2013-06-21, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Bilden stöder vittnesmålen som säger att ved till viss del användes som bränsle i ugnarna.

Gör den? Allt den visar är att det fanns en vedtrave någonstans. (Kanske i Auschwitz, kanske på annat håll.) Även om veden verkligen låg i Auschwitz sägs inget om vad den användes till. (Därtill skall också läggas att bolsjevikiska fotografier till att börja med är i stort sett värdelösa som källor, då de i regel enbart är bluff och båg.)

Citat:
Har du någon förklaring till vittnesmålen från Dresden där kremeringsgropar användes på exakt samma sätt som i Auschwitz?(se mitt svar till Erleb i inlägg#2733)
Judisk konspiration i självaste Dresden?

Ja, ditt tramsande om Dresden här och tidigare är både ledsam och irriterande läsning. Inte enbart för att den inte hör till ämnet. Litet mer respekt än så för de tiotusentals oskyldiga män, kvinnor och barn som där föll offer för de allierades urskillningslösa bombterror och massmord tycker jag nog att du kan kosta på dig.

Men angående din fråga, Dresden låg väl till att börja med inte mitt i ett träsk? Fast om dessa gropar har jag inte läst på ordentligt, så tills vidare utesluter jag inte deras existens. (Även om det av det jag nu känner till verkar som om de också kan höra till Holocaust-mytologin snarare än historien.)

Citat:
Har du någon källa till ditt påstående att krematorieugnarna i Auschwitz inte fungerar med ved som bränsle?Du börjar nämligen låta som den doktor eller professor i kremering du INTE påstod att du var.

Det behövs inga professurer för att känna till att ved antänds vid annan temperatur än koks, brinner med annan temperatur, har ett annat energiinnehåll per massa såväl som volym och ger andra restprodukter. Dessa och andra egenskaper gör att en kokseldad ugn inte är lämplig att eldas med ved. Det är inte konstigare än att vilken maskin som helst behöver rätt bränsle, det som den är konstruerad för att nyttja.

Står det något i den manual du citerar nedan om att koksbränsle vid behov kan ersättas med ved och halm?

Annars börjar vi ju nu komma ganska långt bort från ursprungsfrågan, som handlade om Henryk Taubers uppgifter om kroppar som brinner utan stödbränsle. Håller du alltså med mig om att detta vittnesmål inte är trovärdigt, då du nu inte längre tycks argumentera för detta utan hellre håller på halmen och veden?
2013-06-21, 10:24
Medlem
Citat:
Visa vart i mina länkar det pratas om att "den mytiska Topf-ugnen" skulle ha varit i drift.

Att det är incineratorer din sida talar om framgår väl rätt klart av texten som citerades i inlägg #2747? De påstår där att sådana skulle vara direkt jämförbara med Auschwitz-ugnen. (Och dessutom påstår de att dessa kan bränna slaktavfall med 85 % vatteninnehåll utan stödbränsle, vilket som sagt låter ytterst konstigt i mina öron.)

Citat:
Nu är "professorn" ute och cyklar igen:

"Holocaust revisionists" answer by claiming that continuous operation harms the furnaces. However, the opposite is true; keeping the furnaces hot, and avoiding repeated changes of temperature, actually preserves the furnace. This fact is acknowledged in a letter from the furnace manufacturer firm Topf to the Mauthausen SS Construction Administration, July 7 1941:

"It is not harmful to operate the incinerators day and night, if required, since the fire clay lasts longer when an even temperature is maintained".

(Quoted in Danuta Czech's "Auschwitz Chronicle 1939-1945", p. 71-2)

Och här talas det som synes om en incinerator igen. Vilket alltså inte är detsamma som en kremeringsugn, i vilken kroppen inte utsätts för några öppna lågor utan enbart hetta. Är detta en översättningsmiss, eller avser brevet ett annat slags ugn? För att reda ut den saken vore det förstås intressant att se det i dess helhet.

Att ugnarna inte gick dygnet runt dagar eller veckor i sträck är väl annars närmast en självklarhet. Det behövs underhåll och rengöring för att de skall fungera. Det står det ju rentav i manualen du själv citerar nedan, att daglig rengöring och vård var nödvändig för Auschwitz-ugnarna: Every evening, the furnace fire bars must be cleaned of clinker and the cinders removed. (Intressant för övrigt att samma sida har med två sådana till synes motsägelsefulla påståenden och menar att båda stämmer . . . ) Exakta siffran för hur aktiva ugnarna var när de gick som mest vill jag inte uttala mig om; Mattogno har jag för mig talar om sisådär 20 timmar/dygn, vilket nog inte är omöjligt under en kortare period.

För övrigt undanber jag mig spydiga tillmälen och dylikt omoget debattsabotage.

Citat:
Här är en länk till ugnarnas manual:

Texten säger dock inte vad du tycks tro att den gör. Det som står är till att börja med att man inte skall bränna på lägre temperatur än 800 grader. Detta låter helt rimligt och är inget som jag har något att invända mot. Sedan står det även att temperaturen när ugnarna nyttjas hårt kan stiga uppåt 1100 grader eller högre om detta inte förhindras (och att detta är taket som man bör hålla sig under). Ingenting sägs om att detta skulle vara medeltemperaturen vid för ugnarna typisk verksamhet. Att 1100 grader (eller 1000, beroende på modellen) var maxtemperaturen skrev jag ju själv i inlägg #2758.

Citat:
Kremeringstemperaturen är en fråga som enbart är viktig när det gäller kremeringens "renhet".
Renheten och blandning av aska är givetvis helt oviktigt när det gäller förintelsen:

Higher temperatures result in "cleaner" cremation, but are not essential for the burning time. A detailed study, presented in the 1975 conference report of the Cremation Society of Great Britain (see summary of results in p. 88), proved that in the range of temperatures between 500 and 1100 degrees Centigrade, there is only a margin of 6 minutes in the cremation time.

Detta är däremot synnerligen intressant om det stämmer. Utifrån vad jag läst krävs högre temperaturer än den här nämnda siffran på 500 grader för att effektivt kunna verkställa en kremering. Till exempel skriver Mattogno om ett minimum på 600-700 grader (" . . . at temperatures under 700 to 600° C (1290 to 1110° F) the body merely chars."). Och han tycks också åberopa källor från samma kremeringskonferens i sin artikel (se sektion 3.6 i det länkade dokumentet), fast utan att nämna något om detta. Finns 1975-dokumentet tillgängligt på nätet, så att man kan se vem det är som eventuellt utelämnar eller förvanskar uppgifter?

Citat:
EDIT:Intressant att du uteslutande använder revisionistiska källor som stöd till dina påståenden,börjar din lismande fasad månde krackelera?

Jag har ingen fasad att krackelera, käre vän, eftersom jag inte har något att dölja. Du å din sida tycks, om man nu skall dra ned diskussionen på den nivån, både nu och tidigare ha blivit påtagligt rubbad ur fattningen av att jag ifrågasatt några av dina påståenden.

Detta är dock inte det intressanta här, vi talar ju nämligen om historiska, arkeologiska och tekniska fakta om bland annat Auschwitz, inte om varandra, eller hur?

När skall vissa personer här förstå att i vederhäftig debatt så angriper man sakargumenten? Man uttrycker sig inte nedlåtande om sina meddebattörer eller försöker tillvita dem allehanda skumma motiv och bevekelsegrunder.

Och anledningen till att jag citerade en "revisionistisk" källa är förstås den enkla sådana att av det jag har läst om kremering i Auschwitz så framstår Mattogno som en av de få som faktiskt granskar dessa processer kritiskt och vetenskapligt och skriver litet mer utförligt om dem, inkluderande siffror och beräkningar. Dysterkvistarna på den "Förintelse-ortodoxa" sidan tror ju som bekant vanligen på det som deras "ögonvittnen" berättar om -- bland annat självförbränning och eldsprutande skorstenar -- utan vidare mycket kritisk reflexion, och intresserar sig sällan för sådana detaljer som temperaturer. Eller har du månne sett några ingående tekniska beskrivningar av krematorierna som jag missat hos Christopher Browning, Lucy Dawidowicz, Deborah Lipstadt eller någon av de andra stöttepelarna för det etablisemangstrogna Holocaust-narrativet?
Senast redigerad av Menschenkind 2013-06-21 kl. 10:29.
2013-06-21, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menschenkind
Pfannenstiel, ja. Motsäger du dig inte själv här? Först säger du att det inte är sannolikt att han skulle ha gått med på ett falskt påstående om att han besökt lägret för att slippa åtal, sedan skriver du alldeles inunder: "Hade Pfannenstiel förnekat [det påstådda] besöket hade han troligen riskerat åtal."

Det senare påståendet är också det som ligger sanningen närmare, åtminstone såvitt jag kan bedöma. Det tycks alltså, om vi går på det du säger, som om den arme professor Pfannenstiel mycket riktigt hade alla skäl att "spela med" och bekräfta Gersteins tokerier, för annars väntade mycket riktigt sannolikt obehag och repression för hans egen del.-----------------------------
Jag lägger ut länken igen , så får var och en får bedöma den. Det gäller alltså hans under ed avgivna utsaga till domstolen i Darmstadt 1950. Professor Wilhelm Pfannenstiel http://www.nizkor.org/ftpcgi/people/p/pfannenstiel.wilhelm berättar alltså att han och Kurt Gerstein i augusti 1942 besökt Belzec och detaljerat att de sett en gasning tillsammans, samt att han innan besöket inte visste om vad som förekom där. Han återger samtal med ansvariga för Belzec, samt att han därefter protesterat mot gasningarna hos en myndighetsperson i Berlin. Han kritiserar slutligen överdrivna uppgifter av Gerstein, bl.a. om att 25 millioner gasats ihjäl, men dessa lämnade denne under den kortvariga fångenskapen i Frankrike 1945, där han tydligen själsligt bröts ner. Han behandlades tydligen där som en svår krigsförbrytare, vilket troligen ledde till hans självmord.

På hemresan från Belzec i aug. 1942 råkade Gerstein på tåget träffa den svenske diplomaten Göran von Otter och berättade för honom detaljerat bl.a. om besöket i Belzec. Denne rapporterade till UD, men tydligen ansågs det 1942 för fantastiskt för att där bli riktigt trott. von Otter trodde dock honom, då han kände till liknande uppgifter och när han under 1945 fick kännedom om att Gerstein befann sig i fransk fångenskap skrev han ett för honom friande brev till vederbörande myndighet, men då var Gerstein alltså död.

Gerstein hade även vänt sig till andra neutrala ambassader samt Vatikanen för att få krigsförbrytelserna stoppade men utan resultat.

Att Pfannenstiel ändrade sin utsaga från 1947 berodde uppenbart på att han insåg att den var ohållbar. Allför många av de som varit knutna till Belzec kände till Pfannenstiels och Gersteins besök där. En krigsförbrytarrättegång mot de ansvariga i Belzec och dess personal förbereddes där det säkerligen hade framkommit.

Lite länkar:

http://history1900s.about.com/od/holocaust/a/gerstein.htm

http://www.holocaustresearchproject.org/ar/belzec/pfannenstiel.html

En länk med vittnesmål bl.a. av SS-män som deltagit i gasningarna, http://shamash.org/holocaust/denial/testimony.txt

En belysande länk från en krigsförbrytarrättegång, https://www.flashback.org/t1601509p164 . Det västtyska rättsväsendet var inte tandlöst!

http://www.holocaustresearchproject.org/ar/belzec/pfannenstiel.html

P.S. Kan f.n. inte få den första länken om Pfannenstiel att fungera, men http://www.holocaustresearchproject.org/ar/belzec/pfannenstiel.html kan ersätta den.
Senast redigerad av Babord 2013-06-21 kl. 11:09.
2013-06-21, 12:39
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
[...] om Dresden [...] Litet mer respekt än så för de tiotusentals oskyldiga män, kvinnor och barn som där föll offer för de allierades urskillningslösa bombterror och massmord tycker jag nog att du kan kosta på dig.
Om nu LaurentiusLucidor skulle kunnas sägas ha varit respektlös mot offren för Dresdenbombningen, vad är då inte de så kallade "revisionisternas" attityd gentemot offren för Förintelsen?

Men det är kanske en jättestor skillnad för somliga, t ex "revisionister", mellan vanliga (ariska) tyskar och vanliga judar? Tyskar förtjänar respekt men inte oskyldiga män, kvinnor och barn som råkar, eller råkade, vara judar.

Edit:
Citat:
[...]
Annars börjar vi ju nu komma ganska långt bort från ursprungsfrågan, som handlade om Henryk Taubers uppgifter om kroppar som brinner utan stödbränsle. Håller du alltså med mig om att detta vittnesmål inte är trovärdigt, [...]?
Jag har för mig att jag har läst någonstans om att Tauber (förmodligen) i en lösryckt mening sagt eller skrivit något om att kremeringarna underhölls genom att man matade dem med (enbart) flera kroppar. I så fall är det (denna enskildhet) så klart inget som jag tror på. Men det tror jag å andra sidan inte heller att Tauber själv gör eller ens menar! Man kan hitta oklarheter överallt och särskilt om man använder sig av lösryckta meningar.
Senast redigerad av d00rkey 2013-06-21 kl. 12:47.
2013-06-22, 06:28
Medlem
BlizzardKings avatar
Man läser i tråden om "Kristallnatten" och undrar hur den bevisats. Är den också kanske ett judiskt propagandatrick? Var händelsen verkligen statligt sanktionerad? Ingrid Weckert skriver:
Citat:
The all-important question is: Who was responsible for the incident? It is generally accepted, especially by contemporary historians, that the Nazi gang organized and carried out the pogrom, and that the chief instigator was Propaganda Minister Dr. Joseph Goebbels. The truth of the matter is that Adolf Hitler was so disgusted by the incident that he forbade anyone from discussing the matter in his presence. Dr. Goebbels complained that he would now have to explain this terrible affair to the German people and the world, and that he simply did not know what kind of credible explanation to give.
Jag tror att vi måste omvärdera nästan varje moment när det gäller hur judar behandlades av tyskarna. Eftersom inga bevis för gaskammare existerar så bör vän av ordning också ta en titt på andra påstådda händelser. Om över etthundratusen judar tjänstgjorde i Wehrmacht så kanske vi även bör omvärdera den tyska synen på judar. Ingrid skriver vidare:
Citat:
All one can learn from history writers is that "all" synagogues were demolished and that "all" shop windows were destroyed. Aside from this vague description, one is given almost no details.
Ja, vad finns det för bevis på en statligt sanktionerad kristallnatt?
Citat:
In 1938 there were approximately 1,400 synagogues in Germany, of which only about 180 were destroyed or damaged. Furthermore, Jews owned approximately 100,000 shops and department stores in Germany in 1938. Of this number, only about 7,500 had their windows broken. These figures show just how much the so-called "historical truth" differs from what actually happened. The damage and destruction that did actually occur was, of course, a terrible shame, but the exaggerations, especially by German historians who use them to condemn their own people, are also a shame.

History writers tell us that during the Crystal Night all the Jews were frightened, meekly accepted whatever happened to them and watched the destruction of their property with no resistance. The contrary is true. While going through the files on this subject, I found many documents which report precisely just the opposite of what is claimed. The fact is that in many cases Jews and their German neighbors fought together against the attackers, pushing them down staircases. Street mobs were beaten up and chased away in more than one case. Police and Party officials were generally on the side of the Jews. Some Jewish community leaders went to police stations the next morning and asked the police to investigate the damage done to their synagogues. The resulting police reports are still available in the files today.
Jag tror att man med gott samvete kan säga att "kristallnatten" är överdriven.

http://www.ihr.org/jhr/v06/v06p183_Weckert.html

Angående ugnarnas kapacitet:

http://forum.codoh.com/viewtopic.php?f=2&t=7842
http://www.fpp.co.uk/Auschwitz/docs/soaptale3.html
2013-06-22, 11:55
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Jag tror att man med gott samvete kan säga att "kristallnatten" är överdriven.

Det kan väl bara folk som har ett samvete svara på.
Vem har du frågat?

/VV
2013-06-22, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Ja, det är klart att dokument vore bra.

Menar du att frånvaron av dokument bevisar något?
Är det vanligt med upprättade dokument av sådana dåd vi talar om?

Att oberoende källor talar om samma sak är dock något som borde bekymra dig.

/VV

Frånvaron av ett dokument bevisar väl inget, men det handlar inte om att jag ska bevisa något utan om att DU ska bevisa att holohoaxen är sann. Av det skälet så är det rätt så avgörande att DU inte kan plocka fram några bevis för dina påståenden.
2013-06-22, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Självklart kan jag göra det: du citerar en rad ur ett brev. Brevraden leder till.... Germar. Men Germar har bara samma utryckta brevrad och hänvisar i sin tur till en annan bok. Finns brevet i den boken eller är det återigen samma rad som, i bästa fall, leder oss till ännu en bok? Rena kurragömman. Den revisionistiska metoden?
Och du tycker att det räcker... Klart du är underkänd. Jag vet inte om du har en så rubba uppfattning och tror att noter är petitesser som man bara strör omkring för att verka trovärdig.

AF: Det mest förutmjukande är väl det du gör; diskuterar en bok du inte har läst, och inte tänker läsa (välj smiley). Kursstart i Anne Frank-tråden i september. Väl mött!

Det finns inget konstigt med att jag citerar en författare som citerar en annan. Jag tänker inte bemöda mig om att leta fram boken som Rudolf citerar bara för att göra dig nöjd och bryr mig inte nämnvärt om du börjar gråta av den anledningen. Om du inte litar på Rudolf så kan du väl själv leta upp boken och kolla så att allt stämmer.
2013-06-22, 22:38
Medlem
Citat:
Återigen,koks användes i kombination med andra bränslen i ugnarna.Ugnen i patentet nämndes bara som ett exempel på att förbränningen ej kräver att bränslet till 100% består av koks.

Det är likväl inte ett bevis på att processen fungerar.

Citat:
Säger personen som alltid hänvisar till fuskarna på IHR och Germar Rudolf som "otroligt" nog lyckats "motbevisa" över 70 års forskning utförd av 1000-tals historiker!Det visar med all tydlighet på hur många sekunder de har ägnat varje fråga!

Man har inte mer rätt bara för att man är många som tycker en sak och har gjort det länge.

Citat:
Skillnaden mellan IHR's magasin och "En ding,ding värld" är heller inte stora.

Värst vad sakliga vi är idag.

Citat:
Sereny behöver inte bevisa något.Bokens innehåll är en vedertagen sanning.

Ja absolut, precis vilken kvacksalvare som helst som påstår något utan bevis talar också sanning. Är det inte er generalstrategi för att hitta bevis för holohoaxen?
2013-06-22, 23:06
Medlem
Citat:
Vissa medverkande i boken såg sig fortfarande som Nazister och hemlighöll heller inte detta faktum.
Därför är din hypotes helt orimlig.

Jag hittar inget om några andra medförfattare till boken.

Citat:
Jag visade bara på dina metoder i klartext.T.ex,att använda sig av vittnesmål för egen del och sedan avfärda vittnesmål som bevis när meningsmotståndaren försöker framföra sin bevisning.
Du har snart använt varje fult knep som finns i boken,inklusive knepet av påskina att din motståndare är ett troll!

Nä, jag är bara jävligt trött på dig och dina infantila upptåg. Det är ungefär som att diskutera med en troende muslim eller kristen, du diskuterar inte för att du är intresserad av fakta utan för att du har bestämt dig för att din världsbild är korrekt. Om du menar annorlunda så plocka fram ett enda bevis för holohoaxen som inte är en vittnesbeskrivning eller ett tvivelaktigt och tvetydigt dokument.

Citat:
Troll kommer inte med sakliga bevis som nedanstående (från Wannseekonferensen) som bevisar att deporteringen längre österut än Polen är en myt:

Citat:
doktor Bühler meddelade att Generalguvernementet med glädje skulle se den slutgiltiga lösningen av detta problem ta sin början i Generalguvernementet, eftersom transporter där inte spelar någon särskilt stor roll, och inte heller skulle aktionen hindras av arbetskraftsproblem.

Detta är den mest uttalade anspelningen på "den slutliga lösningens" verkliga syfte under hela konferensen.Om avsikt faktiskt var att evakuera judarna österut, varför skulle då transporterna inte spela någon större roll för judarna i Generalguvernementet? Bühler gjorde sig uppenbarligen inga illusioner om vad som skulle hända Europas judar:de skulle inte komma längre österut än till Generalguvernementet.

Sid.335 SS en ny historia Adrian Weale.

Ett enda citat från en person lösryckt från sitt sammanhang bevisar att transporter till öst inte inträffade när det numera finns mycket med bevis för detta?

Att du finner mina svar provokativa beror inte på att jag är ett troll,utan att du står helt svarslös inför dem.

Jag finner inte dina svar provokativa, däremot tråkiga då de inte direkt kommer med något nytt. Att du på clownmaner jonglerar med diverse lögner från nizkor och andra hoax sidor är inte direkt något större problem att överkomma.
2013-06-22, 23:22
Medlem
Alven72s avatar
Intressant tråd. Intressant på samma vis som kreationister kontra evolutionsförespråkare, fast med en viktig skillnad: Förintelsen är inte på något vis en uppdiktad historia, som religiösa skrifter. Dokumentationen bara växer i takt med att man orkar ta sig igenom de otaliga arkiven.

En typisk approach från förnekare är att de förväntar sig att folk på ett ganska ordinärt forum har expertkunskaper motsvarande världens absoluta auktoriteter på området och gärna alla f.d. hemligstämplade dokument i bakfickan.

Att sitta och förneka kan vilken idiot som helst göra. Att öppna sitt sinne för det hemska som faktiskt har inträffat kräver en hel del av en människa - det är det som gör oss humana och motsatsen som gör er förnekare till monster.
2013-06-23, 00:00
Medlem
Hur visste man att det var 6,000,000 INNAN kriget var över ?

http://www.youtube.com/watch?v=2jJh0PoL1ms

Varför har man upprepat siffran 6,000,000 döda 1919, 1921, 1938, 1945 ?

http://winstonsmithministryoftruth.blogspot.co.uk/2011/12/erm-how-do-you-know-its-six-million.html

http://winstonsmithministryoftruth.blogspot.co.uk/2012/11/ehrenburg-6000000-jews-collection.html

http://vnnforum.com/showthread.php?t=111544 Första posten är tämligen informativ.

Vilka svar har förintelseivrarna på att man tydligen visste att det rörde sig om 6,000,000 ens innan man officiellt visste hur många det rörde sig om?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in