2013-06-25, 21:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carita76
är det säkert att det var en vit caddy och inte en citroen berlingo?
Det som syntes på bilden är en Caddy.
Citera
2013-06-25, 21:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
är det säkert att det var en vit caddy och inte en citroen berlingo?

Vilken intressant person har en Berlingo då?
Citera
2013-06-25, 21:32
Medlem
ReedMes avatar
Om jag förstår saken rätt, så är avspärrningarna vid sommarstugan hävda. Men hur är det vid KJ:s lägenhet? Är det någon som har koll?
Citera
2013-06-25, 21:32
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, det håller man inne med - liksom alla tidpunkter. - Det är alltså fullt möjligt att merparten av VB:s samtal och sms härrör från tiden 15:00 - 16:00, och att hon kort tid innan hon hämtades sms:ade mt + avsände ett sms 18:40.
Nu var det längesen jag lyssnade presskonferensen, men nog lät det som att mobiltrafiken var tät en stund. Det lät konstigt, vad jag menar är alltså att trafiken inte var utspridd mellan 16 och 21.

Men när Sk*ld får en följdfråga om tiden för mobiltrafiken, så svarar han lite svävande.

Hans svar, tillsammans med uppgiften om sista signalen kl 21, kunde lätt tolkas som att trafiken skedde fram till 21. Så tror jag inte var fallet, de hade nog redan sina aningar, även om de fortfarande höll på att kolla mobiltrafiken.

Kanske var det från det VB lämnade hemmet till 18:40, tystnad mellan 18:40 och 21:00, nej strax före 21, då den dog.
Citera
2013-06-25, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Jag reagerade också på den där artikeln. Visst kan man läsa det som att det nya fyndet gjorts på en annan plats än KJ:s bil, men å andra sidan, åklagaren skulle kunna mena att det hittades i en annan del av bilen också.

Förstår hur du tänker, men tycker det är svårt att dra några slutsatser om uttrycket "sådant som kan kopplas". Upplever att åklagaren har stakat sig väldigt i varenda tv-intervju där hon pratat om fynden och deras koppling till MtGM. Sen har man ju ingen aning om hur väl journalisten har citerat henne.

Hade önskat att det var en filmad intervju istället, för det känns lite skumt att åklagaren vidgår att blodfynden är separata endast till AB. Har iaf inte sett den uppgiften någon annanstans. (Kanske bara AB:s reporter som är smart nog att fråga? )
Någon som läst/hört det i någon annan artikel?

Kanske det finns blodbesudlingar på hans kläder eller skor? Onekligen en prekär situation denne unge man satt sig i och ska bli intressant att följa händelseutvecklingen av detta.
Citera
2013-06-25, 21:37
Medlem
mewjs avatar
Alltså kommer det här fallet någon vart eller?
Citera
2013-06-25, 21:41
Avslutad
Mötte en vit berlingo för ca 2 veckor sedan då jag och mina barn skulle åka förbi fyndplatsen,av nyfikenhet..Stannar till utan för ödehuset och rullar sedan väldigt sakta ner..spanar i skogen o dyligt..efter ca 300 meter ner efter backen så möter vi en enligt mig samma typ av bil som på bilden..fast det var en vit berlingo, väldigt lik den som var i nsd..den uppmärksammade att jag körde sakta...bilen började och köra sakta...vi möttes i backen,och bilen körde förbi...men av någon anledning..körde den aldrig upp till ödehuset..utan när jag titta i backspegeln så långt det gick såg jag att den tvärnita..vända mitt i vägen..ingen stig eller så...körde sakta efter oss för att sedan gasa om oss och drog i väg gärnet...alla vi i bilen kände att det där var obehagligt..där av min fråga
Citera
2013-06-25, 21:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Mötte en vit berlingo för ca 2 veckor sedan då jag och mina barn skulle åka förbi fyndplatsen,av nyfikenhet..Stannar till utan för ödehuset och rullar sedan väldigt sakta ner..spanar i skogen o dyligt..efter ca 300 meter ner efter backen så möter vi en enligt mig samma typ av bil som på bilden..fast det var en vit berlingo, väldigt lik den som var i nsd..den uppmärksammade att jag körde sakta...bilen började och köra sakta...vi möttes i backen,och bilen körde förbi...men av någon anledning..körde den aldrig upp till ödehuset..utan när jag titta i backspegeln så långt det gick såg jag att den tvärnita..vända mitt i vägen..ingen stig eller så...körde sakta efter oss för att sedan gasa om oss och drog i väg gärnet...alla vi i bilen kände att det där var obehagligt..där av min fråga

Min gissning är att personen/erna i den bilen tänkt i samma banor som du. När vi var ute och körde vid ödehuset så var det en rosa cadillac(om du har en sådan) som inte sänkte farten vid mötet och bara försvann.
Citera
2013-06-25, 21:47
Medlem
lilltoes avatar
Hmm..

Jag undrar ändå vad den sure slangen gjorde mellan den 27 april - 14 maj?
Åt enligt sig själv antibiotika - och spelade (enligt mig) stendöd, iaf på FB.
Citera
2013-06-25, 21:50
Medlem
MegaLomanis avatar
Hur var det nu med bilbränder i trakten och vid tiden kring fyndet och försvinnandet? Det här var ju ett: https://www.flashback.org/sp43487680
Man får ju hoppas att polisen verkligen tittat ordentligt på alla bilbränder i trakten och vid den aktuella tiden. Nog vore det bästa sättet att göra sig av med spår i ett fordon?
Citera
2013-06-25, 21:51
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Och då tog ni regnumret?
Citera
2013-06-25, 22:03
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mewj
Alltså kommer det här fallet någon vart eller?

Det gör det säkert. Det finns ju en massa tekniska bevis (och man väntar ev på fler svar också). Grejen är den att de offentliga uppgifter som kommit ut är ganska knapphändiga, så vi kan bara spekulera.

Om den här tråden kommer någon vart däremot, det är lite si och så med det. Ibland står det stilla och spekuleras om än det ena och än det andra. Men å andra sidan är det ju precis vad FB är till för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in