2011-12-23, 19:55
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZyclonB
Hur som haver! Nu har jag lite free Xp, det jag kan låsa upp är KV3, JagPz IV, VK 3601 H, VK 3001 P samt grille. Den senaste kommer jag kunna låsa upp om en match i vilket fall. Så det kan vi glömma så länge..

Vk3601 är skräp ända tills den är maxutrustad, då är den helt ok att köra och 88:an kan slå ut även type59, mer snabbmanövrerad än pziv och den tål lite stryk.
Kv-3 är slö men är skapligt slagkraftig med bästa kanonen som gör 390skada och 175pen, gör ont att bli träffad av den när man kör type59...
Grille är som alla spg'r tråkig.
jagpziv är lite av en plåga, föregångaren(stugiii) är roligare att köra och efterföljaren(jagdpanther) är riktigt fin med största kanonen.
vk 3001p är......varken bra eller dålig, kommer inte ihåg så mycket om den trots att jag rätt så nyligen elitade den.
Citera
2011-12-23, 20:42
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Mja, Jag kan ju ha fel...

Hur som haver! Nu har jag lite free Xp, det jag kan låsa upp är KV3, JagPz IV, VK 3601 H, VK 3001 P samt grille. Den senaste kommer jag kunna låsa upp om en match i vilket fall. Så det kan vi glömma så länge..
Vilken bör jag välja? Det känns inte som rollen har betydelse. Då det är tänkt att den "nya" vagnen ska ersätta den tidigare i trädet. Och jag har "några av varje" i vilket fall, Så alla ska väl bli ersatta förr eller senare ändå. Kanske behåller nån Elitad och samlar XP med. Men vilken av dessa jag kan ta nu är roligast att spela?
kör vk som går.mot tiger p och inte vanliga tiger, tiger p har 200.i front armor, vanliga tigern har skithus papper

kv3. var en av de värsta tanks jag kört. är väll den långsammaste tanken i spelet?(tank inte spg eller td)
is tanken som kommer wfter är allt kv3 borde varit
Citera
2011-12-24, 12:29
Medlem
ZyclonBs avatar
Blev dessvärre en VK3601, jag vill ha Tigern, bara för sakens skull liksom. Va därför jag Gick till T34 och Sherman. Förväntar mig inga stordåd med någon av dom kända heller. Men man vill bara ha dom!

Men den va fan hemsk stock.. Seg som fan. Kommer nog låsa upp dom andra inom kort också, Med X5 några dagar till går det fort. Några tusen kvar på varje bara

Förväntar mig inga stordåd med KV heller. Men KV3 brukar vara jobbig när jag möter den.. Så vi får se.
Personligen tycker jag än så länge att det kvittar vilken vagn man tar, Allt beror på mm.. Och den suger och kommer så förmodligen alltid att göra! Jag kör tyska lågtier och samlar XP med. Sen kör jag i princip dom andra bara för att få XP bonusen för första vinsten. Man vill ju ha valmöjligheten att iaf kunna testa fler vagnar! Enda vagnen jag egentligen är nöjd med är PzII. Trean är hyffsad, men på tok för många matcher där jag rankas låg och möter lag där dom flesta tar mig på en-två smällar.

När man är på T5-6 , vilket jag är på dom flesta träden så är det bara en lott.
Citera
2011-12-24, 12:35
Medlem
HerrSeriöss avatar
Alla vagnar i kv-serien har riktigt starka kanoner när de är fullt uppgraderade, man kan ofta ge sig på tanks som är ett par tiers högre utan problem med dem
Citera
2011-12-24, 13:07
Medlem
vrooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

Pershing tyckte jag aldrig om för den hade bl.a slö motor, patton däremot är mycket mer spelbar.

Och som vanligt har herr Arne helt rätt. Grindar nu på mot Patton som borde vara parkerad i garaget om några dagar.

Pershings 240 i skada känns lite magert ibland, och eftersom man hamnar mot tunga pojkar i den också så vore istället Pattons 390 mums. E-50 vore väl kanske det smartaste valet. Men jag tycker det är kul att ta lite annorlunda vägar. Den ser förbannat bra ut också, vilket gör mig till en glad tanker

Blir nog att köpa tillbaka IS-3 också. Den verkar ha fått en liten buff med 0.7. Spelade som en balja skit i den tidigare, så det är dags att ta tag i den igen.

Lägg gärna till: vroomster i spelet. EU servern.
Citera
2011-12-24, 15:21
Medlem
vrooms avatar
Ibland stör man sig på folk...

Satt i Löwen i Himmelsdorf och hamnade i ett lag med mest T34-85 och KV förutom en TigerII, en T32 och min Löwe då.

Fi hade 2 st Type59 och en T-44, och jag varnade innan start att de garanterat skulle ta höjden uppe vid borgen.

Inga andra brydde sig, men T32 sticker däråt direkt och jag hakar på för att hjälpa till. Naturligtvis kommer de tre och slaktar snabbt T32 för att sedan raskt surra ihjäl mig som kasar fram i noll km/h.

Sedan börjar en Tyskjävel som dog i sin TigerII utan att göra någon som helst nytta att gå loss:
Jag var den värsta nooben han sett och att jag skulle spela Sims istället för att faila i en köpetank plus annan skit.

Kollade upp fanskapets stats efteråt, 46% vinster och 26% överlevda matcher
Ibland vill klämma folks kulor i ett skruvstäd, skruva sakta medan man avnjuter en kall öl...

Löwen är en otacksam vagnjefvul. Ingen annan kan få en att se fånigare ut där man vältrar sig som en döende, strandad Ebay val medan de ettriga jävlarna plockar stora stycken ur en.

Jag antar att man får acceptera att ta lite skit om man misslyckas i Type59 och särskilt Löwe.
Citera
2011-12-24, 17:46
Medlem
Kebabsugers avatar
fixen är att ändra platoon size till 6-8 istället för 3 som nu
men antar att mqtcmaking blir ojämn då om e n platoon kommer med 8 e100
Citera
2011-12-24, 21:47
Medlem
Kebabsugers avatar
gott, snart trycker man på research till e-75 från tiger 2 och sen direkt trycker man på research e-100

gött med meda exp och 15 elite tanks som drar in 3000-10000 exp för vinst
antakligen t50-2 och vk2801 snart med

hur skall jag få pengar till att köpa allt

e100 kostar ju lite
Citera
2011-12-25, 19:41
Medlem
Kebabsugers avatar
har tiger 2 och exp att uppdradera till e 75 och sen e 100 direkt, tycker ni kag skall då direkt på e100 eller pimpa upp e75 istället???
Citera
2011-12-25, 20:32
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
har tiger 2 och exp att uppdradera till e 75 och sen e 100 direkt, tycker ni kag skall då direkt på e100 eller pimpa upp e75 istället???

spelar du för att det är roligt eller för att få tier 10? Du kommer ha mycket roligare i en elitad E-75 tror jag. Den är ett monster.
Citera
2011-12-25, 20:33
Medlem
ZyclonBs avatar
Hur spelar ni? Rent taktiskt?
Något jag stör mig på, som jag precis fick uppleva för sjuttioelfte gången, är när man är på en bana där det finns vissa platser där alla VET att det kommer att bli ett möte på, med en hel del vagnar. Och så har man då en form av en kurva, som är täckt av ett berg eller liknande. Så att det blir en vinkel...
I 9 fall av tio när jag kommer till en sådan så står alltid alla mina "kamrater" i en böghög precis där böjen börjar. Vilket gör det omöjligt för mig att få ett skott... Men eftersom alla gör såhär, så undrar jag om det finns någon fördel i denna taktik? För jag kan då fan inte se den fördelen. Skulle dock vara arty skydd. Man är för nära Fienden för att deras arty kan skjuta, Och dom får inte skott för berget.

Men när jag kommer till ett sådant ställe, och ser att fi kommer, Så kör jag tillbaka en bra bit. Då försvinner jag ju ur deras syn. Omgrupperar längre bort och skjuter när dom sticker fram. Plus då att mina lagkamrater har samma chans till att få på bra skott. Man kan ju ha en där framme, så länge den åker tillbaka så fort den skjutit, men dom gör aldrig det. Har sett duktiga och erfarna stå i en sån där bög hög... till på köpet (om passagen är smal) så blockar dom för alla andra när dom dör, vilket 50% alltid gör, minst. Så gott folk, tell me, är det jag som inte är med i svängen och tar till mig denna "nya" taktik, eller?
Citera
2011-12-25, 20:43
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Hur spelar ni? Rent taktiskt?
Något jag stör mig på, som jag precis fick uppleva för sjuttioelfte gången, är när man är på en bana där det finns vissa platser där alla VET att det kommer att bli ett möte på, med en hel del vagnar. Och så har man då en form av en kurva, som är täckt av ett berg eller liknande. Så att det blir en vinkel...
I 9 fall av tio när jag kommer till en sådan så står alltid alla mina "kamrater" i en böghög precis där böjen börjar. Vilket gör det omöjligt för mig att få ett skott... Men eftersom alla gör såhär, så undrar jag om det finns någon fördel i denna taktik? För jag kan då fan inte se den fördelen. Skulle dock vara arty skydd. Man är för nära Fienden för att deras arty kan skjuta, Och dom får inte skott för berget.

Men när jag kommer till ett sådant ställe, och ser att fi kommer, Så kör jag tillbaka en bra bit. Då försvinner jag ju ur deras syn. Omgrupperar längre bort och skjuter när dom sticker fram. Plus då att mina lagkamrater har samma chans till att få på bra skott. Man kan ju ha en där framme, så länge den åker tillbaka så fort den skjutit, men dom gör aldrig det. Har sett duktiga och erfarna stå i en sån där bög hög... till på köpet (om passagen är smal) så blockar dom för alla andra när dom dör, vilket 50% alltid gör, minst. Så gott folk, tell me, är det jag som inte är med i svängen och tar till mig denna "nya" taktik, eller?

Jag åker inte till böghögs spotsen om några andra åker dit. För det är skit tråkigt att stå där och helt onödigt för laget tappar "DPS". Folk gör det för :
A, jag åkte höger och jag orkar inte byta flank
B, safety in numbers!!!!!
C, dom suger fast dom har clantag(vilket 90% verkar göra)

Efter som du tänker till om det så finns det hop för dig och du tillför skada och död till ditt lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in