2013-06-27, 08:55
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bennet590

Förmodligen väljer man honom för att man ska "roama" mycket efter lvl 6. Då är det viktig att ha movment speed. Dessa runor ser man alldeles för sällan i det lägre divisionerna.

Movement speed Quints in My ASS! Boots of mobility ffs!

Nä men seriöst så är mov.speed quints sjukt underskattade bland lägre divisioner. Av mina 8 "AP" Rune pages så är 3-4 alltid med movement speed quints.

Och championselect kan vara ett hjälpmedel om man tar det som står med en nypa salt och värdesätter kommentarerna.

Fast den sidan tycker jag är mer värdefull när man "blir countrad" än när man ska välja en counter. Läs bara kommentarerna så kan man få en uppfattning om hur motståndaren kommer att spela sin lane.
Dvs. Om motståndaren följer de som ståt på championselect vilket inte så många gör

Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3

T.ex. behöver du inte movement speed för att roama med TF, det är till det du har ultin.

Movement quints är dock väldigt bra på TF, underlättar laningphase, underlättar ganks då jag kanske inte behöver flasha efter offret utan springer ikapp istället.

Alltid bra att ha mer mov.speed än motståndarn när man spelar champs som roamar.

Sen får du tänka på att den guiden var till nybörjare så nivån på informationen var lagom avancerad enligt mig.
Senast redigerad av MrSweeneyTodd 2013-06-27 kl. 09:10.
Citera
2013-06-27, 09:31
Bannlyst
SPIRIT GUARD UDYR!!!
http://www.surrenderat20.net/2013/06/626-pbe-update-2-spirit-guard-udyr.html
Citera
2013-06-27, 10:58
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Du är snäll som försöker, men sprid inte disinformation..

Dör du två gånger men ligger ca 100ck före och ett par lvls så vinner du din lane trots 0/2. Mitt störta tips till nybörjare är att inte fokusera för mycket på kills och ignorera farmen, det är det man förlorar matcher på.

Farmen är otroligt viktig del ja, det är där en huvudinkomst ligger, att få död på den andra är en snabb bra bonus som gör att den andra tappar i farm, men fortfarande är det inte prioritet nr1, som många verkar tro som lägger all fokus på att försöka få kills och blir greedy.
Citera
2013-06-27, 11:09
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adava
SPIRIT GUARD UDYR!!!
http://www.surrenderat20.net/2013/06/626-pbe-update-2-spirit-guard-udyr.html

Damn, awesome! Tyvärr tyckte jag att phoneix var den sämre av de fyra. Men aja, blir nog det skinnet ändå. Får ta och börja jungla udyr igen!
Citera
2013-06-27, 11:49
Medlem
KattPerssons avatar
Hur spöar man range top om man är melee? Aggresivt som attan?
Citera
2013-06-27, 11:51
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson

Beror på champion, jag har spelat en del med trynd och det kan bli riktigt jävligt. Det handlar om att engaga hårt och sen kunna backa undan medan de inte hinner göra för mycket skada på dig. Herasskriget kommer rangespelaren vinna om han vet vad han gör, spela passivt mot ditt eget torn och gör det bästa av situationen och gå hårt när du kan.. så jag brukar göra, sen är jag inte på något sätt en toptierspelare.
Citera
2013-06-27, 11:51
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:

Beror på vilka vi pratar om, ta ett exempel så blir det enklare
Ibland kan man ju köra aggressivt ibland inte.
Citera
2013-06-27, 11:58
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Movement speed Quints in My ASS! Boots of mobility ffs!

Nä men seriöst så är mov.speed quints sjukt underskattade bland lägre divisioner. Av mina 8 "AP" Rune pages så är 3-4 alltid med movement speed quints.

Och championselect kan vara ett hjälpmedel om man tar det som står med en nypa salt och värdesätter kommentarerna.

Fast den sidan tycker jag är mer värdefull när man "blir countrad" än när man ska välja en counter. Läs bara kommentarerna så kan man få en uppfattning om hur motståndaren kommer att spela sin lane.
Dvs. Om motståndaren följer de som ståt på championselect vilket inte så många gör

Movement quints är dock väldigt bra på TF, underlättar laningphase, underlättar ganks då jag kanske inte behöver flasha efter offret utan springer ikapp istället.

Alltid bra att ha mer mov.speed än motståndarn när man spelar champs som roamar.

Sen får du tänka på att den guiden var till nybörjare så nivån på informationen var lagom avancerad enligt mig.

TS kan absolut behöva lite movementspeed, dock för du 8% av LB vilket är core, det brukar vara tillräckligt för att ha den movement du behöver, men visst kan det vara preferable att spela med movequints, men det är ingen måste och personligen spelar jag hellre med AP/Mpen.

Sen just runor för nybörjare så tycker jag att man skall köpa gula armor blåe mres och röda armpen/mpen och utifrån det bygga vidare för specifika champs. Sen tycker jag att movement quints är fantastiska, men jag anser inte att det är ett krav på Tf och personligen spelar jag utan.

Sist av allt, jag menade inte att klaga på guiden, för det är ett bra initiativ, men just att säga saker som inte är fakta till nybörjare kan bli problem. Se till att lära dem rätt från början, det är som att man säger i matte att 1,1 +1,1 blir 2 bara för att man inte börjat på decimalsvar än.
Citera
2013-06-27, 12:07
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Beror på vilka vi pratar om, ta ett exempel så blir det enklare
Ibland kan man ju köra aggressivt ibland inte.
Spelade Irelia igår mot teemo, jag hade inte en suck! Fick endast cks när jag var vid tornet.
Citera
2013-06-27, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Damn, awesome! Tyvärr tyckte jag att phoneix var den sämre av de fyra. Men aja, blir nog det skinnet ändå. Får ta och börja jungla udyr igen!
Tycker du ? Enligt mig är Phoenix en av dom snyggare med de virvlande animationerna. Annars är bear en klar förstaplats.
Citera
2013-06-27, 12:34
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Spelade Irelia igår mot teemo, jag hade inte en suck! Fick endast cks när jag var vid tornet.
En teemo som typ rushar nashors tooth kan du vinna trades mot hur lätt som helst. Skaffa wits end och en spirit visage tidigt. Lägger han en Q (blind) på dig så vänta någon sekund sen Q + Ear du honom, aktiverar W och auto attackerar. Detta borde göra ondare på honom än vad Q + AA gör på dig under den tiden. Vill du vinna denna lane i CS måste du nog spela aggressivt annars kommer han att pokea ut dig.

Senare kan du skaffa BotRK/trinity/warmogs eller vad du än behöver. Men både wits end och spirit visage är relativt billiga Items och väldigt effektiva på irelia mot teemo.
Senast redigerad av MrSweeneyTodd 2013-06-27 kl. 12:38.
Citera
2013-06-27, 12:46
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Farmen är otroligt viktig del ja, det är där en huvudinkomst ligger, att få död på den andra är en snabb bra bonus som gör att den andra tappar i farm, men fortfarande är det inte prioritet nr1, som många verkar tro som lägger all fokus på att försöka få kills och blir greedy.

Indeed, har testat i normals ett par gånger nu med ashe och maxa e, tillsammans med avarice blade så kommer man snabbt ikapp i guld, och sen bara farma farma farma farma. Lategame kommer så otroligt fort om man kan spela passivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in