2013-06-23, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Du påstår inte att hon var en prostituerad men din teori bygger på att hon var det så det är ju svårt att se skillnaden där. Sen kanske du ska ta och fundera på ordvalet också, thai hora (särskrivningen hehe) är inte ett (två) bra ord att använda.
Det är du som borde fundera på ord valet? Ordet thai kan både särskrivas eller kombineras med ett annat ord. Man kan också använda streck-täcken t.ex. thai-mat.
Jag förklarar den delen av mitt inlägg: Kanske de (som har information om mordet) tänker (tror) att det inte värt att skaffa sig fiende när det gäller om en thai hora (i deras tanke). Och ja, de tänker att...................
Är det fortfarande otydligt?
Citera
2013-06-23, 14:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Så du menar att man tattuerar (för livet) ett, ca 5 cm i diameter, pentagram på sin underarm utan att vara satanist???

Ja, jag håller med dig, mycket märkligt. Kan man vara satanist på låtsas, då är det ju en riktig skojare, har verkligen gått in för sin roll, syfte oklart.

Självklart är det intressant med personer i Boden som har ett intresse för satanism och makabra saker i skenet av att det i media sagts att mordet kan ha rituella förtecken. Visst kan det bero på annat än satanism, men det kan inte uteslutas.

Precis som MB var intressant pga en adress nära den mast som VB mobil senast var i kontakt med, kryddat med illasinnade kommentarer på Facebook via partnerns konto.
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doitmystyle
Här har ingen panik. Jag känner bara ilska, frustration och besvikelse över att närstående till mig hängs ut på det här sättet, och ser det som min skyldighet att försvara dessa personer när de blir utsatt för ryktesspridning över nätet, med rykten som helt saknar grund och baseras på i princip ingenting.

Om du finner detta misstänksamt bryr jag mig inte om, feel free att forska vidare i ämnet om du vill, jag ber dig och alla andra bara att inte peka ut någon när varken källa eller grund finns till anklagelserna. Patetiskt.

Men snälla denne person har ju själv gått ut med att han är satanist eller åtminstonde ligger åt det hållet då får man väl också stå för det. Sen kan jag hålla med om att det blir för mycket här i tråden ibland men varför reagera som ni gör om han nu har rent mjöl i påsen och bara gillar den genren inom musik och annat? Allt började med Schlangenkraft och vem som än ligger bakom den sidan och JAG står för att jag avskyr ALLT vad Satanism är, Allt vad den står för. Därmed betyder det ju inte att eran vän har något samröre med den sidan. Om man ligger åt det hållet och man skäms över det, varför då ens sjunga ut för ALLA att veta då han också är med i ett musikband? Varför går man ut med att man är satanist/ateist om man inte vill att folk ska veta det? Det är väl en sak man tänker igenom både en och två gånger, t.ex om man kommer på att man är homosexuell så är man väl väldigt försiktig med att gå ut med det om man inte själv är säker på sin identitet. Måste veta att jag kan stå för det och vara stolt! Eller? Varför gör ni sån stor grej av detta? Finns nåt som heter.. En dementi är den bästa bekräftelsen! Så jag tror ni gör er kompis en bättre tjänst genom att lägga locket på detta nu! Jag förstår er och jag förstår också skribenterna här i tråden. Alla är frustrerade och vill att rättvisa ska skipas och att den som mördat VB ska ställas till svars. Jag hoppas verkligen inte att er kompis eller nån annan för den delen har något samröre med Schlangenkraft, för hans och andras skull främst. Att mata sina sinnen med sånt kan ALDRIG vara hälsosamt.

Innehållet på Schlangenkraft är väl naturligtvis den största anledningen till varför det skulle vara katastrofalt för den som har den att få sin identitet avslöjad och personer blir livrädda att bli sammankopplad med den. Man kan ju förstå varför.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror att han är sjuk. Förslag på vadå?

Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Hej Bodenbor, finns det ngn i Boden som passar in på följande? Med reservation för att någon detalj inte stämmer.

- Ålder ca 25-38
- Finskt blod i sig
- Genuin satanist
- Otroligt intresserad av death/black metal
- Flytande i svenska och engelska (och troligtvis bra på tyska)
- Har en bror
- Intelligent, allmänbildad, språkligt begåvad i skrift
- Har troligtvis inte så god ekonomi
- Eventuellt sjukskriven
- Försiktig med alkohol
- Föraktar samhället och judar. Ser sig lite som en ubermensch.
- Inte särskilt social, lite av enstöring
- Saknar troligtvis bil

Mer osäkert:
- Lång, lite tunga ögonlock, blåaktiga ögon, mellanblond/rödlätt hår (kan ju iofs färgas)
- Har eventuellt bott i Tyskland en period. Finns också osäker koppling till Irland

Citat:
Ursprungligen postat av christery
Bra att du inte klarade kursen till psykopat.

Om det är 2 gm så sitter eventuellt en inne (KJ), men den andra kanske har en loppa på sig - polisen borde vara bättre än vi som inte har hela bilden...

Jag får dock inte ihop att man sprider likdelar överallt, antar att teorin om att slänga in allt i ödehuset och tända på var planen, men vad gick fel...
kanske lika bra länka till bilden, det verkar ju faktiskt troligt att schlangekr/ft och aptrl*ngr är samme person, därmed inte att personen har med mordet att göra. de som vill kan ju googla ändå.
sen undrar jag om man kan vara sjuk på detta sätt, att man går från att vara nördig militär till att vilja skapa ett dödens verk, med rituella inslag, utan att låta folk höra om det, ingen verkar kunna vittna om att KJ haft ett "satanistintresse", snarare tvärtom.
tycker de rituella inslagen talar emot ett svartsjukedrama också. och att det skulle funnits en plan att bränna hela rasket motsägs också av dessa ritinslag;varför förstöra sitt verk?
det är möjligt att KJ gjort det som ett passionsmord men ev andra GM haft andra skäl, kanske tom stött på kroppen av en slump och lagt på fp på detta sätt. eller om nån tvärtom velat skylla på sådana typer, "satanister" genom att arrangera på dylikt sätt.
Citera
2013-06-23, 14:10
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Så du menar att man tattuerar (för livet) ett, ca 5 cm i diameter, pentagram på sin underarm utan att vara satanist???

Pentagrammet är en vanlig symbol inom både "svart" & "vit" magi. Det är dessutom en ständigt förekommande symbol inom metal. Precis som "djävulstecknet" har det blivit en symbol för genren i sig och behöver inte åtföljas av någon speciell tro.
Citera
2013-06-23, 14:11
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Vad talar mer för det sistnämnda? Tycker tvärt om. Att mycket talar för psykopati.

Enligt pm så hade KJ agerat som om han var commander INNAN Fallen Angel, vilket kan vara ett ex på associationsrubbning. Vidare hanterandet och utplaceringen av kroppsdelarna tyder inte på ett kallt sinne,utan snarare på förvirring. Sen har hans gång beskrivits som zombiegång, vilket kan tyda på att han fått psykofarmaka under maj månad efter mordet.

De psykopater jag stött på har varit verbala, rätt smarta, duperande och haft drag av mytomani. Tycker inte det stämmer in riktigt på bilden av KJ. Troligtvis hade han någon eller några andra karaktärsstörningar i botten sedan tidigare, vilket kan innebära att ett försämrat psykstatus gav andra symtom än de vanligast förekommande.
Senast redigerad av highfive 2013-06-23 kl. 14:16.
Citera
2013-06-23, 14:17
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
kanske lika bra länka till bilden, det verkar ju faktiskt troligt att schlangekr/ft och aptrl*ngr är samme person, därmed inte att personen har med mordet att göra. de som vill kan ju googla ändå.
sen undrar jag om man kan vara sjuk på detta sätt, att man går från att vara nördig militär till att vilja skapa ett dödens verk, med rituella inslag, utan att låta folk höra om det, ingen verkar kunna vittna om att KJ haft ett "satanistintresse", snarare tvärtom.
tycker de rituella inslagen talar emot ett svartsjukedrama också. och att det skulle funnits en plan att bränna hela rasket motsägs också av dessa ritinslag;varför förstöra sitt verk?
det är möjligt att KJ gjort det som ett passionsmord men ev andra GM haft andra skäl, kanske tom stött på kroppen av en slump och lagt på fp på detta sätt. eller om nån tvärtom velat skylla på sådana typer, "satanister" genom att arrangera på dylikt sätt.

Jo schlangekra*t skriver själv att han är aka aptrgan*r.

Inte omöjligt. KJ i så fall... ?!
Citera
2013-06-23, 14:18
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Ingen har ställt diagnos.
Bara spekulationer, en önskan att förstå, man vill ha nåt att ta på, en förklaring till vad som pågår i en mördares psyke för deras psyke kan väl ändå inte vara helt friskt? Menar du det?
Om man har erfarenhet av tex psykopati, varför kan man då inte dela dem utan att bli påhoppad att man skulle leka doktor? Ja jag tar åt mig, jag har skrivit om det men mer som upplysning om vad de är för sorts människor, hur de fungerar och att om det är en psykopat så har han handlat ensam, utan medhjälpande gärningsmän.
Varför ska man inte kunna ha spekulationer om detta då spekulationer om andra gärningsmän, kopplingar till andra människor som är vänner till vänner till vänner på fb som blir uthängda med namn, bilar som råkar vara parkerade vid ödehuset, satanister som har hemsidor med massa död på- som kan ha koppling till Boden etc etc etc. förekommer hej vilt?
Varför så bitsk?
Jaså inte? Jag tycker det har haglat med diagnoser i tråden.

Visst ligger det nära till hands att anta att GM inte är helt frisk i huvudet, men på vilket sätt kanske vi kan ta det lite lugnt med att söka klargöra? Vi har ju i princip ingen information alls om KJ:s psykiska status. Psykopati? Ja, det är kanske möjligt, men är det egentligen så mycket som talar för det? AS har ju hävdats en massa gånger, men hur vanligt är det att styckmördare har AS och kan det förklara gärningen? Det ska ju göras en paragraf 7 på killen så jag tycker väl att man kan avvakta vad den säger. Tids nog har vi en mer kvalificerad diagnos av folk som i vart fall är utbildade på området. Då kanske vi kan ta det lite lugnt med att spekulera i diagnoser utan underlag? Låt säga att KJ är oskyldig, eller i vart fall inte åtalas/döms för mordet. Då har tråden skapat ett rykte om honom som än det en än det andra. Lika illa som att spekulera i att VB skulle vara en "thai hora" enligt min mening. Ett smutskastande utan substans helt enkelt. Därför är jag bitsk.
Citera
2013-06-23, 14:18
Moderator
OYs avatar
VB ville gå hem vid 21 tiden, KJ försökte övertala henne att stanna, VB tvärvägrade, kanske berättade hon att hon var kär i någon annan kille, det tror jag är motivet till mordet.
Citera
2013-06-23, 14:22
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
VB ville gå hem vid 21 tiden, KJ försökte övertala henne att stanna, VB tvärvägrade, kanske berättade hon att hon var kär i någon annan kille, det tror jag är motivet till mordet.
Här, min trätobroder, är jag beredd att hålla med dig. Kanske inte i detalj, men jag tror att motivet som sådant är förhållandevis banalt och att mordet skett i stridens hetta/stundens ingivelse.
Citera
2013-06-23, 14:24
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag kan inte ställa diagnos, jag vet inte vad sjukdomarna heter. Jag fallerade redan på kursen till psykopat.

Är det så ..

Nej, jag tror inte KJ är sjuk, däremot psykopat, han klarar den kursen med spets. I ett inlägg skrev highfive att KJ kan ha sök hjälp med anledning att han känt en psykos under uppsegling 8-15 maj, men om jag skulle spekulera om psykotiskt tillstånd skulle jag inte utesluta att KJ kan ha sökt sig till någon mottagning för akut psykiskt hjälpbehövande med en spelad psykos i bagaget en tid innan VB förvann, och detta med syfte att få omdömet "psykotisk" inskrivet nånstans om någonting går på tok i de planer han hade om ett kommande event där styckmordet på Vatchareeya skulle bli huvudattraktionen. D. v. s. någonting att referera till som förmildrande omständighet om han torskade. Gissar att KJ i likhet med alla psykopater är synnerligen manipulativ och att han i sin nuvarande belägenhet kopplar på psykosen och spelar ut sitt register där det går. Förhoppningsvis får han inget betalt för detta.
Senast redigerad av MBoudine 2013-06-23 kl. 14:37.
Citera
2013-06-23, 14:27
Medlem
ME077s avatar
Apropå KJ´s psyk. hälsa. Var det bekräftat att mamman var ngn slags psykolog/KBT-terapeut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in