man har befunnit sig, finns att läsa om på nätet.

Kan såklart ha fel om det med sparade sms, men i mitt huvud så är jag helt övertygad om detta då jag umgåtts med kriminella med erfarenhet och kunskap.
Vill inte spela allan, just sayin.
Information om SMS, till, från, tidpunkt etc, sparas i sex månader, enligt lag. Det stämmer med vad du säger om vad polisen trollade fram om dina SMS.
Citera
2013-06-27, 15:58
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
VI vet inte var styckningen skett, lägenheten borde vara platsen med tanke på att kroppen styckades, men avsaknaden av emballage talar emot det tycker jag, förbryllande. Jag har ju själv trott på att kroppen styckades vid eller i det gula huset, bl a pga detta, men det mesta talar för att det inte är så. Varför stycka utomhus, jag får inte ihop detta.

Ligger något i det Bodenforever skriver om att GM kan ha blivit störd av trafiken kring Gammelängsberget om det ökat efter att området nämndes här. Kanske var det så att GM arbetade med ett undanskaffande under en längre tidsperiod, vi vet inte. I det läget kan emballage ha tagits med till annan plats och förstörts eller gömts i syfte att förstöra spår, enda förklaring jag kan se.
Om styckningen skett i nån av bostäderna så finns det troligen spår, och då är saken klar.
Om KJ inte har nåt svar på hur VBs blod hamnade i bilen, då kan han nog inte heller förklara VBs blod/DNA i golvbrunn/fogar/under trösklar?

Jag tror inte att styckningen är en s k transportstyckningen, isf hade nog händerna suttit på plats.
Hon kan vara styckad utomhus, alt i ett skjul nånstans, och syftet med styckningen kan vara att kroppen ska försvinna snabbare.
Kanske var tanken att delarna skulle spridas ut, men GM avbröts och så blev det som det blev.
Citera
2013-06-27, 16:08
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nej, det kan man inte. Hur kan man få en homosexuell att inte sugna till på en attraktiv person av samma kön ? Nej, det är omöjligt, det är en läggningsfråga. Precis som psykopati, psykopaten kan dölja oönskat beteende och dupera omgivningen och t.o.m. bedyra att han/hon bättrat sig - men inte bli av med beteendet. Tillfället gör tjuven, så att säga.
Javisst, och en psykopat/sociopat kan spela bra, t o m verka riktigt empatisk. Men bakom fasaden döljer sig en samvetslös person, helt utan empatisk förmåga.
Citera
2013-06-27, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Råkade zappa över till en sån där amerikansk kriminaldokumentär häromkvällen, där de beskrev hur de utredde en serie styckmord. I utredningsarbetet kom de åp att de skulle fråga en redan fälld styckmördare hur lång tid han hade hållit på. Till saken hör eventuellt att denne styckmördare beskrevs som ytterst vältränad, muskulös och stark. Han hade styckat sina offer/sitt offer över lederna med en såg, och kunde berätta att han hållit på sex timmar.
Jag såg en hemsk videoklipp på den kontroversiella sajten Best G*re där en man skär av huvudet på en stakars kvinna i mindre av halvminut. Han hade en vanlig kniv (mindre än kökskniv). Jag tror att det skulle ta mindre än 5 minuter om han ville stycka henne i 10 delar. Vadå 6 timmar?
Citera
2013-06-27, 16:24
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf

Känner mig ganska säker på att KJ har fantiserat om det han nu misstänks för att ha utfört, och är man intresserad förutsätter jag att man skaffar sig tillräcklig kunskap om anatomi för att åtminstone teoretiskt veta hur man plockar isär en människa vid lederna om man har tillgång till rätt verktyg, dvs en tunn, smal, vass seghärdad kniv. Begriper inte vad man ska yxa och såg till ..
Senast redigerad av MBoudine 2013-06-27 kl. 17:14.
Citera
2013-06-27, 16:48
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag såg en hemsk videoklipp på den kontroversiella sajten Best G*re där en man skär av huvudet på en stakars kvinna i mindre av halvminut. Han hade en vanlig kniv (mindre än kökskniv). Jag tror att det skulle ta mindre än 5 minuter om han ville stycka henne i 10 delar. Vadå 6 timmar?

Det verkar vara nåt tok som GW hittat på ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in