Citat:
Ursprungligen postat av
bennet590
Förmodligen väljer man honom för att man ska "roama" mycket efter lvl 6. Då är det viktig att ha movment speed. Dessa runor ser man alldeles för sällan i det lägre divisionerna.
Movement speed Quints in My ASS! Boots of mobility ffs!
Nä men seriöst så är mov.speed quints sjukt underskattade bland lägre divisioner. Av mina 8 "AP" Rune pages så är 3-4 alltid med movement speed quints.
Och championselect kan vara ett hjälpmedel om man tar det som står med en nypa salt och värdesätter kommentarerna.
Fast den sidan tycker jag är mer värdefull när man "blir countrad" än när man ska välja en counter. Läs bara kommentarerna så kan man få en uppfattning om hur motståndaren kommer att spela sin lane.
Dvs. Om motståndaren följer de som ståt på championselect vilket inte så många gör
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
T.ex. behöver du inte movement speed för att roama med TF, det är till det du har ultin.
Movement quints är dock väldigt bra på TF, underlättar laningphase, underlättar ganks då jag kanske inte behöver flasha efter offret utan springer ikapp istället.
Alltid bra att ha mer mov.speed än motståndarn när man spelar champs som roamar.
Sen får du tänka på att den guiden var till nybörjare så nivån på informationen var lagom avancerad enligt mig.