2013-06-23, 13:11
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infinitecycle
Sakta i backarna, JE har inget intresse av död och lik. Eller var det Schlangekraft/etc. du syftade på kanske? Var lite otydligt där. Men JE bör definitivt inte förväxlas med Schlangekraft/etc. då de varken är samma person eller delar det intresset.

Ah, ber om ursäkt, trodde bloggnekrofilen var JE. Dåligt påläst....

Du ser, jag är visst med och drar osanna spekulationer, jag med
Rykten skapa lätt...
Citera
2013-06-23, 13:12
Medlem
Citat:
Om det vore ett så välkänt rykte tror du inte att det skulle ha kommit fram till oss närstående och JE själv då? Borde du dessutom inte få större medhåll i den teorin här på Flashback om det var så det låg till? Alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, det här är bara för lustigt. Vore ju intressant att veta vart ryktet kommer ifrån och vad som ligger till grund för det.

Men det finns ingen grund för detta och allt är bara rappakalja.

Ryktet kommer ur en grupp som kan sägas stå MB och AN nära, men dök upp långt före mordet på VB.
Citera
2013-06-23, 13:15
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror att han är sjuk. Förslag på vadå?

Förslag på sjukdom ligger väl nära till hands ..
Citera
2013-06-23, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
"Satanistspåret" känns ungefär lika substantiellt som "sektspåret" från Pi*rre N*lssons försvinnande i fjol. Det är faktiskt smått otroligt att man kan vara så totalt utan självkritik att en rad någon skrivit på sin facebook om "Satan" kan leda till man på allvar börjar spekulera om vederbörande som inblandad i ett mord.

Det verkar vara väldigt jobbigt i Boden nu för övrigt. Trots att en person faktiskt sitter häktad på sannolika skäl för mordet.

Upprinnelsen var verkligen inte vad han skrivit på sin fejja! Den hade inte framkommit då, fejjan,länken kom senare.
Citera
2013-06-23, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Ah, ber om ursäkt, trodde bloggnekrofilen var JE. Dåligt påläst....

Du ser, jag är visst med och drar osanna spekulationer, jag med
Rykten skapa lätt...

Och tyvärr tror jag att många här har samma uppfattning. Men det stämmer alltså inte, JE har INGET med Schlangekraft/etc. att göra.

Däremot fick jag idag ett PM med bildlänk gällande misstänkt användare av Schlangekraft/etc. Jag kände inte igen personen själv och jag tänker inte lägga ut bild offentligt här. Denne kan mycket väl vara oskyldig och jag vill inte vara med och hänga ut folk så som det gjorts med bland annat JE.
Citera
2013-06-23, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Jag får bara en känsla av att MGM ligger lååååångt före polis,jag kan inte i min vildaste fantasi tänka mig att han någonsin kommer att erkänna.
Jag känner som sagt inte MGM men att han deltagit i sökandet alla ggr utom en säger ju en del och sen detta med att ej skriva upp sig på deltagarlistorna är iaf för mig märkligt.

Märklig är det enda man läst om MGM,men det finns ju en del som verkar veta vem han är,varför inte förklara lite mer hur han är som person.

Om han skulle vara lååångt före polis så hade han inte suttit där han sitter, han har redan gjort ett misstag (blodbesudlingar) och fler lär det komma. Det hade varit värre om de hade blivit tvungen att släppa honom vid häktningen, nu har de honom inom räckhåll och kommer pulvrisera hans berättelse och eventuellt alibi.
Citera
2013-06-23, 13:23
Medlem
Citat:
Om det vore ett så välkänt rykte tror du inte att det skulle ha kommit fram till oss närstående och JE själv då? Borde du dessutom inte få större medhåll i den teorin här på Flashback om det var så det låg till? Alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, det här är bara för lustigt. Vore ju intressant att veta vart ryktet kommer ifrån och vad som ligger till grund för det.

Men det finns ingen grund för detta och allt är bara rappakalja.
¨
Precis min tanke. Det är just detta som irriterar mig så mycket! Hur kan någon här på Flashback tro att detta är så pålitligt och att det är en grej här i Boden att alla vet om detta, och "varnar för honom" som någon skrev, medan varken han själv eller vi i hans krets ens hört talats om detta.. Makes no sense.

Rappakalja var rätt ord.
Citera
2013-06-23, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doitmystyle
¨
Precis min tanke. Det är just detta som irriterar mig så mycket! Hur kan någon här på Flashback tro att detta är så pålitligt och att det är en grej här i Boden att alla vet om detta, och "varnar för honom" som någon skrev, medan varken han själv eller vi i hans krets ens hört talats om detta.. Makes no sense.

Rappakalja var rätt ord.

Exakt! Logiken i det så kallade ryktet är obefintligt. Ett sådant rykte skulle sprida sig jäkligt fort i Boden och har varken han själv eller vi i hans närhet hört talas om det känns det helt befängt. Nog kan det kanske finnas någon sanning i att någon helt ogrundat yppat de orden, av ren okunskap, men att det är ett välkänt rykte där folk blir varnade om honom finner jag ingen logik i. Det är BULLSHIT!
Citera
2013-06-23, 13:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Förslag på sjukdom ligger väl nära till hands ..
Jag kan inte ställa diagnos, jag vet inte vad sjukdomarna heter. Jag fallerade redan på kursen till psykopat.
Citera
2013-06-23, 13:34
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
"Satanistspåret" känns ungefär lika substantiellt som "sektspåret" från Pi*rre N*lssons försvinnande i fjol. Det är faktiskt smått otroligt att man kan vara så totalt utan självkritik att en rad någon skrivit på sin facebook om "Satan" kan leda till man på allvar börjar spekulera om vederbörande som inblandad i ett mord.

Det verkar vara väldigt jobbigt i Boden nu för övrigt. Trots att en person faktiskt sitter häktad på sannolika skäl för mordet.
Indeed. Jag är glad att jag inte är bodenbo med en alternativ livsstil. Då hade troligen även mitt namn florerat i tråden. Inte minst med tanke på att jag har en dragning till asiatiska kvinnor. Jag hade sannolikt redan varit utpekad som den troligaste GM
Citera
2013-06-23, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Men om det nu inte är sant med satanismen mm. Varför får du panik?
Fattar du inte vilka effekter du skapar med ditt dementerande?
Du snarare stärker misstanken!

Här har ingen panik. Jag känner bara ilska, frustration och besvikelse över att närstående till mig hängs ut på det här sättet, och ser det som min skyldighet att försvara dessa personer när de blir utsatt för ryktesspridning över nätet, med rykten som helt saknar grund och baseras på i princip ingenting.

Om du finner detta misstänksamt bryr jag mig inte om, feel free att forska vidare i ämnet om du vill, jag ber dig och alla andra bara att inte peka ut någon när varken källa eller grund finns till anklagelserna. Patetiskt.
Citera
2013-06-23, 13:36
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag kan inte ställa diagnos, jag vet inte vad sjukdomarna heter. Jag fallerade redan på kursen till psykopat.
Oroa dig inte Quarrel. Diagnoser finns det andra som så gärna ställer. På i princip inget underlag alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in