Citat:
Ursprungligen postat av
xeezer
Nej, det behövs ju bredd. Isco, Bale, Ronaldo, Di Maria, Özil - så hoppas jag vårt offensiva mittfält ser ut nästa säsong. Egentligen är jag nog ensam om detta, men jag tycker vi lika gärna kan sälja Benzema och satsa på Morata som andraval bakom Suarez/Cavani. Benzema har bara levererat en hel säsong(11/12) under sina 4 år i klubben. Visar upp skrämmande dålig arbetskapacitet, tjänar man så mycket som han gör får man åtminstone visa engagemang.
Det är sant att det behövs bredd men när den bredden inte är gratis så får man börja se sig om efter andra alternativ. Som ersätts yttermittfältare så finns Callejon som alltid är lika glad och tacksam för att spela. Bale tror jag inte kommer gå till Madrid, iallafall inte den här säsongen, då hade Madrid inte köpt Isco. Om Ronaldo skulle lämna, vilket verkar väldigt otroligt i och med att Ancelotti sa på sin presskonferens idag att han ser fram emot att jobba med CR, då skulle de nog ha köpt Bale för massvis med dinero men det verkar inte så nu.
I nummer 9 frågan så spekuleras det vilt om det. Zizou har ju inte bara blivit ansvarig för transfers men han har också blivit assisterande tränare. Det är allmänt känt att hans relation med Benz är mycket god och det ser därför mer troligt ut att Higuain som erkänt att han vill lämna går. Morata är mycket lovande och visade det nu senast i U21 turneringen där han vann skytteligan. Han är bra men han håller inte som ensam back-up. Därför behöver vi köpa en till 9a såsom Cavani. Att köpa Suarez verkar troligt men det hoppas jag inte. Just för anledningen att han är en kille som skapar fel sorts rubriker. Visst, han är bra men det var Mourinho också. Ingen av dem passar in i en gentlamannaklubb som Real Madrid. Jag hoppas på Cavani. En kvalitets spelare utan mer snack.
Och ja, jag är Madridista.