Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Jag tror att han är sjuk. Förslag på vadå?
Citat:
Ursprungligen postat av
ME077
Hej Bodenbor, finns det ngn i Boden som passar in på följande? Med reservation för att någon detalj inte stämmer.
- Ålder ca 25-38
- Finskt blod i sig
- Genuin satanist
- Otroligt intresserad av death/black metal
- Flytande i svenska och engelska (och troligtvis bra på tyska)
- Har en bror
- Intelligent, allmänbildad, språkligt begåvad i skrift
- Har troligtvis inte så god ekonomi
- Eventuellt sjukskriven
- Försiktig med alkohol
- Föraktar samhället och judar. Ser sig lite som en ubermensch.
- Inte särskilt social, lite av enstöring
- Saknar troligtvis bil
Mer osäkert:
- Lång, lite tunga ögonlock, blåaktiga ögon, mellanblond/rödlätt hår (kan ju iofs färgas)
- Har eventuellt bott i Tyskland en period. Finns också osäker koppling till Irland
Citat:
Ursprungligen postat av
christery
Bra att du inte klarade kursen till psykopat.
Om det är 2 gm så sitter eventuellt en inne (KJ), men den andra kanske har en loppa på sig - polisen borde vara bättre än vi som inte har hela bilden...
Jag får dock inte ihop att man sprider likdelar överallt, antar att teorin om att slänga in allt i ödehuset och tända på var planen, men vad gick fel...
kanske lika bra länka till bilden, det verkar ju faktiskt troligt att schlangekr/ft och aptrl*ngr är samme person, därmed inte att personen har med mordet att göra. de som vill kan ju googla ändå.
sen undrar jag om man kan vara sjuk på detta sätt, att man går från att vara nördig militär till att vilja skapa ett dödens verk, med rituella inslag, utan att låta folk höra om det, ingen verkar kunna vittna om att KJ haft ett "satanistintresse", snarare tvärtom.
tycker de rituella inslagen talar emot ett svartsjukedrama också. och att det skulle funnits en plan att bränna hela rasket motsägs också av dessa ritinslag;varför förstöra sitt verk?
det är möjligt att KJ gjort det som ett passionsmord men ev andra GM haft andra skäl, kanske tom stött på kroppen av en slump och lagt på fp på detta sätt. eller om nån tvärtom velat skylla på sådana typer, "satanister" genom att arrangera på dylikt sätt.