2013-06-26, 22:11
Medlem
Denosynliges avatar
Familjen Pålsson måste ju ska vara väldigt rika om nu hennes morsa verkligen lyckades muta en hyresvärd med pengar att (felaktigt?) slänga ut en av sina hyresgäster.
Citera
2013-06-26, 22:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Familjen Pålsson måste ju ska vara väldigt rika om nu hennes morsa verkligen lyckades muta en hyresvärd med pengar att (felaktigt?) slänga ut en av sina hyresgäster.

Är det sant är det väldigt tragiskt. Men samtidigt tänker jag att hur länge hade det inte tagit för de två att schabbla bort lägenheten själva? Med tanke på heroinet. Inte så att de hade prioriterat hyran direkt om de satt fast i ett missbruk.
Citera
2013-06-26, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige

Räcker väl med 20 lapp så är saken fixad, kan tänkas. Vem har inte det på banken liksom?
Citera
2013-06-27, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zezka
Räcker väl med 20 lapp så är saken fixad, kan tänkas. Vem har inte det på banken liksom?

Det är många som inte har det.
Citera
2013-06-27, 00:14
Medlem
Citat:
Världsfrånvänd much? Mycket möjligt att familjen Pålsson har det, vad vet vi, men har svårt att ta dig seriöst när du skriver sånt.
Citera
2013-06-27, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Världsfrånvänd much? Mycket möjligt att familjen Pålsson har det, vad vet vi, men har svårt att ta dig seriöst när du skriver sånt.
Jo, många är nog ganska fattiga härinne, kan tänkas. De flesta dock som jobbat och skött sig i livet har mer än futtiga 20 papp på banken. Att vara rik i min mening är väl att ha några mille undanstoppade.
Citera
2013-06-27, 02:36
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Jo, många är nog ganska fattiga härinne, kan tänkas. De flesta dock som jobbat och skött sig i livet har mer än futtiga 20 papp på banken. Att vara rik i min mening är väl att ha några mille undanstoppade.

Jag vill inte mata trollet, men....

Berny må vara sjuk, men det finns ju ganska många andra i samhället som är det också. Skillnaden mellan Berny som djursägare och "de andra", som du nu faktiskt tog upp själv är att när andra "helt vanliga" människor missköter sina djur så pass att de inte får mat/måste leva i sin egen skit/blir misshandlade osv så går oftast någon (kommunen) in och tvångsomhändertar/avlivar djuret/n.

Sen får man DJURFÖRBUD.

Att Berny inte redan har det övergår mitt förstånd.

(Ditt inlägg om pengar tänker jag inte kommentera mer än såhär, vill du provocera får du göra det snyggare än så.)
Senast redigerad av maddtre 2013-06-27 kl. 02:38. Anledning: tillägg
Citera
2013-06-27, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maddtre
Jag vill inte mata trollet, men....

Berny må vara sjuk, men det finns ju ganska många andra i samhället som är det också. Skillnaden mellan Berny som djursägare och "de andra", som du nu faktiskt tog upp själv är att när andra "helt vanliga" människor missköter sina djur så pass att de inte får mat/måste leva i sin egen skit/blir misshandlade osv så går oftast någon (kommunen) in och tvångsomhändertar/avlivar djuret/n.

Sen får man DJURFÖRBUD.

Att Berny inte redan har det övergår mitt förstånd.

(Ditt inlägg om pengar tänker jag inte kommentera mer än såhär, vill du provocera får du göra det snyggare än så.)
Jo, men hade du läst mitt inlägg ordentligt så hade du också sett att jag sett med egna ögon att Länsstyrelsens djurskydd inte gör någonting.
Citera
2013-06-27, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Är det sant är det väldigt tragiskt. Men samtidigt tänker jag att hur länge hade det inte tagit för de två att schabbla bort lägenheten själva? Med tanke på heroinet. Inte så att de hade prioriterat hyran direkt om de satt fast i ett missbruk.

Historien hänger ju inte ihop för fem öre.
Varför skulle en hyresvärd kräva pengar för att kasta ut någon som hyr svart i andrahand? Det är ju helt absurt!
Det troliga är väl att mamman inte ens hade med saken att göra, utan att någon granne fick nog och informerade om att lägenheten hyrdes ut svart till ett par missbrukare.
Citera
2013-06-27, 11:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
Historien hänger ju inte ihop för fem öre.
Varför skulle en hyresvärd kräva pengar för att kasta ut någon som hyr svart i andrahand? Det är ju helt absurt!
Det troliga är väl att mamman inte ens hade med saken att göra, utan att någon granne fick nog och informerade om att lägenheten hyrdes ut svart till ett par missbrukare.

Bernys påstående öppnar upp för mycket spekulationer. Personligen tror jag att det hade med deras missbruk att göra (att de förlorade lägenheten).

Som med mycket annat så kommer vi nog aldrig få veta.
Citera
2013-06-27, 11:21
Medlem
BlankaAfNamurs avatar
Undrar...Hotet som gjorde att Berny var tvungen att använda överfallslarm, var det bara i Simrishamn?
Eller är dom "anhållna" eller liknande nu då?
Citera
2013-06-27, 12:58
Medlem
jag har träffat berny 1 gång 2007.
hon var utan jonas av någon anledning (?).
antar att dom hade paus lr så.
och angående djuren....det var när hon hade alla dom där katterna.
lådorna var jätteäckliga, fulla med kattbajs allihopa (hon hade minst 4 lådor utplacerade här och där.
kom ni ihåg att hon bodde i en tvåa i haninge.
vardagsrum, sovrum & någon slags "kokvrå"/kök.
orkar man festa, för det var tomma ölburkar överallt plus tomma pizzakartonger, så orkar man göra rent lådorna!
om man nu är för sjuk för det: gör dig av med djuren.
skaffa inte nya hela tiden.
och min uppfattning av berny?
en osäker tjej som inte klarar av mycket själv.
vi hade gemensamma bekanta och min dåvarande vän ville hälsa på berny.
jag tycker förövrigt att ni är väldigt hårda mot henne, men samtidigt så beter hon sig som om hon har rätt att köra på andra eller vad som helst i hennes väg.
min vän lånade berny 1000kr.
lögnerna tog aldrig slut.
"om två dagar"
"nästa vecka"
"min pappa kommer betala"
hon fick aldrig se dom där pengarna igen kan jag ju säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in