2013-06-25, 23:26
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Var det blod i lägenheten också? Är det bekräftat att blodet var i KJs bil och inte fanns i den andra som vart beslagtagen?

Första blodfyndet gjordes i bagageutrymmet på KJ:s bil, Sonatan. Andra blodfyndet vet vi inte varifrån, men då det avslöjades, gick rykten här om att det var i samma bil. Obekräftat alltså.
Citera
2013-06-25, 23:28
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Var det blod i lägenheten också?

Nej och åter nej. Ingen har bekräftat detta. Att det skulle finnas blod i lägenheten kan vi med all säkerhet glömma. VB varken mördades eller styckades där.
Citera
2013-06-25, 23:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carita76
finns garanterat dom som kollat upp det,,,skulle ändå inte lämna ut nåns reg nr ...känns olustigt, kan ju ha varit vem som hellst...reagerade på beteendet bara..

Men vad surrar du om den där bilen här för då, om du ändå inte vill berätta? Ut med reg.nr nu så att vi kan kolla om fordonet är intressant eller inte, uppenbarligen klarar du inte av det själv. Antingen tycker du att bilen är av intresse men kan inte avgöra om vi andra tycker det, då hjälps vi åt att resonera oss fram till om den är det eller inte, eller så skit i att berätta om alla jäkla bilar du har mött i skogen. Vi utgår ifrån att det var vem som helst som tyckte att du och din bil var precis lika skumma.

Förresten så reagerade jag på en timmerbil i förrgår, såg i backspegeln att den tvärnitade, dock noterade jag att han tappat halva lasset, berodde kanske på det.
Citera
2013-06-25, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Nej och åter nej. Ingen har bekräftat detta. Att det skulle finnas blod i lägenheten kan vi med all säkerhet glömma. VB varken mördades eller styckades där.

Hur kan du vet det?
Citera
2013-06-25, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nej, det går inte att dra den slutsatsen - och ja, jag förstår hur du menar. Förekomsten av offrets blod i MT:s bil och lägenhet är en besvärande omständighet, allrahelst som MT inte kan ge en rimlig och trovärdig förklaring till detta, men detta tekniska "bevis" kan inte fälla honom för mord/styckning i t ex HovR och det är där målet slutligen kommer att avgöras, jag tror således inte att målet kommer att bli aktuellt för HD.

Klart att det kan fälla honom, givetvis lite beroende på blodmängd, placering av fyndet osv. men fällas kan han. Säkerligen finns även mer bevis att väga in i det hela också..
Citera
2013-06-25, 23:43
Avslutad
ville bara kolla om det var en caddy eller berlingo som stod utanför k.j parkering enligt nsd...
men det var tydligen en caddy ....har tipsat polisen....
Citera
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag förutsätter att ÅK vet vad hon pysslar med och är övertygad om att när hon väl väljer att gå till rätten med ett åtal mot den MT kommer det att finnas tillräckligt med underlag från förhör, teknisk bevisning etc. att det räcker för att fälla GM. Vi får dock hoppas att det även kommer ett erkännande längre fram som överensstämmer med verkligheten. Jag respekterar hennes arbete och hon är bland de bästa i sin profession i Sverige.

Jag förutsätter att åklagarna avvaktar med att väcka åtal tills man funnit rätt snöre att knyta ihop säcken med. I tingsrätten blir han förmodligen fälld på de "bevis" som redan föreligger, men om detta räcker även i HovR har jag starka dubier om. Och då blir den jag tror är skyldig en fri man. Måtte detta inte inträffa.
Citera
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Hur kan du vet det?

Jag vet det, bara. Med det får du nöja dig.
Citera
2013-06-25, 23:46
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Klart att det kan fälla honom, givetvis lite beroende på blodmängd, placering av fyndet osv. men fällas kan han. Säkerligen finns även mer bevis att väga in i det hela också..

Om man inte har mer än blodförekomst i KJ:s bil blir han inte fälld i högre instans.

Edit: Tingsrätten är lägsta domstolen och vad de icke lagkloka ledamöterna där kommer fram till är ovidkommande då målet slutligen kommer att avgöras i Umeå.
Senast redigerad av MBoudine 2013-06-25 kl. 23:53.
Citera
2013-06-25, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carita76
ville bara kolla om det var en caddy eller berlingo som stod utanför k.j parkering enligt nsd...
men det var tydligen en caddy ....har tipsat polisen....

Det är redan utrett att det var en Caddy. Dock kanske en nyare modell än den MB äger. Men visst, den kan vara intressant att få tag på för polisen och kolla efter blod...
Citera
2013-06-25, 23:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Om man inte har mer än blodförekomst i KJ:s bil blir han inte fälld i högre instans.

Ni som verkar helt säkra på utgången om KJ är skyldig och det endast finns blod i bilen. Om bilen inte är mordplatsen, hur fungerar det, måste inte en massa rekvisit vara uppfyllda för att GM skall kunna dömas? Tänker på uppsåt, gärningsbeskrivning osv.

Om åklagaren inte ens kan presentera en brottsplats, hur ska hon då kunna bevisa att KJ varit där?

Ja, som ni märker är det här inte min starkaste sida, finns bättre skickat folk i tråden, men jag är oerhört intresserad.
Citera
2013-06-25, 23:56
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Det är redan utrett att det var en Caddy. Dock kanske en nyare modell än den MB äger. Men visst, den kan vara intressant att få tag på för polisen och kolla efter blod...

Den på parkeringen ja, men den som synts vid fyndplatserna vet vi inget om, ny eller gammal, märke mm. Bara en vit skåpbil. Plötsligt är ju alla vita skåpbilar intressanta, väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in