2013-06-22, 20:01
Medlem
Xeitums avatar
[quote=Atervandsgrand4|44007635][quote=Xeitum|44006271]
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Ja, och jag misstänker att du placerar dig själv bland de kloka, eller?

Nej, din misstanke avslås.

Vad är det nu du förstått? Vadå direkt?

Ja, det är ju lite knepigt för en anklagad att svara ja på den frågan.

Det är väl knappast någonting som är speciellt svårt att begripa i inlägget!? "Direkt efter" betyder ungefär "omedelbart efter", "i mycket nära anslutning tidsmässigt". Att du sedan inte håller med om sakinnehållet är ju en annan fråga.

Jag kan personligen vare sig bekräfta lr dementera om denna s.k "personlighetsförändring" verkligen inträffat eller i vilken omfattning den i så fall skett. Detta påstående härrör från andra skribenter, i tråden och i ett o annat pm(som jag inte kan bedöma sanningshalten i).
Citera
2013-06-23, 08:09
Medlem
[quote=Xeitum|44010003][quote=Atervandsgrand4|44007635]
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum

Ja, det är ju lite knepigt för en anklagad att svara ja på den frågan.

Det är väl knappast någonting som är speciellt svårt att begripa i inlägget!? "Direkt efter" betyder ungefär "omedelbart efter", "i mycket nära anslutning tidsmässigt". Att du sedan inte håller med om sakinnehållet är ju en annan fråga.

Jag kan personligen vare sig bekräfta lr dementera om denna s.k "personlighetsförändring" verkligen inträffat eller i vilken omfattning den i så fall skett. Detta påstående härrör från andra skribenter, i tråden och i ett o annat pm(som jag inte kan bedöma sanningshalten i).

Är inte beredd att hålla med dig i detta. självklart i sak och framställning som du gör ovan, men sedan kommer vi till definition från det allmänna till det enskilda. Då man gör klokt i att höra sig om vad den enskilda "person" avser i sin definition. Tag tex ordet "frihet" som definitionen avsevärt kan variera boroende på den enskildas perspektiv att se. Så att försäkra sig om att förstå vad som avses innan kan löna sig för att undvika allsköns begreppsförvirring. Som så många gånger lätt uppstår.
Citera
2013-06-23, 11:07
Medlem
Prinzezzans avatar
[quote=Mariestadnyheter|44001918]
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4

Ja du ! .. Du¨å ja har festat , sniffat affe , rökt brajja .. tillsammans .... en sak e säker .. Du blev aldrig densamme efter Helena andersson 92 .. me samvetet talar ja , säkert för ca 20 personer bekantskapkretsen kring du som person P*er Ullbe*rg ! Kluven , Personlighets förändrad blev du .. vi blev rädda å skraja ..
Vi undrade va de va med dej . kommer du ihåg ??

Enligt dig, på vilket sätt ska denna personlighetsförändring ha yttrat sig? Kan du ge något/några exempel?

Och när ska förändringen i tid - i relation till Helenas försvinnande - ha inträffat?
Citera
2013-06-23, 11:16
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariestadnyheter

Ja du ! .. Du¨å ja har festat , sniffat affe , rökt brajja .. tillsammans .... en sak e säker .. Du blev aldrig densamme efter Helena andersson 92 .. me samvetet talar ja , säkert för ca 20 personer bekantskapkretsen kring du som person P*er Ullbe*rg ! Kluven , Personlighets förändrad blev du .. vi blev rädda å skraja ..
Vi undrade va de va med dej . kommer du ihåg ??

Är du säker på att du/ni inte gjort en höna av en fjäder?

Hade det verkligen vart så som du beskriver borde någon av er gått till polisen och upplyst dom om det inom "rimlig" tid.
Citera
2013-06-23, 13:29
Medlem
Xeitums avatar
En annan skribent som hävdar att PU´s "sätt att vara" förändrades direkt efter H´s försvinnande är som bekant P. Kr*mer (dåvarande vän till PU). PU skulle enligt honom blivit mer inåtvänd och åt det folkskygga hållet. Vet som sagt inte själv om detta är riktigt. En sak verkar ju i alla fall säker och det är att PU hade både vilja och möjlighet att vara ute o festa till rejält ibland trots att han vid tiden "levde familjeliv".

Har även fått uppgifter på att PU ungefär (före?) vid tiden för H´s försvinnande också ska ha umgåtts en del med den i tråden ibland nämnda P. T*ano (V*esen). Är dessa uppifter riktiga? Vad säger du PU?
Citera
2013-06-23, 13:35
Medlem
Ankias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det finns tre tjejer som faktiskt skulle kunna bringa klarhet i det här, Susanne, Ulrika och Jessica.

Jag har försökt att kontakta ett par av dessa på Facebook, men jag har inte fått svar.

Det vore bra om någon av dessa kunde höra av sig, på PM, min mail nedan eller på Facebook, om man inte vill skriva i tråden direkt, så man kunde avfärda eller bekräfta PU:s taxiresa.

Det är både för Helenas och PU:s skull.../...../
.
Lalajlaj, det har gått nästan två och ett halvt år sedan du skrev detta. Har du lyckats få någon kontakt?
.
Citera
2013-06-23, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
En annan skribent som hävdar att PU´s "sätt att vara" förändrades direkt efter H´s försvinnande är som bekant P. Kr*mer (dåvarande vän till PU). PU skulle enligt honom blivit mer inåtvänd och åt det folkskygga hållet. Vet som sagt inte själv om detta är riktigt. En sak verkar ju i alla fall säker och det är att PU hade både vilja och möjlighet att vara ute o festa till rejält ibland trots att han vid tiden "levde familjeliv".

Har även fått uppgifter på att PU ungefär (före?) vid tiden för H´s försvinnande också ska ha umgåtts en del med den i tråden ibland nämnda P. T*ano (V*esen). Är dessa uppifter riktiga? Vad säger du PU?

Nej, det stämmer inte. PT har som jag tidigare nämnt i mina inlägg aldrig umgåtts med. Vi har i tidiga ungdomen möjligen några gånger befunnit oss på samma fester. Tiden för detta ska röra sig om skolåren. Sedan har vi påträffats på stan, även detta under ungdomsåren. Vi två har inte personligen umgåtts. Så "tid ungefär (före?)" umgåtts, kan inte stämma.

Visst var jag ute och festade mellan varven, det kan även jag bekräfta och det efter förvinnandet.
Trots att jag levde familjeliv.
Citera
2013-06-23, 15:36
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
.
Lalajlaj, det har gått nästan två och ett halvt år sedan du skrev detta. Har du lyckats få någon kontakt?
.

Nej, det är ingen som har besvarat mina PM och email.
Citera
2013-06-24, 00:27
Medlem
Prinzezzans avatar
Jag har precis i PM fått uppgiften, att det verkar som att PK inte längre finns med oss... Om det är sant, vila i frid, P*ter!
Citera
2013-06-24, 07:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har precis i PM fått uppgiften, att det verkar som att PK inte längre finns med oss... Om det är sant, vila i frid, P*ter!

Kr'ämer?
Han har väl aldrig dugit till något förutom att utnyttja mindre begåvade.
Jag såg förresten att han var med på kort på Hjortenskrog.
Citera
2013-06-24, 09:14
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Han har inte bara flyttat till Nya Zeland?

http://rwrnz.blogspot.se/2013/03/peter-kramer-visits-new-zealand.html
Citera
2013-06-24, 09:36
Medlem
Greenskys avatar
Citat:

Om han nu lämnade jordelivet frivilligt så är det bra kolla om han lämnade något brev efter sig.

Djupt sorgligt det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in