2013-06-23, 12:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infinitecycle
JE är inte farligare än en teddybjörn, vilket framkom redan då första spekulationerna om JE uppkom. Sen har han varken varit med i något religiöst samfund eller nykterhetsorganisation.

Okej, jag tror dig, tror inte heller att han har med mordet att göra, men de som spekulerar kring det tycker jag ska får göra det. Ni som försvarar den här personen motverkar ert eget syfte, det är bättre att tiga ihjäl spekulationen, utan bränsle falnar elden, det är ett tips. Att det sedan glöder lite mellan varven gör inte så mycket så länge ni inte kastar in nytt bränsle.

EDIT;Allting du säger kan komma att användas emot dig, t ex pratet om pingstvän och nykterist.
Senast redigerad av OY 2013-06-23 kl. 12:50.
Citera
2013-06-23, 12:51
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Där har du fel tror jag, vi har fått indikationer här i tråden som har handlat om att hon erbjöd vissa intima tjänster, rätta mig om jag har fel. Har hängt med från början och tror mig veta att det uttrycktes på det viset. Det är i så fall ett indicium men inget bevis.

Hennes ursprung har inte med saken att göra, det är du och några till som gör den kopplingen, och säger mer om era förutfattade meningar än min.
Helt ogrundade påståenden från en anonym användare. Dessa uppgifter var, tro det eller ej, kopplade till en thaimassagesalong i Boden. Fördomar much? Det eller ett dåligt skämt. Jag kan sätta min högra pungkula på att VB inte jobbade extra som avrunkare på thaisalongen eller sålde sex på annat vis. Hon stämmer inte alls in i profilen. Och då känner jag flera thailändskor som är välutbildade och väluppfostrade etc och dessa thailändskor skulle inte ens drömma om att ha ett one night stand. Du får dejta dessa damer en massa gånger innan de ger tillträde. Jag har även besökt många thaimassager (du kan kolla min posthistorik) och skillnaden mellan de som jobbar på thaisalongerna och de som är utbildade och jobbar som ekonomer, revisorer och liknande är enorm. Det är som att jämföra gud och satan.
Citera
2013-06-23, 12:53
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror att han är sjuk. Förslag på vadå?

Finns bara två troliga huvudgrupper: det ena är ingen sjukdom utan en karaktärsstörning nämligen vad medelsvensson kallar för psykopati. Den andra varianten är någon typ av psykos i kombination med en sedan tigare fastställd karaktärsstörning, ex asperger. Finns vissa saker som talar mer för det sistnämnda, men i så fall har KJ troligtvis sökt vård för detta ex mellan 8-15/5.
Citera
2013-06-23, 12:57
Medlem
Citat:
Okej, jag tror dig, tror inte heller att han har med mordet att göra, men de som spekulerar kring det tycker jag ska får göra det. Ni som försvarar den här personen motverkar ert eget syfte, det är bättre att tiga ihjäl spekulationen, utan bränsle falnar elden, det är ett tips. Att det sedan glöder lite mellan varven gör inte så mycket så länge ni inte kastar in nytt bränsle.

EDIT;Allting du säger kan komma att användas emot dig, t ex pratet om pingstvän och nykterist.

Jag förstår precis vad du menar och jag kan hålla med till viss del. Men samtidigt anser jag att ju fler det är som påvisar motsatsen desto större trovärde blir det i att det som skrivs om JE inte är annat än falsk ryktesspridning.

EDIT; Det var inte jag som skrev om pingstvän och nykterist.
Citera
2013-06-23, 12:58
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dexter65
Angående JE så kan ni lägga ner tramset, han är enbart en stor/kaxig käft och inte nekrofil eller utövande satanister. Bara en image för bandet. Han är inte farligare än en pingstvän/nykterist.

Jag tror att det fallet sig naturligt att folk börjar misstänka en kille som har ett säreget intresse för död och lik även om det bara är en image. Klart att folk spekulerar om han på nåt sätt är inblandad. En udda typ med ett makabert intresse.

Ett styckmord väcker starka känslor hos folk och då är teorier, skvaller och spekulationer ett faktum. Så fungerar människan och så fungerar jargongen på Flashback. Sedan är det alltid trist för närstående att läsa om det spekuleras om just deras närstående. Men man får inte glömma att Flashback är en låtsasvärld eller en ventil till det tråkiga alldagliga livet, där teorier flödar, en den ena värr än den andra.

Men det är inte så konstigt att JE hamnar i skottgluggen, liksom karatetränaren hans fru, son eller KJ himself. Eller de andra kufarna på Facebook. Dessa fanns i VBs närhet, förutom nekrofilen (vad man vet).

Faller sig ganska rimligt att man drar öronen åt sig om någon har en blogg med döda kroppar och det sedermera hittas en styckad flicka i byn.

Eller MGM som var den sista som såg henne i livet och där blod funnits i bilen, och som dessutom sagt att han var sugen på att mörda någon, enligt skvallret.

Eller AN som skrivit nedvärderande benämningar om VB då hon försvunnit.

Eller karatetränarenn med aggressionsproblem...

Ja, vem vet vem det är? spekulationerna lär inte avta.
Citera
2013-06-23, 12:59
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Vi har fått många vittnesmål om hur KJ är som person, här ett exempel.

Akrobaten0808 citat;

Dra dina egna slutsatser.

Att ha ihjäl grodor osv är nog många barn som gör,men att vilja göra det med en människa visar ju på att en person inte är riktigt klok,ja om nu detta stämmer som personen skrev.
Citera
2013-06-23, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Finns bara två troliga huvudgrupper: det ena är ingen sjukdom utan en karaktärsstörning nämligen vad medelsvensson kallar för psykopati. Den andra varianten är någon typ av psykos i kombination med en sedan tigare fastställd karaktärsstörning, ex asperger. Finns vissa saker som talar mer för det sistnämnda, men i så fall har KJ troligtvis sökt vård för detta ex mellan 8-15/5.
Vad talar mer för det sistnämnda? Tycker tvärt om. Att mycket talar för psykopati.
Citera
2013-06-23, 13:01
Medlem
ME077s avatar
Hej Bodenbor, finns det ngn i Boden som passar in på följande? Med reservation för att någon detalj inte stämmer.

- Ålder ca 25-38
- Finskt blod i sig
- Genuin satanist
- Otroligt intresserad av death/black metal
- Flytande i svenska och engelska (och troligtvis bra på tyska)
- Har en bror
- Intelligent, allmänbildad, språkligt begåvad i skrift
- Har troligtvis inte så god ekonomi
- Eventuellt sjukskriven
- Försiktig med alkohol
- Föraktar samhället och judar. Ser sig lite som en ubermensch.
- Inte särskilt social, lite av enstöring
- Saknar troligtvis bil
- Har photoshop cs4, och en sony ericson mobil W810i

Mer osäkert:
- Lång, lite tunga ögonlock, blåaktiga ögon, mellanblond/rödlätt hår (kan ju iofs färgas)
- Har eventuellt bott i Tyskland en period. Finns också osäker koppling till Irland
Senast redigerad av ME077 2013-06-23 kl. 14:00. Anledning: ändring
Citera
2013-06-23, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Där har du fel! Det talas visst i Boden, man t o m varnar för honom!

Det gör det fan heller, och jag kommer inte att ge med mig i detta fall. Jag har ingen aning om vem du har pratat med som du hört detta ifrån, eller vad denne sagt. Men att ta det så långt att säga att "man varnar för honom" och att "han har ett rykte om sig att vara necrofil", det är bara BULLSHIT! Det garanterar jag dig, jag som levt hela mitt liv i denna lilla ort.

Spelar ingen roll vilken åldersgrupp du talar med, detta rykte du påstår dig har koll på, är inte något som här florerar eller som många hört eller känner till.
Citera
2013-06-23, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Jag tror att det fallet sig naturligt att folk börjar misstänka en kille som har ett säreget intresse för död och lik även om det bara är en image. Klart att folk spekulerar om han på nåt sätt är inblandad. En udda typ med ett makabert intresse.

Ett styckmord väcker starka känslor hos folk och då är teorier, skvaller och spekulationer ett faktum. Så fungerar människan och så fungerar jargongen på Flashback. Sedan är det alltid trist för närstående att läsa om det spekuleras om just deras närstående. Men man får inte glömma att Flashback är en låtsasvärld eller en ventil till det tråkiga alldagliga livet, där teorier flödar, en den ena värr än den andra.

Men det är inte så konstigt att JE hamnar i skottgluggen, liksom karatetränaren hans fru, son eller KJ himself. Eller de andra kufarna på Facebook. Dessa fanns i VBs närhet, förutom nekrofilen (vad man vet).

Faller sig ganska rimligt att man drar öronen åt sig om någon har en blogg med döda kroppar och det sedermera hittas en styckad flicka i byn.

Eller MGM som var den sista som såg henne i livet och där blod funnits i bilen, och som dessutom sagt att han var sugen på att mörda någon, enligt skvallret.

Eller AN som skrivit nedvärderande benämningar om VB då hon försvunnit.

Eller karatetränarenn med aggressionsproblem...

Ja, vem vet vem det är? spekulationerna lär inte avta.

Sakta i backarna, JE har inget intresse av död och lik. Eller var det Schlangekraft/etc. du syftade på kanske? Var lite otydligt där. Men JE bör definitivt inte förväxlas med Schlangekraft/etc. då de varken är samma person eller delar det intresset.
Citera
2013-06-23, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Jag håller med folk som inte tror att VB inte sålde sex, det känns instinktivt fel med tanke på den bild hon ger av sig själv på nätet. Jag tror däremot att hon, mot sin vilja, var fast i KJs garn. Hon kunde inte ta sig ur det där, vad det nu var som pågick. Sjukt var det uppenbarligen.

Orosmoment är också att hon frikostigt delade ut kontaktuppgifter om sig själv, tycker att många är väl naiva när det kommer till webben, särskilt yngre. Vill man hitta en persons svaga punkter, intressen, likes, är det lätt att bygga sig en bild och veta hur man ska skapa kontakt.

Jag kunde inte skrivit det bättre, hon är absolut ingen som sålde sex, bara svammel och rena dumheterna. Hon var som vilken annan 20-åring men med betydligt snävare vän krets än normalt för åldern, godtrogen, förmodligen lite naiv, kontaktsökande, sårbar.
Citera
2013-06-23, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infinitecycle
Jag håller med till punkt och pricka. Och det tragiska kan jag tycka är att när sådana som vi som känner dem som blivit uthängda med falsk ryktesspridning levererar sanningen så möts vi med mothugg. Det är som om flashbackarna så innerligt vill ha rätt och tro på sina egna befängda teorier mer än att ta till sig av sanningen. Det är alldeles för många oskyldiga som blivit uthängda här med skruvade spekulationer.

Väl talat, fellow bodenbo (antar jag)! Det är otroligt tråkigt att vissa här på Flashback hellre tror på en skruvad, påhittad flashbackhistoria, än sanningen om oskyldigt utpekat, hederligt folk. Vi kan bara hoppas på att dessa personer som blivit uthängda här kan skratta åt vad som sägs och tar det med en klackspark! Och att somliga här på Flashback kan släppa det här någon gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in