2013-06-25, 22:59
Avslutad
Har inte kollat upp själv vem ägaren var...överlät det till nån annan..
Citera
2013-06-25, 23:05
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carita76

Och?

Lämna gärna över det till Q(uarrel)!
Citera
2013-06-25, 23:06
Moderator
OYs avatar
Citat:

Någon i tråden eller? I så fall kanske vi kan få resultatet här inom det snaraste?
Citera
2013-06-25, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men om man har hittat blod i bilen och i sommarstugan, där det var fest vid kvällen för försvinnandet, så blir det like knepigare att få ihop pusslet till gärningsbeskrivningen.
Är det ens bekräftat att det var fest i sommarstugan samma natt som VB mördades? Om det nu var så, vet vi med säkerhet att KJ var på plats och deltog i festligheterna? Vet vi om VB var där?

Vad vet du om denna fest? Vilka var närvarande?

Tillägg: Har inte KJ uppgivit att VB lämnade honom kl.21 och att han själv begav sig iväg till föräldrahemmet där han spelade spel tillsammans med sin bror plus en vän till denne?
Vore dumt att inte nämna om festligheterna för polisen om han var där, det är väl bara en tidsfråga innan de får veta sanningen genom förhör med vänner/familj om inte annat.
Senast redigerad av KSP 2013-06-25 kl. 23:17.
Citera
2013-06-25, 23:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Är det ens bekräftat att det var fest i sommarstugan samma natt som VB mördades? Om det nu var så, vet vi med säkerhet att KJ var på plats och deltog i festligheterna? Vet vi om VB var där?

Vad vet du om denna fest? Vilka var närvarande?
Jag vet inget mer än vad som står i tråden. Jag skrev om.
Citera
2013-06-25, 23:14
Avslutad
finns garanterat dom som kollat upp det,,,skulle ändå inte lämna ut nåns reg nr ...känns olustigt, kan ju ha varit vem som hellst...reagerade på beteendet bara..
Citera
2013-06-25, 23:16
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag menar att har man hittat blodfynd i både KJ's bostad och i bakluckan på hans bil blir det än svårare för den MT att uppge en naturlig förklaring till förekomsten av blod. Det byggs fram en indiciekedja kring de tekniska bevisen som därigenom förklarar omständigheterna i fallet.

Om man hittar blodbesudlingar av VB i te x. badrummet och i bilen samt hittar hennes kropp styckad i närheten är det sannolikt att någonting har hänt i bostaden eller i bilen som är avgörande för hennes död. Att den MT själv sagt att hon lämnade lägenheten vid kl.21 inte bara placerar henne där hemma hos honom utan möjliggör honom som en misstänkt också.
Förstår du hur jag menar?

Sorry om jag skapar förvirring i tråden! Jag hade missat det andra blodfyndet..vill bara förtydliga mig eftersom jag tidigare envist hävdat om alternativa GM.

Nej, det går inte att dra den slutsatsen - och ja, jag förstår hur du menar. Förekomsten av offrets blod i MT:s bil och lägenhet är en besvärande omständighet, allrahelst som MT inte kan ge en rimlig och trovärdig förklaring till detta, men detta tekniska "bevis" kan inte fälla honom för mord/styckning i t ex HovR och det är där målet slutligen kommer att avgöras, jag tror således inte att målet kommer att bli aktuellt för HD.
Citera
2013-06-25, 23:18
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
finns garanterat dom som kollat upp det,,,skulle ändå inte lämna ut nåns reg nr ...känns olustigt, kan ju ha varit vem som hellst...reagerade på beteendet bara..

Du har säkert rätt, nyfikna som du, men du kan PM:a Q.
Citera
2013-06-25, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nej, det går inte att dra den slutsatsen - och ja, jag förstår hur du menar. Förekomsten av offrets blod i MT:s bil och lägenhet är en besvärande omständighet, allrahelst som MT inte kan ge en rimlig och trovärdig förklaring till detta, men detta tekniska "bevis" kan inte fälla honom för mord/styckning i t ex HovR och det är där målet slutligen kommer att avgöras, jag tror således inte att målet kommer att bli aktuellt för HD.

Var det blod i lägenheten också? Är det bekräftat att blodet var i KJs bil och inte fanns i den andra som vart beslagtagen?
Citera
2013-06-25, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mewj
Alltså kommer det här fallet någon vart eller?
Nej, inte här i alla fall. Polis och åklagare gör säkert framsteg som de inte delger allmänheten.
Citera
2013-06-25, 23:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Du har säkert rätt, nyfikna som du, men du kan PM:a Q.
Japp. Men varken jag eller faxmaskinen är vakna särskilt länge till.
Citera
2013-06-25, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine

Jag förutsätter att ÅK vet vad hon pysslar med och är övertygad om att när hon väl väljer att gå till rätten med ett åtal mot den MT kommer det att finnas tillräckligt med underlag från förhör, teknisk bevisning etc. att det räcker för att fälla GM. Vi får dock hoppas att det även kommer ett erkännande längre fram som överensstämmer med verkligheten. Jag respekterar hennes arbete och hon är bland de bästa i sin profession i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in