2013-06-19, 06:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariestadnyheter
Japp !! Styrketankar till Helenas familj !

Därmot pisk å ristankar ! , fegisarna P*er U*llberg , Mag*nus G*reen , - skäms !!!

G*reen är det han den gamla smutsiga punkaren?
Citera
2013-06-19, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ullervad
G*reen är det han den gamla smutsiga punkaren?
Kolla , sök : Medlem " M*agnus G*reen " (Töreboda/Mariestad)
www.mustangclubsweden.org

Rykten M*agnus G*reen etc .. Gym ( Helena , P*er Ullbe*rg mfl . ) , Dörrvakt - vaktbolag , FN-tjänst .... Platschief Daloc Töreboda .....
Senast redigerad av Mariestadnyheter 2013-06-19 kl. 18:18.
Citera
2013-06-20, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Om jag får be om att fråga för vad, Herrn??

https://www.flashback.org/sp43906180

Den som nämnde , klämnde det ! Du ljuger på tråden , varför ?
Säg , ring , tala om för Arne å Gudrun me familj , gabriella , ullrika , .. par ögon mellan ! Du är oskyldig !! En feg liten lus skit e du annars ! ... klarar du det ? Ring dem .. se dem ögonen !!!

Din tjej Marit*a , Elisa*beth ,Margareth*a Eri*ksson ?? Vad tycker hon om uppståndelsen flashback , Helena Andersson ! , kring din person P*er U*llberg å försvinnandet ???? , - ljuger , manipulerar du hon ( M*arita ) precis som du gör me din familj , släkt , vänner , ?

!
Senast redigerad av Mariestadnyheter 2013-06-20 kl. 23:12.
Citera
2013-06-21, 09:53
Medlem
[quote=Xeitum|43908904]Tänkvärt:

"Det vill till en klok man för att hantera en lögn. En fårskalle bör hellre hålla sig till sanningen".
Norman Douglas
.

Utmärkt citat!
Citat:

Säg , ring , tala om för Arne å Gudrun me familj , gabriella , ullrika , .. par ögon mellan ! Du är oskyldig !! En feg liten lus skit e du annars ! ... klarar du det ? Ring dem .. se dem ögonen !!!

Din tjej Marit*a , Elisa*beth ,Margareth*a Eri*ksson ?? Vad tycker hon om uppståndelsen flashback , Helena Andersson ! , kring din person P*er U*llberg å försvinnandet ???? , - ljuger , manipulerar du hon ( M*arita ) precis som du gör me din familj , släkt , vänner , ?

!

För att inte uppfattas som ännu ett ogrundat huggskott allmänt idiotiserat. Bör du nog redogöra vad du avser, för att inte framstå som rent fördummad.
Citera
2013-06-21, 10:08
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

!

Men sjung ut istället om vad det är dom ska skämmas över, istället för att komma med en massa tramsiga påhopp. Om du kastar ur dig saker på det här viset är risken stor att återvändsgränd inte svarar alls. Är det ditt mål?

Och varför hänga ut hans flickvän?? Det börjar likna mer "Mariestadsskvaller" och inte alls "nyheter".
Citera
2013-06-21, 23:20
Medlem
[quote=Atervandsgrand4|43994927]
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Tänkvärt:

"Det vill till en klok man för att hantera en lögn. En fårskalle bör hellre hålla sig till sanningen".
Norman Douglas
.

Utmärkt citat!

För att inte uppfattas som ännu ett ogrundat huggskott allmänt idiotiserat. Bör du nog redogöra vad du avser, för att inte framstå som rent fördummad.

Ja du ! .. Du¨å ja har festat , sniffat affe , rökt brajja .. tillsammans .... en sak e säker .. Du blev aldrig densamme efter Helena andersson 92 .. me samvetet talar ja , säkert för ca 20 personer bekantskapkretsen kring du som person P*er Ullbe*rg ! Kluven , Personlighets förändrad blev du .. vi blev rädda å skraja ..
Vi undrade va de va med dej . kommer du ihåg ??
Citera
2013-06-22, 08:10
Medlem
[quote=Mariestadnyheter|44001918]
Citat:

Ja du ! .. Du¨å ja har festat , sniffat affe , rökt brajja .. tillsammans .... en sak e säker .. Du blev aldrig densamme efter Helena andersson 92 .. me samvetet talar ja , säkert för ca 20 personer bekantskapkretsen kring du som person P*er Ullbe*rg ! Kluven , Personlighets förändrad blev du .. vi blev rädda å skraja ..

Är det någon gissningslek såhär runt midsommar? Hur skall frågor kunna besvaras utan att dess fingrar som trycker dess tangenter blottas?
Sedan vilket årtal vill du stoppa in ditt påstående??
Citera
2013-06-22, 12:19
Medlem
Greenskys avatar
[quote=Mariestadnyheter|44001918]
Citat:

En personlighetsförändring kan ske om man känner på sig att man är misstänkt för ett så pass allvarligt brott och man inte kan göra nånting åt det, för folk tror inte på det man säger.
Ryktesspridningar och skitsnack bakom ens rygg + mer därtill skulle kunna driva en svagare person till självmord trots att denne är 100% oskyldig.

Det är allmänt känt att ett "gruskorn" kan förvandlas till ett berg genom folks fikarumsskvaller.

Det är också så att man ska inte erkänna nånting om man är oskyldig.
Citera
2013-06-22, 14:36
Medlem
Xeitums avatar
[quote=Atervandsgrand4|43994927]
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Tänkvärt:

Norman Douglas
.

Utmärkt citat!

Ja, och jag misstänker att du placerar dig själv bland de kloka, eller?

[quote=Greensky|44004976]
Citat:

En personlighetsförändring kan ske om man känner på sig att man är misstänkt för ett så pass allvarligt brott och man inte kan göra nånting åt det, för folk tror inte på det man säger.
Ryktesspridningar och skitsnack bakom ens rygg + mer därtill skulle kunna driva en svagare person till självmord trots att denne är 100% oskyldig....

Så vitt jag förstår blev PU inte mer allmänt misstänkt förrän flera år efter försvinnandet medan "personlighetsförändringen" skulle inträffat direkt efter H´s försvinnande.
Citera
2013-06-22, 14:56
Medlem
Greenskys avatar
[quote=Xeitum|44006271][quote=Atervandsgrand4|43994927]

Citat:
Ursprungligen postat av Greensky

Så vitt jag förstår blev PU inte mer allmänt misstänkt förrän flera år efter försvinnandet medan "personlighetsförändringen" skulle inträffat direkt efter H´s försvinnande.

Jag vill gärna höra en kommentar från PU angående detta. Det har med hur han själv uppfattade situationen och reagerade därefter.
Citera
2013-06-22, 16:38
Medlem
[quote=Xeitum|44006271][quote=Atervandsgrand4|43994927]

Nej, din misstanke avslås.
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky

Vad är det nu du förstått? Vadå direkt?
Citera
2013-06-22, 16:49
Medlem
[quote=Greensky|44006496][quote=Xeitum|44006271]
Citat:

Jag vill gärna höra en kommentar från PU angående detta. Det har med hur han själv uppfattade situationen och reagerade därefter.

Ja, nu är det så att det finns ingen som helst personlighetsförändring "direkt" efter förvinnandet, vad nu "direkt ska betyda". För det är ingen som helst som redogjort för detta. Jag levde familjeliv med min ena sons mamma under denna tid. Så har ingen aning om vad dessa personer vill avse med denna personlighetsförändring och när denna skulle varit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in