Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-25, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ligger det till såhär är det förstås än mer problematiskt naturligtvis och absolut inte försvarbart, men det är inte upp till mig utan upp till partistyrelsen att besluta om lämpliga åtgärder.

Rent partipolitiskt är det givetvis upp till partistyrelsen att fatta ett organisatoriskt och ideologiskt beslut, men det är även upp till dig och alla andra medlemmar, samt sympatisörer, att bilda er en egen moralisk ståndpunkt i frågan. Att selotiskt överföra moraliska slutsatser till en självutnämnd överhöghet likt en judisk fanatiker anstår givetvis inte någon ädel europé med självaktning.

Varför partistyrelsen ännu inte redan fattat något beslut, trots att de i ungefär ett års tid känt till omständigheterna (som Jack har erkänt), framstår som desto mer underligt. De anser det uppenbarligen inte vara lika problematiskt eller oförsvarbart som exempelvis Straybullet och flera andra här gör.
Citera
2013-06-25, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Från DN:

Partiledare är Stefan Jacobsson, boende i Lövestad i den skånska kommunen Sjöbo. Han är född på Donsö i Göteborgs skärgård och var tidigare medlem i den militanta organisationen Svenska motståndsrörelsen. Jacobsson har en deltidstjänst hos partiet och arbetar också i byggbranschen som betonghåltagare.

En riktig filosof

Nu är det väl inte Stefans jobb att vara filosof heller? Jag kommer nog aldrig förstå det arbetarförakt som vissa går runt och bär på. Hade Stefan varit en bättre partiledare och organisatör om han läst 12000 tramspoäng på universitetet och aldrig haft ett riktigt arbete?

Vår förra partiledare pluggade ju molekylärbiologi med inriktning på genetik, men det dög ju inte heller, för han var ju tunnhårig och dessutom en "rasdoktor" och allt vad det nu var.

Är det någonting som jag har lärt mig under mina (förvisso få) år med eftergymnasiala studier så är det att antalet högskolepoäng knappast är vad som gör dig briljant och till en god ledare, och det faktum att din kritik mot Stefan går ut på att han arbetar med ett vanligt arbetarjobb vittnar väl onekligen om just detta.
Citera
2013-06-25, 23:28
Medlem
QMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Triss i artiklar om SvP på DN idag noterar jag.
http://www.dn.se/nyheter/politik/fakta-det-har-ar-svenskarnas-parti/
http://www.dn.se/nyheter/politik/hogerextrema-kraftsamlar-mot-valet-2014/
http://www.dn.se/nyheter/sverige/hogerextrema-allt-mer-aktiva/

How the fuck? Är det verkligen ultrajudiska DN som skriver det där? Det där var ju faktiskt BRA reklam för oss! Expo kan som vanligt suga kuk.
Citera
2013-06-25, 23:29
Bannlyst
Medlem utesluten i Västmanland

Citat:
Partistyrelsen har den 25 juni 2013 valt att utesluta en medlem i Västmanland sedan denne dömts för bedrägeri och utpressning. Brottsligheten är givetvis inte förenlig med att vara medlem i Svenskarnas parti och omständigheterna försvåras dessutom ytterligare av att personen, då brotten begicks under 2010, dessutom hade förtroendeuppdrag för partiet.
http://www.svenskarnasparti.se/2013/06/25/medlem-utesluten-i-vastmanland/
Citera
2013-06-26, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Även om jag djupt ogillar människor som kan förmå sig att tänka i banorna som SvP (ungefär lika mycket som jag ogillar kommunister och islamister) så tyckte jag faktiskt synd om den där "Madicken" som partiet skickade fram för en intervju. Värre har man nog sällan skådat. Medieträning talas det om, men det är nog som förgjort på den individen. Som sagt, jag tyckte synd om personen.

Från DN:

Partiledare är Stefan Jacobsson, boende i Lövestad i den skånska kommunen Sjöbo. Han är född på Donsö i Göteborgs skärgård och var tidigare medlem i den militanta organisationen Svenska motståndsrörelsen. Jacobsson har en deltidstjänst hos partiet och arbetar också i byggbranschen som betonghåltagare.

En riktig filosof
Vad arbetar du själv med och vad är du utbildad till? Hur mycket filosofi har du läst?

Min uppfattning är att de flesta som är nationalister är mycket mer kritiskt tänkande, ifrågasättande och mer politiskt insatta än de flesta andra.

Varför ogillar du Svenskarnas parti så mycket?
Citera
2013-06-26, 00:13
Medlem
Skulle ni inte kunna ha ett nummer av tidningen "Framåt" som man kan kolla i på internet som "NyaTider" har gjort?
Citera
2013-06-26, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SFS
Skulle ni inte kunna ha ett nummer av tidningen "Framåt" som man kan kolla i på internet som "NyaTider" har gjort?
Ett gammalt nummer? Ja, varför inte. Det är väl alls ingen dum idé tycker jag spontant, det är väl bara bra om folk kommer i kontakt med den. Men är man medlem får man den ju gratis.
Citera
2013-06-26, 00:33
Medlem
Är ni nöjda med denna intervju?

http://www.nationell.nu/2013/06/25/tjafs-nar-svenskarnas-parti-intervjuades-av-svt/
Citera
2013-06-26, 00:34
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svempakungen
Är ni nöjda med denna intervju?

http://www.nationell.nu/2013/06/25/tjafs-nar-svenskarnas-parti-intervjuades-av-svt/
Om du går tillbaka några sidor så ser du att det redan diskuterats flitigt, gör om, gör rätt.
Citera
2013-06-26, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Antar det alltid är bra att synas oavsett, fast den intervjun hade kunnat skötts bättre, dumma frågor från intervjuaren till trots.

Bland det sämsta jag sett faktiskt, ibland är det bättre att stanna hemma.
Citera
2013-06-26, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Synd trodde Du hade varit så mkt än M i denna intervju.

EDIT: Den genetiska frågan är sekundär, typ en neger kan bli svensk? Flyttar jag till Kina blir jag då kines?

I princip vem som helst hade gjort det där bättre ja
Citera
2013-06-26, 04:45
Medlem
MrSkargards avatar
En hel dag med gratisreklam, underbart.

Gällande intervjun i SVT så plockade reportern naturligtvis ut delarna han ville ha för att ge en viss bild, så fungerar det och så har det alltid fungerat. Jag tycker personligen att det sköttes helt okej även om man inte kan förvänta sig vad som helst av personer som aldrig intervjuats i TV förut. Vissa verkar tro att medlemmarna i SvP ska ha samma TV-vana och samma mediaerfarenhet som etablerade politiker men så är inte fallet och detta arbetar man naturligtvis med inom partiet.

Det är för övrigt inte lätt att rakt upp och ner svara på vad svensk kultur är, det är inget som görs i en handvändning men nu nämndes svenska högtider som exempel och det var förhoppningsvis lagom lättbegripligt för den jobbiga reportern. Tjafsdelen var onödig men svenskhatande reportrar har inte med våra medlemstal att göra, vill dessa luska i det så får det ske utan vår hjälp.

Avslutningsvis så ska Pettersson Fridén ha cred för att hon öppet står för sina åsikter och ställer upp i TV-reportage, ingen här på Flashback lär någonsin göra det för som alla vet så är man ju alltid som tuffast när man är anonym på ett internet-forum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in