Citat:
Ursprungligen postat av
OY
VI vet inte var styckningen skett, lägenheten borde vara platsen med tanke på att kroppen styckades, men avsaknaden av emballage talar emot det tycker jag, förbryllande. Jag har ju själv trott på att kroppen styckades vid eller i det gula huset, bl a pga detta, men det mesta talar för att det inte är så. Varför stycka utomhus, jag får inte ihop detta.
Ligger något i det Bodenforever skriver om att GM kan ha blivit störd av trafiken kring Gammelängsberget om det ökat efter att området nämndes här. Kanske var det så att GM arbetade med ett undanskaffande under en längre tidsperiod, vi vet inte. I det läget kan emballage ha tagits med till annan plats och förstörts eller gömts i syfte att förstöra spår, enda förklaring jag kan se.
Om styckningen skett i nån av bostäderna så finns det troligen spår, och då är saken klar.
Om KJ inte har nåt svar på hur VBs blod hamnade i bilen, då kan han nog inte heller förklara VBs blod/DNA i golvbrunn/fogar/under trösklar?
Jag tror inte att styckningen är en s k transportstyckningen, isf hade nog händerna suttit på plats.
Hon kan vara styckad utomhus, alt i ett skjul nånstans, och syftet med styckningen kan vara att kroppen ska försvinna snabbare.
Kanske var tanken att delarna skulle spridas ut, men GM avbröts och så blev det som det blev.