2013-06-25, 23:27
Bannlyst
På tal om Breivik: som jag har påpekat förut är det väl lite märkligt att jänkarna inte varnade Norge. Det betyder antingen att de inte är så bra på att snappa upp saker som de utger sig för eller att de helt medvetet lät Breivik begå sitt dåd.

Oavsett vilket så är allt detta är otroligt ruttet i många dimensioner.
Citera
2013-06-25, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svengp
Kan tyvärr inte se det farliga i det USA gör. Google gör ju samma sak skannar alla mejl efter speciella ord. Hur skall vi annars stoppa dessa tokiga terrorister som dödar en massa oskyldiga. Felet är väl att jag inte än någon intellektuell person utan ser enkelt på saken och ser att vi måste göra något extraordinärt för att stoppa muslimer och deras terrorverksamhet. Skillnaden mellan USA och Terrorverksamhet är ju att USA försöker rädda liv medan terrorister försöker ta liv. Frågan är vilka man skall hålla på?

Du verkar inte fatta att de flesta muslimer som är terrorister är det för att USA är i deras länder och djävlas. 90-95% av den muslimska terrorismen hade inte funnits eller åtminstone inte funnits i Väst, om USA hade lämnat vissa länder ifred.
Citera
2013-06-26, 03:16
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
NSA kan knappast ta reda på något om Flashback via Prism och jag tror knappast att de ens är intresserade. Däremot så är all icke-krypterad trafik att betrakta som tolkningsbar. Myndigheter kan titta på trafikdata och man behöver inte ens vända sig till FRA.
Det räcker i många fall med att direkt kontakta en admin för den aktuella sidan för att från myndighetshåll få ut IP för de aktuella skribenterna.

Vidare kan man titta på den routade trafiken till tex Flashback och sedan titta på tidsstämpeln då du gör ett inlägg för att därefter hitta korresponderande IP paket hos tex Netnod och vips så är din IP adress känd (även om man inte har admin access till den aktuella siten). Routning eller spoofing via proxys och anonymiseringstjänster eller botnät försvårar det hela avsevärt men kräver helst att trafiken dessutom är krypterad end to end.
Om trafiken går via USA vid något tillfälle så är det inte omöjligt att den vid något tillfälle tas till vara på. Jag vill minnas att NSA sagt eller att det via läckor framkommit att krypterad trafik är lite extra intressant just för att den är krypterad.

På tal om att koppla tidsstämplar och IP-adresser:
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Man ska ju aldrig säga aldrig, men betänk att vi har ganska mycket trafik. Säg att vi har ett par hundra sidvisningar i sekunden (eller vad det nu kan vara, har inga exakta siffror på det här just nu) och en tidsstämpel på inläggen med minutupplösning. Det går inte heller att se vilken typ av trafik som sker mellan klienten och våra servrar, bara att det är trafik. Det blir ett digert arbete att försöka lista ut vem som gör vad, minst sagt. Ingen vet ju exakt vad FRA gör men har svårt att tro att de kan göra en så omfattande dataanalys utan vidare.

Vi gör allt vi kan i vår ände och vill man vara extra säker så kan man alltid använda en proxy eller anonymitets-tjänst.

admin4

^ https://www.flashback.org/sp44035550
Citera
2013-06-26, 03:24
Medlem
christerys avatar
fp
Citera
2013-06-26, 06:10
Medlem
Putin sa att Snowden inte passerat passkontrollen och att han är fri att resa vart han vill, så länge han inte passerade gränsen till Ryssland.
Dessutom har inte Moskva något utlämningsavtal med Washington, sa Putin.

Börjar gilla Ryssland mer och mer. Inte nog med att deras fängelser är ordentliga, är deras ledare inte helt hjärndödade. Om Ryssarna får bukt med all korruption och våld i sitt land kommer jag att bosätta mig där.
Citera
2013-06-26, 08:33
Medlem
MrWins avatar
Ryssarna försöker kanske värva Snowden till sin underrättelsetjänst.
Citera
2013-06-26, 10:20
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
På tal om Breivik: som jag har påpekat förut är det väl lite märkligt att jänkarna inte varnade Norge. Det betyder antingen att de inte är så bra på att snappa upp saker som de utger sig för eller att de helt medvetet lät Breivik begå sitt dåd.

Oavsett vilket så är allt detta är otroligt ruttet i många dimensioner.
Jag hade faktiskt själv noterat honom på nätet innan. Tyckte han lät trovärdig. Dessutom gav han vaga beskrivningar på sina planer.
Citera
2013-06-26, 10:22
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Putin sa att Snowden inte passerat passkontrollen och att han är fri att resa vart han vill, så länge han inte passerade gränsen till Ryssland.
Dessutom har inte Moskva något utlämningsavtal med Washington, sa Putin.

Börjar gilla Ryssland mer och mer. Inte nog med att deras fängelser är ordentliga, är deras ledare inte helt hjärndödade. Om Ryssarna får bukt med all korruption och våld i sitt land kommer jag att bosätta mig där.
Ser du inte korruption i de västliga storföretagen då? Vapenindustrin? Den ryska korruptionen är delvis skrämselpropaganda.
Citera
2013-06-26, 10:55
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Jag håller med Paul Craig Roberts
Citat:
Far more interesting than Snowden’s revelations is the decision by governments of other countries to protect a truth-teller from the Stasi in Washington.
Här:
http://www.informationclearinghouse.info/article35417.htm
Han inger hopp!
Citera
2013-06-26, 12:25
Medlem
Citat:
Du verkar inte fatta att de flesta muslimer som är terrorister är det för att USA är i deras länder och djävlas. 90-95% av den muslimska terrorismen hade inte funnits eller åtminstone inte funnits i Väst, om USA hade lämnat vissa länder ifred.

Det är nog du som inte fattar. Tycker du att vi bör släppa lös alla tokskallar som vill införa sharialagar, där vi stenar otrogna kvinnor eller hugger av handen om du stjäl för du är hungrig. Där kvinnor måste skylla sig helt, inte får rösta eller arbeta.

Där det är dödsstraff om du inte följer islam. Det är en av anledningarna varför USA är i sådana länder. Som du ser i länken vill en majoritet av världens muslimer införa sharialagar. Hur tror du det är att leva i en sådan miljö???

http://www.varldenidag.se/nyhet/2013/05/13/Muslimer-onskar-sharialagar/
Citera
2013-06-26, 14:54
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Citat:
Citat:
Kan tyvärr inte se det farliga i det USA gör. Google gör ju samma sak skannar alla mejl efter speciella ord. Hur skall vi annars stoppa dessa tokiga terrorister som dödar en massa oskyldiga. Felet är väl att jag inte än någon intellektuell person utan ser enkelt på saken och ser att vi måste göra något extraordinärt för att stoppa muslimer och deras terrorverksamhet. Skillnaden mellan USA och Terrorverksamhet är ju att USA försöker rädda liv medan terrorister försöker ta liv. Frågan är vilka man skall hålla på?Du verkar inte fatta att de flesta muslimer som är terrorister är det för att USA är i deras länder och djävlas. 90-95% av den muslimska terrorismen hade inte funnits eller åtminstone inte funnits i Väst, om USA hade lämnat vissa länder ifred.
Det är nog du som inte fattar. Tycker du att vi bör släppa lös alla tokskallar som vill införa sharialagar, där vi stenar otrogna kvinnor eller hugger av handen om du stjäl för du är hungrig. Där kvinnor måste skylla sig helt, inte får rösta eller arbeta.

Där det är dödsstraff om du inte följer islam. Det är en av anledningarna varför USA är i sådana länder. Som du ser i länken vill en majoritet av världens muslimer införa sharialagar. Hur tror du det är att leva i en sådan miljö???

Det är nog du som inte fattar. Det är ju dessa terrorister som står för sharialagar. USA/NATO stöder dem mot Assad. Al Qaida utgör majoriteten av angreppet mot Syrien. Väst släpper ju lös dessa tokstollar!
Citera
2013-06-26, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu

Det är nog du som inte fattar. Det är ju dessa terrorister som står för sharialagar. USA/NATO stöder dem mot Assad. Al Qaida utgör majoriteten av angreppet mot Syrien. Väst släpper ju lös dessa tokstollar!
Vet inte om du är frisk eller bara spelar dum. Du får fortsätta och prata strunt med någon annan. Drar mig tillbaka i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in