2013-05-19, 23:11
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Apropå ARL 44 och M6, Vilket träd ska man köra... Satt precis och valde mellan dessa två. Insåg att jag aldrig ens låst upp T1an.. I den franska har jag börjat med dom två första, men mins att jag tröttnade fort. Vill prova ett nytt heavy träd... Vilket? Av dessa två..
Till saken här att jag FÖRMODLIGEN inte kommer köra längre än till tier 7-8. Så vad dom har för topvagnar skiter jag i. Vilket träd är bäst i tier 7-8?
Vet inte riktigt om du menar en helt ny heavy linje eller nån av dom 2. Amerikanarnas t29 är nog den bästa tier 7 i spelet(enl. mig) och och åttan är inte dålig den heller. Fransmännen får inga jätte roliga tanks( eller TDs för den delen med några undantag) förän tier 8+.
Om du gillar rätt bra(eller suveränt bra om de används på rätt sätt, hulldown dvs) pansar så måste du försöka med USA.
Tips är att du använder nästa veckas discount på alla i den vanliga amerikanska heavy linjen om du kör på EU servern.

I tier 8 så är alla heavies bäst på något.
Kv-4 har bäst overall armor.
IS-3 har bäst sloped armor.
Tiger 2 och VK4502A är mer jack of all trades but master of none.
AMX 50 100 har snabbhet(och den enda som har autoloader)
T32 har turret armor
110 har dpm
Och caernarvon har accuracy och aim time.

Tycker du ska använda test servern som jag är rätt säker på kommer att kom nästa vecka eller veckan efter för att prova de tanks du funderar på. Bli inte förvånad dock om tier åttorna ofta kommer i tier 10 matcher där
Citera
2013-05-19, 23:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Du menar den vagnen jag penetrerar genom fronten med min t-44 som har 175mm pen.
Citat:
Undra om dess träffsäkerhet kommer stå sig i nästa patch, håller sakteliga på att grinda till mig den.
Citat:
Bli inte förvånad dock om tier åttorna ofta kommer i tier 10 matcher där
??? finns det nåt annat än tier10 matcher där
Citera
2013-05-19, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoro
Tja varför inte båda?

Med det sagt så är det ett YPPERLIGT tillfälle att börja din resa uppför det amerikanska trädet - med start imorgon 0710 så blir det riktigt grymma bonusar från tier 2-7 samt att en pågående event redan täcker in tier 8-10

http://worldoftanks.eu/news/7356-interactive-special-offer-begins/
http://worldoftanks.eu/news/7308-big-and-heavy-part-2/

Med undantag för M3 och stock M6(den blir en dröm med toppmotorn och 90mm) så är hela trädet såå jävla kul

Och visst är cupola/complete hull svagheter på t29 - men alla vagnar har styrkor/svagheter och du kommer att få mycket erfarenhet redan från T1/M6 om dessa - men fan vad kul de är att köra - hulldown/facehug både på avstånd och närkamp är t29 en våt dröm ^_^
Det fick bli båda... Lär ändå köra M3 ett tag så då kunde jag lika gärna roa mig med fransk heavy vid sidan av.
Citera
2013-05-20, 03:26
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Du menar den vagnen jag penetrerar genom fronten med min t-44 som har 175mm pen.

japp, det är det som menas med sloped armor

kommer du från rätt vinkel så går det lätt igenom för där är ingen slope, skjuter du på slope så bounce

testa skjut rakt under en e100 med, skär du igenom som smör
Senast redigerad av Kebabsuger 2013-05-20 kl. 03:57.
Citera
2013-05-20, 07:43
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Apropå ARL 44 och M6, Vilket träd ska man köra... Satt precis och valde mellan dessa två. Insåg att jag aldrig ens låst upp T1an.. I den franska har jag börjat med dom två första, men mins att jag tröttnade fort. Vill prova ett nytt heavy träd... Vilket? Av dessa två..
Till saken här att jag FÖRMODLIGEN inte kommer köra längre än till tier 7-8. Så vad dom har för topvagnar skiter jag i. Vilket träd är bäst i tier 7-8?

Amerikanska skulle jag säga.
Finns inte en dålig heavy i det trädet, där M6an med 90 mm är en bra tank och sen blir det bara bättre. T1 Heavy ska tydligen vara en bra tank nuförtiden när man inte möter Tier8s.
Franska trädet spelar du om du vill ha autoloaders. Arl44 är OK, bra kanon men ingen wow tank. AMX M4 1945 är en snabbare Tiger utan armour.
Citera
2013-05-20, 07:51
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Vet inte riktigt om du menar en helt ny heavy linje eller nån av dom 2. Amerikanarnas t29 är nog den bästa tier 7 i spelet(enl. mig) och och åttan är inte dålig den heller. Fransmännen får inga jätte roliga tanks( eller TDs för den delen med några undantag) förän tier 8+.
Om du gillar rätt bra(eller suveränt bra om de används på rätt sätt, hulldown dvs) pansar så måste du försöka med USA.
Tips är att du använder nästa veckas discount på alla i den vanliga amerikanska heavy linjen om du kör på EU servern.

I tier 8 så är alla heavies bäst på något.
Kv-4 har bäst overall armor.
Tiger 2 och VK4502A är mer jack of all trades but master of none.
AMX 50 100 har snabbhet(och den enda som har autoloader)
T32 har turret armor
110 har dpm

Tycker du ska använda test servern som jag är rätt säker på kommer att kom nästa vecka eller veckan efter för att prova de tanks du funderar på. Bli inte förvånad dock om tier åttorna ofta kommer i tier 10 matcher där

Nja, styrkan med IS3 är kanonen och rörligheten, armour är inte något du kan lita på.
Tiger2 har bra armour om man kan angla, och en bra kanon.
VK4502A är en heavy som stompar rakt över mediums.
T32 är en bra tank även utan turret armour, är rätt smidig or rörlig.

För övrigt, orsaken till att T29 anses bäst i sin tier är att den har en bra kanon för sin tier, fantastisk turret armour och ok hull armour för sin tier. T32 är bättre än T29 på alla sätt men är en tier högre, vilket plötsligt bara gör det till en bra tank istället för en fenomenal.
Citera
2013-05-20, 12:34
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
....Svarade så gott jag kunde /MVH Plaguetongue
Bättre sent än aldrig men tack för svaren!

Citat:
Ursprungligen postat av vroom
Hade mitt livs match i T-54 igår kväll. 8 kills, 6070 i skada och 2365 xp.

Låg på runt 20% hälsa kvar när jag skulle jaga ifatt deras sista, en Panther. En i mitt lag, vad som måste varit en Polack, vinglande omkring planlöst i sin IS-8 vid egna basen medan den tredje levande i mitt lag, en Svensk i en TigerII ställde upp som backup för mig efter att jag bett om det i chatten. Jag hittade Panthern bakom ett hus vid sin bas. Erik i TigerII satte ett skott i honom och lät sedan mig ta min 8 av daga i den matchen. Ett ovanligt fall av samarbete och välvilja
Ha ha! Att det alltid skall vara någon sådan i laget.

Grymma stats i övrigt! Har själv aldrig kommit över 5 kills, men jag jobbar på saken. Även om jag är rätt nöjd med att bara glida runt och "mjuka upp" motståndarna också. Är ingen kill hunter till varje pris. Inkasserar hellre en vinst faktiskt. Men det har väl att göra med att jag fortfarande sliter mig upp genom tech-trädet på alla håll och kanter...

Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Ska vara med i en 1-on-1 tier 6-turnering med min klan, och undrar vad ni tycker är det bästa valet av vagn? Vi får inte använda derp-guns, ej heller KV-1S, ingen goldammo, i övrigt inga begränsningar. Inget basecampande heller! Kartor som roteras blir Mines, Widepark, Himmelsdorf och Province.

De jag övervägt hittills är Hellcat, Cromwell, T-150, och SU-100.

Låter otroligt kul! Gillar varken Cromwell eller M6 men visst låter det som bra val i en sån här tävling?
Citera
2013-05-20, 13:19
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Gillar varken Cromwell eller M6 men visst låter det som bra val i en sån här tävling?

Alltså, inte för att någon lär vara intresserad men jag måste bara få skriva av mig lite om detta (och lite annat)...

Har nu passerat 1.500 matcher och börjar komma in i det hela lite mer. Statsen för både wp och survives har iaf stigit radikalt den senaste tiden (fast jag har många förluster initialt att överkomma + att man grindar ju på i tech-trädet med stock alt. halvutrustade vagnar som inte alltid ger en så goda chanser i fighterna).

Taktiken för respektive vapengren börja också sitta så smått. Kan däremot bli tokförbannad på mig själv när jag emellanåt ändå spelar som en amfetaminstinn kossa med tunnelseende. Blir t.ex. så enormt exalterad av att få ett kanonläge att pumpa på någon motståndare att jag emellanåt helt glömmer bort att se mig omkring!? Eller så är jag totalt övermodig/stöddig och står kvar helt öppet medan omladdning pågår... "Ähh, jag hinner nog". Känns faktiskt rätt förnedrande när man klantar till det så där och åker ur striden med stoltheten dragen i leran.

De stora glädjeämnena för mig just nu är definitivt annars min Super Pershing (kunde inte hålla mig när den ändå var på rea och allt nyligen + att tier VIII var spännande när man harvar på tier V/VI i vanliga fall) samt min Easy 8 och T34. SPn är fantastiskt!!! Långsam förvisso men när man väl kommer in i spelstilen (öppnade med 10 raka torsk) så är den otroligt skön att lira med. Grymt pulver i bössan och sneaky som få! De andra två är bara så otroligt kul att spela med.

Sen går det riktigt bra för min KV1, Churchill I och T14 också. Inte så konstigt kanske eftersom alla dessa verkar ha snäll MM. Besvikelserna däremot är alla TDs/artys samt Cromwell och M6. TDs känns bara ointressanta att köra för mig och artys lite gayigt. Skall forska klart SU-8:an men sen struntar jag nog i arty ett tag.

Hade verkligen sett fram emot både Cromwell och M6 men båda dessa har varit en total besvikelse och en mardröm för mig. M6 (fram till 90 mm) kändes bara som en sämre version av T1 (vilket den naturligtvis inte är utan det är väl bara MM som ställer till det med betydligt tuffare matcher) och Cromwell är på tok för snabb för mig. Försöker verkligen behärska mig men på något jäkla sätt sticker jag alltid in huvudet först i alla striden med den vagnen, ofta med ett lite för övermodigt vägval över terrängen. Och eftersom den har armor som en pappkartong så ryker jag således nästan alltid rätt omgående. Argh! Skitvagn!
M7 är en annan vagn som kändes helt menlös (som en sämre variant av M4). Gick tillbaka till M5 för att försöka nå Chaffeen istället.

Är f.ö. nära att forska fram KV-3, KV-1S, Comet och T29 relativt snart. Det låter på er som att det alla är roliga kärror? Har iaf förhoppningar där. Dessutom skall jag snart välja mellan VK 30.01 D eller H. Tror det kan bli klart skoj också, oavsett val.

Btw - hur gör ni? Två frågor:

1. Sparar ni på tanks eller? Själv säljer jag alltid den jag kör så fort jag forskat fram en ny. Känns dock lite slösaktigt emellanåt, för det är ju ingen plusaffär direkt. Samtidigt så inbillar jag mig att de lägre tier-vagnarna annars bara kommer att samla damm?

2. Brukar ni måla på permanent kamouflage på era vagnar? Ger det verkligen något? (Vad betyder 5% mer kamouflage i realiteten? Är det att den visar sig lite senare/försvinner lite snabbare på minimappen/i siktet? Vi måste prata tiondelar av en sekund i så fall?)

-----

Beklagar långt inlägg. Behövde som sagt bara skriva av mig lite.
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-05-20 kl. 13:35.
Citera
2013-05-20, 13:44
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Är f.ö. nära att forska fram KV-3, KV-1S, Comet och T29 relativt snart. Det låter på er som att det alla är roliga kärror? Har iaf förhoppningar där. Dessutom skall jag snart välja mellan VK 30.01 D eller H. Tror det kan bli klart skoj också, oavsett val.

Btw - hur gör ni? Två frågor:

1. Sparar ni på tanks eller? Själv säljer jag alltid den jag kör så fort jag forskat fram en ny. Känns dock lite slösaktigt emellanåt, för det är ju ingen plusaffär direkt. Samtidigt så inbillar jag mig att de lägre tier-vagnarna annars bara kommer att samla damm?

2. Brukar ni måla på permanent kamouflage på era vagnar? Ger det verkligen något? (Vad betyder 5% mer kamouflage i realiteten? Är det att den visar sig lite senare/försvinner lite snabbare på minimappen/i siktet? Vi måste prata tiondelar av en sekund i så fall?)

Låter som om du är en typisk heavy spelare med tanke på vilka tanks du är bra i. Mao, du har svårt att hantera tanks med mindre armour som behöver utnyttja sin mobilitet för att vara bra.
Cromwell är en flankande tank som bör spelas försiktigt med inriktning på flankningskott. M6 är en heavy med en bra kanon som bör utnyttja sin rörlighet för sidoskott. Jag skulle undvika Chaffee i nuläget, eftersom spelstilen är mycket rörlig och man möter regelmässigt tier9-10 tanks. Likaså Comet.
KV-3 eller T29 kommer nog att passa dig.
Du kommer antagligen bli bättre på lights/mediums när du spelat fler matcher och blivit bättre i spelmekaniken.

Jag behåller tanks jag gillar, men jag har premium och 6+ premiumtanks så credits är inget problem. Hittar man en tank man verkligen gillar ska man behålla den, i detta spelet är det roligt i alla tier så det finns egentligen ingen orsak att gå upp i tier.

5% bonus på camo är rätt liten bonus och är nog något som passar bäst på lights/camos, såvida du nu inte vill ha det för att det ser bättre ut.
Citera
2013-05-20, 14:52
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Låter som om du är en typisk heavy spelare med tanke på vilka tanks du är bra i. Mao, du har svårt att hantera tanks med mindre armour som behöver utnyttja sin mobilitet för att vara bra. Cromwell är en flankande tank som bör spelas försiktigt med inriktning på flankningskott. M6 är en heavy med en bra kanon som bör utnyttja sin rörlighet för sidoskott. Jag skulle undvika Chaffee i nuläget, eftersom spelstilen är mycket rörlig och man möter regelmässigt tier9-10 tanks. Likaså Comet. KV-3 eller T29 kommer nog att passa dig. Du kommer antagligen bli bättre på lights/mediums när du spelat fler matcher och blivit bättre i spelmekaniken.
Låter korrekt. Känns som att heavys/tunga medium är det enklaste för de flesta av oss nybörjare, och det som är enklast att lära sig behärska tidigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
5% bonus på camo är rätt liten bonus och är nog något som passar bäst på lights/camos, såvida du nu inte vill ha det för att det ser bättre ut.
Ha ha! Har kommit på mig själv med att det där faktiskt inte är helt oväsentligt. Funderar helt seriöst på att stryka KV-2 från listan att forska fram. Tror inte att jag skulle stå ut med att kajka runt i det där fula jäkla åbäket. SPn däremot! Den är ju så snygg så att det nästan blir en handtralla när man ser den rulla ut för strid!
Citera
2013-05-20, 14:55
Moderator
Arne.Ankas avatar
Dom gånger jag lyckats bra med cromwell är halvstadsbanorna där jag kört runt som ett skållat ollon och skjutit åt alla håll och kanter, inte blivit trackad och haft möjlighet att köra in bakom hus när fienden är redo att skjuta.
Citera
2013-05-20, 15:02
Medlem
Tycker Cromwell fungerade bäst på typ Sand River, mycket kullar man snabbt kan peeka över när de aimar åt ett annat håll, använda dess hyfsade gun depression för att dra iväg 2-3 skott, rulla tillbaka och byta position.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in