Citat:
Ursprungligen postat av irken
Sen förstår jag inte riktigt vad han menar med "tank-killer" build heller.. är det LW, Malady, black cleaver och Youmuu's Ghostblade eller? Sen får han väll tro att den builden gör mera damage på en tank än IE, lw, pd & botrk om han vill, men det gör den knappast. Är han så trångsynt att han tror att den builden inte gör mest damage så.. ja. Och som sagt, om jag spelar adc så vill jag göra mest damage.
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Kog'Maw
All skada Kog gör är baserad på magic damage. Therefore, malady is good.
"Malady is a very good item for Kog'Maw, as he benefits greatly from both ability power and attack speed, and the passive magic damage and magic resistance reduction increases the damage of all of his abilities."
Blade of the ruined king är något jag brukar lägga in i builden, oftast som första item för att dra nytta av alla effekter så snabbt som möjligt.
En liknande och grym item för just tank killing som tyvärr är borttagen nu var Madred's Bloodrazor. "Damage % on target maximum health "och såna effekter gör otroligt mycket när du har attackspeed. Ju mer attackspeed du har desto mer nytta får du av små "sidoeffekter" och under en 45 minuter lång match så kan du lätt bli topdmg med en sån item även fast du har valt att bygga 2-3 items som inte anses vara ifrån "top builds". Ju tidigare du köper en sån item desto mer skada får du ut utav den under matchens gång.
Nog för att jag satt fast i elo hell där. Men inte mycket man kan göra om man varje gång när man kör adcarry råkar ut för en värdelös top som feedar sönder. Eller när man junglar för en minut och någon lane undrar vart fan man är när man sprungit runt som en gnu och gankat på 2 lanes konstant för att dom inte kan hålla (map awareness), ingen förutom support köper wards... lägg sen på att folk hellre sitter och gnäller och afkar än att göra ett seriöst försök till att vända matchen.. Oftast har jag med svordomar och psykologisk krigsföring med meningar som "unexpected that the worst player goes afk" fått några att återvända och faktiskt fått laget att vinna, men det är inte alltid det funkar.
Ja, förklaringarna kan vara många, vad jag än säger så kommer du kunna motarbeta det med något argument om att elo hell inte existerar, för du har haft turen att ta dig ur det. Eller haft turen att aldrig hamnat där själv.
Vad jag dock VET är att 90% utav alla matcher jag kör, vare sig det är rankad, normal, aram eller dominion. Så är jag faktiskt top dmg i laget. Antingen top 3 eller första plats. Oftast första plats.
Du skulle aldrig se mig bygga efter något som anses vara "standard" eller "most dps build". För sånt skulle jag inte ens kolla åt. Jag har lärt mig spelet och spelar därefter.
Det du säger och dom exempel du drar upp håller jag däremot med om. AD carrys roll är att göra mest skada för laget. Ibland kanske man bör köra "highest damage build" om man nu vill ha det som mål.
Men builds ändras hela tiden. Kanske inte top damage. Men ta som exempel itemen Spirit of the Ancient Golem. Den byggdes ALDRIG utav junglare när den först kom ut. Nu är den snarast standard för varje junglare. Jag byggde den på mååånga games som shaco när den precis kommit och DOMINERADE. Sen försökte folk fortfarande sitta och förklara för mig hur mycket bättre Wriggles Lantern var. Jag insåg att det var 500 hp och ett par mercury threads i en och samma item, vilket var bättre iom min spelstil (in mitt i skiten och överaska med jackinthebox. Tada! Never would have guessed i was this tanky did ya?).
Använde aldrig heller smite som junglare vilket ifrågasattes. Men det funkade och jag fixade ~70% winrate som shaco i rankad med den setupen...
Senast redigerad av therefore 2013-05-22 kl. 13:54.
Senast redigerad av therefore 2013-05-22 kl. 13:54.
Du borde ju läsa hela stycket istället bara för att ta ut en del. Köper man Malady så spelar man AP Kog, och inte AD kog, förstår du skillnaden?
Visst ska man inte följa en guide till punkt och pricka, men att bygga som man vill "För man inte vill vara som alla andra" är bara extremt dumt.