2013-06-22, 04:24
Medlem
Seungris avatar
Såg Drug War av Johnnie To. Jag kan verkligen rekommendera den.

http://www.imdb.com/title/tt2165735/
Citera
2013-06-22, 12:04
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seungri
Såg Drug War av Johnnie To. Jag kan verkligen rekommendera den.

http://www.imdb.com/title/tt2165735/
Oh wow! Älskar To, den verkar riktigt bra, på väg hem i skrivande stund!

Angående Stoker så håller jag med ovanstående. Den var okej, ganska bra. Väger mellan en 2a och 3a för min del. Bland det sämre jag sett av karln faktiskt, men för det inte dålig. Stoker och Im a Cyborg är de två svagaste filmerna som han har gjort! I alla fall av de jag sett...

Jo, jag kan tillägga att den var väldigt snygg! Stoker menar jag då. Värd att se, om så bara för ögats fröjd!
Senast redigerad av alprazolam_ 2013-06-22 kl. 12:08.
Citera
2013-06-23, 08:51
Medlem
alprazolam_s avatar
Jag har nästan sett klart Drug War nu och den har hittills varit bra! Känns som även jag kan rekommendera den redan om det inte fallerar totalt här mot slutet nu...
Citera
2013-06-23, 09:58
Medlem
alprazolam_s avatar
Sådär då var filmen slut. Den var bra och jag kan rekommendera den. Filmen som helhet var bra, och jag gillade verkligen slutet! Den var minst en stabil 3/5. Bra slut, bra handling, bra skådespeleri och bra action. Kanske möjligen ett något högre betyg också. Fans av To lär inte bli besvikna! Jag blev det då åtminstone inte...
Citera
2013-06-23, 11:51
Medlem
morkfromorks avatar
Såg Switch idag på bio, jag tyckte den var helt fantastisk men det låga betyget på IMDB kommer just av att de tryckte in tonvis med action och visuellt godis i en film med lite klen story, det fanns inte 5 sekunder utan action utan full rulle, hela tiden.

6.5 / 10

http://www.imdb.com/title/tt2460488/?ref_=sr_4
Citera
2013-06-23, 14:20
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Såg Switch idag på bio, jag tyckte den var helt fantastisk men det låga betyget på IMDB kommer just av att de tryckte in tonvis med action och visuellt godis i en film med lite klen story, det fanns inte 5 sekunder utan action utan full rulle, hela tiden.

6.5 / 10

http://www.imdb.com/title/tt2460488/?ref_=sr_4
Haha! 1,2 på IMDb måste vara bland det lägsta betygen jag sett där! Struntsamma, jag väljer att lita på dig i det här fallet. Tyckte den verkade underhållande, och jag har alltid ansett att tonvis med action kan kompensera för en klen story. Om det är välgjort vill säga. Jag återkommer med några rader när jag har sett den. Tack för tipset!
Citera
2013-06-23, 16:06
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Haha! 1,2 på IMDb måste vara bland det lägsta betygen jag sett där!

jag trodde att 1.8 var lägsta, tydligen inte!

Du som gillar grafik, visuella effekter, fina kinesiska flickor, du kommer ge en åtta
Citera
2013-06-23, 19:22
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
jag trodde att 1.8 var lägsta, tydligen inte!

Du som gillar grafik, visuella effekter, fina kinesiska flickor, du kommer ge en åtta
Det låter kanoners ju!
Citera
2013-06-23, 19:24
Medlem
Ong bak helt klart
Citera
2013-06-24, 00:28
Medlem
InternationalWOTs avatar
Såg Drug War nyss. Oerhört standardaktig Hong kong kriminalare, ned till polisens teamsammansättning med den ensamma kvinnan i det manliga teamet (skulle inte förvåna mig om det finns undersökningar som visar att det faktiskt är Johnnie To som satt denna standard ). Filmen innehåller ett par ofrivilligt (?) komiska ögonblick, som två dövstumma gangsterbröder som envisas med att utstöta diverse svindjursliknande läten när de ska kommunicera, samt fruktansvärt lökiga skjutscener. På det stora hela får man serverat ungefär vad som förväntas av denna typ av Hong Kong film.

2 av 5
Citera
2013-06-24, 00:52
Medlem
DumBeasts avatar
For Love's Sake (Takashi Miike, 2012)

For Love's Sake är en musikal som för tankarna till de mest uppenbara amerikanska föregångarna med stridande gäng, klasskamp och krångliga kärleksrelationer. Den är också en hyllning till 60- och 70-talets japanska ungdomsfilmer. Den är en actionfilm i stil med Miikes Crows Zero-filmer. Den är en sukeban-film. Den är en bancho-film. Den har humor som påminner om nyare filmer som Yudai Yamaguchis Cromartie High. Jag vet inte om det är en drift med att tonåringar i amerikanska filmer ofta spelas av 30-åringar, men i flera japanska highschool-filmer finns ”studenter” som utan att hymla med det har passerat 40-strecket för längesen. Allt knyts samman av musiken som är en blandning mellan nyskrivna och gamla låtar, antagligen det enda sättet att hålla ihop en så spretig film.

Men det som till slut gör den till en typisk Miike-film är inte den saliga blandningen av genrer, utan hur de blandas. Vill man så behöver man inte lämna hjärnan vid dörren för att kunna tycka om For Love's Sake, det räcker att man sett en del av Miikes tidigare filmer. Den gemensamma nämnaren är nostalgi. Miike säger själv i en intervju att han speciellt riktat in sig på läsarna av originalmangan som målgrupp. De som var födda på slutet av 50-talet och början på 60-talet. De som inte bara växte upp med West Side Story utan också med seishun eiga, Yujiro Ishihara, pinky violence, Meiko Kaji o.s.v. Det som jag uppfattar som den djupare kopplingen till Miikes filmografi är inte den på ytan tydliga likheten med t.ex. Crows Zero, utan scenerna med Makoto Taiga som barn. Young Thugs – Nostalgia som Rakii nämnde i ett tidigare inlägg är en klockren referens till vad For Love's Sake egentligen handlar om. Trots att slagsmålen är så våldsamma påminner de mer om barnslig lek och typiskt för Miike så har ungdomars våld mot varandra nästan aldrig några konsekvenser. Först när vuxna blir inblandade blir konsekvenserna ödesdigra.

En koppling som Tom Mes gör i sin nya bok om Miike, Re-agitator, anspelar på filmens titel och meddelandet i början av filmen att kärleken är ett slagfält. Våldet finns där för kärlekens skull, det är nödvändigt. Något som går att knyta ihop med flera av Miikes filmer.

Men oavsett hur man väljer att se den så är det en fruktansvärt underhållande film. Musikalnumren, alla referenser till gamla filmer och de vilda slagsmålen täcker upp för den tunna storyn och får två timmar och en kvart att flyga förbi, oavsett om man har hjärnan påkopplad eller inte.
Citera
2013-06-24, 01:26
Medlem
ManilaCowboys avatar
Såg en filippinsk crime/thriller för några veckor sedan som var helt okej och som jag tänkte tipsa om här --> Graceland (2012). Finns trailer på imdb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in