Lite frågor.
Jag väntar på utredning om ADD/ADHD som tidigast inleds i september. Sjukvården har förklarat för mig att de inte har tid och anser det onödigt att att hjälpa mig med min ångest fram tills utredningen eftersom det sannolikt hör ihop. Om jag "inte orkar med livet längre" så skall jag höra av mig igen
Jag ljuger inte, tänker inte sitta och säga att jag är självmordsbenägen. Dock så petar jag ju i mig benzo eftersom jag inte orkar med ångesten. Funderar även på att införskaffa nån CS så jag kan få någon ordning på mitt liv som är kaos. Självklart vet jag att självmedicinering i längden inte är en bra väg att gå men för tillfället orkar jag inte nåt annat.
Så frågorna.
Är man helt körd att få medicin från sjukvården om man tagit liknande på egen hand innan och de får veta det?
Eller kan man komma snabbare i kön om man är öppen med att man självmedicinerar eftersom att sjukvården inte ställer upp?
Detta handlar både om ADD/ADHD-symptom och ångesten.
Tillägg: Jaha, har jag tappat bort plånboken. Skulle åka å handla saker till bilen innan jobbet men... under de 2 timmar jag inte använt den har den försvunnit. Senast jag använde plånboken var när jag köpte en ny bilnyckel till bilen eftersom jag tappat bort den andra i helgen