2013-06-24, 14:57
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floetok
Aa öh jag tänkte bara höra med er vettiga GTA lovers, vad är det för trams man fått höra angående en "psykologer" å grejjer som ska finnas med i GTA V. Sånt jävla junk vill inte jag se i ett renodlat action spel signerat Grand Theft Auto!!

Våldet, bilsimulatorn, open-world faktorn och möjligheten att dra till strippklubb är ju liksom det som är dom bärande pelarna i GTA serien. Ok visserligen kan jag acceptera möjligheten att byta kläder, byta frisyr, styla håret med lite vax och annat shitte shitt.

MEN att ta GTA så långt som att ha med "psykologer" å grejjer, det är att passera en jävla gräns alltså! Robot mannen i tråden vill ju förresten att man till och med ska kunna tapetsera om sina hus?! Nä fyfan det där är en utveckling som ser mycket oroande ut enligt mig.

När jag läser dessa galna idéer, ja då förstår jag varför så många kommer föredra Watch Dogs före GTA V. Mycket tragisk utveckling.
Psykologen är en del av storyn som medverkar i samtliga(?) trailers som har släppts såhär långt. Om Rockstar inte skulle lägga något fokus på storyn skulle vi det resultera i ett Just Cause 2, d.v.s. vilset och innehållslöst.
2013-06-24, 15:03
Medlem
floetoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Psykologen är en del av storyn som medverkar i samtliga(?) trailers som har släppts såhär långt. Om Rockstar inte skulle lägga något fokus på storyn skulle vi det resultera i ett Just Cause 2, d.v.s. vilset och innehållslöst.
Förstår precis hur du menar PUSClFER. Jag är bara lite orolig att vi ska gå mot Saints row generationen, hoppas du förstår och delar min oro. Vi alla vill trotsallt ha ett så bra och seriöst GTA som möjligt.
2013-06-24, 15:08
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Aa öh jag tänkte bara höra med er vettiga GTA lovers, vad är det för trams man fått höra angående en "psykologer" å grejjer som ska finnas med i GTA V. Sånt jävla junk vill inte jag se i ett renodlat action spel signerat Grand Theft Auto!!

Våldet, bilsimulatorn, open-world faktorn och möjligheten att dra till strippklubb är ju liksom det som är dom bärande pelarna i GTA serien. Ok visserligen kan jag acceptera möjligheten att byta kläder, byta frisyr, styla håret med lite vax och annat shitte shitt.

MEN att ta GTA så långt som att ha med "psykologer" å grejjer, det är att passera en jävla gräns alltså! Robot mannen (WalterSullivan) i tråden vill ju förresten att man till och med ska kunna tapetsera om sina hus?! Nä fyfan det där är en utveckling som ser mycket oroande ut enligt mig.

När jag läser dessa galna idéer, ja då förstår jag varför så många kommer föredra Watch Dogs före GTA V. Mycket tragisk utveckling.

Du är ju dum i huvudet.

Gta är inte bara att gå runt och döda som du verkar tro. Det kanske är kul i en timme, inte mer. Storyn är viktig och varför skulle det vara dåligt att ha med psykologer? Om du bara vill döda kan du hitta ett annat spel din 12åring.

Skrivet från mobilen
2013-06-24, 15:14
Medlem
floetoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
Du är ju dum i huvudet.

Gta är inte bara att gå runt och döda som du verkar tro. Det kanske är kul i en timme, inte mer. Storyn är viktig och varför skulle det vara dåligt att ha med psykologer? Om du bara vill döda kan du hitta ett annat spel din 12åring.

Skrivet från mobilen
Absolut inte, GTA handlar inte bara om å döda. Jag har nämnt andra faktorer såsom bilsimulatorn, fysiken (hur man slåss osv), open-world faktorn och eventuellt lite lajban i Stripp klubben. Lite plus på det också är att kunna byta kläder, styla frillan (eventuellt med lite vax i håret) och även kunna köpa sina fastigheter.

Psykologer, inredning (tapetsering), köpa möbler å annat shit.... det är att gå för långt enligt min mening.

P.s

Du höjer knappast din egen status genom att kalla en annan människa "dum i huvudet". Var vänlig å håll dig till topic, tack.
2013-06-24, 16:52
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Lugn i stormen, min dator klarar Bf3, WoW och Far Cry 3 alldeles superbt, med andra ord helt utmärkt! Du däremot har väll nån jävla Packard Bell om jag inte minns helt fel? Det är väll sånt som ni konsol nördar kör med.

Jag däremot har en fucking Cooler Master super dator... men du är väll bara ännu en avundsjuk stackare i mängden som då försöker smutskasta mig enbart på grund av att jag troligen har en bättre dator än dig.

Låt oss inte gå för mycket off topic nu, jag vädjar till alla i denna tråd; Håll er till GTA V i denna tråd, ON TOPIC för i helvete!!!

Inte värt å diskutera sägeru? Jaha, då kanske man hittat till fel tråd för mig veterligen är denna tråd till alla GTA V lovers och en sådan är ju jag. Så vad är problemet med att jag diskuterar GTA V ur olika vinklar och synpunkter? Jag ville bara jämföra GTA V och Watch Dogs just för att jag har noterat att många nördar förutspår att Watch Dogs kommer att knuffa GTA V från pallen!

GTX 690 SLI
i7 3770K @ 4,5Ghz
Asus Sabertooth allt är vattenkylt av EK watercooling. Vill du veta mer?

Vad mer vill du veta? Att min dator piskar upp din bakochfram? Att jag inte är en konsolnörd utan vill att spelet kommer till pc också? Att du är en mupp, dessutom en trollande mupp?

Watch Dogs kommer bli ett kul alternativ till V, men det kommer INTE knuffa ner GTA från free-roam pallen.
2013-06-24, 17:03
Medlem
Energis avatar
Citat:
Absolut inte, GTA handlar inte bara om å döda. Jag har nämnt andra faktorer såsom bilsimulatorn, fysiken (hur man slåss osv), open-world faktorn och eventuellt lite lajban i Stripp klubben. Lite plus på det också är att kunna byta kläder, styla frillan (eventuellt med lite vax i håret) och även kunna köpa sina fastigheter.

Psykologer, inredning (tapetsering), köpa möbler å annat shit.... det är att gå för långt enligt min mening.

P.s

Du höjer knappast din egen status genom att kalla en annan människa "dum i huvudet". Var vänlig å håll dig till topic, tack.

Men din idiot. Psykologen är en karaktär i handlingen och det där med möbler är bara snack. Förresten så glömde du nämna en av GTAs starkaste sidor, nämligen handlingen. Inte för att jag tror att du bryr dig om den. Du verkar vara en snubbe som enbart spelar GTA för att åka runt och slakta, och kanske lite "lajban" i strippklubben.
2013-06-24, 17:58
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energi
Men din idiot. Psykologen är en karaktär i handlingen och det där med möbler är bara snack. Förresten så glömde du nämna en av GTAs starkaste sidor, nämligen handlingen. Inte för att jag tror att du bryr dig om den. Du verkar vara en snubbe som enbart spelar GTA för att åka runt och slakta, och kanske lite "lajban" i strippklubben.

Vad folk än säger så är det handlingen som gör GTA så pass oslagbart som det är.
2013-06-24, 21:06
Medlem
Orgelmannens avatar
Citat:

P.s

Har du spelat något gta spel förutom GTA IV?
2013-06-24, 21:26
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:

MEN att ta GTA så långt som att ha med "psykologer" å grejjer, det är att passera en jävla gräns alltså! Robot mannen (WalterSullivan) i tråden vill ju förresten att man till och med ska kunna tapetsera om sina hus?! Nä fyfan det där är en utveckling som ser mycket oroande ut enligt mig.

Man kan inte annat än kalla dig dum i huvudet när du skriver såna här saker och sitter o skryter med "fucking cooling masters" hit o dit, du framstår verkligen som en minderårig så som du formulerar dig som ska mörda o hänga i strippklubbar medans du maxar upp "coolingen lite liksom grabbz!"

Story är a och o i ett GTA spel, utan en bra story så blir det saints row av det hela men jag antar att stories som är lite djupare med psykolog där man möjligtvis får gräva lite i sitt förflutna med känslor och annat blir för komplicerat för ditt 15 åriga sinne.

Bättre om storyn handlar om nån stor neger med bazooka som ska spränga halva stan för att sen fira med champagne inne på värsta mega strippklubben i city
2013-06-25, 12:36
Medlem
MrWilsons avatar
Citat:
Troru man kommer få se Grove Street å Ballas igen elr?

Om du tittar på Franklin-trailern tror jag det var, Så kommer du se en hel del grönklädda personer. Det kan mycket väl vara Grove Street-medlemmar.

Vid 0:40 så blåser Franklin (Får man anta att det är) skallen av en person med lila näsduk på huvudet, Så jag skulle anta att det är en Ballas-medlem som blir dödad.
Senast redigerad av MrWilson 2013-06-25 kl. 12:40.
2013-06-25, 12:55
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWilson
Om du tittar på Franklin-trailern tror jag det var, Så kommer du se en hel del grönklädda personer. Det kan mycket väl vara Grove Street-medlemmar.

Vid 0:40 så blåser Franklin (Får man anta att det är) skallen av en person med lila näsduk på huvudet, Så jag skulle anta att det är en Ballas-medlem som blir dödad.
http://i.imgur.com/keUG2M7.jpg

Eftersom Grand Theft Auto: San Andreas och Grand Theft Auto V utspelar sig i olika universum innebär det att det inte nödvändigtvis är Grove Street och Ballas vi ser på bilden. Gängkulturen är dock en stor del av Kalifornien, så att utesluta det helt och hållet vore ju enbart konstigt med tanke på hur mycket annat spelet tar från verkligheten.
2013-06-25, 13:00
Medlem
MrWilsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
http://i.imgur.com/keUG2M7.jpg

Eftersom Grand Theft Auto: San Andreas och Grand Theft Auto V utspelar sig i olika universum innebär det att det inte nödvändigtvis är Grove Street och Ballas vi ser på bilden. Gängkulturen är dock en stor del av Kalifornien, så att utesluta det helt och hållet vore ju enbart konstigt med tanke på hur mycket annat spelet tar från verkligheten.

Det enda som gäller (Så vitt jag vet) är att inga "huvudkaraktärer" från San andreas och föregångarna kommer finnas med (D.V.S ingen CJ eller Claude, Exempelvis). Men gängen kan väl finnas kvar för det? Att vi i så många screencaps och i trailern för Franklin fått se lilaklädda personer bli beskjutna av grönklädda personer och tvärtom är väl knappast en slump? Vilka gäng var det nu som bar lila kläder och vilka bar gröna kläder....? Just precis, Ballas och Grove Street-Families (I den ordningen).

EDIT: Titta på detta screenshot, Där finns det Grove Street-grafitti på väggen i nedre vänstra hörnet: http://prntscr.com/1btt7u
Senast redigerad av MrWilson 2013-06-25 kl. 13:10.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in