Citat:
Ursprungligen postat av
Menschenkind
Gör den? Allt den visar är att det fanns en vedtrave någonstans. (Kanske i Auschwitz, kanske på annat håll.) Även om veden verkligen låg i Auschwitz sägs inget om vad den användes till. (Därtill skall också läggas att bolsjevikiska fotografier till att börja med är i stort sett värdelösa som källor, då de i regel enbart är bluff och båg.)
Att bevisa att bilden verkligen är tagen i Auschwitz är nog ingen svårighet.
Ett bevis är bluff och båg först när det avslöjats som bluff och båg oavsett vilken sida i konflikten som lagt fram det!
Citat:
Ursprungligen postat av
Menschenkind
Ja, ditt tramsande om Dresden här och tidigare är både ledsam och irriterande läsning. Inte enbart för att den inte hör till ämnet. Litet mer respekt än så för de tiotusentals oskyldiga män, kvinnor och barn som där föll offer för de allierades urskillningslösa bombterror och massmord tycker jag nog att du kan kosta på dig.
Men angående din fråga, Dresden låg väl till att börja med inte mitt i ett träsk? Fast om dessa gropar har jag inte läst på ordentligt, så tills vidare utesluter jag inte deras existens. (Även om det av det jag nu känner till verkar som om de också kan höra till
Holocaust-mytologin snarare än historien.)
Nu vet vi var vi har dig,genom ditt användande av ordet
Holocaust-mytologi.
Din upprördhet visar med all tydlighet på din människosyn.Judar är mindre värda än "herrefolket".
Kom inte med din beskyllning om trams!Exemplet med utomhuskremeringarna i Dresden är tvärtom ett
starkt,oberoende bevis som styrker tillvägagångssättet i Auschwitz.Vittnesmålen är till på köpet gjorda av tyskar,och inte av "bluffande bolsjevikjudar".
Dresden kan nog rent vid denna tidpunkt tekniskt ses som ett träsk,eftersom bombningarna totalt förstörde rörsystemen vilket även bidrog till att branden utvecklades till en eldstorm.
Citat:
Ursprungligen postat av
Menschenkind
Det behövs inga professurer för att känna till att ved antänds vid annan temperatur än koks, brinner med annan temperatur, har ett annat energiinnehåll per massa såväl som volym och ger andra restprodukter.

Dessa och andra egenskaper gör att en kokseldad ugn inte är lämplig att eldas med ved. Det är inte konstigare än att vilken maskin som helst behöver rätt bränsle, det som den är konstruerad för att nyttja.
Jag har hittat ett mycket intressant citat som jag nu söker mer info kring:
Prüfer designed crematoria resembling incinerators for animal carcasses, knowing the dead were not to be burned individually or in coffins, nor were ashes to be separated.
Källa:
http://www.fpp.co.uk/Auschwitz/Kremas/Topf_family.html
Jag har under en längre tid ställt mig frågan varför någon som helst hänsyn skulle tas i frågan om askans renhet,att kroppen ej skulle ha kontakt med öppna lågor.
Dessa hänsyn behöver bara tas i det civila samhället där askan från flera kroppar givetvis inte får blandas samt att rök och lukt måste minimeras.
Även i revisionisternas version där tusentals tyfussmittade kroppar skulle kremeras,är snabbhet av högsta vikt för att undvika att smittan sprids,så varför ta det minsta hänsyn som fördröjer kremeringsprocessen?Återkommer i detta ämne!
Citat:
Ursprungligen postat av
Menschenkind
Står det något i den manual du citerar nedan om att koksbränsle vid behov kan ersättas med ved och halm?

Jag undrar just om det står något i manualen till luftvärnskanonen FlaK 88 att den får användas mot stridsvagnar som befinner sig på marken?
Citat:
Ursprungligen postat av
Menschenkind
Annars börjar vi ju nu komma ganska långt bort från ursprungsfrågan, som handlade om Henryk Taubers uppgifter om kroppar som brinner utan stödbränsle. Håller du alltså med mig om att detta vittnesmål inte är trovärdigt, då du nu inte längre tycks argumentera för detta utan hellre håller på halmen och veden?
Jag kom in på detta ämne efter diskussionen med Skoll angående koksleveransernas storlek.
Dokumentation visar att mängden koks som kom med transporter "endast" ökade med runt 2,5 ggr trots att mängden ugnar ökades tiofaldigt.(Skoll påstod att flertalet av ugnarna aldrig användes)
Intressant nog visar det sig att inte mindre än 7 st kolgruvor ligger i Auschwitz närområde!
http://www.wsg-hist.uni-linz.ac.at/auschwitz/html/Aussenlager.html
Att kroppar brinner för "egen maskin" utan särskilt mycket tillförsel utav yttre bränslen när de väl börjat brinna är ett väldokumenterat faktum.