2013-06-27, 13:35
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Isco verkar ha gått för under €30 miljoner. 27-28 + bonusar har jag sett här och där. Var inte det lite billigt?

Läste nu att han skrev på ett nytt kontrakt med Malaga den 28 januari 2013 där hans buy-out klausul fastställdes till 35.000.000 €. Kan man alltså betala mindre än klausulen?
2013-06-27, 13:39
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Läste nu att han skrev på ett nytt kontrakt med Malaga den 28 januari 2013 där hans buy-out klausul fastställdes till 35.000.000 €. Kan man alltså betala mindre än klausulen?

Ja, har för mig att det fungerar så i Spanien att man måste ha en klausul på spelarna, sen har man självklart rätt att förhandla priset. Barcelona satte ju ganska nyligen en klausul runt 800 miljoner på Adriano om jag inte missminner mig.

Det är ju knappast för att dom förväntar sig att kunna sälja honom för det priset utan för att dom måste ha en klausul på honom.
2013-06-27, 13:43
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Ja, har för mig att det fungerar så i Spanien att man måste ha en klausul på spelarna, sen har man självklart rätt att förhandla priset. Barcelona satte ju ganska nyligen en klausul runt 800 miljoner på Adriano om jag inte missminner mig.

Det är ju knappast för att dom förväntar sig att kunna sälja honom för det priset utan för att dom måste ha en klausul på honom.

Okej, trodde spelaren var i princip låst till det priset.
2013-06-27, 14:21
Medlem
Deferos avatar
Juventus spelar oftast med två anfallare och har för tillfället välja mellan 8 anfallare:

Tevez
Llorente
Giovinco
Vucinic
Quagliarella
Anelka
Matri
Bendtner

Någon som kan förklarar hur detta ska gå till?
2013-06-27, 14:23
Medlem
TKD_1337s avatar
Underbart att Isco är klar för oss. di Maria ska givetvis ut från startelvan och då har vi ett mycket smartare och spelskickligare mittfält.

Om inget oväntat inträffar (t.ex. om en spelare skadar sig nu under sommaren eller någon lämnar och behöver ersättas) så räcker med värvningar för i år.
2013-06-27, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Juventus spelar oftast med två anfallare och har för tillfället välja mellan 8 anfallare:

Tevez
Llorente
Giovinco
Vucinic
Quagliarella
Anelka
Matri
Bendtner

De fyra nedersta lär väl försvinna.
2013-06-27, 14:27
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
De fyra nedersta lär väl försvinna.

Då har man alltså 4 världsspelare i Vucinic, Giovinco, Llorente och Tevez som ska samsas på 2 positioner?
2013-06-27, 14:29
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruxer
Det är minst sagt ett mycket starkt mittfält med en stark spets. Jag tror dock att Isco som i grunden är en innermittfältare byter plats med Özil och den kvicke tysken går ut på kanten och slår inlägg istället osv. Det i sin tur öppnar upp för att Di Maria blir mindre behövd i klubben, lämnar han till Napoli eller Monaco?

Jag gissar på Suarez till Real och Cavani till Chelsea.
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Då har man alltså 4 världsspelare i Vucinic, Giovinco, Llorente och Tevez som ska samsas på 2 positioner?

Med Coppa Italia, Champions League, seriespel om 38 matcher och eventuella skador är väl det inget konstigt - alls?
Bannlyst
Citat:

Skulle personligen inte kalla Vucinic och Giovinco för världsspelare, men det är väl en smakfråga antar jag. Hursomhelst behöver man bredd för att kunna slåss på flera fronter.
2013-06-27, 14:30
Medlem
empe3rs avatar
Citat:

Tevez
Llorente
Giovinco
Vucinic
Quagliarella
Anelka
Matri
Bendtner

Bendtner var ett lån och är tillbaka i Arsenal. Edit: (till siste juni)
Senast redigerad av empe3r 2013-06-27 kl. 14:36.
2013-06-27, 14:32
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannibal-Barka
Juventus värvning av Tevez ses av mig som en riktigt lyckad värvning. Bra pris för en så talangfull spelare. Förra säsongen var inte hans bästa men han har det i sig och det kommer vi att få se i serie A denna säsongen.

Tror inte att Juve kommer att värva fler "storspelare" på anfallssidan då deras uppsättning ser riktigt bra ut. Giovinco måste uppfylla förväntningarna som fansen har på honom och jag tror att han kommer lösa det galant.

Giovinco lär väl få nöta mycket bänk nästa säsong tillsammans med Vucinic med tanke på vilka anfallare Juventus har.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in