2013-06-26, 19:17
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Störd personlighet, ja. Psykopatisk ? Ja, det tror jag. Psykisk sjuk ? Nej, det betvivlar jag att han är. En ond människa (vilket VB:s mamma var inne på)? Ja, det vittnar om inte annat hans intresse av att plåga djur till döds om.

Hitler var ju en ond människa, men psykisk sjuk tror jag inte han var. Det finns flera exempel man skulle kunna ta upp o jämföra.
Citera
2013-06-26, 19:25
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerOfThinking
Hitler var ju en ond människa, men psykisk sjuk tror jag inte han var. Det finns flera exempel man skulle kunna ta upp o jämföra.

Hitler hade en vision om ett ariskt Tyskland och ett tyskt Europa, och tankegångarna går i det senare fallet i repris, dvs ett förtyskat (EU)ropa. Tror inte Hitler var den onde utan de som utförde Hitlers vision. Vilken vision menar du att KJ har att jämföra med Hitlers ?
Citera
2013-06-26, 19:29
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Hitler hade en vision om ett ariskt Tyskland och ett tyskt Europa, och tankegångarna går i det senare fallet i repris, dvs ett förtyskat (EU)ropa. Tror inte Hitler var den onde utan de som utförde Hitlers vision. Vilken vision menar du att KJ har att jämföra med Hitlers ?

Hans bok "Mein Kampf" bevisar i alla fall för mej att han var mycket ond. Vad jag menar är att det inte alltid behöver vara en psykisk sjuk som utför sk onda saker - mord bl.a. Jag fick det kanske fel med att skriva jämföra.
Citera
2013-06-26, 19:51
Medlem
Vad är oddset på att åtalet nu väcks 11.00 på fredag... 1.01 x insatsen ...

Borde man iaf inte ha de vitala svaren på det som inlämnats till SKL, de hade väl också förtur eller iaf att man begärt förtur mot bakgrund av det grova brottet.
Man kan väl tro att SKL går ner i varv under Juli som övriga Sverige och bör då ha klart analyser i ärendet annars så kommer väl inga svar förrän i augusti.

Kan man förvänta sig att det släpps mer om läget i utredningen eller är det locket på intill åtalet är klart.

Tycker det känns som en ev. medGM eller "städare" kallnar för var dag som går och att det är En GM men det kan vara så att man har någon under luppen men ligger lågt och inväntar ev. SKL svar som kan peka i den riktningen.
Citera
2013-06-26, 19:57
Avslutad
http://www.svenskamord.se/index.php?topic=11231.msg85554;topicseen#msg85554

Den häktade 22-åringen K*rl Kri*stoffer J*hansson under en Paintball-combat utanför Boden ca en vecka efter mordet.
Citera
2013-06-26, 20:05
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Någonting annat än ondska "lider" den unge mannen inte av.

Under förutsättning att den unge mannen är skyldig, ja. Men att benhårt tro sig veta att han är skyldig kan visa sig förödande..
Citera
2013-06-26, 20:12
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Vad är oddset på att åtalet nu väcks 11.00 på fredag... 1.01 x insatsen ...

Borde man iaf inte ha de vitala svaren på det som inlämnats till SKL, de hade väl också förtur eller iaf att man begärt förtur mot bakgrund av det grova brottet.
Man kan väl tro att SKL går ner i varv under Juli som övriga Sverige och bör då ha klart analyser i ärendet annars så kommer väl inga svar förrän i augusti.

Kan man förvänta sig att det släpps mer om läget i utredningen eller är det locket på intill åtalet är klart.

Tycker det känns som en ev. medGM eller "städare" kallnar för var dag som går och att det är En GM men det kan vara så att man har någon under luppen men ligger lågt och inväntar ev. SKL svar som kan peka i den riktningen.

Inget åtal är att vänta ännu på ett tag, man letar förmodligen efter indicier att Kj inte varit ensam gärningsman och tar ett samlat grepp på allihop när man spårat upp dem skulle jag tro. Har polisen hört de killar som någon natt körde fast ett fordon i leran och som fick loss detta vid 6-tiden på morgonen ? Tror jag läste om detta på fejjan. Var hände detta ? Kan mord/styckplats ligga nånstans i den trakten ? Man borde kanske kommendera ut armén och leta i det området ?
Senast redigerad av MBoudine 2013-06-26 kl. 20:36.
Citera
2013-06-26, 20:13
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Under förutsättning att den unge mannen är skyldig, ja. Men att benhårt tro sig veta att han är skyldig kan visa sig förödande..

Förödande för vad/vem ?
Citera
2013-06-26, 20:14
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigrolf
Tror lägenheten är avspärrad fortfarande. Lappen satt då kvar på dörren idag.
De ska väl även ha bytt lås för att inte NÅGON ska ha tillgång till lägenheten, men vad vet jag!

Tack, tack!

Du har möjligtvis inte hört eller sett nåt om att kriminaltekniker då och då återvänder till lägenheten för att ta fler prover? Eller att polisen besöker den ibland?
Citera
2013-06-26, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Detta är inte OT: Orsaken att jag nämner detta är för att jag vet att Haga mannens släkt drog från Umeå hans äldre bror hade en typ video butik kiosk

Nä de har dom inte gjort, Haga Mannes föräldrar jobbar kvar på samma ställe i Umeå iaf o pappan fick huset överskrivet på sej..
Citera
2013-06-26, 20:59
Medlem
Citat:
Inget åtal är att vänta ännu på ett tag, man letar förmodligen efter indicier att Kj inte varit ensam gärningsman och tar ett samlat grepp på allihop när man spårat upp dem skulle jag tro. Har polisen hört de killar som någon natt körde fast ett fordon i leran och som fick loss detta vid 6-tiden på morgonen ? Tror jag läste om detta på fejjan. Var hände detta ? Kan mord/styckplats ligga nånstans i den trakten ? Man borde kanske kommendera ut armén och leta i det området ?

Du har nog läst det på denna blogg...

http://theresaollila.blogg.se/2013/may/den-13-maj-2013.html

"...igårkväll som hade kört fast i 400kg lera i typ andra sidan djungeln mitt ute i ingenstans
(...)
Dock är det full rulle hos oss sen 06:00, viktor har hämtat hem Jockes bil (med rätta redskapen, dock fick ja sova vidare)..."
Senast redigerad av CrAcKmAn 2013-06-26 kl. 21:11.
Citera
2013-06-26, 21:20
Medlem
Citat:
Någonting annat än ondska "lider" den unge mannen inte av.
Hur kan du svara så?
Här är det tydligt att han har ngt funktionshinder och läkaren pratar om möjlig psykisk störning samt han har godman och du säger att han lider av ondska?
Förklara gärna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in