Citat:
Ursprungligen postat av
this isn't me
Åklagaren är verkligen noga med att inte ge för mycket information. "Ja, det kan man säga" kan tolkas lite hur som helst. Tycker det är bra gjort av dem med insyn i utredningen att inte läcka mer än vad de gjort hittills, det måste ju vara många som pratar och undrar vad man egentligen vet, hur mycket KJ snackar, vilka fynd som gjorts mm.
Förresten, vet någon hur lång tid det brukar ta innan FUP kommer ut?
Åklagaren är väl påläst och erfarenheten från bl.a. fallet Car*line har gett säkerligen mycket erfarenhet, där var GM mycket förslagen i att ändra sin historia/berättelse utefter bevis framlades. Ibland var han så borta av duktiga förhörsledare att han visste knappt om han var pissnödig eller ej.
De pulvriserade hans berättelse och det kommer det att göra med mtGM för hans erfarenhet i livet att ljuga är väsentligt mindre än Ton* Ald*n som gjort det då i årtionden om sitt alkohol beroende.
Mitt intresse är hur/var och varför mtGM utfört dådet, jag är helt övertygad att han är GM men hur har han fått VB dit han ville.
Via hennes godtrogenhet initialt om löfte om vad..?? Sen godtrogenhet om kanske visa, besök, plats eller helt enkelt hemskjuts som passade mtGM. Får en känsla av att han känner sig trygg med ca 21-tiden och just därför är i hans berättelse, därefter slår polisen sönder hans berättelse väldigt fort.
Kanske även tidigare vid hämtning/möte och hon senare kände sig obekväm och sms'a sin situation.
Sms'en är aningen intressanta och vem/vilka som de gick till..vad skrevs av henne mm. Där finns sannolikt nyckeln till början på slutet för VB's liv, hur brutalt det än låter, hoppas FB medlemmar hellre vill försöka hitta hur och varför utifrån häktningen istället för att lägga energi på de som är oskyldiga och bara på löpande band hängs ut.
Visst, finns kopplingar till diverse personer och internet sidor men jag har inte tro till att de har med fallet att göra mer än påverkan på GM och det är nog så illa.
De som tror på och vill spekulera i allsköns konstiga kopplingar och göromål kan väl PM'a istället för att dränka tråden i alla möjliga "hang out" som bara skadar människor i lilla Boden, ordna egen tråd och vi postar om just mordet på VB och vad som kan förevarit och sen blivit hennes död. Seriöst.