2013-06-25, 20:43
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Uppgiften kommer ifrån Bodengrabb som även kände till en del annat som visade sig stämma. Menar du att Bodengrabb skulle ha skojat om det här?

Ja...det nicket gav jag inte mycket för...
Citera
2013-06-25, 20:44
Medlem
highfives avatar
Citat:
Hahahaha, ja möjligheterna är många. Bilen på parkeringen som intresserade polisen, är det klarlagt vilken av bilarna det bör handla om?

Nä det är det inte, men jag ser det som 50% chans att det var den vita Caddyn. Om det nu inte var ett påhitt av nsd?
Citera
2013-06-25, 20:46
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Ja...det nicket gav jag inte mycket för...

Det är säkert bara slump att en juvel på forumet surrar om denna påse och att det sedan dyker upp en juvel som hittar en liknande påse bakom berget och hamnar i tidningen.
Citera
2013-06-25, 20:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Nä det är det inte, men jag ser det som 50% chans att det var den vita Caddyn. Om det nu inte var ett påhitt av nsd?
Nu har vi inte lyckats koppla Caddyn till någon person, men en äldre Caddy ägs av en person känd i tråden. Kan polisen ha intresserat sig för bilen innan den insåg att det var fel årsmodell?
Citera
2013-06-25, 20:54
Medlem
Docklands avatar
Ja, det är ett jävla tjat om alla dessa låtsasdiagnoser som DAMP,ADHD, ADD, bibolär, borderline och allt mellan himmel och jord. Jag har säkert haft allihop.
Grabben är uppenbarligen sinnessjuk, har god man, lider av blandad bokstavskombinationskompott, är våld/krigsintresserad och leker med plastpistoler i kvasimundering ala "Soliders of fortune", har ihjäl husdjur och lite annat smått och gott. Till detta ett svartsjukemotiv av någon sort. Jag menar att man behöver inte vara GW för att förstå att denna gärningsmannaprofilen hade min farmor kunnat räkna ut på en kafferast. Jag tycker denna tråden är runt 30000 inlägg för lång.
Citera
2013-06-25, 20:56
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Har de gått med hur fördelningen mellan sms och samtal såg ut?
Nej, det håller man inne med - liksom alla tidpunkter. - Det är alltså fullt möjligt att merparten av VB:s samtal och sms härrör från tiden 15:00 - 16:00, och att hon kort tid innan hon hämtades sms:ade mt + avsände ett sms 18:40.
Citera
2013-06-25, 20:57
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu har vi inte lyckats koppla Caddyn till någon person, men en äldre Caddy ägs av en person känd i tråden. Kan polisen ha intresserat sig för bilen innan den insåg att det var fel årsmodell?

Hade det varit den Caddyn så tycker jag det borde varit intressant i ett tidigare skede. Minns jag rätt så var det 21/5 bilden togs och att den infördes kring 7/6 i tidningen. Ska inte ägaren varit avförd som misstänkt vid det laget?
Citera
2013-06-25, 20:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Fullt möjligt, eller så har polisen intresserat sig för den vita Caddyn, men med fel person i åtanke.

Funderar på om det verkligen finns folk som skulle ge sig på att först berätta om en påse här i tråden och sedan ge sig iväg ett gäng, och hitta densamma? Sjuk humor i så fall, finns säkert sånt folk, dock kan det också finnas sådana som vill rikta misstankarna åt ett annat håll, dvs,. i det här fallet, bort från KJ.
Citera
2013-06-25, 21:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Hade det varit den Caddyn så tycker jag det borde varit intressant i ett tidigare skede. Minns jag rätt så var det 21/5 bilden togs och att den infördes kring 7/6 i tidningen. Ska inte ägaren varit avförd som misstänkt vid det laget?
Avförd betyder inte misstänkt. Det fanns, officiellt, ingen misstänkt länge. Men nu vet vi bättre.
Citera
2013-06-25, 21:00
Medlem
highfives avatar
Citat:
Fullt möjligt, eller så har polisen intresserat sig för den vita Caddyn, men med fel person i åtanke.

Funderar på om det verkligen finns folk som skulle ge sig på att först berätta om en påse här i tråden och sedan ge sig iväg ett gäng, och hitta densamma? Sjuk humor i så fall, finns säkert sånt folk, dock kan det också finnas sådana som vill rikta misstankarna åt ett annat håll, dvs,. i det här fallet, bort från KJ.

Eller någon som gillar att märkas och synas på både det ena och på det andra sättet?
Citera
2013-06-25, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Åklagaren är verkligen noga med att inte ge för mycket information. "Ja, det kan man säga" kan tolkas lite hur som helst. Tycker det är bra gjort av dem med insyn i utredningen att inte läcka mer än vad de gjort hittills, det måste ju vara många som pratar och undrar vad man egentligen vet, hur mycket KJ snackar, vilka fynd som gjorts mm.

Förresten, vet någon hur lång tid det brukar ta innan FUP kommer ut?

Åklagaren är väl påläst och erfarenheten från bl.a. fallet Car*line har gett säkerligen mycket erfarenhet, där var GM mycket förslagen i att ändra sin historia/berättelse utefter bevis framlades. Ibland var han så borta av duktiga förhörsledare att han visste knappt om han var pissnödig eller ej.
De pulvriserade hans berättelse och det kommer det att göra med mtGM för hans erfarenhet i livet att ljuga är väsentligt mindre än Ton* Ald*n som gjort det då i årtionden om sitt alkohol beroende.

Mitt intresse är hur/var och varför mtGM utfört dådet, jag är helt övertygad att han är GM men hur har han fått VB dit han ville.
Via hennes godtrogenhet initialt om löfte om vad..?? Sen godtrogenhet om kanske visa, besök, plats eller helt enkelt hemskjuts som passade mtGM. Får en känsla av att han känner sig trygg med ca 21-tiden och just därför är i hans berättelse, därefter slår polisen sönder hans berättelse väldigt fort.
Kanske även tidigare vid hämtning/möte och hon senare kände sig obekväm och sms'a sin situation.

Sms'en är aningen intressanta och vem/vilka som de gick till..vad skrevs av henne mm. Där finns sannolikt nyckeln till början på slutet för VB's liv, hur brutalt det än låter, hoppas FB medlemmar hellre vill försöka hitta hur och varför utifrån häktningen istället för att lägga energi på de som är oskyldiga och bara på löpande band hängs ut.

Visst, finns kopplingar till diverse personer och internet sidor men jag har inte tro till att de har med fallet att göra mer än påverkan på GM och det är nog så illa.

De som tror på och vill spekulera i allsköns konstiga kopplingar och göromål kan väl PM'a istället för att dränka tråden i alla möjliga "hang out" som bara skadar människor i lilla Boden, ordna egen tråd och vi postar om just mordet på VB och vad som kan förevarit och sen blivit hennes död. Seriöst.
Citera
2013-06-25, 21:24
Avslutad
är det säkert att det var en vit caddy och inte en citroen berlingo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in