Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-26, 05:26
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svempakungen
Bland det sämsta jag sett faktiskt, ibland är det bättre att stanna hemma.

Oavsett hur intervjun gått så hade du sågat den eftersom du ju avskyr partiet. Dina åsikter i den här tråden är exceptionellt ointressanta, ha det klart för dig.
Citera
2013-06-26, 05:34
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiankarls5
Det är tråkigt att SvP låter någon som så tydligt inte vet vad hon ska svara på frågorna som ställs, får ställa upp på en intervju i Tv...

Hon svarade ju på frågorna. Medlemstalen är konfidentiella för svenskhatare som vill kartlägga partiet och ett exempel på svensk kultur är våra högtider. Det största problemet var att "Peter" inte kunde hålla huvudet kallt men den där journalisten var ett riktigt stolpskott.
Citera
2013-06-26, 06:36
Medlem
skillnads avatar
Tjejen som intervjuades gjorde faktiskt ett både sympatiskt och klokt intryck. Tror nog också många som såg intervjun kunde relatera till henne. Avbrottet i intervjun var dock både onödigt och oslipat.

När det gäller svensk kultur, generellt. Så kan man enkelt referera till det som historiskt bundet folket samman, som skapat gemenskap. Allt ifrån ett gemensamt tankesätt och andliga värden, till sång, musik, högtider etc. Själv skulle jag bara säga precis som det är. Dvs, att all kultur är svår att med några enkla meningar definiera. Att kultur i de flesta sammanhang kräver mer utförligare djupare beskrivningar, för att en korrekt bild skall kunna ges. Med en motfråga till den som frågar, att det är mer än att hoppa grodorna och äta kräftor.
Senast redigerad av skillnad 2013-06-26 kl. 06:44.
Citera
2013-06-26, 07:36
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFS
Varför ogillar du Svenskarnas parti så mycket?

Jag ska försöka förklara. Det verkar som många här i tråden (som stödjer SvP) tror att man automatiskt ska vara smygsympatisör av SvP bara för att man stödjer SD. Inget kan vara mer felaktigt.

Visst har SD alltid haft en "avknoppning" åt det hållet, mest tydligt då ND knoppades av, men även senare i form av medlemmar som konverterar till SvP/ND. Men inflödet av nya medlemmar från partier som M, FP, KD, S är så otroligt mycket större än det som de tappar åt andra hållet, tänk på att SD har växt med ca 1-2 SvP per dag senaste halvåret.

Varför jag ogillar SvP: Jag blev aktiv sympatisör av SD någon gång mellan 2006 och 2010. Jag är oerhört starkt kritisk till massinvandringen från kulturellt avlägsna länder, speciellt de som provokativt vägrar anpassa sig till vår kultur och vårt sätt att leva. Dessutom tror jag det finns belägg för skillnader i genomsnittlig IQ mellan olika folkgrupper, och är därför oroad för Sveriges framtid och mina barns framtid då vi tar in så mycket afrikaner. Men jag tycker inte illa om enskilda individer för detta. Jag erkänner också att det finns undantag, mörkhyade med skyhögt högre intelligens än du och jag. Jag hatar all strikt kategorisk indelning av människor baserat på genetik/ras.
Alla ska ses utifrån den som de är, varje person är en individ som ska bedömas utifrån hur just den faktiska personen är och agerar.

"Judefrågan" som SvP yrar om har jag överhuvudtaget aldrig kunna ha någon förståelse för, det är ett helt irrationellt tänkande som baseras på hat enligt mig. Dessutom är det rent skamligt att idag 2013 tala om en judefråga, mot bakgrund av vad som skedde i koncentrationslägren.

Äckliga tankar som att endast svenskar (i genetisk bemärkelse) ska få äga mark eller betydande tillgångar är dessutom rent skadliga för Sverige som nation, rent ekonomiskt. Inget land har någonsin utvecklats väl i isolering.

En bärande tanke för SvP verkar vara föreställningen om att svenskarna i genetisk bemärkelse kommer att dö ut. Notera att jag inte skriver "vanföreställningen". Jag tror detta själv, fast på mycket lång sikt. Om många hundra år så kommer det fortfarande att finnas personer som ser helt pursvenska ut, men de är antagligen en mycket mindre andel än idag i Sverige. Detta är oundvikligt och en effekt av ökad handel, ökad kontakt, ökad kamratskap mellan olika länder. Världen för 200 år sedan var väldigt uppdelad, det tog 3 dagar att resa till Göteborg. Få svenskar hade varit utanför landets gränser överhuvudtaget. Idag reser vi och flyttar mycket mer, vilket givetvis blandar ut människor också. I grund och botten leder detta till ökat ekonomiskt välstånd och trygghet, under förutsättning att de som kommer hit är vänliga, arbetar, bidrar till allas gemensamma bästa. Vilket inte är fallet med dagens MENA-invandring.

Tänk er två glas med vätskor, en rödfärgad och en blåfärgad. För 200 år sedan stod dessa bredvid varandra på bordet utan att blandas. Idag hälls dessa långsamt ihop, genom det sätt folket på planeten interagerar med varandra. Det är ofrånkomligt, och tätt sammanknutet till det sätt både ni och jag lever idag.

Det är lika meningsfullt att arbeta emot detta, som att försöka motarbeta landhöjningen för att ens favorithamn grundas upp.

Så i grund och botten ogillar jag SvP så mycket av två orsaker:
1. Agerandet är helt meningslöst och ovetenskapligt, det går aldrig att isolera Sverige till en renrasig ö
2. Retoriken mot andra folkgrupper (ex. judar/mörkhyade) är äcklig och hatisk

Jag tror faktiskt jag tycker mer illa om SvP än jag tycker illa om V eller MP. De sistnämnda må ha en helt galen politik, helt orimliga rosenröda tankar om allt och alla, men de ogillar åtminstone inte folk bara på grund av deras genetik.
Citera
2013-06-26, 07:47
Medlem
Mr.Goats avatar
Ser ni någon ökad trafik till hemsidan en sån här dag?
(igår)

Tjejen var uppenbart nervös.
Inget fel i det, hon ska väl ha en eloge som ställer upp istället.
Men bra blev det ju inte .. Men bättre än inget.
Citera
2013-06-26, 07:48
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Äckliga tankar som att endast svenskar (i genetisk bemärkelse) ska få äga mark eller betydande tillgångar är dessutom rent skadliga för Sverige som nation, rent ekonomiskt. Inget land har någonsin utvecklats väl i isolering.
Hoppar in lite här

Sverige utvecklades till ett av världens mest trygga och välmående nationer, just då vi var etniskt homogena. Som Tage Erlander sade.

"Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden"

Måste man vara äcklig eller en nazist för att tycka så? Jag menar, om judar kan använda sin etniska medvetenhet, så kan väl vi göra det likväl. Utan att för den skull bli äckliga.
Senast redigerad av skillnad 2013-06-26 kl. 08:07.
Citera
2013-06-26, 08:01
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Goat
Ser ni någon ökad trafik till hemsidan en sån här dag?
(igår)

Tjejen var uppenbart nervös.
Inget fel i det, hon ska väl ha en eloge som ställer upp istället.
Men bra blev det ju inte .. Men bättre än inget.
Jag skulle också vara nervös, skulle inte de flesta det? Att vara nervös är som du säger absolut inget fel. Snarare stärker det mitt förtroende för en individ, när hon/han trots lite nervositet, vågar stå för någon åsikt.
Citera
2013-06-26, 09:39
Medlem
8814s avatar
https://www.realisten.se/2013/06/26/fiendens-sprak-ar-endast-skramseltaktik/

Så jävla bra realisten!
Citera
2013-06-26, 09:43
Medlem
8814s avatar
Citat:
Jag ska försöka förklara. Det verkar som många här i tråden (som stödjer SvP) tror att man automatiskt ska vara smygsympatisör av SvP bara för att man stödjer SD. Inget kan vara mer felaktigt.

Visst har SD alltid haft en "avknoppning" åt det hållet, mest tydligt då ND knoppades av, men även senare i form av medlemmar som konverterar till SvP/ND. Men inflödet av nya medlemmar från partier som M, FP, KD, S är så otroligt mycket större än det som de tappar åt andra hållet, tänk på att SD har växt med ca 1-2 SvP per dag senaste halvåret.

Varför jag ogillar SvP: Jag blev aktiv sympatisör av SD någon gång mellan 2006 och 2010. Jag är oerhört starkt kritisk till massinvandringen från kulturellt avlägsna länder, speciellt de som provokativt vägrar anpassa sig till vår kultur och vårt sätt att leva. Dessutom tror jag det finns belägg för skillnader i genomsnittlig IQ mellan olika folkgrupper, och är därför oroad för Sveriges framtid och mina barns framtid då vi tar in så mycket afrikaner. Men jag tycker inte illa om enskilda individer för detta. Jag erkänner också att det finns undantag, mörkhyade med skyhögt högre intelligens än du och jag. Jag hatar all strikt kategorisk indelning av människor baserat på genetik/ras.
Alla ska ses utifrån den som de är, varje person är en individ som ska bedömas utifrån hur just den faktiska personen är och agerar.

"Judefrågan" som SvP yrar om har jag överhuvudtaget aldrig kunna ha någon förståelse för, det är ett helt irrationellt tänkande som baseras på hat enligt mig. Dessutom är det rent skamligt att idag 2013 tala om en judefråga, mot bakgrund av vad som skedde i koncentrationslägren.

En bärande tanke för SvP verkar vara föreställningen om att svenskarna i genetisk bemärkelse kommer att dö ut. Notera att jag inte skriver "vanföreställningen". Jag tror detta själv, fast på mycket lång sikt. Om många hundra år så kommer det fortfarande att finnas personer som ser helt pursvenska ut, men de är antagligen en mycket mindre andel än idag i Sverige. Detta är oundvikligt och en effekt av ökad handel, ökad kontakt, ökad kamratskap mellan olika länder. Världen för 200 år sedan var väldigt uppdelad, det tog 3 dagar att resa till Göteborg. Få svenskar hade varit utanför landets gränser överhuvudtaget. Idag reser vi och flyttar mycket mer, vilket givetvis blandar ut människor också. I grund och botten leder detta till ökat ekonomiskt välstånd och trygghet, under förutsättning att de som kommer hit är vänliga, arbetar, bidrar till allas gemensamma bästa. Vilket inte är fallet med dagens MENA-invandring.

Tänk er två glas med vätskor, en rödfärgad och en blåfärgad. För 200 år sedan stod dessa bredvid varandra på bordet utan att blandas. Idag hälls dessa långsamt ihop, genom det sätt folket på planeten interagerar med varandra. Det är ofrånkomligt, och tätt sammanknutet till det sätt både ni och jag lever idag.

Det är lika meningsfullt att arbeta emot detta, som att försöka motarbeta landhöjningen för att ens favorithamn grundas upp.

Så i grund och botten ogillar jag SvP så mycket av två orsaker:
1. Agerandet är helt meningslöst och ovetenskapligt, det går aldrig att isolera Sverige till en renrasig ö
2. Retoriken mot andra folkgrupper (ex. judar/mörkhyade) är äcklig och hatisk

Jag tror faktiskt jag tycker mer illa om SvP än jag tycker illa om V eller MP. De sistnämnda må ha en helt galen politik, helt orimliga rosenröda tankar om allt och alla, men de ogillar åtminstone inte folk bara på grund av deras genetik.

Jaha okej? Vad var det som hände i koncentrationslägrena då? Varför är judefrågan inte relevant idag?
Citera
2013-06-26, 10:07
Medlem
Citat:

Citerar mig själv, från en annan tråd, i ämnet:
Citat:
Ursprungligen postat av hejloltja
Nej, ledsen men vittnesskildringar och rekonstruktioner av påstådda läger är inte att betrakta som bevis. Däremot är historiska dokument och data från vetenskapliga undersökningar en betydligt starkare bevisföring.

Ett par utmärkta böcker i ämnet är Lars Adelskoghs En tom säck kan inte stå och Jurgen Grafs Förintelsen skärskådad.

Ett par utmärkta videor i ämnet är Auschwitz. Why The Gas Chambers Are A Myth och Spielberg's Hoax -- The Last Days of The Big Lie.

Citat:
Du försvarar alltså Bonnierkoncernens existens (läs: monopol)?
Citera
2013-06-26, 10:09
Medlem
positivitizers avatar
Citat:

.

Om du aldrig överhuvudtaget kan ha någon förståelse för denna fråga så tycker jag det är rent meningslöst att du påpekar samt uttrycker dig om det, skyller man på irrationellt tänkande och hat så är det ett bevis på att man inte har förståelse för frågan och vägrat undersöka.
Senast redigerad av positivitizer 2013-06-26 kl. 10:11.
Citera
2013-06-26, 10:09
Medlem
8814s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejloltja
Citerar mig själv, från en annan tråd, i ämnet:

Du försvarar alltså Bonnierkoncernens existens (läs: monopol)?

Tack så mycket loljtja, och nu när judefrågan ändå är uppe så är det lika bra att jag postar denna länk:

http://www.realjewnews.com/?p=160

denna kan också vara värd att titta på: http://rense.com/lets_stop_with_the_auschwitz_lies.htm.html
Senast redigerad av 8814 2013-06-26 kl. 11:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in