Först och främst är det otroligt viktigt att man vet hur halsen och kroppen fungerar. Eftersom man "leker" med blodtillförseln och syreupptaget i hjärnan och kroppen, så är kunskap den bästa kryddan.
Man ska absolut inte trycka och strypa mot halspulsådern,
här kan du se en bild hur den är belägen. Stryp aldrig långt ner på halsen, utan placera handen precis under käken och tryck upp mot tungan. Ju längre ner på halsen, desto mer kommer du åt ådern - väldigt farligt.
Du ska ha läst på och veta hur man utför HLR. När det kommer till strypsex, kom överens om signaler och tecken som stoppar hela leken. Personen som utför strypandet kan
aldrig, någonsin vara kapabel till att veta hur den andra personen känner och när det är dags att släppa. Om personen har bakbundna händer eller ögonbindel, så måste det alltid finnas en frihet så att personen kan ge dig en signal om att du måste släppa och sluta. Var också uppmärksam på viktiga varningstecken.
Nu över till det roliga. Strypsex är bland det bästa som finns..och det finns så många möjligheter och olika sätt att göra det på. Man kan variera redskap; som bälte, koppel, hand, sladdar och rep. Det allra bästa är utan tvekan en stor hand, men ett bälte är inte fel det heller. Lyft mot en vägg, bli tryckt ner mot golvet eller över ett bord, som bestraffning när jag är uppkäftig eller inte sköter mig.. Blir euforisk bara jag tänker på det. ^^