2013-06-24, 09:14
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Syftar du på bilden föreställandes bandet Death in June som länkades tidigare? Förstår inte vad bilderna på min blogg har i tråden att göra överhuvudtaget. Finns ingen som helst koppling utöver att jag lagt upp ett fåtal bilder från när jag besökte platsen. Något jag verkligen inte är ensam om att ha gjort. Sen har jag själv publicerat de bilderna i den här tråden för längesedan.

Du skriver i metal-tråden att du inte har någon bil och då frågar jag om du har körkort?
Och om så, lånar du bil till diverse utfärder av kompisar mfl.?
Har du eller har haft någon relation till KJ, dvs känner honom lite mer än de flesta Bodensare?
Citera
2013-06-24, 09:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Vist är det en brottsplats men förmodligen inte en mordplats, menar förmodligen polisen. Brott mot griftefriden och vi vet inte om dödandet kan ha skett inne i en bil helt nära fyndplatsen.

Sant, men läs meningen och se syftningen.

eller haft någon som helst koppling till brottet hade jag knappast haft en sådan sida och lagt upp bilder från brottsplatsen

Brottet KJ sitter häktad för är mord på VB, det är det tråden handlar om, inte brott mot griftefriden. VB är mördad, det är mordplatsen som är brottsplatsen i första hand, är det inte så vi bör se på saken?
Citera
2013-06-24, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Sant, men läs meningen och se syftningen.

eller haft någon som helst koppling till brottet hade jag knappast haft en sådan sida och lagt upp bilder från brottsplatsen

Brottet KJ sitter häktad för är mord på VB, det är det tråden handlar om, inte brott mot griftefriden. VB är mördad, det är mordplatsen som är brottsplatsen i första hand, är det inte så vi bör se på saken?
Sluta nu att svamla, du vet inte hur åtalet kommer att lyda eller om han kommer att bli åtalad överhuvudtaget.
Citera
2013-06-24, 09:25
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Du skriver i metal-tråden att du inte har någon bil och då frågar jag om du har körkort?
Och om så, lånar du bil till diverse utfärder av kompisar mfl.?
Har du eller har haft någon relation till KJ, dvs känner honom lite mer än de flesta Bodensare?
Hen har redan skrivit att hen inte har någon som helst relation till KJ. Det tolkar jag som att hen inte känner KJ mer än att hen vet vem KJ är.
Citera
2013-06-24, 09:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Sluta nu att svamla, du vet inte hur åtalet kommer att lyda eller om han kommer att bli åtalad överhuvudtaget.

Hörrudu, polisen vet inte var VB styckades, inte vad vi känner till iaf, och om VB kvarlevor inte behandlats skymfligt vid fyndplatserna är det väl ingen brottsplats? Kanske någon juridiskt kunnig kan bena ut, jag har möjligen fel.

brott mot griftefrid, brott mot allmän ordning som innebär att någon utan tillstånd uppsåtligen t.ex. flytta, skada eller skymfligen behandla lik eller avlidens aska, öppnar grav eller att gör skada eller ofog på kista, urna, grav eller gravvård. (NE)

Om VB inte styckades vid fyndplatserna bör väl snarare ett fordon och styckningsplatsen vara brottsplatser? Eller är varenda plats där kvarlevorna befunnit sig brottsplatser?

Nej, jag vet inte vem eller om ens någon kommer att dömas, och vad rubriceringen blir vet jag inte heller.
Citera
2013-06-24, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det finns en nyhets artikkel där de 3 killar som hittatde den gula ICA påsen blev interviewed, och som jag kommer ihåg så blev all 3 nämde vid namn.
Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken web tidning det var, men det skulle vara möjligt at hitta på något sätt.

nsd.se En plastpåse med ett par vita herrkalsonger.

Bodensaren Joh@n Em@n och hans kamrater gjorde fyndet på tisdagskvällen på baksidan av Mjösjöberget, cirka en kilometer från platsen där kroppsdelar hittats.

Citera
2013-06-24, 10:05
Medlem
Cyborg_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Enligt ett PM jag fått för ett tag sedan, intressant om det stämmer.

Dagen hon försvann ringde KJ och ville prata allvar med VB och försöka starta om på ny kula efter 3 år. Morsan hade då sagt att hon inte skulle följa med , men hon sa att det inte var någon fara...

Som vanligt, ta det för vad det är, obekräftad uppgift.
------------------------------
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det kan inte stämma, eftersom modern inte visste vem VB var hos. Bara att kasta.

Bara för att modern kanske inte sett VB lämna bostaden och vem som hämtade henne kan du väl ej kategoriskt avfärda detta...
Citera
2013-06-24, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om du undrar så har du svaret här:

https://www.flashback.org/sp43632177

Och vad angår din syn på kvinnor så undrar jag hur du förklarar/försvarar dessa två inlägg:

https://www.flashback.org/sp38016808

https://www.flashback.org/sp38020115
Vad är detta???? Hur sjukt är inte detta sk förhör som pågick i natt av en helt oskyldig person?
Låt polisen hålla polisförhören och låt oskyldiga vara!
Koncentrera er på vad som kan ha hänt VB och sluta dra in massa människor som på något sätt eventuellt har en koppling till mordet som ni upptäckt via internet. Allt är taget helt ur luften!
För många oskyldiga har hängts ut här för att bli synade i sömmarna. Varför? För att ni ska kunna leka detektiver?
Fattar ni att det är riktiga människor som har ett eget liv/umgänge och som inte på något sätt hör hemma i teorier om mordet på VB.
Förstår ni vad det kan förstöra att bli uthängd här? Vad håller ni på med? Visa lite hänsyn och respekt hör ni och lämna oss oskyldiga Boden-bor ifred...
Citera
2013-06-24, 10:25
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Vad är detta???? Hur sjukt är inte detta sk förhör som pågick i natt av en helt oskyldig person?
Koncentrera er på vad som kan ha hänt VB och sluta dra in massa människor som på något sätt eventuellt har en koppling till mordet som ni upptäckt via internet. Allt är taget helt ur luften!
För många oskyldiga har hängts ut här för att bli synade i sömmarna. Varför? För att ni ska kunna leka detektiver?
Fattar ni att det är riktiga människor som har ett eget liv/umgänge och som inte på något sätt hör hemma i teorier om mordet på VB.
Förstår ni vad det kan förstöra att bli uthängd här? Vad håller ni på med? Visa lite hänsyn och respekt hör ni och lämna oss oskyldiga Boden-bor ifred...
Men ingen vet ju vem som döljer sig bakom nicket, alltså är ingen skada skedd, iaf inte i det fallet.
Citera
2013-06-24, 10:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove

Vederbörande har själv valt att lägga sig i diskussionen, och tacka fan för att folk undrar vad det är för ett stolpskott som har så morbida tankar och som dessutom mystifierar det gula huset. Den här personen kan hjälpa oss att förstå hur satanister tänker och om mordet kan ha kopplingar till personer med en dragning åt det hållet. Absolut till stor hjälp i skenet av att mordet kan ha rituella förtecken. Jag tycker att det är bra att en person med kunskaper och intresse för satanism och död hjälper oss här i tråden. Vi vet inte vem och varför mordet begicks, kanske kan den här personen hjälpa oss att förstå.

EDIT;Och vadå leka detektiver? Tråden bidrar med konkreta tips som kan hjälpa polisen, bl a har tråden pekat ut ett hett område där man borde söka efter VB, och där återfanns hon, så helt osmarta är vi inte, kanske borde polisen och MPS ta Flashbackdetektiverna på större allvar och följa upp lite fler tips.
Senast redigerad av OY 2013-06-24 kl. 10:51.
Citera
2013-06-24, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men ingen vet ju vem som döljer sig bakom nicket, alltså är ingen skada skedd, iaf inte i det fallet.
Men det spelar ju ingen roll ifall det är anonymt här, finns folk som vet vem som har den hemsidan och eftersom ni länkar hit och dit kan man lätt ta reda på vem det är.
Jag tycker bara det går för långt här inne emellanåt och att man bör vara lite försiktig när man analyserar människor som skulle eventuellt kunna ha med mordet att göra, det kan göra väldig skada. Respektera de oskyldiga, gå tillbaka till dig själv, hade du velat bli uthängd här? Svar Nej!
Utsätt då inte andra för det...
Och där var min predikan slut! Har ingen lust att va sur-kärring!
Citera
2013-06-24, 10:59
Medlem
Är det inte dags för en ny häktesförhandling i veckan eller vad är det som gäller egentligen?
Sist jag hörde något var att ÅK-sidan hade till den 14 juni på sig, någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in