2013-06-26, 07:17
Medlem
Är det fastställt vilken typ av spade/fabrikat som softairgun klubben lånade till KJ?
Om inte,kan någon ta rätt på det..?

Koppling:

Jag hittade en spade igår kväll i ett mera sandigt lättgrävt område än FP1-FP2-ödehuset.
Spaden är fabrikat märkt och det finns en koppling till ett yrke via namnet på tillverkaren mot mtgm:s krets.Jag gick igenom spadarna på tacticalstore.se(softairgun/luftvapen)och det var inte en dylik.

Lättgrävt:Vid denna tidpunkt Maj 4-10,20 nånting så har vi tjäle i skogarna på våra breddgrader men inte tillnärmelsevis i samma omfattning där det är sand.Där går det att gräva flera veckor före tjälen lämnar marken.
Långsökt kanske,men inte orimligt om gm nu inte har eldat upp alla kläder/emballage etc..

Hursomhelst,jag vidarebefordar detta till polisen före jag besöker platsen igen då jag såg 5 korpar lyfta från området och -

Kan FB hitta namnet/tillverkaren på spaden KJ lånade av softairpolarna/klubben,och det stämmer med mitt fynd,så finns det något adekvat att tipsa om.Såvida spaden inte är en trådsanning,
och/eller jag inte hittar vad korparna var intresserade av.
Citera
2013-06-26, 07:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagaren
En fråga angående telefonbolag:
När det gäller fast telefoni har telebolagen koll på varje samtal, uppringt nummer, datum, klockslag.
Jag antar att detta även gäller mobiler men hur är det med SMS?
Telebolagen borde kunna se detta också, men gäller det tidpunkten för sändning eller mottagning?
Om det är anonyma kontantkort borde det i alla fall gå att se!
Någon i tråden jobbar förhoppningsvis i branschen.
Teleoperatörerna antecknar och meddelar polisen på uppmaning:
  • Tidpunkt för SMS:ets avsändning
  • Avsändarens mobilnummer
  • Avsändarens IMEI-nummer
  • Avsändarens Cell-ID (Position)
  • Tidpunkt för SMS:ets mottagning
  • Mottagarens mobilnummer
  • Mottagarens IMEI-nummer
  • Mottagarens Cell-ID (Position)
Senast redigerad av Quarrel 2013-06-26 kl. 07:56.
Citera
2013-06-26, 08:21
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenforever
Är det fastställt vilken typ av spade/fabrikat som softairgun klubben lånade till KJ?

Koppling:

Jag hittade en spade igår kväll i ett mera sandigt lättgrävt område än FP1-FP2-ödehuset.
Spaden är fabrikat märkt och det finns en koppling till ett yrke via namnet på tillverkaren mot mtgm:s krets.Jag gick igenom spadarna på tacticalstore.se(softairgun/luftvapen)och det var inte en dylik.

Lättgrävt:Vid denna tidpunkt Maj 4-10,20 nånting så har vi tjäle i skogarna på våra breddgrader men inte tillnärmelsevis i samma omfattning där det är sand.Där går det att gräva flera veckor före tjälen lämnar marken.
Långsökt kanske,men inte orimligt om gm nu inte har eldat upp alla kläder/emballage etc..

Hursomhelst,jag vidarebefordar detta till polisen före jag besöker platsen igen då jag såg 5 korpar lyfta från området och -

Kan FB hitta namnet/tillverkaren på spaden KJ lånade av softairpolarna/klubben,och det stämmer med mitt fynd,så finns det något adekvat att tipsa om.Såvida spaden inte är en trådsanning,

Detta lät intressant. Ungefär var har du gjort fyndet? Pm:a om du vill. Kan vara intressant även om det är en annan spade. Sand är troligt.
Citera
2013-06-26, 08:28
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenforever

Koppling:

Kolla även på de drygt 100 bilderna från Fallen Angel. Har mobilen nu så jag har inte tillgång till sidan där bilderna fanns. Carita 76 kan också titta på bilderna har för mig att det fanns en vit Berlingo med på dessa. Dock med löstagbar kåpa.
Citera
2013-06-26, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Teleoperatörerna antecknar och meddelar polisen på uppmaning:
  • Tidpunkt för SMS:ets avsändning
  • Avsändarens mobilnummer
  • Avsändarens IMEI-nummer
  • Avsändarens Cell-ID (Position)
  • Tidpunkt för SMS:ets mottagning
  • Mottagarens mobilnummer
  • Mottagarens IMEI-nummer
  • Mottagarens Cell-ID (Position)

Detta är ju var som lagen kräver att Operatören ska ge ut. Men innehållet i sms sparas på operatörernas serverar ett visst antal dagar också, så i detta fall borde polisen fått ut sms innehåll, då det är ett sådant brott, och det hade inte gått så lång tid.
Citera
2013-06-26, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Om vi utgår från att det "eggvassa föremålet" som använts är en kniv: Har det konstaterats att de nio huggen utdelats med samma kniv ?

dom vet vad dom letar för mordvapen.
det är allt jag vet uti den frågan
Citera
2013-06-26, 08:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pi3rr3s
Detta är ju var som lagen kräver att Operatören ska ge ut. Men innehållet i sms sparas på operatörernas serverar ett visst antal dagar också, så i detta fall borde polisen fått ut sms innehåll, då det är ett sådant brott, och det hade inte gått så lång tid.
Det får inte operatören göra. Ett SMS ska utplånas så fort det är överfört.

Lag (2003:389) om elektronisk kommunikation 6 kap. Behandling av trafikuppgifter samt integritetsskydd
Citat:
5 § Den som bedriver verksamhet som är anmälningspliktig enligt 2 kap. 1 § ska utplåna eller avidentifiera lagrade eller på annat sätt behandlade trafikuppgifter som avser användare som är fysiska personer eller som avser abonnenter, när uppgifterna inte längre behövs för att överföra ett elektroniskt meddelande. Det gäller dock inte om uppgifterna sparas för sådan behandling som anges i 6, 13, 16 a eller 16 c §. Lag (2012:127).
Citera
2013-06-26, 08:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
dom vet vad dom letar för mordvapen.
det är allt jag vet uti den frågan

Aha, ok, dom säger inte vilken typ av mordvapen det är då. Kan nästan vara vad som helst som är eggvasst m.a.o.
Senast redigerad av MBoudine 2013-06-26 kl. 09:35.
Citera
2013-06-26, 09:26
Medlem
Vet vi när spanet på MGM startade ??
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20030389.HTM#K6P19

Citat:

Lag (2003:389) om elektronisk kommunikation 6 kap. Behandling av trafikuppgifter samt integritetsskydd
Citera
2013-06-26, 09:36
Medlem
Citat:

Fast paragraf 16 a § gör att det blir lite luddigt, har själv jobbat på en större operatör o vet att en viss trafikdata lagras ca 30 dagar som inte måste lagras, dock är det kanske inte så hos alla operatörer.
Citera
2013-06-26, 09:39
Medlem
highfives avatar
Länken med bilder från Fallen Angel

http://www.optical-supreme.com/bilder/spel/FA/gallery/
Citera
2013-06-26, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Detta lät intressant. Ungefär var har du gjort fyndet? Pm:a om du vill. Kan vara intressant även om det är en annan spade. Sand är troligt.
Om VB har flyttats och mördats/styckats någonstans där det är sand så borde väl det finnas spår av detta på kroppen?
Teknikerna brukar se om kroppen varit någonannanstans innan den hittas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in