2013-06-23, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infinitecycle
Exakt! Logiken i det så kallade ryktet är obefintligt. Ett sådant rykte skulle sprida sig jäkligt fort i Boden och har varken han själv eller vi i hans närhet hört talas om det känns det helt befängt. Nog kan det kanske finnas någon sanning i att någon helt ogrundat yppat de orden, av ren okunskap, men att det är ett välkänt rykte där folk blir varnade om honom finner jag ingen logik i. Det är BULLSHIT!

Kunde inte sagt det bättre själv, väl talat!
Citera
2013-06-23, 13:40
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du är en av dem som driver och vidhåller uppfattningen om att VB var en thai hora, jag har hela tiden sagt att det inte finns något som talar för eller emot. Men nu när du säger det, varför inte, KJ var kanske hennes hallick, hon ville inte längre men han stod på sig, det gjorde VB irriterad och slutar med ett mord? Inte omöjligt, folk har mördats för mindre. Det här är absolut intressant att spekulera i.

Det är första gången jag yttrar mig om det överhuvudtaget.
Snacka om att göra höna av en fjäder. Nej det är inte ett dugg intressant att spekulera i. Det var menat som ett skämt. Visst ska man tänka brett. Men då ska det finnas någon slags substans bakom. Har väldigt svårt att se KJ som en hallick
Citera
2013-06-23, 13:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doitmystyle
Här har ingen panik. Jag känner bara ilska, frustration och besvikelse över att närstående till mig hängs ut på det här sättet, och ser det som min skyldighet att försvara dessa personer när de blir utsatt för ryktesspridning över nätet, med rykten som helt saknar grund och baseras på i princip ingenting.

Om du finner detta misstänksamt bryr jag mig inte om, feel free att forska vidare i ämnet om du vill, jag ber dig och alla andra bara att inte peka ut någon när varken källa eller grund finns till anklagelserna. Patetiskt.

Säg då att ryktet om nekrofili och bageri är det som gör dig ilsken, för något annat som inte stämmer har väl inte nämnts om din vän? Han har med egna ord berättat att han är satanist/ateist, ser för djävlig ut liksom en mängd av hans kompisar, adress i Sävast, vad mer är felaktigt och varför ska vi tro på dig? Då kan jag också berätta allt jag vet om KJ, förutsätter att du tror mig, för det är riktigt smaskiga grejer ska du veta.
Citera
2013-06-23, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av infinitecycle
Jag har följt tråden sen begynnelsen men inte haft någon anledning att kommentera. Men när det sprids osanningar om någon närstående är jag inte villig att sitta tyst. Och ja, då reggade jag ett konto här.

Ok. Men du ska veta att så fort någon bekant eller släkting kliver in i en tråd och försvarar en misstänkt har det oftast motsatt effekt. Det blir bara fel. Om personen i fråga är helt oskyldig är det i regel ingen som kliver in och försvarar eftersom det inte behövs.
Hoppas du förstår hur jag menar.
Ett bra exempel i det här fallet är MB med familj. De har fått utstå en hel del här, men ingen har panikartat börjat försvara dem. De vittnar om att de förmodligen ( vi vet inte med säkerhet) inte är inblandade här. Dock har KJ blivit försvarad och det talar för motsatsen, och jag tror definitivt han är inblandad på det ena eller andra sättet.
Senast redigerad av asshat 2013-06-23 kl. 13:49.
Citera
2013-06-23, 13:49
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag kan inte ställa diagnos, jag vet inte vad sjukdomarna heter. Jag fallerade redan på kursen till psykopat.

Bra att du inte klarade kursen till psykopat.

Om det är 2 gm så sitter eventuellt en inne (KJ), men den andra kanske har en loppa på sig - polisen borde vara bättre än vi som inte har hela bilden...

Jag får dock inte ihop att man sprider likdelar överallt, antar att teorin om att slänga in allt i ödehuset och tända på var planen, men vad gick fel...

Psyket som havererar (kastade in fötterna) men orkar inte (psykiskt) göra det med resten, eller fysiskt. Det var väl en trappa upp och torson väger väl ändå lite.

Störd av nån morgonpigg hundägare (varit uppe tidigare om att det rastas hundar i området)...

Thaihora kan man nog avskriva, jag råkade nog starta spekulationerna åt det hållet - men min tanke var inte att hon gjort något sådant, utan mer att bilden av thailändskor är lättfotade - detta pga sexindustrin på sina ställen i Thailand.
Citera
2013-06-23, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Ok. Men du ska veta att så fort någon bekant eller släkting kliver in i en tråd och försvarar en misstänkt har det oftast motsatt effekt. Det blir bara fel. Om personen i fråga är helt oskyldig är det i regel ingen som kliver in och försvarar eftersom det inte behövs.
Ett bra exempel i det här fallet är MB med familj. De har fått utstå en hel del här, men ingen har panikartat börjat försvara dem. De vittnar om att de förmodligen ( vi vet inte med säkerhet) inte är inblandade här.

Jag förstår precis hur du menar och som jag skrev tidigare till någon annan så tror jag att dessa falska ryktesspridningar om honom tappar trovärdigheten ju fler av oss som känner JE som dementerar dem. Lång mening det där. :P

Skillnaden med MB + familj (om vi ska ta det som exempel) jämfört med JE är att de har kopplingar till VB. Det har inte JE. Bara för att han ser ut på ett visst sätt, spelar en viss typ av musik och när han var ung och dum uttryckte att han var satanist/ateist så spekuleras det hejtvilt om honom. Och så råkar han bo i Sävast, största byn i hela Boden. Men han har fortfarande ingen koppling till VB eller KJ som nu sitter häktad på sannolika skäl.
Citera
2013-06-23, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Säg då att ryktet om nekrofili och bageri är det som gör dig ilsken, för något annat som inte stämmer har väl inte nämnts om din vän? Han har med egna ord berättat att han är satanist/ateist, ser för djävlig ut liksom en mängd av hans kompisar, adress i Sävast, vad mer är felaktigt och varför ska vi tro på dig? Då kan jag också berätta allt jag vet om KJ, förutsätter att du tror mig, för det är riktigt smaskiga grejer ska du veta.

Självklart är det till största del ryktet om honom nekrofil som förargar mig mest, det förstår väl vem som helst. Man kan för fan inte gå runt och anklaga någon för något så grovt och vidrigt som nekrofili utan substans och grund till det hela. Förstår du inte min ilska över detta? Hade mitt eget namn dykt upp här hade jag garvat, men jag tål inte att se mina vänner och de som står mig nära bli utpekade på detta sätt.

Det som är felaktigt som stör mig är dels nekrofilryktet, men även det som sades från början om att JFE, IKJ och CN är någon form av grova satanister. Jag kan personligen dementera detta, som jag sagt femtioelva gånger redan så är det en kul grej, ingen av dessa är satanister på riktigt.

Några smaskiga detaljer om KJ är jag inte intresserad av då jag baserar min uppfattning om honom enbart på att själv lärt känna honom genom åren. Inte på vad någon, för mig helt okänd person har att säga om honom på Flashback. Jag är inte intresserad av att lägga mig i tråden i största allmänhet då hela denna grej är otroligt jobbig, och jag inte önskar att diskutera teorier och misstankar då det tar ont i hjärtat.

Jag la mig i enbart för att försvara mina vänner som inte är några nekrofiler eller seriösa satanister.
Citera
2013-06-23, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Ett bra exempel i det här fallet är MB med familj. De har fått utstå en hel del här, men ingen har panikartat börjat försvara dem. De vittnar om att de förmodligen ( vi vet inte med säkerhet) inte är inblandade här. Dock har KJ blivit försvarad och det talar för motsatsen, och jag tror definitivt han är inblandad på det ena eller andra sättet.

Det håller inte jag med om riktigt. Jag tycker att vännen här har gjort ett tillräckligt gott intryck för att jag inte ska tro att hans vän är inblandad. Samtidigt kan jag förstå varför man gör det. Hur kul är det att bli indragen i något så här hemskt för att folk spekulerar om saker som inte stämmer. De gör en höna av en fjäder för att han skrivit nåt kul på facebook. Eller för att han är "in character" i en intervju som riktas mot musikintresserade. Jag har också en kompis som håller på med den typen av musik. Men han är en bra fader, tror varken på gud eller satan, gillar inte att äta rått kött eller ha blod över sig, klär inte ut sig till vampyr osv mer än när han spelar med sitt band eller blir intervjuad. In real life har han ett fint kontorsjobb på ett stort företag. Men jag kan enkelt plocka fram 50 bilder som gör att han ser ut som en satanist trots att han inte är det.
Citera
2013-06-23, 13:57
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Stopp och belägg, har du källa på att VB misslyckats med sina studier. Vad jag vet finns det inget som ens antyder något sådant.

Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
jag har hört att det gick jäkligt bra för henne i skolan

Det finns ett inlägg där det konstateras att det inte gick så bra i skolan, det finns angivet hur många poäng VB tagit och under vilken period. Om denna uppgift stämmer så tog VB inte kurserna i den takt som är för heltidsstudier (dvs 30 hp/termin).

Edit, hittade inlägget (#23657):

Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det var värre ändå. Hon hade klarat 12,6 poäng på hela det läsåret. LuTH verkar standardmässigt köra med 7,5-poängskurser på Teknisk Fysik under de första två åren, så det innebär 12,6 poäng av 45 möjliga per den 1 maj. Det är en studieprestation på 28,6%, och det är inte bara dåligt, utan katastrofen har i princip redan passerat - hon ligger efter med mer än en termin. Den enda chansen hon hade var att gå om första året, och ändra på tillräckligt mycket i studieteknik eller förhållningssätt för att det skulle funka då.
Senast redigerad av Loyola 2013-06-23 kl. 14:15.
Citera
2013-06-23, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Oroa dig inte Quarrel. Diagnoser finns det andra som så gärna ställer. På i princip inget underlag alls.
Ingen har ställt diagnos.
Bara spekulationer, en önskan att förstå, man vill ha nåt att ta på, en förklaring till vad som pågår i en mördares psyke för deras psyke kan väl ändå inte vara helt friskt? Menar du det?
Om man har erfarenhet av tex psykopati, varför kan man då inte dela dem utan att bli påhoppad att man skulle leka doktor? Ja jag tar åt mig, jag har skrivit om det men mer som upplysning om vad de är för sorts människor, hur de fungerar och att om det är en psykopat så har han handlat ensam, utan medhjälpande gärningsmän.
Varför ska man inte kunna ha spekulationer om detta då spekulationer om andra gärningsmän, kopplingar till andra människor som är vänner till vänner till vänner på fb som blir uthängda med namn, bilar som råkar vara parkerade vid ödehuset, satanister som har hemsidor med massa död på- som kan ha koppling till Boden etc etc etc. förekommer hej vilt?
Varför så bitsk?
Senast redigerad av moa-tove 2013-06-23 kl. 14:08.
Citera
2013-06-23, 14:03
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doitmystyle
Självklart är det till största del ryktet om honom nekrofil som förargar mig mest, det förstår väl vem som helst. Man kan för fan inte gå runt och anklaga någon för något så grovt och vidrigt som nekrofili utan substans och grund till det hela. Förstår du inte min ilska över detta? Hade mitt eget namn dykt upp här hade jag garvat, men jag tål inte att se mina vänner och de som står mig nära bli utpekade på detta sätt.

Det som är felaktigt som stör mig är dels nekrofilryktet, men även det som sades från början om att JFE, IKJ och CN är någon form av grova satanister. Jag kan personligen dementera detta, som jag sagt femtioelva gånger redan så är det en kul grej, ingen av dessa är satanister på riktigt.

Några smaskiga detaljer om KJ är jag inte intresserad av då jag baserar min uppfattning om honom enbart på att själv lärt känna honom genom åren. Inte på vad någon, för mig helt okänd person har att säga om honom på Flashback. Jag är inte intresserad av att lägga mig i tråden i största allmänhet då hela denna grej är otroligt jobbig, och jag inte önskar att diskutera teorier och misstankar då det tar ont i hjärtat.

Jag la mig i enbart för att försvara mina vänner som inte är några nekrofiler eller seriösa satanister.

Så du menar att man tattuerar (för livet) ett, ca 5 cm i diameter, pentagram på sin underarm utan att vara satanist???
Citera
2013-06-23, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Det håller inte jag med om riktigt. Jag tycker att vännen här har gjort ett tillräckligt gott intryck för att jag inte ska tro att hans vän är inblandad. Samtidigt kan jag förstå varför man gör det. Hur kul är det att bli indragen i något så här hemskt för att folk spekulerar om saker som inte stämmer. De gör en höna av en fjäder för att han skrivit nåt kul på facebook. Eller för att han är "in character" i en intervju som riktas mot musikintresserade. Jag har också en kompis som håller på med den typen av musik. Men han är en bra fader, tror varken på gud eller satan, gillar inte att äta rått kött eller ha blod över sig, klär inte ut sig till vampyr osv mer än när han spelar med sitt band eller blir intervjuad. In real life har han ett fint kontorsjobb på ett stort företag. Men jag kan enkelt plocka fram 50 bilder som gör att han ser ut som en satanist trots att han inte är det.

Tack! Äntligen någon utomstående som förstår sig på den rådande situationen. Du sammanfattar det jag velat nå ut med väldigt bra, och det ur ditt perspektiv som utomstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in