2013-06-23, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nej, "judarna" har inte förstört världen. Däremot så förstörs nu det utrikespolitiska forumet på Flashback, men det är inte "judarna" som är skyldiga till detta.....

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Håller med om detta. Se mitt inlägg i tråden om nazisterna på Flashback, där den här forum-frågan väl egentligen hör hemma:

http://www.flashback.org/p44000040#p44000040

Så ni vill inte att folk skriver om judar i Politik - Utrikes? Ni tycker att det är okej att skriva om amerikaner, ryssar, serber, kroater, turkar etc., men inte om judar? Märkligt…
Citera
2013-06-23, 23:31
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folklorist
Så ni vill inte att folk skriver om judar i Politik - Utrikes? Ni tycker att det är okej att skriva om amerikaner, ryssar, serber, kroater, turkar etc., men inte om judar? Märkligt…

Skriv om Israel om du vill tala om politik utrikes. Alla världens judar tillhör inte något specifikt land. Jag är själv både född i Sverige och en svensk medborgare enligt mitt pass.
Citera
2013-06-23, 23:35
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Jag diskuterar gärna detta vidare, men PU är fel forum. Se i stället mina inlägg i tråden om nazisterna på Flashback:

http://www.flashback.org/p44000040#p44000040
Citera
2013-06-23, 23:58
Bannlyst
Citat:
Förstår du inte att bekännelser som framtvingats under tortyr är intet värda?

Fast det gäller väl inte när det är tyskar som torteras?

It wasn’t until the aftermath of the Second World War that America suffered the scandal of prison torture. The Jewish media supremacy makes few Americans of today aware of the scandals surrounding the Nuremberg and other war crimes tribunals against the Germans. Sen. Robert Taft of Ohio held congressional hearings that documented the widespread torture of German detainees long after the ending of hostilities.

Army investigators discovered, for instance, that in a group of 139 German detainees, 137 had endured testicular damage at the hands of their interrogators. An American judge who was a member of the Simpson Army Commission that investigated the methods used at the Dachau Concentration Camp spoke out against these policies. In the January 9, 1949, Washington Daily News and in the January 23, 1949, London Sunday Pictorial he told of some examples of the use of torture.

. . .The investigators,??? he said, “would put a black hood over the accused’s head and then punch him in the face with brass knuckles, kick him and beat him with rubber hoses. . . . All but two of the Germans, in the 139 cases we investigated, had been kicked in the testicles beyond repair.

John F. Kennedy talks about Sen. Taft in his bestselling book, Profiles in Courage. A widely popular Senator and the front runner for nomination to President of the United States, Taft risked and ultimately sacrificed his own presidential ambitions to stand up on what he felt was a vital principle of American morality, and it earned him a place in Kennedy’s popular book. Taft ‘s congressional inquiries made very obvious the Jewish elements behind these outrages.

http://www.davidduke.com/?p=186
Citera
2013-06-24, 00:30
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Vilken idiotisk kommentar. Du länkar till dina gamla inlägg hela tiden:

Att posta länkar är OK då det spar utrymme. Problemet med dig är att du är så förälskad i dina textsnuttar att du gång på gång åter-citerar hela textmassan från dina tidigare inlägg.

Ser för övrigt att du fortsatt med den ovanan i svaret till thewellovedone:

http://www.flashback.org/p44026210#p44026210

Citat:
Det här svaret är otillfredsställande av (åtminstone) två anledningar. Först och främst så handlar det inte bara om Kaganovich; judiska kommunister förtryckte och mördade otaliga östeuropéer, vilket jag skrivit om här:

Struntsnack. Ditt inlägg - som jag svarade på - handlade om Kaganovich och ingen annan, och du jämförde honom med Hitler:

http://www.flashback.org/p44013138#p44013138

Nu försökte du byta ämne, som antisemiter under press ofta gör.

Citat:
Nästan alla vet vem Himmler/Göring var, men nästan ingen känner till juden Lazar Kaganovich som mördade omkring 7 miljoner slaver. Är det logiskt? Vad tror du det beror på?

Himmler och Göring jobbade direkt under Hitler. Kaganovich jobbade under Molotov, som i sin tur tog order av Stalin. En bättre jämförelse vore nog någon nazist längre ner i hierarkin.

För övrigt är det fel att påstå att Kaganovich mördade 7 miljoner människor därför att:

1) Kaganovich var inte ensam ansvarig för kollektiviseringen.
2) Det är oklart om massvälten var planerad (dvs. ett mord).
3) det var inte 7 utan högst 3,5 miljoner som svalt ihjäl.

Citat:
Och vad sägs om följande fråga: Nästan alla känner till den så kallade förintelsen, men nästan ingen har hört talas om Holodomor. Vad beror det på?

Kanske därför att ukrainarna inte sjäva är överens om det var ett folkmord eller bara en katastrofal massvält? Den ukrainske presidenten Viktor Yanukovych sade ju nyligen:

"The Holodomor was in Ukraine, Russia, Belarus and Kazakhstan. It was the result of Stalin's totalitarian regime. But it would be wrong and unfair to recognize the Holodomor as an act of genocide against one nation."

http://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor

Citat:
”3,5 miljoner”. Givetvis. Så här står det på Wikipedia:

Total deaths 1.8–7.5 million

Det står så i marginalen, ja. Men om du läser själva texten så står det:

The estimates of the death toll by scholars varied greatly. Recent research has narrowed the estimates to between 1.8 and 5 million, with modern consensus for a likely total of 3–3.5 million.

Jag tog alltså till i överkant genom att välja 3,5 miljoner, den övre gränsen enligt "modern consensus".

Av texten framgår det också att de avsevärt högre siffror som ibland förekommer syftar på befolkningsförlust, alltså också ofödda barn under nästa generation.

Med samma (brist på) logik skulle man kunna hävda att Hitler och de tyska nazisterna mördade 20 miljoner judar.
Citera
2013-06-24, 00:33
Bannlyst
Citat:
Hur ska vi 2500 år senare tolka denna typ av bibelcitat? Är det en uppmaning til dagens människor - judar såväl som kristna - att gå ut och slå ihjäl våra grannar? Självfallet inte!

Gamla Testamentets judendom var en krigisk religion, ingen som läst Bibeln kan förneka det. Men det speglade helt enkelt dåtidens samhälle där man låg i ständiga krig med andra folk och stammar.

Struntprat (som vanligt). Det kvittar när dessa texter skrevs därför att judarna följer dem än idag. Så här sa Ovadia Yosef för några år sedan:

"Why are Gentiles needed? They will work, they will plow, they will reap. We will sit like an effendi and eat. That is why Gentiles were created."

"Gentiles were born only to serve us. Without that, they have no place in the world – only to serve the People of Israel."

http://en.wikipedia.org/wiki/Ovadia_Yosef#Remarks_regarding_gentiles

Och så har vi följande uttalande om araber:

"In 2001 Yosef was quoted as calling for the annihilation of Arabs, instructing his followers that "It is forbidden to be merciful to them. You must send missiles to them and annihilate them. They are evil and damnable.""

http://en.wikipedia.org/wiki/Ovadia_Yosef#Remarks_regarding_Arabs_and_Palestini ans

Det som verkligen är anmärkningsvärt är att Yosef inte är en okänd privatperson utan en av Israels mest inflytelserika rabbiner. Och många andra rabbiner säger samma sak, som till exempel Yitzhak Shapira:

"There is a reason to kill babies [on the enemy side] even if they have not transgressed the seven Noahide Laws because of the future danger they may present, since it is assumed that they will grow up to be evil like their parents."

In October 2010, he urged Israel Defense Forces soldiers to use Palestinian civilians as human shields, claiming that it was against "true Jewish values" for a soldier to endanger his life for the sake of enemy soldiers or civilians.

http://en.wikipedia.org/wiki/Yitzhak_Shapira

Och Israels lagar är baserade på samma talmudiska hat som rabbinerna förespråkar:

Israel upholds citizenship bar for Palestinian spouses

Israel's Supreme Court has upheld a law banning Palestinians who marry Israelis from gaining Israeli citizenship.

"Human rights do not prescribe national suicide," Judge Asher Grunis wrote in the judgement.

http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-16526469

Och här kan man läsa om Israels krigsförbrytelser mot araber:

https://www.flashback.org/sp43166175

https://www.flashback.org/sp43195344
Citera
2013-06-24, 00:38
Medlem
Citat:
Så har diskussionens skalpell skalat bort det ytliga lagret av civilisation och fram i ljuset kryper det antisemitiska trollet. Det finns alltså folk i dagens Sverige som på fullt allvar tror att judarna ägnar sig åt ritualmord.

Jag vet inte riktigt var jag ska börja, för du har ju i andra sammanhang gett intryck av att vara en rationell person.

Citat:
Förstår du inte att bekännelser som framtvingats under tortyr är intet värda? Tror du också att alla de häxor som brändes på bål verkligen flög till Blåkulla? De "erkände" ju nästan alla under tortyr att så skett. Precis som vissa judar under tortyr "erkände" att de mördat kristna barn.

Vad bygger du det på. Absolut ingenting, rena spekulationer. Är allt som avslöjar judarnas brott tortyr, bluff och antisemitism?

Hur skall man tolka andra avrättningar som förekommit. Har alla historiska brott erkänts av tortyr?

Även när judarna själv erkänner det räcker det inte. Jag skall tala om för dig en sak, häxor var benämningen på människor praktiserade spådom och trolldom vilket var förbjudet enligt den mosaiska lagen. Under medeltiden var Europa underordnad den katolska kyrkan/lutherska läran och länderna dömde i enlighet med kristen lag. I Sverige dömdes människor parallellt med Mose lag sedan år 1607 där det ingick ett förbud mot trolldom och spådom. Alltså är det inte bara något taget ur luften.

Detta har sina grunder i femte moseboken kapitel 18:

"Hos dig får det inte finnas någon som offrar sin son eller sin dotter på bålet, ingen spåman, teckentydare, svartkonstnär eller trollkarl, ingen som ägnar sig åt besvärjelser, som rådfrågar de dödas andar eller spådomsandar och söker vägledning hos de avlidna. Herren avskyr alla som gör detta"

Citat:
Du citerar Yalkut Shimoni, en kompilering av judiska bibelkommentarer som skrevs på 1300-talet, som stöd för dina teorier. Där sägs det tydligen på ett ställe att det är en av Gud accepterad gärning att döda "icke fromma".

För det första så vet varken du eller jag om just det citatet är korrekt återgivet eftersom det bara finns på antisemitiska websidor. Någon online-version av Yalkut Shimoni har i vart fall inte jag hittat.

Tror du på fullt allvar att judar skulle publicera det som skulle kunna bidra till rättfärdigande av en judisk utrotning

Citat:
För det andra så behöver du inte gå till medeltida judiska bibelkommentarer för att hitta krigiska citat. Det räcker med att läsa Gamla Testamentet. Det mest kända citatet är väl Guds uppmaning till Saul att döda amalekiterma.

Hur ska vi 2500 år senare tolka denna typ av bibelcitat? Är det en uppmaning til dagens människor - judar såväl som kristna - att gå ut och slå ihjäl våra grannar? Självfallet inte!

Fast nu får du väl ändå skilja på bibliska berättelser och lag stadgar. Talmud är judarnas centralskrift och lagbok. Det är Talmud som lär juden att praktisera sin religion - definiera världen, människor och sina handlingar. Utifrån Talmud kan du leva som en jude. Utifrån Talmud är det vi hittar snuskigheter som att Jesus kokar i avföring, att icke-judar endast lever för att tjäna judarna, att goyim är som djuren, att goyim kan rånas, att goyim kan dödas, att goyim har sex med djur, ränta på goyim, att goyim förtjänar döden ifall goyim studerar talmud etc.

Talmud uppmanar till rasism, folkmord, hat, slaveri, världsstat, stöld, tortyr, pedofili, diskriminering på alla som inte är judar. Tänk dig nu att det är detta som rättfärdigar judarnas folkmord på européer, palestinier och resterande människor. Talmud förespråkas av världens alla judar vilket är skrämmande. Det liknar ingenting annat som finns i världen.

Det är inte särskilt konstigt att bolsjevikerna utrotade människor. Man hade stöd i Talmud

Citat:
Det finns inga belägg för att vare sig judar eller kristna någonsin använt bibelcitat för att motivera ritualmord på vare sig barn eller vuxna. Eller att man överhuvud taget ägnat sig åt ritualmord i någon av de abrahamitiska religionerna.

https://www.youtube.com/watch?v=b98ch_Pyi-Y

Citat:
Om du verkligen sätter dig in i några av de fall där judar under medeltiden dömdes för ritualmord - och inte bara läser antisemitiska texter - så finner du att "bevisen" nästan alltid var rykten och hörsägen. Och förstås bekännelser framtvingade under tortyr.

Det är generande att ens behöva diskutera medeltida myter och vanföreställningar när vi lever i ett modernt samhälle. Jag hoppas verkligen att du blir klokare med åren och så småningom inser hur absurda dessa ritualmordsteorier är.

Du menar alltså att alla omfattande anklagelser från Marocko, Ungern, Ryssland, England, Frankrike, Georgien, Syrien, Irak, Italien, Portugal ända bort till USA bara var antisemitiskt nonsens. Precis allihopa?

Jag är tämligen säker på att det skett och med stöd av Talmud. Utan tvekan, det är judar vi pratar om
Senast redigerad av Kamora 2013-06-24 kl. 00:47.
Citera
2013-06-24, 00:47
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Vad bygger du det på. Absolut ingenting, rena spekulationer. Är allt som avslöjar judarnas brott tortyr, bluff och antisemitism?

Hur skall man tolka andra avrättningar som förekommit. Har alla historiska brott erkänts av tortyr?

Även när judarna själv erkänner det räcker det inte. Jag skall tala om för dig en sak, häxor var benämningen på människor praktiserade spådom och trolldom vilket var förbjudet enligt den mosaiska lagen. Under medeltiden var Europa underordnad den katolska kyrkan/lutherska läran och länderna dömde i enlighet med kristen lag. I Sverige dömdes människor parallellt med Mose lag sedan år 1607 där det ingick ett förbud mot trolldom och spådom. Alltså är det inte bara något taget ur luften.

Detta har sina grunder i femte moseboken kapitel 18:

"Hos dig får det inte finnas någon som offrar sin son eller sin dotter på bålet, ingen spåman, teckentydare, svartkonstnär eller trollkarl, ingen som ägnar sig åt besvärjelser, som rådfrågar de dödas andar eller spådomsandar och söker vägledning hos de avlidna. Herren avskyr alla som gör detta"

Tror du på fullt allvar att judar skulle publicera det som skulle kunna bidra till antisemitism

Fast nu får du väl ändå skilja på bibliska berättelser och lag stadgar. Talmud är judarnas centralskrift och lagbok. Det är Talmud som lär juden att praktisera sin religion - definiera världen, människor och sina handlingar. Utifrån Talmud kan du leva som en jude. Utifrån Talmud är det vi hittar snuskigheter som att Jesus kokar i avföring, att icke-judar endast lever för att tjäna judarna, att goyim är som djuren, att goyim kan rånas, att goyim kan dödas, att goyim har sex med djur, ränta på goyim, att goyim förtjänar döden ifall goyim studerar talmud etc.

Talmud uppmanar till rasism, folkmord, hat, slaveri, världsstat, stöld, tortyr, pedofili, diskriminering på alla som inte är judar. Tänk dig nu att det är detta som rättfärdigar judarnas folkmord på européer, palestinier och resterande människor. Talmud förespråkas av världens alla judar vilket är skrämmande. Det liknar ingenting annat som finns i världen.

Det är inte särskilt konstigt att bolsjevikerna utrotade människor. Man hade stöd i Talmud

https://www.youtube.com/watch?v=b98ch_Pyi-Y

Du menar alltså att alla omfattande anklagelser från Marocko, Ungern, Ryssland, England, Frankrike, Georgien, Syrien, Irak, Italien, Portugal ända bort till USA bara var antisemitiskt nonsens. Precis allihopa?

Jag är tämligen säker på att det skett och med stöd av Talmud. Utan tvekan, det är judar vi pratar om

Talmud hör hemma i religion och har ingenting med politik att göra. Majoriteten av världens judar är sekulariserade och har aldrig ens läst skrifterna som du hänvisar till.
Senast redigerad av Himmler! 2013-06-24 kl. 00:50.
Citera
2013-06-24, 01:16
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
I Sverige dömdes människor parallellt med Mose lag sedan år 1607 där det ingick ett förbud mot trolldom och spådom. Alltså är det inte bara något taget ur luften.

Men vänta nu här, menar du att "trolldom" fungerar i den verkliga världen?
Citera
2013-06-24, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Men vänta nu här, menar du att "trolldom" fungerar i den verkliga världen?

Man kan väl inte förneka att människor försökt genomdriva exorcism och spådom
Citera
2013-06-24, 12:31
Medlem
Citat:
Korrekt att ordet vernichtung inte användes i Wannseeprotokollet eftersom Eichmann fick en uttrycklig order av Heydrich att "sanera" det innan det justerades. Det var därför jag talade om Wannseeprotokollet och andra dokument. I domstolsförhören med Eichmann berättar han själv:

Ja, det sade han senare i israelisk fångenskap. Fast där fanns det ju goda möjligheter för diverse intressen att utöva påtryckningar på denne "nyckelperson" i sammanhanget, så att han vittnade "rätt" när det begav sig.

Nu vet jag inte om han talade sanning eller ej, men det finns hur som helst (mig veterligen, åtminstone) inga samtida dokument som kan bekräfta den version han uppgav på 60-talet och som talar om en organiserad judeutrotning à la filmen Conspiracy. Och det var bara det som jag ville uppmärksamma litet som hastigast.

Citat:
Nu åberopade jag inget annat än Wikipediaartikeln, men efter att ha granskat den ryska artikel som den artikeln i sin tur hänvisar till håller jag med om att det finns vissa oklarheter.

Den ryska artikeln handlar förvisso om blood libel i Ryssland, alltså anklagelser om att judarna ägnar sig åt ritualmord. Wilton kommer in i bilden när man diskuterar mordet på tsarfamiljen 1918, som Wilton och andra framställt som en judisk konspiration.

Kopplingen till judiska ritualmord finns i Wiltons skildring av den källare där tsarfamiljen avrättades, där han felaktigt påstår att det fanns "kabbalistiska tecken" skrivna på väggen, vilket alltså antyder att någon slags judisk rit ägt rum:

Зато под пером Уилтона "знаки" стали "каббалистическими", хотя ни один знаток каббалы не мог их расшифровать.

Det är förvisso en något indirekt anklagelse, men som du säkert vet jobbar antisemiter ofta så: genom antydningar som inte kan missförstås av den som är insatt i de antisemitiska myterna.

Jag har inte läst Wilton bok, men utgår jag från den ryska artikeln sägs det mycket riktigt att han rapporterade om kabbalistiska tecken på väggen. Artikeln i sig förnekar inte att det skulle ha funnits något konstigt klotter där, men menar att detta nog snarare skulle kunna vara skrivfel producerade av samma penna som också skrev Heine-verser på samma källarvägg. ("Скорее всего, эти загогулины были пробой пера перед тем, как сделать немецкую надпись.")

Att icke-judar kan missta sig på en sådan sak är väl inte osannolikt, särskilt när sammanhanget (med citatet ur Belsatzar) lätt inbjuder till en tolkning med judiskt religiös anknytning. Jag ser ingen anledning att misstänka att Wilton medvetet förvrängde något om detta på antisemitiska bevekelsegrunder; möjligen misstog man sig på klottrets betydelse, och så återgav den brittiske journalisten detta misstag i god tro.

I vilket fall är det ju en sådan möjlig felaktighet något helt annat än att tala om judiska barnamord i påskatider och sådana saker, och den utgör enligt mig ingen anledning att utan vidare avfärda honom som "foliehatt" eller liknande. Wikipedia-artikeln är direkt lögnaktig och smutskastande.
Citera
2013-06-24, 12:34
Medlem
Citat:
Jag förstår givetvis att min åsikt inte är viktig, men jag måste ändå säga att jag blir besviken när jag läser detta. Ta en titt på följande inlägg:

https://www.flashback.org/sp44026210

https://www.flashback.org/sp44013055

Tycker du verkligen att judekritikerna har fel?

Låt oss säga så här: Jag håller inte med om allt som den judekritiska sidan säger. Däremot ser jag ett självklart värde i att man på ett kritiskt och sakligt sätt granskar framför allt den politiskt organiserade judenhetens inflytande. (Till exempel ADL, AIPAC och liknande, eller här i Sverige till exempel SKMA.) Diskussion kring till exempel det judiska inflytandet i Sovjetunionen och kommunistiska ideologier är också ofta intressanta. Likaså mer indirekt judisk inblandning i politiken, till exempel genom finansiering av vissa politiska intressen i bland annat USA.

Den judiska religionen, åtminstone i dess klassiska form, finner jag personligen ytterst osmaklig: ett bedrövligt, frånstötande hopkok av rasistiska idékomplex som jag ser det som min medmänskliga plikt att kraftigt fördöma. (Vilket dock inte betyder att jag är emot alla enskilda judar.)

Samtidigt står jag fast vid min åsikt att denna tråd är illa formulerad. Det finns dåligt med diskussionsunderlag i trådstarten, och framför allt är ämnet alldeles för brett. Det blir under dessa omständigheter svårt att föra en vederhäftig och sammanhängande diskussion; snarare blir det spridda skurar av enstaka skottväxlingar mellan pro- och antijudiska debattörer, utan större värde. (Att sedan vissa skribenter medvetet går in för att sabotera tråden gör förstås inte saken bättre, men det förblir min enkla åsikt att den inte var något vidare till att börja med.)
Senast redigerad av Menschenkind 2013-06-24 kl. 12:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in