2013-06-10, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det snackas om sådant som kan tyda på att KJ är bi, och att crossdressa är definitivt något som kan tyda på det. Bara för att dina kamrater som gör det inte är bi betyder det inte att alla som gör det inte är bi. Du kan inte heller vara säker på att du känner till dina vänners innersta snuskiga lustar, så det du säger, säger egentligen ingenting.

Relevansen är att det antytts att KJ är vi, samma gäller AB, det finns indikationer på att så kan vara fallet, inget fel i det tycker jag, dock en omständighet som kan utgöra en koppling mellan de båda ungtupparna.

dock har det väl redan konstaterats att dom är vänner?
tja, det kan vara hursomhelst. bli kär i vem du vill, bara det är lagligt och du är lycklig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Varför skulle gm drassla torson över golvet och ända in till hörnet bakom hönsnätsväggen, när han i stället kunnat placera den t ex längst in t.v. om fönstret?

Din "torso" täcker 9 bräder och befinner sig på ett utrymme som motsvarar c:a 17. Fanns det utrymmet bakom hönsnätsväggen..?

Bifogar en mera översiktlig bild av det mörka rummet (från AB som tagit sig in i huset och filmat):
https://anonfiles.com/file/0a86f996dbd0feb23c94a3862a92b5e7

Bra fråga men det är mycket som är ologiskt just nu! Säger inte att det ÄR torson utan menar att det liknar det. Jag vet hur huset ser ut eftersom jag varit där själv.
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
just denna hund har en vidrig fascination i att vilja rulla sig i döda saker, typ djurkadaver och annat äckel..
hunden var dessutom lös, och varför jagade den runt runt huset om den såg ett djur?
den har juh ett sjukt mycket bättre luktsinne än oss människor, och om det var en ny lukt från huset, som den alltid gick förbi, plus att det luktar dött, klart som fasiken den blir uppspelt..

men ja, jag vet inte..
men sen att den reagerade både morgon och kväll på samma sätt..

Ja, visst den kan ha reagerat på hennes kvarlevor. Brukar den vanligtvis vara lös om jag får fråga?

Men hennes kvarlevor kan fortfarande ha legat där sedan den 4-5 maj. Allt i polisens arbete tyder ju på det också- de letar inte efter någon ytterligare brotts/styckningsplats. Både lägenhet och sommarstuga är väl fortfarande avspärrade? Sist jag läste iaf.

Har han varit och flyttat på kvarlevor till höger och vänster så är jag säker på att det hade varit större pådrag ute i skogarna just nu eller tidigare när det begav sig. Och om brottsplatsen inte är lägenheten så borde väl fler fastigheter genomsökts vid det här laget?
Citera
2013-06-10, 20:51
Medlem
Citat:
Men, vi som varit med och fått se KJ Facebook, såg vi inte en bild där KJ poserar som crossdresser? Eller minns jag fel?

Nej du minns inte fel - att säga att det "finns inget som tyder på att KJ är bi eller bög " är ett underligt uttalande från någon som förmodligen är oerhört naiv. HUR skulle man kunna tyda det? De flesta homos är inte ens "crossdressers" utan som precis vem fan som helst.

Tror att detta är viktigt för mordutredningen - men jag kan ha fel - även om det sällan inträffar.
Citera
2013-06-10, 20:54
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Tycker OY:s fråga förtjänar att ställas igen!

Det borde finnas Bodenbor som kan svara på denna enkla fråga.
Är det Alexand*r B*rg man ser i filmerna?

Ja, det är han.
Citera
2013-06-10, 20:57
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
just denna hund har en vidrig fascination i att vilja rulla sig i döda saker, typ djurkadaver och annat äckel..
hunden var dessutom lös, och varför jagade den runt runt huset om den såg ett djur?
den har juh ett sjukt mycket bättre luktsinne än oss människor, och om det var en ny lukt från huset, som den alltid gick förbi, plus att det luktar dött, klart som fasiken den blir uppspelt..

men ja, jag vet inte..
men sen att den reagerade både morgon och kväll på samma sätt..

Det vi vet med 100 procents säkerhet är att en person vallats i området av polisen. Både vid ödehuset och uppe vid grillplatserna/anläggningen. Rimligtvis borde detta vittne ha observerat något både vid ödehuset, men även något vid fortet. Jag tror mycket väl att det kan vara den minderårige som pm:aren nämner. Det som är nytt och som jag nu skriver att denna minderårige skulle ha sett KJs bil stå parkerad vid ödehuset, men även sett två personer röra sig kring huset. Det senaste är ny information för er. Samma minderårige skulle även ha sett en vit skåpbil uppe vid grillplatserna. Detta på kvällen den 16/5. Samma kväll som pappan kanske kom från sin arbetsresa.
Citera
2013-06-10, 21:01
Medlem
Troligen är jag bara trött, men bilden med höns ätet i huset. ser det inte ut som en kropp hängt mot hönsnätet.
Citera
2013-06-10, 21:09
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det vi vet med 100 procents säkerhet är att en person vallats i området av polisen. Både vid ödehuset och uppe vid grillplatserna/anläggningen. Rimligtvis borde detta vittne ha observerat något både vid ödehuset, men även något vid fortet. Jag tror mycket väl att det kan vara den minderårige som pm:aren nämner. Det som är nytt och som jag nu skriver att denna minderårige skulle ha sett KJs bil stå parkerad vid ödehuset, men även sett två personer röra sig kring huset. Det senaste är ny information för er. Samma minderårige skulle även ha sett en vit skåpbil uppe vid grillplatserna. Detta på kvällen den 16/5. Samma kväll som pappan kanske kom från sin arbetsresa.

Detta är intressant. Undrar vad som kan ha varit så viktigt med just den iakttagelsen? Det stod väl även i tidningen att någon observerat två personer kring ödehuset- men har för mig att den bilen skulle ha varit mörk till färgen. Visst färger blir svåra att tyda vid mörker, men jag tror inte att någon skulle ta miste på en ljus eller mörk bil iaf.

Kom PM:et innan bilden och diskussionen om Caddyn uppstod?
Citera
2013-06-10, 21:11
Medlem
highfives avatar
Stora fingrar

Hoppas ni hittat till webbsidan "bodenstyckmordet"
Senast redigerad av highfive 2013-06-10 kl. 21:23. Anledning: Mobileländet
Citera
2013-06-10, 21:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Hoppas ni hittat till webbsidan "bodenstyckmålet"

Är det för mycket begärt att du länkar och också kommenterar varför den webbplatsen är intressant?
Citera
2013-06-10, 21:14
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Detta är intressant. Undrar vad som kan ha varit så viktigt med just den iakttagelsen? Det stod väl även i tidningen att någon observerat två personer kring ödehuset- men har för mig att den bilen skulle ha varit mörk till färgen. Visst färger blir svåra att tyda vid mörker, men jag tror inte att någon skulle ta miste på en ljus eller mörk bil iaf.

Kom PM:et innan bilden och diskussionen om Caddyn uppstod?

Det var den 11 maj som någon sett en mörk bil med skuffen mot ödehuset. I samma artikel stod även att nsd hade säkra källor på att det varit en intensiv sms trafik från VBs telefon den 4/5.
Citera
2013-06-10, 21:22
Medlem
highfives avatar
Citat:
Är det för mycket begärt att du länkar och också kommenterar varför den webbplatsen är intressant?

Bodenstyckmordet. Wordpress .com.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in