Citat:
Ursprungligen postat av
LaurentiusLucidor
Nu vet vi var vi har dig,genom ditt användande av ordet Holocaust-mytologi.
Din upprördhet visar med all tydlighet på din människosyn.Judar är mindre värda än "herrefolket".
Min människosyn är till att börja med inte topic här, min vän.

Än en gång drar du iväg på diverse sidospår och angriper person istället för sak. (Dessutom på ett tarvligt sätt, då jag redan redogjort för min syn i mitt svar till
D00rkey i inlägg #2790.) Hur svårt skall det vara att begripa att detta inte är OK? Höj nivån och håll dig till sakfrågorna, så blir miljön här i tråden trevligare för samtliga deltagare och läsare.
Men skall jag nu nedlåta mig till att bemöta ditt tramsande än en gång: Jag anser förstås -- som den gammalmodige svensk jag är, levandes i reformationens och den klassiska upplysningens arv och anda -- att varken tyskar
eller judar är något herrefolk jag måste böja knä inför, och ingendera folket önskar jag heller vare sig giftgas eller brandbomber. Att de blev utsatta för dessa "Förintelser" (det ena kanske, det andra helt säkert) är något jag beklagar. Och att jag motsätter mig tramsande kring och trivialisering av offren för den allierade bombterrorn gör mig förstås varken till antisemit, "ond nazist" eller vad detta forums mer fanatiska Holocaust-akolyter nu kan hitta på för gemena beteckningar att slänga på mig.
Citat:
Kom inte med din beskyllning om trams!Exemplet med utomhuskremeringarna i Dresden är tvärtom ett
starkt,oberoende bevis som styrker tillvägagångssättet i Auschwitz.
Det gör det inte alls. Ingen har påstått att utomhuskremeringar i sig skulle vara något omöjligt; i vart fall har inte jag sagt något sådant. Det som har hävdats -- Med rätta, enligt mig, och vi har ju heller inte sett av några bevis för motsatsen -- är att påståenden om bränning av kroppar
utan stödbränsle inte är trovärdiga.
Auschwitz-groparna har jag inte fällt någon bestämd dom över så här långt, det skall jag göra när jag läst mer om dessa. Men det låter onekligen konstigt att man kan gräva sådana diken i vattensjuka träskmarker och elda i dem. (Och såvitt jag förstått finns det som vanligt inte tillstymmelsen till fysiska eller dokumentära bevis för dem heller, utan endast vittnesmål.)
Citat:
Dresden kan nog rent vid denna tidpunkt tekniskt ses som ett träsk,eftersom bombningarna totalt förstörde rörsystemen vilket även bidrog till att branden utvecklades till en eldstorm.
Detta får du nog lov att utveckla. På vilket sätt gjorde detta stadens gator och torg till träsk? Hade man så mycket vatten i ledningarna att läckorna fick grundvattnet att stiga till nära marknivån? Det låter ännu mindre sannolikt (dvs. än mer fysiskt omöjligt)än Taubers vittnesbörd.
Citat:
Jag har hittat ett mycket intressant citat som jag nu söker mer info kring:
Prüfer designed crematoria resembling incinerators for animal carcasses, knowing the dead were not to be burned individually or in coffins, nor were ashes to be separated.
Källa:
http://www.fpp.co.uk/Auschwitz/Kremas/Topf_family.html
Men vad ser jag,
LaurentiusLucidor? Citerar du från den ondskefulle nazistiske Förintelseförnekaren David Irvings hemsida?

Där krackelerade allt din falska fasad, din antisemitiske kryptonazist!
Mer allvarligt talat, "likna" i vilket avseende? Bränning med öppen låga var det ju bevisligen inte fråga om. Av artikeln (som väl heller knappast är något väldigt precist vetenskapligt verk) verkar "likheten" mest bestå i att ugnarna var stora nog att bränna mer än en kropp samtidigt, vilket heller ingen tycks bestrida. (Mattogno påstår att det kan vara opraktiskt, men "förnekar" inte möjligheten vad jag kan se.)
Citat:
Jag undrar just om det står något i manualen till luftvärnskanonen FlaK 88 att den får användas mot stridsvagnar som befinner sig på marken?
http://www.lonesentry.com/manuals/88mm-antiaircraft-gun/sighting-and-fire-control-equipment.html
Citat:
CHAPTER 4
SIGHTING AND FIRE CONTROL EQUIPMENT
Section I
INTRODUCTION
73. INTRODUCTION.
a. The sighting and fire control equipment for the 8.8 cm Flak 18 or 36 varies, depending on the use to which the weapon is put. The gun may be used for direct fire as in antitank work, for indirect fire, or for antiaircraft fire.
[ . . . ]
Ditt undvikande svar tar jag däremot som ett klart och tydligt "Nej". Men den saken var förstås väntad, frågan var ju retorisk.
Citat:
Att kroppar brinner för "egen maskin" utan särskilt mycket tillförsel utav yttre bränslen när de väl börjat brinna är ett väldokumenterat faktum.
Vem eller vilka har dokumenterat det, under vilka omständigheter? Och vilken är hans/deras förklaring till de termodynamiska invändningar som rests mot detta? Hur erhålls tillräcklig energi för en sådan förbränning ur människokroppens egna reserver?
Brinna en stund kan en antänd kropp under rätt omständigheter göra, det är helt riktigt. Men någon kremering blir det inte tal om. I ett exempel som
Dr Tinnitus var snäll nog att bidra med blev det ju ganska mycket kvar till och med av en fettrik kvinna som fick brinna i väl syresatt eld under många timmar, och där var det ju dessutom stödbränsle tillsatt i form av litervis med tändvätska.