Det har satt sina spår om man säger så men det är över nu, det tog tid och ett sjuhelsickes mod, jag fick mycket hjälp att ta mig ur det och jag är märkt för livet. Nog om det, nu handlar inte detta om mig. (som tur är)
Att leva med en psykopat är som att vara en levande marionettdocka. En sån banal sak som att man ätit upp alla bananer eller köpt fel yoghurt kan tända en psykopats vrede. Sant. även om man tycker det är banalt och löjligt.
Den sanna personlighet en psykopat har visas ej heller för omgivningen, den är väld dold.
Det kan förklara hennes anmälningarna om hot, även Varför hon gick hem till den mtGM samt kan hennes sms till någon annan om att vara irriterad över nåt även utlöst detta raseri och varför hon eventuellt hållit det hemligt att hon träffat honom.
KJ är dock oskyldig tills dess motsatsen bevisats och om han är psykopat kommer han blåneka tills dess han blir överbevisad, spela ledsen över att hon är död och förskräckt över det hemska dådet.
Jag kan inte hjälpa att jag tycker mycket tyder på att så är fallet. En normal oskyldig människa, gråter, skriker, försöker allt för att bevisa sin oskuld alternativt erkänner dådet direkt. Man är inte så lugn. opåverkad och tyst...
Håller med dig i allt. Vet för lite om KJ och hans problem för att uttala mig fullt ut, men jag tycker att en del som kommit fram kan tyda på den här störningen. Många män som misshandlar sina kvinnor saknar förmåga till empati.
De ser heller inte att de gjort något fel, utan det är en del i deras rätt mot kvinnan.
Jag vet dock också att personer med AS kan vara svåra ibland också. Och de kan ha liknande beteenden.
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-06-23 kl. 01:28.
Har tanken någonsin slagit dig att det är scenpersonligheten som intervjuades och inte JE som privatperson? Nämnvärd skillnad! Som musiker är man ju konstnärlig och vill att det man skapar är enhetligt för att det ska uppfattas som genuint. Jag vet inte vad du har för kunskaper om hårdrock och metal, men många band som skriver "våldsamma texter" som "hyllar satan" har en helt annan religiös trosuppfattning än satanism. Så vad de som kreatörer skapar behöver nödvändigtvis inte vara i närheten av deras egna åsikter och värderingar. JE tillhör den kategorin, han är inte satanist.
Han har aldrig jobbat, praktiserat eller dylikt på ett bageri. Din källa verkar inte ha många rätt...
Johan Enberg beskriver sig själv - d. v. s. Johan Enberg - i intervjun, inte scenpersonligheten, det är bull. Om så vore hade intervjuaren frågat JE vilken bild han vill förmedla som scenartist, men intervjun handlade inte om det utan om Johan Enberg som privatperson och JE säger förvisso att han är politiskt ointresserad, att han är satanist och att han vill leva "fuckin' crazy". Varför försöker du skruva det här ?
KJ är dock oskyldig tills dess motsatsen bevisats och om han är psykopat kommer han blåneka tills dess han blir överbevisad, spela ledsen över att hon är död och förskräckt över det hemska dådet.
Jag kan inte hjälpa att jag tycker mycket tyder på att så är fallet. En normal oskyldig människa, gråter, skriker, försöker allt för att bevisa sin oskuld alternativt erkänner dådet direkt. Man är inte så lugn. opåverkad och tyst...
Dels vet vi inte vad KJ sagt i eller mellan förhören, eller vilka eventuella affekter han agerat ut, och dels är det ett felaktigt påstående att anta att en oskyldig person agerar på ett visst sätt. Det är rimligt att anta att någon som är falskt anklagad, kan befinna sig i chock, som övergår i overklighetskänsla, sedan en tid av tillnyktring och sedan ilska, tvivel och resignation om det är en utdragen process. Ilskan kan förmodligen bubbla upp under en lång tid, även utanför perioder den är den dominerande emotionen.
Beroende på hur orimlig situationen är för den falskt anklagade, desto troligare är det att ilska kommer in i bilden tidigt. I KJ:s fall, med BO hos sig, som det sista kända vittnet som såg BO i livet, är det ju rimligt att misstankar riktar sig mot honom; om han är oskyldig borde han därför acceptera frihetsberövandet i högre grad än någon som inte hade haft en sådan tidsmässig koppling till BO.
Från det generella måste man ändå röra sig i riktning mot det specifika, dvs vilka personlighetsvariabler spelar in i det konkreta fallet, beroende på om MGM är ensamt skyldig eller medskyldig eller faktiskt oskyldig, samt i beaktande om här finns en psykisk störning som kan sätta sin prägel på de utsagor och affekter som rullats upp allteftersom (och stå i kontrast med de förväntade responser som utredande personal antagit).
Schlangek*aft/Aptrga*gr har också en mobil som heter sony ericson W810i samt photoshop CS4.
Edit: Den person med initialer JE som omnämnts tror jag inte är rätt person, passar inte riktigt "gärningsmannaprofilen".
Jag tror inte att Schlangek*aft och Aptrga*gr är samma person, för mig ser det ut som om att Aptrga*gr re-postar och/eller kommenterar några av Schlangek*aft´s posts.
jag är myckett interesserad av at se bilden du menar kunde vara Schlangek*aft , PMa mig gärna med ett länk.
Via en användare fick jag ett foto på den som ev kan vara schlangekraft. Känns taskigt lägga ut i tråden om det är fel. Vad göra, man vill ju få ett namn och kolla personen... någon bodenbo här som man kan pma?
Edit: Man borde kanske ta det lugnt så ingen oskyldig lämnas ut... Ska undersöka saken mer först.
TILL MODERATOR: Kan du svara på frågan, är det lämpligt att lägga ut en bild på den som eventuellt ligger bakom Schlangekraft, trots att inga bevis för inblandning i mordet finns..?
En bild på den som ligger bakom Schlangekraft utgör ju inget som helst bevis på inblandning i ett mord. Ingen risk att bli åtalad för förtal eller falsk angivelse, således.
Senast redigerad av MBoudine 2013-06-23 kl. 01:35.
Jag tror inte att Schlangek*aft och Aptrga*gr är samma person, för mig ser det ut som om att Aptrga*gr re-postar och/eller kommenterar några av Schlangek*aft´s posts.
jag är myckett interesserad av at se bilden du menar kunde vara Schlangek*aft , PMa mig gärna med ett länk.
Håller med dig i allt. Inom min profession har jag mött personer som skulle klassas som psykopater. Vet för lite om KJ och hans problem för att uttala mig fullt ut, men jag tycker att en del som kommit fram kan tyda på den här störningen. Många män som misshandlar sina kvinnor saknar förmåga till empati.
De ser heller inte att de gjort något fel, utan det är en del i deras rätt mot kvinnan.
Jag vet dock också att personer med AS kan vara svåra ibland också. Och de kan ha liknande beteenden.
Den värsta misshandeln är inte den fysiska utan den verbala, psykiska och att de projicerar all skuld på en, de kan inte göra fel, har aldrig fel, omvärlden manipuleras till att tro det är en själv det är fel på.
Människor med AS har förvisso lätt att brusa upp, bli våldsamma men de har väl ofta även ett samvete och är inte avsaknade av empati?
Den värsta misshandeln är inte den fysiska utan den verbala, psykiska och att de projicerar all skuld på en, de kan inte göra fel, har aldrig fel, omvärlden manipuleras till att tro det är en själv det är fel på.
Människor med AS har förvisso lätt att brusa upp, bli våldsamma men de har väl ofta även ett samvete och är inte avsaknade av empati?
Ja det är det de skiljer sig åt. människor med AS har både empati och ett samvete, men vet inte alltid hyr de ska uttrycka det.
Jag menar att vi inte vet vad hon drog in pengar på, reklam, knulla eller Bingolotto, det vet vi inte, och då blir det fel när någon i tråden säger att hon INTE var en thai hora. Spelar ingen roll vad sannolikheten säger, det blir en invecklad diskussion som spårar ur. Vet man inte ska man inte heller påstå att det är sant tycker jag. Trådsanningar är något vi alla ogillar vad jag har förstått.
EDIT;Reklam har bekräftats, men vi vet inte mer än så.
Du reagerar på att någon säger att hon inte var en Thaihora men inte på att någon påstod att hon var det??????????
Stopp och belägg, har du källa på att VB misslyckats med sina studier. Vad jag vet finns det inget som ens antyder något sådant.
Sök i tråden, jo så är det. Tog inte sina studiepoäng på universitetet som hon skulle. Det kan förvisso bero både på studieovana, fel studieteknik eller för dåliga förkunskaper, men... det kan inte uteslutas att hon inte hade studiero, att någon eller något störde hennes sinnesro.