2013-06-26, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
5135653 skrev "om kosovo hade varit med i undersökningen.."
Men Kosovo är inte med i den studien på det sättet eftersom man bara tar hänsyn till länder som är med i FN. Fattar du?

Jag vet inte i vilken utsträckning de har tagit med Kosovo, men undersökningen baserar sig på många variablar (sociala, ekonomiska, politiska). Du kan se de om du registerar dig på sidan. Inga av de problem Kosovo har, t ex arbetslöshet, korruption, den ekonomiska aspekten etc, räknas in i den officiella statistiken i Serbien. Kosovo har nog tagits med i det avseende om man tittar på säkerheten. Men ni förblir fortfarande en av Europas mest misslyckade stater. Albanien ligger hela 27 platser före Srbija. De har i alla fall inte problem med att få sin permiärminister mördad av gangstrar, som vi har sett i Serbien.

Enda anledningen till att Bosnien ligger så dåligt är för att ditt folk har stagnerat hela landets utveckling, ekonomiskt och politiskt, samt att ni hotar den nationella säkerheten. Detta är fakta.
Han skrev även att Kosovo drar ner på snittet, eller d.v.s upp. Eftersom man i undersökningen uppenbarligen valt att räkna Kosovo som en del av Serbien så räknas Kosovos sociala, ekonomiska och politiska variabler visst in.

Det komiska är att du väljer att lita blint på denna undersökningen som alltså räknas Kosovo som en del av Serbien. Är inte Kosovo självständigt enligt dig? Således borde du inte alls lita Serbiens placering eftersom Kosovos problem = Serbiens problem.

Vilken jävla tur då att ni albaner har ett så pass välutvecklat och rikt land. Gangsteraffärer helt enkelt, synd att vi inte har "hederliga" politiker som er som satsar hela sin ekonomi på pyramidspel.
Citera
2013-06-26, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miantsiuk
Du kan börja snacka det året ni tar er till VM eller EM. Glöm inte att Albanien är den sämsta 2an tillsammans med Bulgarien och blir man sämsta tvåan så spelar andraplatsen ingen roll.

Hur det än går för Bosnien så går det bättre för dom än både Albanien och Kosovo. Sorligt men sant. Tänk bara vad Bosnien gått igenom jämfört med Albanien.

Serbien utan Kosovo hade aldrig på världskartan aldrig legat på 92a plats. Det kan till och med en 3-åring lista ut.

Märkligt det här, du svarar på precis allt förutom OnT-frågan. Jag tror vi alla vet varför. Därför att det är ditt folk som har fuckat upp Bosnien.

Vilka aspekter av Kosovo är det man har räknat? Jag förklarade att de flesta problem i Kosovo inte räknas in i den officiella statistiken i Serbien. Det enda jag kan tänka mig är att de har tittat på variablar som säkerhet.

Era gamla mästerskap är ointressant. IDAG ligger ni på plats 36. 36! Endast två placeringar före Albanien. Skillnaden här är att ni bara har tappat, tappat och tappat i placering, medan Albanien bara har plockat, plockat och plockat. Och som det ser ut, så finns det en stor chans att de kommer gå om er. Det måste svida, speciellt med tanke på dina gamla inlägg om Albanien i fotboll. Hur kan man framställa sitt land som en stornation i fotboll när man bara ligger två platser före blåbärsnationen Albanien?

Bosnien har inte heller varit med i ett mästerskap, men de ligger på plats 15 just nu. Medan ni spelar i samma liga som Albanien
Citera
2013-06-26, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jedigovna
Han skrev även att Kosovo drar ner på snittet, eller d.v.s upp. Eftersom man i undersökningen uppenbarligen valt att räkna Kosovo som en del av Serbien så räknas Kosovos sociala, ekonomiska och politiska variabler visst in.

Det komiska är att du väljer att lita blint på denna undersökningen som alltså räknas Kosovo som en del av Serbien. Är inte Kosovo självständigt enligt dig? Således borde du inte alls lita Serbiens placering eftersom Kosovos problem = Serbiens problem.

Vilken jävla tur då att ni albaner har ett så pass välutvecklat och rikt land. Gangsteraffärer helt enkelt, synd att vi inte har "hederliga" politiker som er som satsar hela sin ekonomi på pyramidspel.

Men kan du visa mig vilka aspekter av Kosovo man har räknat in då? Har man räknat in arbetslöshet, korruption, ekonomi etc som inte ens Serbien själva för in i sin statistik? Du vet väl att arbetslösheten, ekonomin etc är helt separat från Serbien? Om arbetslöheten skulle sjunka med 20% imorgon så är det helt oberoende från Serbien. Serbiens arbetslöshet skulle vara precis detsamma oberoende det som händer i kosovo. Om ekonomin ökar med 10% så är det oberoende från Serbien. Fattar du? De är inte sammankoplade.

Jag förklarade för dig väldigt tydlig att vissa aspekter kan ha räknats in, som säkerhetsfrågan, eller flyktingar, men jag har svårt att tro att man tagit in de övriga variablar av ovanstående skäl.

Jag tycker det är komisk hur ni serber får hela tråden att handla om Albanien nu när alla fått reda på vilket skitland Serbien faktiskt är. Det går ju emot er teori om att Serbien är balkans framtid. Man kan förstå att Bosnien hamnar där de är, med tanke på att det är serberna som förstör för de. Det är samma sak i Serbien, fast där förstör serberna för sig själva.
Citera
2013-06-26, 21:06
Medlem
Tvrtkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lastpass
Lär dig läsa ditt kioskmongo

Dom spelade landskamp mot Paraguay bland annat
Ett landslag spelar inte i premier liga BiH eller europa/champions league

Sen kan det vara påhitt som du visa men om det nu inte är det så för det första så heter laget inte zrinjski å för det andra så är det ingen riktig landslag utan påhitt.
Citera
2013-06-26, 21:15
Medlem
Kolla här. Skriven av en som arbetat med projektet i 2011 års upplaga.

Citat:
Most recently, Serbia has been divided twice since the beginning of the FSI: in 2007, Serbia and Montenegro were analyzed separately after the previous union was dissolved. More recently in 2011, Kosovo was removed from analysis on Serbia (though Kosovo is not analyzed as part of the Failed States Index as it is not a UN-recognized state).

http://library.fundforpeace.org/fsi12-southsudan

Precis som jag misstänkte. Vad ska ni serber skylla på nu? CIA?
Senast redigerad av Ominus 2013-06-26 kl. 21:18.
Citera
2013-06-26, 21:31
Medlem
Tvrtkos avatar
Diskutera skiten någon annanstans era smuts.
Citera
2013-06-26, 22:11
Medlem
Kosovo har alltid varit det svarta fåret, landet som Gud glömde.
Kosovo har alltid varit ett pisställe, under Kungadömet, Jugoslavien och under Serbien.

Jag hoppas faktiskt innerligt att Serbien erkänner kosovo så att vi kan gå vidare och inte stå och stampa på ett och samma ställe i flera generationer.
Citera
2013-06-26, 23:19
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZmajOdBosne
Vilken pajasundersökning. Varför nämner dom inte dom zigenarländerna i central och Sydamerika som ett exempel. Eller f.d Sovjetstater som Georgien , Tadzjikistan etc. Både Bosnien och Serbien har säkert högre levnadsstandard än dom länderna och regionerna som jag nämnde. Balkan är långt ifrån perfekt men det är säkerligen lugnare och lyxigare att bo där än i exempelvis Tahiti, Peru, Chile , Tadzjikistan , Bangladesh etc.

Njaa, jag har postat flera olika källor under trådens historia som pekar på samma sak, att vi är en av Europas största skitländer. Sorgligt men sant .. vi kan inte skylla på pajasundersökningar varje gång. Men självklart är serberna och RS en stor anledning till detta, har du någon sorts statistik som jämför FBiH och RS ekonomiskt osv? Hade varit intressant att läsa.
Citera
2013-06-27, 00:01
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackk
Njaa, jag har postat flera olika källor under trådens historia som pekar på samma sak, att vi är en av Europas största skitländer. Sorgligt men sant .. vi kan inte skylla på pajasundersökningar varje gång. Men självklart är serberna och RS en stor anledning till detta, har du någon sorts statistik som jämför FBiH och RS ekonomiskt osv? Hade varit intressant att läsa.
Pa pappret är vi ett skitland i Europa, svar ja! Politiken som förs i vårt land är nog bottenskrapet i hela världen då vårt land är uppbyggt på överkonsumerad demokrati, det vill säga vi är det enda landet där allt ska delas på tre, inte ens Schweiz är så uppdelat in i minsta skitdetaljer som vårt land. Dock var jag kanske lite otydlig, men faktum är att det bosniska folket, talar om bosniaker då jag utgår från egna erfarenheter har det inte så dåligt som statistiken visar. Dom flesta i BiH har ändå tillgång till rent vatten och någon slags mat (odlar själv eller köper) och andra nödvändiga resurser för att ens kunna existera. Vi har inte stora områden där folk bor i bokstavligen containrar (läs: favelas) och kriminaliteten är förvånansvärt låg med tanke på vilket "skitland" det är på pappret. Det finns värre rövhål på jorden än Balkan, och BiH i synnerhet.

http://www.24sata.info/kolumne/fatamorgana/146435-ekonomski-slom-boljeg-dijela-bih-rs-uzgubila-47-hiljada-radnih-mjesta.html där har en artikel som påvisar att Dodik fört den mindre entiteten i landet i motsatt riktning än federationen.
Citera
2013-06-27, 02:10
Bannlyst
Bosnien må ha låg kriminalitet och en acceptabel nivå på fattigdomen, men landet är ju helt åt helvete. Utbildning och sjukvård är sjukligt undermåtligt och politikerna är så inihelvete korrupta. Det är faktiskt ganska remarkabelt att politikerna tillåts rövknulla folket. När ska folket göra revolution? Och inga jävla protestsånger eller lugna protester, när fan ska bilar börja brinna och våldet stagnera? Nej nej, istället sitter bosnierna och dricker kaffe på något kafe medan man klagar på situationen i landet.
Citera
2013-06-27, 11:17
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Märkligt det här, du svarar på precis allt förutom OnT-frågan. Jag tror vi alla vet varför. Därför att det är ditt folk som har fuckat upp Bosnien.

Vilka aspekter av Kosovo är det man har räknat? Jag förklarade att de flesta problem i Kosovo inte räknas in i den officiella statistiken i Serbien. Det enda jag kan tänka mig är att de har tittat på variablar som säkerhet.

Era gamla mästerskap är ointressant. IDAG ligger ni på plats 36. 36! Endast två placeringar före Albanien. Skillnaden här är att ni bara har tappat, tappat och tappat i placering, medan Albanien bara har plockat, plockat och plockat. Och som det ser ut, så finns det en stor chans att de kommer gå om er. Det måste svida, speciellt med tanke på dina gamla inlägg om Albanien i fotboll. Hur kan man framställa sitt land som en stornation i fotboll när man bara ligger två platser före blåbärsnationen Albanien?

Bosnien har inte heller varit med i ett mästerskap, men de ligger på plats 15 just nu. Medan ni spelar i samma liga som Albanien

Ja Serbiens landslag spelar samst fotboll pa Balkan de far pisk tom av Makodonien sa Albanien hade formodligen krossat de. Bittra fotbollsintresserade serber tvingar sig sjalva att folja istallet efterblivna "sporter" som ingen normal sund heterosexuell man foljer som tex Badminton, Volleyboll och karringbasket dar gar det lite battre for Serbien
Blir kul att se Bosnien spela VM i Brasilien skulle man gora hyfsat ifran sig blir det valdigt bra reklam for landet daremot skulle man forlora med lat oss saga 6:0 kommer det bli bara pinsamt och skammigt. Men nagot sager mig att vi kommer gora ett finfin masterskap, sjalvfortroendet ar pa topp iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av ZmajOdBosne
http://www.24sata.info/kolumne/fatamorgana/146435-ekonomski-slom-boljeg-dijela-bih-rs-uzgubila-47-hiljada-radnih-mjesta.html där har en artikel som påvisar att Dodik fört den mindre entiteten i landet i motsatt riktning än federationen.

Valdigt bra artikel RS har ingen chans att komma ikapp FBiH och det ekonomiska gapet kommer bara att oka mellan dessa 2 entiteter. Man kan jamfora det med Ost och Vast Tyskland i borjan pa 60 talet fast utan taggtrad och mur. RS och Dodik har redan salt nastan all sina foretag och skuldsatt RS medans Federationen har inte salt ett skit an. Och anda ar lonerna hogre med typ 30% i Federationen.
Senast redigerad av Sunrise01 2013-06-27 kl. 11:19.
Citera
2013-06-27, 15:02
Medlem
Citat:
Men kan du visa mig vilka aspekter av Kosovo man har räknat in då? Har man räknat in arbetslöshet, korruption, ekonomi etc som inte ens Serbien själva för in i sin statistik? Du vet väl att arbetslösheten, ekonomin etc är helt separat från Serbien? Om arbetslöheten skulle sjunka med 20% imorgon så är det helt oberoende från Serbien. Serbiens arbetslöshet skulle vara precis detsamma oberoende det som händer i kosovo. Om ekonomin ökar med 10% så är det oberoende från Serbien. Fattar du? De är inte sammankoplade.

Jag förklarade för dig väldigt tydlig att vissa aspekter kan ha räknats in, som säkerhetsfrågan, eller flyktingar, men jag har svårt att tro att man tagit in de övriga variablar av ovanstående skäl.

Jag tycker det är komisk hur ni serber får hela tråden att handla om Albanien nu när alla fått reda på vilket skitland Serbien faktiskt är. Det går ju emot er teori om att Serbien är balkans framtid. Man kan förstå att Bosnien hamnar där de är, med tanke på att det är serberna som förstör för de. Det är samma sak i Serbien, fast där förstör serberna för sig själva.
Med tanke på att man på kartan valt att inkludera Kosovo i Serbien antog jag rent logiskt att Kosovos sociala, ekonomiska och politiska variabler räknades in i Serbiens statistik. Hade man inte alls tagit med Kosovo i analysen borde området ha gråfärgats.

Har inte du fler trådar om Serbien och serber att skapa?

Ska vi snacka fotboll så tycker jag själv att det är komiskt att se alla albaner och hyperaktiva bosniaker få luft nu. Gamla mästerskap är inte alls ointressanta, det är historian som formar en storklubb och stornation. Nu säger jag inte att Serbien är en stornation inom fotboll, men att inte alls ta hänsyn till historia när man talar om landslag eller klubbar är bara efterblivet. Är ex. Liverpool FC ingen storklubb bara för att det går kasst för dem nu? Är Brasilien ingen stornation eftersom man inte vunnit ett mästerskap på ett par år? Att diskutera med den logiken är bara utvecklingsstört, inget som förvånar mig dock när en alban gör det.

Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
Ja Serbiens landslag spelar samst fotboll pa Balkan de far pisk tom av Makodonien sa Albanien hade formodligen krossat de. Bittra fotbollsintresserade serber tvingar sig sjalva att folja istallet efterblivna "sporter" som ingen normal sund heterosexuell man foljer som tex Badminton, Volleyboll och karringbasket dar gar det lite battre for Serbien
Blir kul att se Bosnien spela VM i Brasilien skulle man gora hyfsat ifran sig blir det valdigt bra reklam for landet daremot skulle man forlora med lat oss saga 6:0 kommer det bli bara pinsamt och skammigt. Men nagot sager mig att vi kommer gora ett finfin masterskap, sjalvfortroendet ar pa topp iaf.
Ja, vi är kassa i nuläget, inget jag förnekar. Men till skillnad från er så är inte fotboll det enda vi har. Ni suger i alla andra sporter i princip, men givetvis är detta "efterblivna" sporter som ingen bryr sig om. Jag menar, vem fan bryr sig om en sport som tennis där Novak Djokovic har spelat ihop 50+ milj. dollar enbart i prispengar och tjänar 20+ mille om året, mer än Zlatte. Men så länge bosniakerna är kassa i dessa sporter så förblir de efterblivna och homosexuella. Albanerna ska vi inte ens snacka om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in