2013-06-25, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och han säger enligt media att han såg det först på kvällen, är det inte kväll 18:40?

Under lördagen skickade hon ett sms till en manlig bekant.
– Hon skrev något om att det var någon som hade retat upp henne, säger mannen till Aftonbladet.

Han har varit i kontakt med polisen och lämnat in sin telefon.
Jag såg inte sms:et förrän på kvällen. Senast jag såg henne var på torsdagen innan.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16749787.ab

Jag tycker att det lutar åt att sms:et sändes under eftermiddagen, kanske innan KJ hämtade henne, och stämmer in på det här skvallret som vissa här avfärdat.

Dagen hon försvann ringde KJ och ville prata allvar med VB och försöka starta om på ny kula efter 3 år.
Morsan hade då sagt att hon inte skulle följa med , men hon sa att det inte var någon fara...

Kanske en uppgift vi inte bör avfärda riktigt än.

EDIT;En förklaring kan vara:

KJ ringer VB under lördagen enligt ovanstående skvaller, VB säger sig inte vilja träffa KJ, åtminstone skyller hon på att hon måste plugga, KJ står på sig, hotar kanske med något vilket gör VB irriterad, men hon ger av i nuläget oklar anledning med sig och låter sig motvilligt hämtas av KJ och tror att de är överens, hon kan plugga även om hon är hemma hos KJ och att KJ menar att hon lika gärna kan göra det hos honom. Läget är infekterat redan nu, och KJ tror att han har halva inne i och med att VB låter sig hämtas. Men ack så fel han hade. Väl hemma hos KJ försöker KJ sig på att få till det igen, de ska bli ett par, och någonstans här skär det sig totalt, KJ får ett sinnesutbrott och mordet är ett faktum.

Jag tror att det är ungefär såhär som det har gått till.

Om KJ är GM är det antagligen inte så svårt att hitta teknisk bevisning i hans bostad och bil. Media har redan skrivit om att det har hittats blodfynd i MT bil men att man fortfarande (i alla fall officiellt?) letar efter både mord- och styckningsplats. Om man ska göra det lätt för sig så bör VB ha blivit mördad och styckad (för transport) i bostaden och efteråt (samma kväll/natt) transporterad samt utspridd ute vid fyndplatserna nära ödehuset.

Vi vet faktiskt inte om man hittat spår/fynd i den MT bostad som på något sätt indikerar att ett våldsbrott kan ha skett på platsen. Är dock säker på att har han dödat/styckat henne i hemmet kommer teknikerna att hitta spår av detta om de inte redan har gjort det.

Blodfynden i bilen indikerar på att VB har varit skadad (blodvite) på något sätt när hon åkt med KJ's bil, hur mycket blod som hittats samt var i bilen blodet hittades ger ytterligare information kring omständigheter i fallet.
Citera
2013-06-25, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är riktigt, men du använde tidningsartiklar från maj för att påstå att inget fanns om att blodet hittades i bilen. Första offentliggjorda blodfyndet gjordes i bilen.

Jag har missat att det tillkommit nya blodfynd i utredningen, jag ser det nu!

Då är det väl mer eller mindre avgjort att den MT är skyldig till mordet/styckningen av VB.
Jag tolkar ÅK uttalande som att man nu funnit blod i både hans bil och (det mest troliga) i hans bostad, återstår att se om det är vad hon syftar på i artikeln.
Citera
2013-06-25, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Jag tycker den här bilden (nr 1 av 3) från KJ:s baksäte är intressant. Kläderna är de han använde vid "Fallen Angel" 11 maj. Den grupp KJ tillhörde skulle bära enfärgat grönt.
Bilden är från när polisen tar bilarna i beslag. Tror ni han använt kläderna efter 11 maj?
Jag tror inte det, utan de har bara blivit liggande. Så någon städning av bilen har han inte gjort, inte funnits skäl enligt honom.
Ändå har blodspår hittats i den. I tidningarna stod det att den var stökig, källan till uppgiften okänd för mig. Det skulle innebära att kläderna legat orörda i nästan 2 veckor. Hur tänkte han om bilen använts för att transportera skadad VB eller VB:s kvarlevor? Är han en slarver eller ett geni, med tanke på att det inte finns mer påtagliga bevis i denna bil? Väldigt egendomligt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16835149.ab

Kan hon inte ha legat i baksätet?
Citera
2013-06-25, 22:28
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag har missat att det tillkommit nya blodfynd i utredningen, jag ser det nu!

Då är det väl mer eller mindre avgjort att den MT är skyldig till mordet/styckningen av VB.
Jag tolkar ÅK uttalande som att man nu funnit blod i både hans bil och (det mest troliga) i hans bostad, återstår att se om det är vad hon syftar på i artikeln.

Hur tänker du ? Offrets blod i MT:s bil eller i dennes bostad kan aldrig bevisa annat, eller mer, än att offrets blod finns därstädes, men det bevisar inte att bilens/bostadens ägare gjort sig skyldig till mord. Ditt resonemang hänger inte ihop intellektuellt, det borde du inse ..
Senast redigerad av MBoudine 2013-06-25 kl. 22:44.
Citera
2013-06-25, 22:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Kan hon inte ha legat i baksätet?
Bilden föreställer baksätet.
Citera
2013-06-25, 22:32
Medlem
Men var det inte någon som skrev undrande i tråden tidigare om nyfikna vid FP,
vilken sorts bil hade ni då ??

Citat:
Ursprungligen postat av carita76
Mötte en vit berlingo för ca 2 veckor sedan då jag och mina barn skulle åka förbi fyndplatsen,av nyfikenhet..Stannar till utan för ödehuset och rullar sedan väldigt sakta ner..spanar i skogen o dyligt..efter ca 300 meter ner efter backen så möter vi en enligt mig samma typ av bil som på bilden..fast det var en vit berlingo, väldigt lik den som var i nsd..den uppmärksammade att jag körde sakta...bilen började och köra sakta...vi möttes i backen,och bilen körde förbi...men av någon anledning..körde den aldrig upp till ödehuset..utan när jag titta i backspegeln så långt det gick såg jag att den tvärnita..vända mitt i vägen..ingen stig eller så...körde sakta efter oss för att sedan gasa om oss och drog i väg gärnet...alla vi i bilen kände att det där var obehagligt..där av min fråga
Citera
2013-06-25, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bilden föreställer baksätet.
ok, jag antog att det var bakluckan som avsågs i artikeln.
Citera
2013-06-25, 22:43
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Mötte en vit berlingo för ca 2 veckor sedan då jag och mina barn skulle åka förbi fyndplatsen,av nyfikenhet..Stannar till utan för ödehuset och rullar sedan väldigt sakta ner..spanar i skogen o dyligt..efter ca 300 meter ner efter backen så möter vi en enligt mig samma typ av bil som på bilden..fast det var en vit berlingo, väldigt lik den som var i nsd..den uppmärksammade att jag körde sakta...bilen började och köra sakta...vi möttes i backen,och bilen körde förbi...men av någon anledning..körde den aldrig upp till ödehuset..utan när jag titta i backspegeln så långt det gick såg jag att den tvärnita..vända mitt i vägen..ingen stig eller så...körde sakta efter oss för att sedan gasa om oss och drog i väg gärnet...alla vi i bilen kände att det där var obehagligt..där av min fråga
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Och då tog ni regnumret?

Citerar mig själv för att förtydliga att mitt inlägg var menat som en fråga till carita76, och inte spydigt påstående med ett frågetecken efter.
Citera
2013-06-25, 22:46
Avslutad
japp tog reg nr....
Citera
2013-06-25, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hur tänker du ? Blod i MT:s bil eller i dennes bostad kan aldrig bevisa annat, eller mer, än att offrets blod finns därstädes, men det bevisar inte att bilens/bostadens ägare gjort sig skyldig till mord. Ditt resonemang hänger inte ihop intellektuellt, det borde du inse ..

Jag menar att har man hittat blodfynd i både KJ's bostad och i bakluckan på hans bil blir det än svårare för den MT att uppge en naturlig förklaring till förekomsten av blod. Det byggs fram en indiciekedja kring de tekniska bevisen som därigenom förklarar omständigheterna i fallet.

Om man hittar blodbesudlingar av VB i te x. badrummet och i bilen samt hittar hennes kropp styckad i närheten är det sannolikt att någonting har hänt i bostaden eller i bilen som är avgörande för hennes död. Att den MT själv sagt att hon lämnade lägenheten vid kl.21 inte bara placerar henne där hemma hos honom utan möjliggör honom som en misstänkt också.
Förstår du hur jag menar?

Sorry om jag skapar förvirring i tråden! Jag hade missat det andra blodfyndet..vill bara förtydliga mig eftersom jag tidigare envist hävdat om alternativa GM.
Senast redigerad av KSP 2013-06-25 kl. 22:53.
Citera
2013-06-25, 22:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag menar att har man hittat blodfynd i både KJ's bostad och i bakluckan på hans bil blir det än svårare för den MT att uppge en naturlig förklaring till förekomsten av blod. Det byggs fram en indiciekedja kring de tekniska bevisen som därigenom förklarar omständigheterna i fallet.

Om man hittar blodbesudlingar av VB i te x. badrummet och i bilen samt hittar hennes kropp styckad i närheten är det sannolikt att någonting har hänt i bostaden eller i bilen som är avgörande för hennes död. Att den MT själv sagt att hon lämnade lägenheten vid kl.21 inte bara placerar henne där hemma hos honom utan möjliggör honom som en misstänkt också.
Förstår du hur jag menar?
Men om man har hittat blod i bilen och i sommarstugan, där det var fest vid kvällen för försvinnandet, så blir det like knepigare att få ihop pusslet till gärningsbeskrivningen.
Citera
2013-06-25, 22:55
Medlem
Citat:
japp tog reg nr....

Så ... Vems är bilen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto