2013-03-23, 18:50
Medlem
indecisivenesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke

Tjejer: Vad har ni för erfarenheter, bra som dåliga? När lämpar det sig och när är det inte ok?

Jag tycker det är väldigt upphetsade, har aldrig haft en dålig upplevelse. Tycker det alltid är okej
Citera
2013-04-19, 11:33
Medlem
Först och främst är det otroligt viktigt att man vet hur halsen och kroppen fungerar. Eftersom man "leker" med blodtillförseln och syreupptaget i hjärnan och kroppen, så är kunskap den bästa kryddan. Man ska absolut inte trycka och strypa mot halspulsådern, här kan du se en bild hur den är belägen. Stryp aldrig långt ner på halsen, utan placera handen precis under käken och tryck upp mot tungan. Ju längre ner på halsen, desto mer kommer du åt ådern - väldigt farligt.

Du ska ha läst på och veta hur man utför HLR. När det kommer till strypsex, kom överens om signaler och tecken som stoppar hela leken. Personen som utför strypandet kan aldrig, någonsin vara kapabel till att veta hur den andra personen känner och när det är dags att släppa. Om personen har bakbundna händer eller ögonbindel, så måste det alltid finnas en frihet så att personen kan ge dig en signal om att du måste släppa och sluta. Var också uppmärksam på viktiga varningstecken.

Nu över till det roliga. Strypsex är bland det bästa som finns..och det finns så många möjligheter och olika sätt att göra det på. Man kan variera redskap; som bälte, koppel, hand, sladdar och rep. Det allra bästa är utan tvekan en stor hand, men ett bälte är inte fel det heller. Lyft mot en vägg, bli tryckt ner mot golvet eller över ett bord, som bestraffning när jag är uppkäftig eller inte sköter mig.. Blir euforisk bara jag tänker på det. ^^
Citera
2013-04-25, 11:54
Medlem
HappyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss.blond
Först och främst är det otroligt viktigt att man vet hur halsen och kroppen fungerar. Eftersom man "leker" med blodtillförseln och syreupptaget i hjärnan och kroppen, så är kunskap den bästa kryddan. Man ska absolut inte trycka och strypa mot halspulsådern, här kan du se en bild hur den är belägen.

Du minskar syret till hjärnan oavsett om du blockerar blodet eller om du blockerar andingen. Skillnaden är att det går mycket fortare att svimma om man blockerar blodet.

Jag brukar se till att stoppa blodet lite lagom och kombinera det med att trycka åt om luften. Har man lite fingertoppskänsla så blir det som en anakonda som liksom kramar åt runt halsen. Riktigt trevligt. Sen skall det tilläggas att folk har olika halsar och på en del funkar det bättre än på andra.
Citera
2013-06-02, 17:48
Medlem
LaFawnduhs avatar
Nu blir ja ju lite orolig när jag läser alla inlägg, om det är farligt eller inte, beror det inte på hur hårt man trycker? Om det är själva kvävningen eller bara trycket och maktlösheten man gillar?

Tycker det är skitskönt om killen pressar på sidorna på halsen, men precis så att jag fortfarande kan andas, med lite svårighet förstås men ändå. Om man inte ens är nära att tuppa av, aldrig varit heller, finns det fortfarande nån fara med det?
Citera
2013-06-02, 21:15
Medlem
Jag blir också lite orolig när det är så många som säger att det är farligt, men jag antar att det är rätt stor skillnad på att strypa så att ingen luft kommer förbi och att strypa åt luftvägarna lite så det är svårare att andas? Jag gillar att få en underarm pressad mot halsen (i missionären o dyl) så att det blir svårare att andas men det kommer förbi tillräckligt med luft så att man inte tuppar av. Fast det kanske inte räknas som strypsex? Hur som helst så förstärker det njutningen att inte kunna andas ordentligt samt att det är en bra dominansgrej
Citera
2013-06-02, 21:33
Medlem
Zorshas avatar
Ni som oroar er, läs tråden noga.
Det står ganska tydligt förklarat på flera ställen vad som är farligt, men folk vill inte fatta det för att de gillar det o "ingenting har hänt mig hittills!"...
När det är som intensivast så kommer mottagaren aldrig märka att de är på väg att förlora medvetandet o därmed borde använda sig av sitt safeword, så det fyller typ ingen funktion alls i detta sammanhang.
Citera
2013-06-03, 00:32
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorsha
Ni som oroar er, läs tråden noga.
Det står ganska tydligt förklarat på flera ställen vad som är farligt, men folk vill inte fatta det för att de gillar det o "ingenting har hänt mig hittills!"...
När det är som intensivast så kommer mottagaren aldrig märka att de är på väg att förlora medvetandet o därmed borde använda sig av sitt safeword, så det fyller typ ingen funktion alls i detta sammanhang.

Ingen idé att bli frustrerad över de med fel inställning.

Låt dem strypa/bli strypta till döds och rubricera fallet som ett typiskt "Darwin award" bara.
Citera
2013-06-04, 15:27
Medlem
LaFawnduhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Ingen idé att bli frustrerad över de med fel inställning.

Låt dem strypa/bli strypta till döds och rubricera fallet som ett typiskt "Darwin award" bara.

Ingen idé att ragea heller, jag undrade på allvar om det fortfarande är farligt även om man alltid kan andas. Förstår mycket väl att det lätt kan gå överstyr och att det då givetvis är livsfarligt, men min fundering var att om man håller på sidan av halsen fast fortfarande kan andas, är trycket då som bildas i hjärnan pga. blod som inte kommer ner/upp, hur det nu fungerar, fortfarande farligt?
Citera
2013-06-04, 18:14
Medlem
Beckiis avatar
Strypsex är hett Mannen ska vara dominant i sängen, annars tröttnar man diiiirrrr...
Citera
2013-06-09, 00:22
Bannlyst
min egna åsikt om strypsex och kinkysex överhuvudtaget är att det är asnice!
jag har liksom fått i princip tvingat @cpkrille att ta stryptag på mig under sex.. haha!
Men det ska ju inte va så man inte får luft alls, men det ska va så man precis får i sig lite luft hela tiden. om man kör doggy och killen drar en i håret så man vickar huvudet bakåt tillräckligt myxcket så får man svårare att andas också, det är helt okej det me
Citera
2013-06-09, 11:27
Medlem
Vad är bästa sättet att utföra strypsex säkert? Visst det finns lite, tips men det jag söker är riktiga guider eventuellt videos.. + var man kan lära sig första hjälpen osv som någon sa?
Citera
2013-06-23, 14:30
Medlem
Inskolarens avatar
Det är svårt att utföra strypsex, om man verkligen stryper "säkert". Det ÄR och kommer ALLTID vara en lek med döden. Det kan gå bra 100ggr men nästa gång går allt fel. Det är något man måste ha med i beräkningarna. Jag sysslade mycket med strypsex förr men mer sällan nu. Inte för att något gått fel men för att risken att det skall göra det ökar för varje gång. Det gäller att vara väldigt lyhörd och vaken på alla signaler, man får inte slappna av en sekund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in