2013-06-25, 19:53
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vi känner bara till två sms: 1) kl. ? från VB till mt, 2) 18:40 eller tidigare: sms från VB till okänd manlig bekant.

Jag utesluter inte att mt kan ha skickat sms till VB.

Det kan ha utväxlats många samtal mellan VB och mt före bilhämtningen.
Har de gått med hur fördelningen mellan sms och samtal såg ut?
Citera
2013-06-25, 20:03
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Näe, men schlangekraft är iaf sur.
http://schlangekraft.tumblr.com/

Holy fuc..death!
Citera
2013-06-25, 20:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Näe, men schlangekraft är iaf sur.
http://schlangekraft.tumblr.com/
Citat:
It has come to my attention that my Tumblr has been the topic of discussion on the Swedish forum Flashback because of my pictures of the crime scene. Please stop posting my images and links to my page there and kindly fuck off and die in fire.

EDIT: They have gone so far as to link Tumblr’s who only liked some of my posts. So if your Tumblr has any connection to mine, chances are it’s being exploited there. fyi.
Ja, vi lovar att sluta.
Citera
2013-06-25, 20:06
Medlem
highfives avatar
Har vi släppt detta med bilarna på parkeringen som polisen var intresserad av? Vet vi någon numera som saknar bil, men har körkort och kanske har lånat/hyrt en bil?

Troligtvis någon som hjälp KJ mellan 13/5-22/5.
Citera
2013-06-25, 20:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Har vi släppt detta med bilarna på parkeringen som polisen var intresserad av? Vet vi någon numera som saknar bil, men har körkort och kanske har lånat/hyrt en bil?

Troligtvis någon som hjälp KJ mellan 13/5-22/5.

Jag lutar åt att det inte är KJ bil som använts vid transport av kropp eller kroppsdelar. Spåren i hans egen bil kan komma ifrån hjälpmedel och kläder, men jag vet såklart inte.
Citera
2013-06-25, 20:20
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag lutar åt att det inte är KJ bil som använts vid transport av kropp eller kroppsdelar. Spåren i hans egen bil kan komma ifrån hjälpmedel och kläder, men jag vet såklart inte.

Tänker på den pm jag fick tidigare. Det var en minderårig som skulle ha sett dels KJs bil vid ödehuset, dels en vit skåpbil högre upp vid grillplatsen/fortet. Detta skulle enligt pm:aren ha varit 16/5. Det var enligt pm:aren detta vittne som vallades av polisen. I så fall borde det rimligtvis ha varit minst två personer som varit i farten.
Citera
2013-06-25, 20:22
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Jag tycker den här bilden (nr 1 av 3) från KJ:s baksäte är intressant. Kläderna är de han använde vid "Fallen Angel" 11 maj. Den grupp KJ tillhörde skulle bära enfärgat grönt.
Bilden är från när polisen tar bilarna i beslag. Tror ni han använt kläderna efter 11 maj?
Jag tror inte det, utan de har bara blivit liggande. Så någon städning av bilen har han inte gjort, inte funnits skäl enligt honom.
Ändå har blodspår hittats i den. I tidningarna stod det att den var stökig, källan till uppgiften okänd för mig. Det skulle innebära att kläderna legat orörda i nästan 2 veckor. Hur tänkte han om bilen använts för att transportera skadad VB eller VB:s kvarlevor? Är han en slarver eller ett geni, med tanke på att det inte finns mer påtagliga bevis i denna bil? Väldigt egendomligt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16835149.ab

Varken eller skulle jag tro. Bohemisk ? Triggas av dåliga odds ? Nej KJ är inget geni, är ingen krutuppfinnare. Men en risktagare skulle jag inte utesluta att han är, och i vissa lägen kanske han t.o.m. uppfattar sig själv som en oövervinnerlig "übermensch" - dvs har omotiverat positiv självbild.
Citera
2013-06-25, 20:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Tänker på den pm jag fick tidigare. Det var en minderårig som skulle ha sett dels KJs bil vid ödehuset, dels en vit skåpbil högre upp vid grillplatsen/fortet. Detta skulle enligt pm:aren ha varit 16/5. Det var enligt pm:aren detta vittne som vallades av polisen. I så fall borde det rimligtvis ha varit minst två personer som varit i farten.

Märkligt, nu vet vi iof inte om en vit skåpbil har med saken att göra, men fan vet, kanske kördes något ifrån huset och dumpades vid grillplatsen, t ex 1 gul ica påse. Logiskt sammanhang? Inte ett dugg, benen i huset är inte heller logiska, så varför inte.
Citera
2013-06-25, 20:37
Medlem
highfives avatar
Citat:
Märkligt, nu vet vi iof inte om en vit skåpbil har med saken att göra, men fan vet, kanske kördes något ifrån huset och dumpades vid grillplatsen, t ex 1 gul ica påse. Logiskt sammanhang? Inte ett dugg, benen i huset är inte heller logiska, så varför inte.

Ja eller så var det någon som skrivit på ett forum att han saknade tillgång till bil som någon sorts alibi. Kanske var det ändå denna person som rattade den vita skåpbilen den 16/5. Som tack för all hjälp med hanterandet av kroppsdelar så fick denna person ett par händer av KJ.
Citera
2013-06-25, 20:39
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:

(Min fetning)

Den där gula ICA-påsen med eventuella kalsonger med eventuellt sekret från eventuellt en kvinna betraktar jag som ett uselt practical joke, och inget annat. Om man nu kan tala om skämt i detta sammanhang...
Jag har aldrig, aldrig trott på att påsen med innehåll haft nån bäring, och kommer inte att göra det heller, såvida den inte omnämns som signifikant i fup.

Den placerades där, tror jag, som ett jävla dåligt skämt...av ett antal idioter som fick en "kick" av att synas i media...
Citera
2013-06-25, 20:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja eller så var det någon som skrivit på ett forum att han saknade tillgång till bil som någon sorts alibi. Kanske var det ändå denna person som rattade den vita skåpbilen den 16/5. Som tack för all hjälp med hanterandet av kroppsdelar så fick denna person ett par händer av KJ.

Hahahaha, ja möjligheterna är många. Bilen på parkeringen som intresserade polisen, är det klarlagt vilken av bilarna det bör handla om?
Citera
2013-06-25, 20:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
(Min fetning)

Den där gula ICA-påsen med eventuella kalsonger med eventuellt sekret från eventuellt en kvinna betraktar jag som ett uselt practical joke, och inget annat. Om man nu kan tala om skämt i detta sammanhang...
Jag har aldrig, aldrig trott på att påsen med innehåll haft nån bäring, och kommer inte att göra det heller, såvida den inte omnämns som signifikant i fup.

Den placerades där, tror jag, som ett jävla dåligt skämt...av ett antal idioter som fick en "kick" av att synas i media...

Uppgiften kommer ifrån Bodengrabb som även kände till en del annat som visade sig stämma. Menar du att Bodengrabb skulle ha skojat om det här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in