2013-06-10, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeareason
Japp, så ser vi det också!

men ska juh bara vara händerna som saknas.. then again, vem vet vad dom håller undan, vem vet vad som är sant och inte..
Citera
2013-06-10, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Då kanske han "pyntade" sin bandagerade (?) hand också, sin "ex-vapenförsedda" hand? De som var med på söket, la de märke till KJs händer? Sår i ansiktet?

Den bästa bilden tycker jag är denna.
Jag kan då inte med säkerhet se vad det röda är för något men jag funderar på om det skulle kunna vara en bandagering medelst cerise tejp av samma slag som tidigare visades på hans fb-bilder.
Det kan ju vara någon form av nyckelbricka eller cigarettpaket också. Men utifall det är frågan om en omplåstring så är det ju intressant vad som kan ha hänt med KJ:s hand...
Citera
2013-06-10, 15:11
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
dom sa juh att dom städat efter sig, teknikerna, men hur förklarar man då fläckarna efter benen och denna nya bild där supposedly torso och huvud legat?
dom kanske drog undan det värsta..
vill inte röjja källor här..

Efter det där Marina-fallet där en gigantisk blodfläck hittades på madrassen av hyresgästerna (som tog bort madrassöverdraget) är inte förtroendet för just den delen av polisarbetet särskilt högt. Jag tror att de mycket väl kan ha förbisett fläckar i den allmänna villervallan. Det är också det bristande systematiska arbetet som gjort att mord förblivit olösta.

Polisen/kommunen borde ha bommit igen för allmänheten, oavsett om huset är en brottsplats eller ej. Brottsplats och brottsplats förresten, det är oerhört märkligt att man inte förstår att huset kommer att få besök av nyfikna. Varför står det öppet? Kanske en plan med det, man väntar på "rätt" besökare?!
Citera
2013-06-10, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Mitt svar, fast du ställde frågan till OY (var det väl).
Nej, det går inte att föreställa sig!

Att tekniker är klar vet vi, avspärrning häves, kommunen säger att de får ej bomma igen utifall...

Kan det vara av polisiärt intresse att hålla platsen öppen så man får koll på olika tomtar och deras intresse för platsen. Det är ju inte ovanligt att GM återkommer till sina platser eller begrundar den på lite avstånd. Att man ej skulle vara klar och bara öppna som ett turistmål är högst osannolikt, det är inne i en byggnad, den är inte offentlig och går att stänga, det är ju inte en tunnelbanestation precis.
Citera
2013-06-10, 15:12
Medlem
Undra om polisens tekniker studerat fläckarna där eller ha dom missat det
Citera
2013-06-10, 15:13
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Mitt svar, fast du ställde frågan till OY (var det väl).
Nej, det går inte att föreställa sig!
Jag håller med om att sannolikheten måste vara oändligt obefintlig. Dock var det väl just det som hände i Spekeröd tyvärr.
Citera
2013-06-10, 15:13
Medlem
MrFolds avatar
Jag kan inte se bilden pga att jobbet blockerar filesharing-sidor. Vad jag kan förstå av andra kommentarer så kan den lika lite som bilderna på golvet säkert kopplas ihop med någon form av kroppsdelar utan en avsevärd tillsats av fantasi.

Sen faller som sagt dessa spekulationer till 98-99% sannolikhet på att man säkerligen skulle ha behållt avspärrningarna runt huset om det varit brotts- eller styckningsplats. Den egentligen enda rimliga förklaringen som jag ser det är att teknikerna inte har kunnat säkra några som helst spår av intresse inifrån huset som tyder på att något hänt där inne eller att GM ens varit där. Den slutsatsen stämmer f.ö. väl med ett rent logiskt resonemang om att GM valt det enklaste sättet att göra sig av med kroppsdelarna: Klättra upp och hiva in dem genom luckan.
Citera
2013-06-10, 15:15
Medlem
Cinnabars avatar
Säg att polisen påstår att delar saknas, enbart för att GM ska återkomma till platsen för att antingen röja, kolla eller visa vägen.
Citera
2013-06-10, 15:16
Medlem
Finns det nån smidig Bodensare som kan åka efter gamla rallyvägen mot KJ:s föräldrahem och gå runt
den grå militärbyggnaden(Norra av de två) och in genom den uppbrutna dörren på gaveln samt krypa in genom det upphuggna hålet i väggen intill det stora förrådet?
Förråden vid den nybyggda villan..

Min korpulenta kropp svek mig då jag hittade detta för en tid sedan.Man ser in i ett stort förrådsutrymme genom hålet som verkar nygjort - men en halvskiljevägg till vänster gör att man inte ser allt.
Inga tyngdlyftarprodukter göre sig besvär,mera vessellik kropp är passande för ändamålet.

Varför?

Platsen är väldigt strategisk för att gömma emballage etc. och fågelvägen inte långt från KJ:s föräldrahem 400m cirkus.Föräldrahemmet - förråden - ödehuset och FP ,en tänkt rak linje - samma väg således.
Citera
Medlem
Om nu allt legat i huset till en början? därefter återvänder han till huset igen för att flytta delarna till fp2..men blir avbruten av nåt så han lämnar benen i stugan
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Undra om polisens tekniker studerat fläckarna där eller ha dom missat det

Jag tror du kan vara helt förvissad om att om man hittar kroppsdelar i ett ödehus så lämnar inte teknikerna förrän de noggrant sökt igenom vartenda tänkbart utrymme i huset.

Ni måste ju också inse att själva förekomsten av fläckar i ett gammalt öde och murket trähus (det har bl.a. beskrivits som fuktigt inomhus) inte är det minsta uppseendeväckande i sig.
Citera
2013-06-10, 15:17
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenforever
Finns det nån smidig Bodensare som kan åka efter gamla rallyvägen mot KJ:s föräldrahem och gå runt
den grå militärbyggnaden(Norra av de två) och in genom den uppbrutna dörren på gaveln samt krypa in genom det upphuggna hålet i väggen intill det stora förrådet?
Förråden vid den nybyggda villan..

Min korpulenta kropp svek mig då jag hittade detta för en tid sedan.Man ser in i ett stort förrådsutrymme genom hålet som verkar nygjort - men en halvskiljevägg till vänster gör att man inte ser allt.
Inga tyngdlyftarprodukter göre sig besvär,mera vessellik kropp är passande för ändamålet.

Varför?

Platsen är väldigt strategisk för att gömma emballage etc. och fågelvägen inte långt från KJ:s föräldrahem 400m cirkus.Föräldrahemmet - förråden - ödehuset och FP ,en tänkt rak linje - samma väg således.

Ojoj, tipsa 114 14 omgående. Säg vad ditt ärende gäller, så blir du kopplad till dem som utreder det här. Detta är en sak för polisen och inget för en medborgare som är oförberedd på eventuella hemskheter. Dessutom kan spår förstöras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in