Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Gillar varken Cromwell eller M6 men visst låter det som bra val i en sån här tävling?
Alltså, inte för att någon lär vara intresserad men jag måste bara få skriva av mig lite om detta (och lite annat)...
Har nu passerat 1.500 matcher och börjar komma in i det hela lite mer. Statsen för både wp och survives har iaf stigit radikalt den senaste tiden (fast jag har många förluster initialt att överkomma + att man grindar ju på i tech-trädet med stock alt. halvutrustade vagnar som inte alltid ger en så goda chanser i fighterna).
Taktiken för respektive vapengren börja också sitta så smått. Kan däremot bli tokförbannad på mig själv när jag emellanåt ändå spelar som en amfetaminstinn kossa med tunnelseende. Blir t.ex. så enormt exalterad av att få ett kanonläge att pumpa på någon motståndare att jag emellanåt helt glömmer bort att se mig omkring!? Eller så är jag totalt övermodig/stöddig och står kvar helt öppet medan omladdning pågår...
"Ähh, jag hinner nog". Känns faktiskt rätt förnedrande när man klantar till det så där och åker ur striden med stoltheten dragen i leran.
De stora glädjeämnena för mig just nu är definitivt annars min Super Pershing (kunde inte hålla mig när den ändå var på rea och allt nyligen + att tier VIII var spännande när man harvar på tier V/VI i vanliga fall) samt min Easy 8 och T34. SPn är fantastiskt!!! Långsam förvisso men när man väl kommer in i spelstilen (öppnade med 10 raka torsk) så är den otroligt skön att lira med. Grymt pulver i bössan och sneaky som få! De andra två är bara så otroligt kul att spela med.
Sen går det riktigt bra för min KV1, Churchill I och T14 också. Inte så konstigt kanske eftersom alla dessa verkar ha snäll MM. Besvikelserna däremot är alla TDs/artys samt Cromwell och M6. TDs känns bara ointressanta att köra för mig och artys lite gayigt. Skall forska klart SU-8:an men sen struntar jag nog i arty ett tag.
Hade verkligen sett fram emot både Cromwell och M6 men båda dessa har varit en total besvikelse och en mardröm för mig. M6 (fram till 90 mm) kändes bara som en sämre version av T1 (vilket den naturligtvis inte är utan det är väl bara MM som ställer till det med betydligt tuffare matcher) och Cromwell är på tok för snabb för mig. Försöker verkligen behärska mig men på något jäkla sätt sticker jag alltid in huvudet först i alla striden med den vagnen, ofta med ett lite för övermodigt vägval över terrängen. Och eftersom den har armor som en pappkartong så ryker jag således nästan alltid rätt omgående. Argh! Skitvagn!
M7 är en annan vagn som kändes helt menlös (som en sämre variant av M4). Gick tillbaka till M5 för att försöka nå Chaffeen istället.
Är f.ö. nära att forska fram KV-3, KV-1S, Comet och T29 relativt snart. Det låter på er som att det alla är roliga kärror? Har iaf förhoppningar där. Dessutom skall jag snart välja mellan VK 30.01 D eller H. Tror det kan bli klart skoj också, oavsett val.
Btw - hur gör ni? Två frågor:
1. Sparar ni på tanks eller? Själv säljer jag alltid den jag kör så fort jag forskat fram en ny. Känns dock lite slösaktigt emellanåt, för det är ju ingen plusaffär direkt. Samtidigt så inbillar jag mig att de lägre tier-vagnarna annars bara kommer att samla damm?
2. Brukar ni måla på permanent kamouflage på era vagnar? Ger det verkligen något? (Vad betyder 5% mer kamouflage i realiteten? Är det att den visar sig lite senare/försvinner lite snabbare på minimappen/i siktet? Vi måste prata tiondelar av en sekund i så fall?)
-----
Beklagar långt inlägg. Behövde som sagt bara skriva av mig lite.