2013-07-03, 22:46
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
KJ´s facebook är öppen!!!

Jag gillar K*ibbas fb. Jag skrattade åt denna underfundiga humor som fanns med hela tiden förra gången den var öppen.
Nu händer samma saker igen. Den värmer i hjärtat och skratten avlöser varandra.

Andra vibbar någon?
Citera
2013-07-03, 22:46
Medlem
ME077s avatar
Alltså jag blir ledsen när jag ser gulliga farmorns alla kommentarer...
Och hunden och allt. Det är så sorgligt hur en ung pojke kan bli så "sjuk" eller vad det nu är.

"Ett tryggt långt liv i evig fred och harmoni" hade han tatuerat in förra året också...

Och åter igen: Jag får inga vibbar av en mördare/styckmördare... (Blåögd som jag är)
Citera
2013-07-03, 22:47
Medlem
FistOfFurys avatar
Från KJs fejja. Någon verkar ha svårt att skilja på fantasi och verklighet...

Vi som har sett krig kommer aldrig att sluta se det...

I nattens tystnad kommer vi aldrig att sluta höra skriken..

S*muel S*ridsman Kibba. Trodde vi gått igenom det här redan: Bara för att man har varit tre veckor i Hemvärnsungdom så kan man nog EJ klassa sig som utlandsveteran eller war hero. Eller syftar du på airsoftandet nu? För då är det ju en helt annan femma.. ;p den 23 december 2012 kl. 07:13 via mobil

Kristoffer Kibba Johansson För de första var jag i hvu från sommaren 2006 till vintern 2009, men jag syftar på krig i allmänhet. Och om man funderar litegrann få är det typ bara en sak som skiljer airsoft strid och riktig strid.. Och det är att du inte kan döda din fiende i airsoft som du kan i riktigt krig den 23 december 2012 kl. 10:26 via mobil

S*muel S*ridsman Men Kibba.. Om du tänker efter "litegrann" så kan du ju inte på allvar mena att en LEK där folk får ut sina MÖP-fantasier några helger om året är likvärt med konflikter med människooffer. även om man exkluderar 'dödandet'. Airsoft är en hobby som man bedriver för nöje. Skarp militär verksamhet har inget med nöje att göra. den 23 december 2012 kl. 17:12 via mobil

Kristoffer Kibba Johansson Åk till berget. den 23 december 2012 kl. 17:15 via mobil

S*muel S*ridsman Absolut. Jag ska fara till Berget i några dagar. Komma hem, dricka mig till ett ohälsosamt förhållande till whiskey medans jag lyssnar på Hero of War och dömmer mig själv att om jag bara var liiite snabbare,- så skulle jag ha kunnat rädda min stridskamrat från den där fasansfulla svärmen platskulor. Han var allt för ung för att behöva gå tillbaka till spawnpointen! D: den 23 december 2012 kl. 23:37 via mobil

Kristoffer Kibba Johansson Nej men åk till berget och ansök som MP eller vakthavande befäl. den 24 december 2012 kl. 11:56 via mobil

Kristoffer Kibba Johansson Då får du se vad ja snackar om
Citera
2013-07-03, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jo det är den. Var nyss in på sidan.

Ja öppen för att titta på,ja meninte för att posta å han har ju verkar det som inte varit inne sedan 18 maj.

Men för att vara någon som här i tråden utmålats som en enstöring, ensam, har få vänner, svårt få kontakt måste jag säga att han har sjuhelsikes många facebookvänner!!!!
Citera
2013-07-03, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Då borde KJ troligtvis veta vem det var och ha gett namn på den personen. Någonting var i görningen då hon skickade upprörda sms redan vid 18:00 tiden. Och KJ sades ju hämta henne.
Finns ju alltid den möjligheten att hon gick och då blev upp plockad av ngn. Men om det är ngn okänd som gjort brottet så borde polisen gå ut till allmänheten men de sa att de inte trodde att det fanns ngn fara för allmänheten.
Alternativet är att det är ngn hon känner men de flesta kring hennes bekantskap är säkert förhörda nu. Tror ni inte det?

Har funderat lite på om det kan finnas någon som var "okänt" bekant med VB och som har med hennes öde att göra och har då kommit in på VB:s reklamutdelande: VB delade ut reklam på lördagar (=folk är lediga) under em-tid (folk är vakna). Vet inte hur länge VB hade detta x-trajobb men enl artikel i Kuriren delade VB ut reklam "även denna lördag", det var alltså inte VB:s första pass på jobbet.
Kanske är det då inte alldeles otroligt att VB (som beskrivits som godtrogen och lite naiv) under sin reklamrunda fått kontakt med någon som fått upp ögonen för VB, som hållit sig framme då VB kommit och småpratat lite, de har blivit lätt bekanta utan att utbyta nr etc (hamnar således under Polisens radar då inga elektroniska spår finns). Denne någon har bjudit VB att titta förbi till kvällen och VB har tackat ja.
Då VB kom hem efter reklamjobbet sa hon till sin mor att hon skulle hem till en kompis och plugga. VB valde att inte säga som det var till mor, hon tänkte ändå inte bli så sen (hon beställde ju en speciell efterrätt av sin mor). Sedan gick det illa hemma hos Herr Någon.
Menar inte att detta känns sådär troligt men det är så mycket (allt..) som är höljt i dunkel avseende VB:s sista timmar i livet: blev VB hämtad av KJ, var VB hemma hos KJ? Att VB delade ut reklam verkar vara den sista konkreta uppgiften om hennes göranden innan hon försvann och därför känns det iaf lite relevant att spåna kring detta.
Och om en lägenhet/bostad är MP så ger ju det en förklaring till styckningen. Hur då förklara KJ:s roll i det hela, hans uppgifter om kvällen/blod i bil? Kanske är förhållandet det omvända mot vad som tagits upp i tråden: det är KJ som har kontaktats för att bli "städare"/transportör/styckare av någon som känner honom/vet att han är speciell och går att manipulera/styra om han ges ett "mission" som den soldat han tror sig vara.
Citera
2013-07-03, 22:54
Medlem
ME077s avatar
Dum fråga till Pentagrammaton: Ser att KJ har en stor tavla på väggen med en slags satansstjärna? Bandet verkar satanistiskt o hette Dimmu Borgir. Betyder väl inget? (KJ verkar ju mer varit kristen)
Citera
2013-07-03, 23:06
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Ja öppen för att titta på,ja meninte för att posta å han har ju verkar det som inte varit inne sedan 18 maj.

Men för att vara någon som här i tråden utmålats som en enstöring, ensam, har få vänner, svårt få kontakt måste jag säga att han har sjuhelsikes många facebookvänner!!!!

Har den varit nerstängd och har öppnats nu ikväll?
Citera
2013-07-03, 23:09
Medlem
VB har ju gillat och kommenterat på en del på hans facebooksida fast mest på bilderna med hunden. Kallar hunden snygg, söt osv och i dessa poster så svarar han aldrig. Kanske har han sett dessa poster som en anledning att ringa upp och därmed inte svarar - det vet jag inte. Om han hade varit kär i henne hade han säkerligen svarat. Det hade jag gjort i alla fall.

Han kan väl ändå inte vara så sjuk att han blivit svartis på hunden i och med hennes kommentarer? Och därför gjorde det som vissa menar på att han gjort med hunden? Långsökt?
Citera
2013-07-03, 23:12
Medlem
FistOfFurys avatar
Från KJs fejja.

Har blivit antagen som hemvärns sjukvårdare och jag kommer att utbilda mig i Gävle från vecka 35 tills 36 (GU-F)

Coolt va?

Någon som kan berätta lite vad man får lära sig på den utbildningen? Skulle vara intressant att få veta vad man t.ex. får lära sig angående anatomi o.s.v.
Citera
2013-07-03, 23:13
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Dum fråga till Pentagrammaton: Ser att KJ har en stor tavla på väggen med en slags satansstjärna? Bandet verkar satanistiskt o hette Dimmu Borgir. Betyder väl inget? (KJ verkar ju mer varit kristen)

Länk till bilden? Om det är Dimmu Borgir det handlar om så kan jag väl dra en jämförelse i stil med att de är Black Metals svar på vad Takida är för rocken. Kommersiell musik riktad mot ungdomar och knappast återspeglande för en "fientlig livsåskådning".
Citera
2013-07-03, 23:15
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
VB har ju gillat och kommenterat på en del på hans facebooksida fast mest på bilderna med hunden. Kallar hunden snygg, söt osv och i dessa poster så svarar han aldrig. Kanske har han sett dessa poster som en anledning att ringa upp och därmed inte svarar - det vet jag inte. Om han hade varit kär i henne hade han säkerligen svarat. Det hade jag gjort i alla fall.

Han kan väl ändå inte vara så sjuk att han blivit svartis på hunden i och med hennes kommentarer? Och därför gjorde det som vissa menar på att han gjort med hunden? Långsökt?

20 feb 2013 kanske hon ville komma till KJ och få en kopp kaffe också?
Citera
2013-07-03, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Från KJs fejja. Någon verkar ha svårt att skilja på fantasi och verklighet...

Vi som har sett krig kommer aldrig att sluta se det...

I nattens tystnad kommer vi aldrig att sluta höra skriken..

S*muel S*ridsman Kibba. Trodde vi gått igenom det här redan: Bara för att man har varit tre veckor i Hemvärnsungdom så kan man nog EJ klassa sig som utlandsveteran eller war hero. Eller syftar du på airsoftandet nu? För då är det ju en helt annan femma.. ;p den 23 december 2012 kl. 07:13 via mobil

Kristoffer Kibba Johansson För de första var jag i hvu från sommaren 2006 till vintern 2009, men jag syftar på krig i allmänhet. Och om man funderar litegrann få är det typ bara en sak som skiljer airsoft strid och riktig strid.. Och det är att du inte kan döda din fiende i airsoft som du kan i riktigt krig den 23 december 2012 kl. 10:26 via mobil

S*muel S*ridsman Men Kibba.. Om du tänker efter "litegrann" så kan du ju inte på allvar mena att en LEK där folk får ut sina MÖP-fantasier några helger om året är likvärt med konflikter med människooffer. även om man exkluderar 'dödandet'. Airsoft är en hobby som man bedriver för nöje. Skarp militär verksamhet har inget med nöje att göra. den 23 december 2012 kl. 17:12 via mobil

Kristoffer Kibba Johansson Åk till berget. den 23 december 2012 kl. 17:15 via mobil

S*muel S*ridsman Absolut. Jag ska fara till Berget i några dagar. Komma hem, dricka mig till ett ohälsosamt förhållande till whiskey medans jag lyssnar på Hero of War och dömmer mig själv att om jag bara var liiite snabbare,- så skulle jag ha kunnat rädda min stridskamrat från den där fasansfulla svärmen platskulor. Han var allt för ung för att behöva gå tillbaka till spawnpointen! D: den 23 december 2012 kl. 23:37 via mobil

Kristoffer Kibba Johansson Nej men åk till berget och ansök som MP eller vakthavande befäl. den 24 december 2012 kl. 11:56 via mobil

Kristoffer Kibba Johansson Då får du se vad ja snackar om

Ja, denna diskussion är faktiskt lite otäck. Samuel driver lite med honom men säger ändå vettiga saker men han ger sig inte. Vill han ge intryck av att ha varit med i krig? Detta är egentligen det enda jag ser där jag tycker han verkar lite "annorlunda". Har dock inte kollat igenom allt. Visst, styckandet av kaninen videon är inget mina vänner skulle lägga upp men sen har jag inte heller några jägarvänner. Anledningen jag reagerade över den är säkert bara för det som hänt med VB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in