Citat:
Och han säger enligt media att han såg det först på kvällen, är det inte kväll 18:40?
Under lördagen skickade hon ett sms till en manlig bekant.
– Hon skrev något om att det var någon som hade retat upp henne, säger mannen till Aftonbladet.
Han har varit i kontakt med polisen och lämnat in sin telefon.
– Jag såg inte sms:et förrän på kvällen. Senast jag såg henne var på torsdagen innan.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16749787.ab
Jag tycker att det lutar åt att sms:et sändes under eftermiddagen, kanske innan KJ hämtade henne, och stämmer in på det här skvallret som vissa här avfärdat.
Dagen hon försvann ringde KJ och ville prata allvar med VB och försöka starta om på ny kula efter 3 år.
Morsan hade då sagt att hon inte skulle följa med , men hon sa att det inte var någon fara...
Kanske en uppgift vi inte bör avfärda riktigt än.
EDIT;En förklaring kan vara:
KJ ringer VB under lördagen enligt ovanstående skvaller, VB säger sig inte vilja träffa KJ, åtminstone skyller hon på att hon måste plugga, KJ står på sig, hotar kanske med något vilket gör VB irriterad, men hon ger av i nuläget oklar anledning med sig och låter sig motvilligt hämtas av KJ och tror att de är överens, hon kan plugga även om hon är hemma hos KJ och att KJ menar att hon lika gärna kan göra det hos honom. Läget är infekterat redan nu, och KJ tror att han har halva inne i och med att VB låter sig hämtas. Men ack så fel han hade. Väl hemma hos KJ försöker KJ sig på att få till det igen, de ska bli ett par, och någonstans här skär det sig totalt, KJ får ett sinnesutbrott och mordet är ett faktum.
Jag tror att det är ungefär såhär som det har gått till.
Under lördagen skickade hon ett sms till en manlig bekant.
– Hon skrev något om att det var någon som hade retat upp henne, säger mannen till Aftonbladet.
Han har varit i kontakt med polisen och lämnat in sin telefon.
– Jag såg inte sms:et förrän på kvällen. Senast jag såg henne var på torsdagen innan.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16749787.ab
Jag tycker att det lutar åt att sms:et sändes under eftermiddagen, kanske innan KJ hämtade henne, och stämmer in på det här skvallret som vissa här avfärdat.
Dagen hon försvann ringde KJ och ville prata allvar med VB och försöka starta om på ny kula efter 3 år.
Morsan hade då sagt att hon inte skulle följa med , men hon sa att det inte var någon fara...
Kanske en uppgift vi inte bör avfärda riktigt än.
EDIT;En förklaring kan vara:
KJ ringer VB under lördagen enligt ovanstående skvaller, VB säger sig inte vilja träffa KJ, åtminstone skyller hon på att hon måste plugga, KJ står på sig, hotar kanske med något vilket gör VB irriterad, men hon ger av i nuläget oklar anledning med sig och låter sig motvilligt hämtas av KJ och tror att de är överens, hon kan plugga även om hon är hemma hos KJ och att KJ menar att hon lika gärna kan göra det hos honom. Läget är infekterat redan nu, och KJ tror att han har halva inne i och med att VB låter sig hämtas. Men ack så fel han hade. Väl hemma hos KJ försöker KJ sig på att få till det igen, de ska bli ett par, och någonstans här skär det sig totalt, KJ får ett sinnesutbrott och mordet är ett faktum.
Jag tror att det är ungefär såhär som det har gått till.
Om KJ är GM är det antagligen inte så svårt att hitta teknisk bevisning i hans bostad och bil. Media har redan skrivit om att det har hittats blodfynd i MT bil men att man fortfarande (i alla fall officiellt?) letar efter både mord- och styckningsplats. Om man ska göra det lätt för sig så bör VB ha blivit mördad och styckad (för transport) i bostaden och efteråt (samma kväll/natt) transporterad samt utspridd ute vid fyndplatserna nära ödehuset.
Vi vet faktiskt inte om man hittat spår/fynd i den MT bostad som på något sätt indikerar att ett våldsbrott kan ha skett på platsen. Är dock säker på att har han dödat/styckat henne i hemmet kommer teknikerna att hitta spår av detta om de inte redan har gjort det.
Blodfynden i bilen indikerar på att VB har varit skadad (blodvite) på något sätt när hon åkt med KJ's bil, hur mycket blod som hittats samt var i bilen blodet hittades ger ytterligare information kring omständigheter i fallet.