Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr
Jag är faktiskt intresserad av vad Skillt gör, förutom att vara en allmän skitsnackare och lufsa runt med plastsköldar en gång om året. Du får gärna upplysa mig om detta. Han gör säkert något konstruktivt bakom kulisserna trots allt och jag dömer inte kategoriskt ut honom på alla tänkbara sätt. Är helt enkelt nyfiken alltså.
Nu är jag inte Skillt, så jag har inte befogenhet att berätta exakt vad han sysslar med. Däremot så har jag befogenhet att meddela att den absoluta majoriteten av hans "politiska tid" går åt just till politik, och en väldigt liten och obetydlig del går åt till att skriva om diverse konstigheter. Enligt personer jag har pratat med i SvP:s största lokalavdelning så är han en väldigt viktig figur där, och en majoritet av all aktivism som bedrivs där styrs upp delvis av just herr Skillt.
Citat:
Jag måste understryka att jag personligen skiter fullständigt i om han hotar folk eller klipper ett finger här och ett finger där. Hans liv, hans val. Hade han knivhuggit en röding hade jag till och med gett honom en applåd. Men nu är allt jag skrivit om denna saken skrivet ur ett "folkligt SvP-perspektiv". Hur rimmar hans ageranden med en vision om ett folkligt och imagemässigt seriöst SvP? Det är från den vinkeln jag vill belysa detta. Att Skillt är en sliskig och ointelligent person i övrigt bryr jag mig inte särskilt mycket om.
Jag kan tyvärr inte svara på det eftersom jag är ganska långt ifrån "folklig" ur ett åsiktsperspektiv. Vad tror du själv? Enligt mig så verkar det mest vara finkänsliga nationalister som gnäller över vad han sysslar med, och inte svenssons som har fått nog av massinvandringen.