2013-06-26, 17:05
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWin
Ryssarna försöker kanske värva Snowden till sin underrättelsetjänst.
Självklart. Det vore inkompetent av dem att inte försöka!
Citera
2013-06-26, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Ser du inte korruption i de västliga storföretagen då? Vapenindustrin? Den ryska korruptionen är delvis skrämselpropaganda.

Jo, men det sköts ju snyggt i Sverige, danmark etc (väst med andra ord) I ryssland dödar man ju konkurrenter hejvilt (På vanlig svensson nivå)...
Citera
2013-06-27, 01:02
Medlem
ieshos avatar
Intervju med generaldirektören på FRA i DN (http://www.dn.se/nyheter/sverige/sa-stoppar-fra-lackor/):
När Runar Viksten ska beskriva de informationsmängder som FRA tillåts att tråla igenom säger han:

– Det är oerhörda mängder information som kokas ned genom automatisk databehandling som filtrerar den. Tekniken syftar till att bara få fram det som är relevant för analytikern. De tillstånd som FRA får gäller inte alla kablar eller hela kablar, utan trafiken i en viss fiber. Men i varje fiber går det väldigt mycket information.

Han berättar att trafik mellan personer som båda bor i Sverige ska filtreras bort, men att det inte alltid lyckas.

– Då har analytikern skyldighet att förstöra den informationen, säger han.
Det fetade antyder en ofattbar inkompetens hos programmakarna. Undrar om inte generaldirektören har blivit förd bakom ljuset i den frågan?
Citera
2013-06-27, 06:12
Medlem
"Snowden tyckte läckor skulle skjutas"

Möjligvis så ligger tråden fel :/

Ja, läste precis en artikel på DN.

"Snowden tyckte läckor skulle skjutas" Sen hänvisas källan till Washington Posts.
Är det bara jag som är "paranoid" eller är kan det stämma att staten i USA hittar på bara fär att smuts kasta honom med tanken på att han var den senate stora läkan angående staten?

Eller kan det stämma att "Enligt deras uppgifter var Snowden vid tillfället upprörd på New York Times, som hade rapporterat om hemliga överläggningar mellan USA och Israel, om Irans kärnvapenambitioner." är den riktiga anledningen
Senast redigerad av allstars 2013-06-27 kl. 06:22.
Citera
2013-06-27, 06:21
Medlem
ops dubbelpost
Citera
2013-06-27, 06:49
Medlem
Du kunde gärna länkat. http://www.dn.se/nyheter/varlden/snowden-tyckte-lackor-skulle-skjutas/

Men du kan mycket väl ha rätt. Inte för att jag tror att det är falska uppgifter, men alla som kämpar för att skydda den amerikanska staten i det här fallet är medvetna om att folket står på Snowdens sida och söker därför desperat efter möjliga sätt att kväva denna "nationalhjälte".
Citera
2013-06-27, 07:02
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svengp
Vet inte om du är frisk eller bara spelar dum. Du får fortsätta och prata strunt med någon annan. Drar mig tillbaka i denna tråd.
Um... jaha! JAG spelar dum?
Citera
2013-06-27, 07:04
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Jo, men det sköts ju snyggt i Sverige, danmark etc (väst med andra ord) I ryssland dödar man ju konkurrenter hejvilt (På vanlig svensson nivå)...
Kaoset strax efter Sovjets fall... Inte riktigt så illa nu längre. På tal om att döda människor, CIA gör nog det.
Citera
2013-06-27, 10:21
Medlem
Haajibs avatar
Vilken tur att människan kan byta åsikt de hade för 10, 5, eller 2 år sen.
Citera
2013-06-27, 11:02
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Vilken tur att människan kan byta åsikt de hade för 10, 5, eller 2 år sen.

Det är väl inte säkert att han bytt åsikter? Jag tycker t.ex. det är fel att avslöja uppgifter som hotar rikets säkerhet eller dess operationer. Hade någon allierad under andra världskriget avslöjat planerna för dagen D, så hade jag blivit upprörd. Alla ska inte känna till allt. Samtidigt tycker jag att det NSA påstås göra är fel, alltså övervakning av de egna medborgarna. Snowden kanske tycker detsamma?
Citera
2013-06-27, 12:16
Avslutad
På vilket sätt har det hotat rikets säkerhet? Det har var ju uppgifter som i princip de flesta ändå visste men inte hade bevis för.

Staten måste givetvis informera medborgarna om "hur" och "vad" de avlyssnar. Något annat är oacceptabelt. Varför vänds det här mot Snowden när det snarare är staten som åtalas när de inte informerar befolkningen. Staten borde åtalas för att undanhålla information.
Citera
2013-06-27, 17:13
Medlem
Arthur Dents avatar
Ron Paul gjorde detta uttalande angående Snowden;

My understanding is that espionage means giving secret or classified information to the enemy. Since Snowden shared information with the American people, his indictment for espionage could reveal (or confirm) that the US Government views you and me as the enemy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in